►Οι πέντε παγίδες και οι τρόποι αντιμετώπισης.
►Διάτρητο το σύστημα ασφαλείας, αφήνει πλήρως απροστάτευτους τους καταναλωτές.
►2.600.000 ευρώ άρπαξαν οι επιτήδειοι σε ένα εξάμηνο.
Διάτρητο το σύστημα ασφαλείας, αφήνει πλήρως απροστάτευτους τους καταναλωτές. 2.600.000 άρπαξαν οι επιτήδειοι σε ένα εξάμηνο πέρυσι
Μπορεί η κυβέρνηση να επιβάλλει στους πολίτες να πραγματοποιούν όλο και περισσότερες συναλλαγές με πλαστικό χρήμα, όμως δεν έχει καταφέρει να οχυρώσει την ασφάλεια των συναλλαγών, με συνέπεια οι επιτήδειοι να καραδοκούν!
Πέντε είναι τα κόλπα που χρησιμοποιούν για να εξαπατήσουν ανυποψίαστους καταναλωτές, με το υψηλότερο ποσοστό απάτης να εκδηλώνεται στις εξ αποστάσεως συναλλαγές μέσω διαδικτύου ή ταχυδρομείου/τηλεφώνου.
Στην πλειονότητα, μάλιστα, των περιστατικών έχουν εμπλακεί ελληνικές κάρτες πληρωμών που αφορούν τη διαδικτυακή αγορά προϊόντων από εμπόρους του εξωτερικού.
Κρούσματα απάτης παρατηρούνται και στις συναλλαγές με φυσική παρουσία της κάρτας σε τερματικά ΑΤΜ και POS.
Ποιοι είναι όμως οι συνηθέστεροι τρόποι εξαπάτησης; Το πρώτο κόλπο γίνεται διά τηλεφώνου. Άγνωστοι τηλεφωνούν σε κατόχους καρτών, προσποιούνται τους υπαλλήλους εταιρίας και προφασίζονται βλάβη στην υπηρεσία έκδοσης προπληρωμένων καρτών (prepaid cards), πείθοντας τους κατόχους να γνωστοποιήσουν τους κωδικούς.
Το δεύτερο κόλπο αφορά την υποκλοπή των κωδικών ασφαλείας με ειδικό «χακάρισμα» καρτών τύπου Visa, των οποίων το σύστημα ασφαλείας δεν ενεργοποιείται όταν οι επιθέσεις γίνονται από διαφορετικούς ιστότοπους. Οι πολίτες θα πρέπει να προσέχουν επίσης ψευδείς ιστορίες για δήθεν αδυναμία μεταφοράς χρημάτων και εκκλήσεων για βοήθεια, παραπλανητικά e-mails και ψεύτικες ιστοσελίδες βιτρίνας για την υφαρπαγή κωδικών/εμπιστευτικών πληροφοριών.
Ειδικό λογισμικό
Πέρα απ' αυτό, υπάρχει ένα ειδικό λογισμικό, που «παράγει» τυχαία 16ψήφιους αριθμούς, ορισμένοι εκ των οποίων τυχαίνει να συμπέσουν με πραγματικές, πιστωτικές, κυρίως, κάρτες, οι οποίες χρεώνονται κατά τις συναλλαγές του κατόχου τους μέσω διαδικτύου. Έχουν επίσης εντοπιστεί και κρούσματα φοροδιαφυγής επιχειρήσεων μέσω τερματικών αποδοχής καρτών - POS.
Εκτιμάται ότι 1 στα 10.000 ευρώ που χρεώθηκαν σε ελληνικές πιστωτικές κάρτες κατά το α' εξάμηνο του 2016 ήταν προϊόν απάτης σε βάρος των κατόχων των καρτών.
Επί συνόλου πληρωμών 26,2 δισ. που πραγματοποιήθηκαν στο α' εξάμηνο πέρυσι με πάσης φύσεως κάρτες, τα 2.600.000 ευρώ διαπιστώθηκε ότι ήταν χρεώσεις-απάτη, ενώ σε όρους περιστατικών απάτης αναλογεί μία συναλλαγή απάτης ανά 8.000 συναλλαγές (29.673 κρούσματα επί συνόλου 233.192.850 συναλλαγών).
Όλα τα παραπάνω στοιχεία παρουσίασε ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Βασίλης Κορκίδης στη συνάντηση που είχε με τον επικεφαλής της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος Γιώργο Παπαπροδρόμου.
dimokratianews.gr
►Διάτρητο το σύστημα ασφαλείας, αφήνει πλήρως απροστάτευτους τους καταναλωτές.
►2.600.000 ευρώ άρπαξαν οι επιτήδειοι σε ένα εξάμηνο.
