Δευτέρα 10 Οκτωβρίου 2016

Είναι θαύμα πως από τόσους ελέγχους τα πρατήρια καυσίμων συνεχίζουν να κλέβουν.

Σχόλιο ιστολογίου:


Για να πατάξουν το λαθρεμπόριο καυσίμων εξίσωσαν την τιμή πετρελαίου θέρμανσης με το κίνησης (φυσικά τιμολογήθηκε προς τα πάνω), ο κόσμος πάγωσε και πέθανε. Μετά μας είπαν ότι μας κλέβουν στις αντλίες, τοποθέτησαν το σύστημα εισροών – εκροών με αποτέλεσμα να κλείσουν πολλά πρατήρια αφού το κόστος εγκατάστασης αυτών των συστημάτων άγγιζε τα 60000 € (σε ένα μέσο πρατήριο). Μετά μας είπαν ότι μας κλέβουν στο ζύγι, επειδή πουλάνε το καύσιμο στη θερμοκρασία περιβάλλοντος ενώ το αγοράζουν στους 15ο C, τους υποχρέωσαν να προσθέσουν αισθητήρες θερμοκρασίας για να καλύψουν την διαφορά, κόστος ανά αντλία 1500 €. Τώρα μας λένε ότι ακόμα κλέβουν, δεν πάνε στον αγύριστο, τι θέλουν να βάλουμε μετρητές καυσίμων και στα οχήματα μας ώστε να μας παρακολουθούν και από εκεί.
Φυσικά τα βυτιοφόρα κινούνται ελεύθερα μεταφέροντας παράνομα καύσιμα κάνοντας τα στραβά μάτια η πολιτεία – κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.
Μια από τις προτάσεις που ακούσαμε από το ΙΝΚΑ ήταν να τοποθετήσουν GPS στα βυτιοφόρα ώστε να ελέγχονται που κινούνται και γιατί, έτσι πραγματικά θα καταπολεμηθεί το λαθρεμπόριο καύσιμων. 


ΣΕΕΠΕ

Χάνονται 300 εκατ. το χρόνο από λαθρεμπόριο και παρεμπόριο καυσίμων - Μία στις έξι αντλίες «κλέβει» καύσιμα

Χάνονται 300 εκατ. το χρόνο από λαθρεμπόριο και παρεμπόριο καυσίμων - Μία στις έξι αντλίες «κλέβει» καύσιμα

