Δευτέρα 9 Ιανουαρίου 2017

Γιατί αποφάσισα να κλείσω το λογαριασμό μου στο Instagram το 2017

INSTAGRAM 

Όχι να το κόψω εντελώς (δεν έχω ακόμα τόσο δυνατή θέληση για να διαγράψω το λογαριασμό μου) αλλά να διαγράψω την εφαρμογή για τον Ιανουάριο. Έρευνες δείχνουν ότι δεν είμαι μόνη στην ψηφιακή μου «αποτοξίνωση». Σύμφωνα με έρευνα σε δείγμα 1500 ανθρώπων για τις αποφάσεις της νέας χρονιάς, περισσότεροι άνθρωποι είπαν ότι προτιμούν να κόψουν τα social media φέτος παρά το κάπνισμα.
Η δική μου απόφαση ξεκίνησε με αφορμή μια συζήτηση που έκανα με τη φίλη μου τη Σάρα για το ότι προσπαθώ να μην ξοδεύω τόσο χρόνο στην εφαρμογή. Πέρασαν λίγες μέρες και δεν έκανα τίποτα. Χθες όμως, καθώς περίμενα εναγωνίως να συνδεθώ με το wifi στο μετρό για να δω τις πρόσφατες αναρτήσεις που είχα χάσει, συνειδητοποίησα κάτι. Τι ακριβώς περίμενα να προλάβω; Και η επόμενη «δόση» μου θα με έκανε να νιώθω καλύτερα ή χειρότερα; Και αν η απάντηση δεν είναι «καλύτερα», γιατί να μη διαγράψω την εφαρμογή;
Κι έτσι έκανα, διέγραψα την εφαρμογή και έπιασα το βιβλίο μου.
Τι με οδήγησε λοιπόν σε αυτή τη σπουδαία πραγματοποίηση; Η απάντηση είναι στο πρώτο συνθετικό της λέξης: ΠΡΑΓΜΑτοποίηση. Τίποτα από αυτά δεν είναι πραγματικό.

Είχα γίνει ένας από αυτούς τους ανθρώπους που τσεκάρουν το Instagram μόλις ξυπνήσουν και λίγο πριν κοιμηθούν. Έπρεπε να είμαι απολύτως ενήμερη με ό,τι συμβαίνει εκεί. Αυτό σημαίνει πως αν είμαι πολυάσχολη για μια μέρα - ή ακόμα χειρότερα, σε διακοπές ή αν λείπω για μερικές μέρες- δε νιώθω πλήρη ικανοποίηση αν δε δω όλες τις αναρτήσεις μέχρι την τελευταία που είχα δει.
Είμαι εθισμένη. Τόσο που εμποτίστηκε στη μηχανική μου μνήμη. Από τότε που διέγραψα την εφαρμογή, κάθε φορά που ανοίγω το κινητό μου, το δάχτυλό μου αυτομάτως πηγαίνει στο σημείο της οθόνης που βρισκόταν η εφαρμογή.
Η στιγμή που κατάλαβα ότι είχα ένα πραγματικό εθισμό, ήταν όταν συνειδητοποίησα ότι με έκανε να νιώθω άσχημα για τον εαυτό μου. Τίποτα δε με έκανε να νιώθω πιο ανεπαρκής από το να κοιτάζω φωτογραφίες και αναρτήσεις με #cleaneating, γυμναστική, ταξίδια και αρραβώνες.
Οπότε ίσως να σταμάτησα το Instagram για να σταματήσω κι αυτές τις σκέψεις. Και ήδη συνειδητοποιώ πως στην πραγματικότητα είμαι αρκετά ευχαριστημένη με τη ζωή μου. Έχω μια δουλειά που λατρεύω, πρόσφατα αγόρασα ένα διαμέρισμα με το αγόρι μου κι έχω μερικούς πολύ καλούς φίλους (αυτό για τη Σάρα που σε ένδειξη αλληλεγγύης εγκατέλειψε ταυτόχρονα με μένα το Instagram).
Αντί να ξοδεύω το χρόνο μου εστιάζοντας σε πράγματα που δεν έχω ή σε πράγματα που θέλω να αλλάξω, αποφάσισα να εστιάσω στα πράγματα που αγαπώ στη ζωή μου και που θέλω να κάνω περισσότερο.
Και τις τελευταίες δύο μέρες κατάλαβα ότι με τα σωστά φίλτρα μια σαλάτα μπορεί να δείχνει υπέροχη στο Instagram. Αλλά δεν είναι η πραγματικότητα. Και σίγουρα δεν έχει τόσο τέλεια γεύση, όσο σε κάνουν να πιστεύεις οι άνθρωποι που τις αναρτούν. Ούτε οι φρεσκοψημένες λιχουδιές. Οπότε αφού διέγραψα το Instagram, επέστρεψα σπίτι και έφτιαξα σοκολατένια μπισκότα. Και δεν έβγαλα φωτογραφίες τα μπισκότα, ούτε τους έβαλα φίλτρα μαζί με έξυπνα hashtag, περιμένοντας τα like να έρθουν. Κάθισα απλώς και τα έφαγα. Και για να είμαι ειλικρινής, μου «άρεσαν» πάρα πάρα πολύ.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε αρχικά στη HuffPost UK και μεταφράστηκε στα ελληνικά. 

huffingtonpost.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ιστολόγιο μας δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή.
Παρακαλούμε να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες, επίσης οι σχολιασμοί σας να μη ξεφεύγουν από τα όρια της ευπρέπειας.
Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις, θα διαγράφονται.
Τα σχόλια πλέον ελέγχονται από τους διαχειριστές του ιστολογίου, γιαυτό θα υπάρχουν καθυστερήσεις στην εμφάνιση τους. Γενικά γίνονται όλα αποδεχτά, εκτός από αυτά που είναι διαφημίσεις ή απάτες.
Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση.
(επικοινωνία:eleftheroi.ellines@gmail.com)