1. Η πλήρης εξαφάνιση της είδησης "βόμβα", από τα εκκλησιαστικά πρακτορεία ειδήσεων
Δεν θα σχολιάσουμε την πλήρη εξαφάνιση της είδησης από το Romfea, το VimaOrthodoxias, το Amen, το dogma κλπ.
Δημοσιογραφικά (επαγγελματικά) site είναι, έχουν κάθε λόγο "να θάβουν" ειδήσεις, αφού κριτήριο τους είναι το κέρδος
(και οι δεσποτάδες διαθέτουν άφθονα μαύρα χρήματα για να δημοσιεύουν
ειδήσεις πχ με τα συλλείτουργα και τα ονομαστήρια τους) και να "θάβουν" άλλες (πχ αγωνιζόμενων πιστών ή ιερέων που αντιστέκονται στον οικουμενισμό και την δεσποτοκρατία).
2. Η ύποπτη σιωπή των ορθοδόξων χριστιανικών ιστολογίων
Αναφερόμαστε όμως στα ορθόδοξα χριστιανικά ιστολόγια όπως πχ το Ακτίνες,
το Ρωμαίϊκο Οδοιπορικό κλπ, που επί χρόνια διακονούν φυσικά χωρίς
κανένα προσωπικό κέρδος. Επαναλαμβάνουμε το ερώτημα μας: "τι τους κάνει να "θάβουν" μια τέτοια είδηση-βόμβα;"
Γιατί θέλουν να το αποκρύψουν από τους πιστούς;
Γιατί -ακόμη χειρότερα- δημοσιεύουν άρθρα, "τραβηγμένα από τα μαλλιά"
για να πείσουν ότι τάχα η αγιοπατερική οδός της Διακοπής Μνημόνευσης του
επισκόπου/Πατριάρχη (αποκαλείται εκκλησιαστικώς αποτείχιση) δεν είναι
σωστή. Πως γίνεται να αναιρούν τους ίδιους τους Αγίους μας (Γρηγόριος
Παλαμάς Θεσσαλονίκης, Θεόδωρος Στουδίτης, π.Παϊσιος - που κι αυτός
διέκοψε το μνημόσυνο του Πατριάρχη Αθηναγόρα, για πολύ λιγότερα
οικουμενιστικά παραπτώματα από όσα συμβαίνουν σήμερα);
3. π.Αυγουστίνος Καντιώτης, Κονίτσης Σεβαστιανός ... 25 έτη χωρίς ποιμένα...
Η αιτία κατά τη γνώμη μας είναι ότι χάθηκε το ανδρείο φρόνημα από την εκκλησία μας (όπως και από την πατρίδα μας).
Ο π.Αυγουστίνος Καντιώτης που ξεσήκωνε τα πλήθη, που έβγαζε τους
ορθόδοξους πιστούς στο δρόμο για να διαμαρτυρηθούν (νομοσχέδιο για
εκτρώσεις, καρναβάλια, καλεστεία, έργο Αγγελόπουλου κλπ) δεν ζει. Οι
διάδοχοι του -στην πλειοψηφία τους- ανταγωνίζονται ποιος θα προλάβει να
γίνει δεσπότης (είναι ειλικρινά οδυνηρό να βλέπεις αγγέλους να
πέφτουν).
Ο Δρυϊνουπόλεως Πωγωνιανής και Κονίτσης Σεβαστιανός δεν ζει κι αυτός. Έφυγε το 1994. 25 χρόνια έλλειψης εκκλησιαστικού ηγέτη με παλικαρίσιο φρόνημα.
Που είναι εκείνα τα συλλαλητήρια για την Ελληνικότητα της Μακεδονίας σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα;
Οι σημερινοί δεσποτάδες, αφού "προσκύνησαν", έπαψαν να ποιμένουν το ποίμνιο, να αγρυπνούν. Περί άλλων τυρβάζουν.
Μια και μοναδική αναλαμπή έκανε ο Χριστόδουλος, για λίγους μήνες,
όταν έβγαλε τον πιστό λαό στο δρόμο, με αφορμή την διαγραφή του
θρησκεύματος από τις ταυτότητες (όπως πάντα από κάποια ασήμαντα και
άγνωστα υποχείρια της Νέας Τάξης σε θέση Υπουργού, που βρίσκονται σε
διατεταγμένη αποστολή). Αλλά κι αυτόν τον "έφαγαν" (αφού προηγουμένως
έκανε το έγκλημα να υποδεχτεί τον Πάπα, χάνοντας έτσι τη χάρη από τον
Θεό).
3. Χριστιανοί - ζωντανοί νεκροί
25 έτη χωρίς ποιμένα.. 25 έτη καλλιέργεια χριστιανών "βλημάτων" που
παριστάνουν τους μοναχούς : άλαλοι, με σκυμμένο το κεφάλι (όταν δεν
έχουν ριχθεί με τα μούτρα στον ευδαιμονισμό της εποχής μας και στο να
μην λείψει τίποτε από τα παιδιά τους).