Μία στις έξι αντλίες (14,5%) παραδίδει λιγότερο καύσιμο από αυτό που πληρώνουν οι καταναλωτές, με τις αποκλίσεις να φθάνουν έως και το 9,5%, σύμφωνα με έρευνα του Πολυτεχνείου που παρουσιάστηκε σε εκδήλωση του Συνδέσμου των Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών.
Η κατάσταση έχει επιδεινωθεί σημαντικά σε σχέση με την αντίστοιχη έρευνα που πραγματοποιήθηκε πριν τέσσερα χρόνια, όταν το ποσοστό των προβληματικών αντλιών ήταν 4%.
Η έρευνα έγινε σε 150 πρατήρια στην Αττική με τη χρήση μυστικού αυτοκινήτου, ειδικά διασκευασμένου ώστε να μετράται εκ των υστέρων η πραγματική ποσότητα που παρελήφθη στο ρεζερβουάρ. Σύμφωνα με τη
νομοθεσία, υπενθυμίζεται, είναι ανεκτές αποκλίσεις μέχρι 0,5%. Οι παραβάσεις, σύμφωνα με τα αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν, εντοπίζονται στα πρατήρια με χαμηλές τιμές ενώ τα δυο μεγαλύτερα ποσοστά αποκλίσεων εντοπίστηκαν σε πρατήρια της ίδιας εταιρίας.
Όπως τονίστηκε στην εκδήλωση όλες οι αποκλίσεις καταγράφονται από τα συστήματα ελέγχου εισροών - εκροών όγκου καυσίμων τα όποια έχουν εγκατασταθεί στα περισσότερα σημεία διακίνησης αλλά δεν είναι λειτουργικά παρά τα βήματα που έχουν γίνει το τελευταίο διάστημα, καθώς εκκρεμεί η συμπλήρωση του θεσμικού πλαισίου.
Συγκεκριμένα, όπως ανέφερε ο πρόεδρος του Συνδέσμου κ. Γιάννης Αληγιζάκης ενώ το σύστημα έχει εγκατασταθεί στο 99% των πρατηρίων με κόστος 90 εκατ. Ευρώ, δεν γίνεται επεξεργασία και αξιοποίηση των στοιχείων ενώ δεν έχουν πιστοποιηθεί τα λογισμικά των συστημάτων. Επιπλέον:
-Το σύστημα δεν λειτουργεί στις φορολογικές αποθήκες αν και έχει εγκατασταθεί από το Μάιο του 2016.
-Εκκρεμούν οι αποφάσεις για τους σταθμούς αεροπορικών καυσίμων καθώς η ισχύουσα απόφαση είναι ανεφάρμοστη.
-Εκκρεμεί η έκδοση ΚΥΑ για μαρίνες, εργοτάξια, χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων ΚΤΕΛ και ελεύθερες αποθήκες καυσίμων, όπως επίσης για τις προδιαγραφές και τη διαδικασία εγκατάστασης GPS στα βυτιοφόρα.
Συνολικά σύμφωνα με τον κ. Αληγιζάκη οι απώλειες εσόδων από το λαθρεμπόριο καυσίμων εκτιμώνται σε 250-300 εκατ. ευρώ το χρόνο.
Ο ΣΕΕΠΕ ζήτησε να επανεξεταστεί η φορολογία στα καύσιμα υποστηρίζοντας ότι οποιαδήποτε νέα αύξηση φόρων, όπως αυτές που έχουν εξαγγελθεί, δεν θα φέρουν αποτέλεσμα λόγω της μείωσης της κατανάλωσης και της επιδείνωσης της παραβατικότητας στην αγορά καυσίμων. Επίσης, εντατικοποίηση των ελέγχων και συμπλήρωση του θεσμικού πλαισίου για τα συστήματα εισροών - εκροών.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΙΟΒΕ οι αυξήσεις της φορολογίας στα καύσιμα οδηγούν σε άνοδο των τιμών, μείωση της κατανάλωσης και των εσόδων του Δημοσίου με αποτέλεσμα να μην επιτευχθούν οι στόχοι του προϋπολογισμού ενώ οι επιπτώσεις είναι ακόμη δυσμενέστερες αν συνυπολογιστεί η αύξηση της παραβατικότητας και η μείωση της οικονομικής δραστηριότητας , όπως επίσης αν το επόμενο διάστημα υπάρξει άνοδος των διεθνών τιμών των καυσίμων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου η κατανάλωση καυσίμων από το 2009 βρίσκεται σε ελευθέρωση πτώση και ξεπερνά σωρευτικά το 40% ενώ πτώση προβλέπεται και για εφέτος.
Αναφορικά με το πετρέλαιο θέρμανσης, η διάθεση του οποίου στην αγορά ξεκινά στις 15 Οκτωβρίου η τιμή έναρξης αναμένεται κοντά στα 93 λεπτά το λίτρο , που είναι αυξημένη κατά 6,5 λεπτά το λίτρο σε σχέση με πέρυσι λόγω της αύξησης του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης και του ΦΠΑ. Αντίστοιχα η επίπτωση από τις αυξήσεις στη φορολογία της βενζίνης και του πετρελαίου κίνησης που αναμένονται από 1ης Ιανουαρίου είναι 4 και 10 λεπτά ανά λίτρο αντίστοιχα.
Παρόντες στην εκδήλωση του ΣΕΕΠΕ ήταν ο βουλευτής, πρώην γενικός γραμματέας του υπουργείου Οικονομικών κ. Χάρης Θεοχάρης και ο πρόεδρος της Ένωσης Κεντρώων κ. Βασίλης Λεβέντης.

imerisia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ιστολόγιο μας δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή.
Παρακαλούμε να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες, επίσης οι σχολιασμοί σας να μη ξεφεύγουν από τα όρια της ευπρέπειας.
Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις, θα διαγράφονται.
Τα σχόλια πλέον ελέγχονται από τους διαχειριστές του ιστολογίου, γιαυτό θα υπάρχουν καθυστερήσεις στην εμφάνιση τους. Γενικά γίνονται όλα αποδεχτά, εκτός από αυτά που είναι διαφημίσεις ή απάτες.
Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση.
(επικοινωνία:eleftheroi.ellines@gmail.com)