Διάτρητο το σύστημα ασφαλείας, αφήνει πλήρως απροστάτευτους τους καταναλωτές. 2.600.000 άρπαξαν οι επιτήδειοι σε ένα εξάμηνο πέρυσι
Μπορεί η κυβέρνηση να επιβάλλει στους πολίτες να πραγματοποιούν όλο και περισσότερες συναλλαγές με πλαστικό χρήμα, όμως δεν έχει καταφέρει να οχυρώσει την ασφάλεια των συναλλαγών, με συνέπεια οι επιτήδειοι να καραδοκούν!
Πέντε είναι τα κόλπα που χρησιμοποιούν για να εξαπατήσουν ανυποψίαστους καταναλωτές, με το υψηλότερο ποσοστό απάτης να εκδηλώνεται στις εξ αποστάσεως συναλλαγές μέσω διαδικτύου ή ταχυδρομείου/τηλεφώνου.
Στην πλειονότητα, μάλιστα, των περιστατικών έχουν εμπλακεί ελληνικές κάρτες πληρωμών που αφορούν τη διαδικτυακή αγορά προϊόντων από εμπόρους του εξωτερικού.
Κρούσματα απάτης παρατηρούνται και στις συναλλαγές με φυσική παρουσία της κάρτας σε τερματικά ΑΤΜ και POS.
Ποιοι είναι όμως οι συνηθέστεροι τρόποι εξαπάτησης; Το πρώτο κόλπο γίνεται διά τηλεφώνου. Άγνωστοι τηλεφωνούν σε κατόχους καρτών, προσποιούνται τους υπαλλήλους εταιρίας και προφασίζονται βλάβη στην υπηρεσία έκδοσης προπληρωμένων καρτών (prepaid cards), πείθοντας τους κατόχους να γνωστοποιήσουν τους κωδικούς.
Το δεύτερο κόλπο αφορά την υποκλοπή των κωδικών ασφαλείας με ειδικό «χακάρισμα» καρτών τύπου Visa, των οποίων το σύστημα ασφαλείας δεν ενεργοποιείται όταν οι επιθέσεις γίνονται από διαφορετικούς ιστότοπους. Οι πολίτες θα πρέπει να προσέχουν επίσης ψευδείς ιστορίες για δήθεν αδυναμία μεταφοράς χρημάτων και εκκλήσεων για βοήθεια, παραπλανητικά e-mails και ψεύτικες ιστοσελίδες βιτρίνας για την υφαρπαγή κωδικών/εμπιστευτικών πληροφοριών.
Ειδικό λογισμικό
Πέρα απ' αυτό, υπάρχει ένα ειδικό λογισμικό, που «παράγει» τυχαία 16ψήφιους αριθμούς, ορισμένοι εκ των οποίων τυχαίνει να συμπέσουν με πραγματικές, πιστωτικές, κυρίως, κάρτες, οι οποίες χρεώνονται κατά τις συναλλαγές του κατόχου τους μέσω διαδικτύου. Έχουν επίσης εντοπιστεί και κρούσματα φοροδιαφυγής επιχειρήσεων μέσω τερματικών αποδοχής καρτών - POS.
Εκτιμάται ότι 1 στα 10.000 ευρώ που χρεώθηκαν σε ελληνικές πιστωτικές κάρτες κατά το α' εξάμηνο του 2016 ήταν προϊόν απάτης σε βάρος των κατόχων των καρτών.
Επί συνόλου πληρωμών 26,2 δισ. που πραγματοποιήθηκαν στο α' εξάμηνο πέρυσι με πάσης φύσεως κάρτες, τα 2.600.000 ευρώ διαπιστώθηκε ότι ήταν χρεώσεις-απάτη, ενώ σε όρους περιστατικών απάτης αναλογεί μία συναλλαγή απάτης ανά 8.000 συναλλαγές (29.673 κρούσματα επί συνόλου 233.192.850 συναλλαγών).
Όλα τα παραπάνω στοιχεία παρουσίασε ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Βασίλης Κορκίδης στη συνάντηση που είχε με τον επικεφαλής της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος Γιώργο Παπαπροδρόμου.
dimokratianews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ιστολόγιο μας δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή.
Παρακαλούμε να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες, επίσης οι σχολιασμοί σας να μη ξεφεύγουν από τα όρια της ευπρέπειας.
Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις, θα διαγράφονται.
Τα σχόλια πλέον ελέγχονται από τους διαχειριστές του ιστολογίου, γιαυτό θα υπάρχουν καθυστερήσεις στην εμφάνιση τους. Γενικά γίνονται όλα αποδεχτά, εκτός από αυτά που είναι διαφημίσεις ή απάτες.
Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση.
(επικοινωνία:eleftheroi.ellines@gmail.com)