σχόλιo ID-ont:
Πολύ καλή η παρέμβαση, αλλά άργησε λιγάκι, έτσι δεν είναι ΑΠΔΠΧ; Τόσα
χρόνια τρέχει ο διαγωνισμός, γιατί δεν είχατε παρέμβει νωρίτερα να μην
αγοραστούν και να μην αρχίσουν να εγκαθίστανται τα μηχανήματα; Τώρα θα
επικαλεστούν "δημόσιο οικονομικό συμφέρον", τι θα απαντήσετε σε αυτό;
Πάντως όλη η ουσία της παρέμβασης είναι στην τελευταία παράγραφο του
κατωτέρω δημοσιεύματος. Σήμερα, με το χάρτινο εισιτήριο, οι μετακινήσεις
μας παραμένουν ανώνυμες, με το ηλεκτρονικό αποκτούν ονοματεπώνυμο σε
μια βάση δεδομένων! Μακάρι η παρέμβαση να έχει οριστικό θετικό
αποτέλεσμα και να μην μείνουν στα λόγια....
Του Παναγιώτη Στάθη
Προσωρινό μπλόκο στη λειτουργία του
ηλεκτρονικού εισιτηρίου των ΜΜΜ που σχεδιάζει ο ΟΑΣΑ βάζει με
γνωμοδότησή της, την πρώτη για το 2017, η Αρχή Προστασίας Προσωπικών
Δεδομένων, καθώς θεωρεί πως συλλέγονται πολλά προσωπικά δεδομένα και
ζητεί από τον οργανισμό αυστηρές εγγυήσεις προστασίας τους.
Η Αρχή μέμφεται τον ΟΑΣΑ γιατί δεν
αναζήτησε "εναλλακτικές τεχνικές λύσεις που αφενός μεν θα επιτύγχαναν
εξίσου τους επιδιωκόμενους σκοπούς, αφετέρου θα εξασφάλιζαν την
προστασία της ιδιωτικότητας των χρηστών", και ουσιαστικά διατάσσει την
εκπόνηση εκτίμησης επιπτώσεων στην προστασία προσωπικών δεδομένων, την
τεκμηρίωση της αναγκαιότητας επεξεργασίας τους, αλλά κυρίως τη λήψη
απαραίτητων μέτρων ασφάλειας.
Αναφέρει η απόφαση: "Τα δεδομένα στην
επιφάνεια της κάρτας
(ονοματεπώνυμο, φωτογραφία) και στο chip της κάρτας
(αριθμός κάρτας, προφίλ (τύπος) χρήστη και ημερομηνία λήξης
δικαιώματος) είναι κατ’ αρχάς πρόσφορα σε σχέση με τους επιδιωκόμενους
σκοπούς". Όμως, "θα πρέπει ωστόσο να ληφθεί μέριμνα, εφόσον στο chip
τηρείται και κάποιο ιστορικό επικυρώσεων της κάρτας, να τεκμηριώνεται
ότι το ιστορικό αυτό είναι απόλυτα αναγκαίο – και, ως εκ τούτου, το
ελάχιστο δυνατό - εν όψει των επιδιωκόμενων σκοπών". Και αυτό γιατί "τα
δεδομένα στο chip της κάρτας τηρούνται και μεταδίδονται ανέπαφα και μη
κρυπτογραφημένα και, κατά συνέπεια, τυχόν απώλειατης κάρτας δύναται να
επιτρέψει σε κάποιον τρίτο να ανακαλύψει και το ιστορικό των
μετακινήσεών του".
Σε άλλο σημείο, η Αρχή τονίζει ότι η
"τήρηση –είτε στο ίδιο το εισιτήριο (ηλεκτρονική κάρτα) είτε στη βάση
δεδομένων- του δρομολογίου που πραγματοποιήθηκε, της ημερομηνίας και
ώρας αυτού καθώς και του αριθμού του ηλεκτρονικού εισιτηρίου παραπέμπουν
σε συγκεκριμένο επιβάτη, ο προσδιορισμός (ταυτοποίηση) του οποίου –με
τη μορφή προσωποποιημένης πληροφόρησης- καθίσταται δυνατός εφόσον στο
αρχείο που τηρεί ο υπεύθυνος επεξεργασίας υπάρχουν προσωπικά δεδομένα
ταυτοποίησης του κατόχου του". Ετσι, "με αυτόν τον τρόπο, οι
μετακινήσεις κάθε επιβάτη – χρήστη προσωποποιημένου ηλεκτρονικού
εισιτηρίου παύουν πλέον να είναι ανώνυμες, με αποτέλεσμα να θίγεται
υπέρμετρα η ελευθερία κίνησης ή κυκλοφορίας της οποίας αναπόσπαστο μέρος
συνιστά το δικαίωμα της ανώνυμης μετακίνησης".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ιστολόγιο μας δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή.
Παρακαλούμε να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες, επίσης οι σχολιασμοί σας να μη ξεφεύγουν από τα όρια της ευπρέπειας.
Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις, θα διαγράφονται.
Τα σχόλια πλέον ελέγχονται από τους διαχειριστές του ιστολογίου, γιαυτό θα υπάρχουν καθυστερήσεις στην εμφάνιση τους. Γενικά γίνονται όλα αποδεχτά, εκτός από αυτά που είναι διαφημίσεις ή απάτες.
Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση.
(επικοινωνία:eleftheroi.ellines@gmail.com)