Φθάσαμε σε σημείο αναρχικοί να εισβάλουν στην ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ της
Θεσσαλονίκης, την ώρα της Θείας Λειτουργίας και να μην αντιδρά κανείς
(φυσικά οι δεσποτάδες -και οι αρχιμανδρίτες ή λαϊκοί που είναι δίπλα
τους και τους κατευθύνουν- έχουν κάθε λόγο να κρατάνε το ποίμνιο
κοιμισμένο).
Στην περίπτωση μας έχουμε όμως κάτι ακόμη χειρότερο: αν και βλέπουν (τις
διακοπές μνημοσύνου), οι "εν Χριστώ αδερφοί", στρίβουν αλλού το κεφάλι.
4. Και στην πατρίδα..
Στον πατριωτικό χώρο, περίπου μια από τα ίδια.
Κάποιοι Έλληνες πατριώτες ψήφισαν Χρυσή Αυγή, ουσιαστικά αναθέτοντας σε
κάποιον άλλον "να καθαρίσει" την άθλια κατάσταση στην πατρίδα μας
(λαμόγια, μνημόνια-υποθηκεύσεις, λαθρομετανάστευση). Αισθάνονται ότι
επειδή ψήφισαν Χρ.Αυγή, έκαναν την "επανάσταση" τους και αυτό αρκεί!
Αυτό δεν αλλάζει την ουσία: ο (νεο)Έλληνας έγινε ΡΑΓΙΑΣ.
Και τελευταία γεμίσαμε προφητείες και προφητολάγνους.
Περιμένουμε τον "Μεσσία" που θα μας σώσει..!
Περιμένουμε εμείς να καθόμαστε στην μεζονέτα χωρίς να μας λείπει τίποτε,
στην "θερμοκοιτίδα μας", και να δούμε στην τηλεόραση πως μας παραδίδουν
την Πόλη. Έχει γεμίσει το Ρωμαίϊκο Οδοιπορικό διαγγέλματα-προφητείες
του μητροπολίτη Μόρφου (είναι ο ίδιος που ζητούσε να διδάσκεται το
Κοράνι στα σχολεία και ένα σωρό άλλα προδοτικά, δείτε εδώ)
4. Μην ανησυχείτε : "Θα πάρουμε την Πόλη"
Ε λοιπόν ο Θεός αλλάζει τα σχέδια του. Όχι την Πόλη δεν θα πάρουμε, αλλά
θα χάσουμε κι αυτές που έχουμε (μην μας πείτε ότι δεν συμβαίνει ήδη;
ποιος τολμάει να περπατήσει σε συγκεκριμένες γειτονιές - γκέτο- στην
Αθήνα;
Ποιος τολμάει να οργανώσει ανοιχτή συγκέντρωση με δεδομένη την
αντισυγκέντρωση των αναρχικών -μέχρι και στην Εσφιγμένου στην
Θεσσαλονίκη, έκαναν αντισυγκέντρωση, δείτε εδώ).
5. Ποιος θα προχωρήσει μπροστά λοιπόν;
Σε όλο αυτό το πλαίσιο, αναζητούμε καθοδηγητές, κάποιους που θα
βγούνε μπροστά να μας δείξουν τον δρόμο. Κανείς δεν θα προχωρήσει αν απλά του φωνάζουμε "Προχώρα".
6. ΜΗΝ περιμένεις τους άλλους.
Ο μόνος τρόπος να μας ακολουθήσει, είναι να κάνουμε εμείς ένα βήμα μπροστά. ΕΣΥ.
Αυτό έκανε και η ομάδα μας στο θέμα της διακοπής μνημόνευσης. Όχι φυσικά
ως "στρατηγική", αλλά ως επιβαλλόμενο χρέος στην ορθόδοξη αλήθεια. Αυτό
οφείλει να κάνει ο καθένας ΣΗΜΕΡΑ.
Υπάρχουν οι ιερείς που έχουν διακόψει την μνημόνευση (δείτε εδώ).
Ας τους στηρίξουμε. Ας τους ακολουθήσουμε. Αλλιώς θα δώσουμε λόγο για
την προδοσία της Ορθόδοξης πίστης μας και την εισβολή και επιβολή της
αίρεσης στην εκκλησία μας.
Όσοι πιστοί.
Ομάδα εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός"
Επιθυμώ να πω δύο λόγια για το θέμα, καθώς σαν ιστολόγος ήμουν ανάμεσα σε αυτούς που παρόλη την επί χρόνια στήριξη του π. Νικολάου που ταλαιπωρείται αδίκως, επέλεξα να μην αναρτήσω την απόφασή του για Μη μνημόνευση του Ιεράρχη του διότι θεωρώ ότι αυτό είναι λαθος...
ΑπάντησηΔιαγραφήΔυστυχώς για την ενότητα μας ως Ελλήνων Χριστιανών Ορθοδοξων, ο οικουμενισμος έρχεται να δημιουργήσει μια εντελώς πρωτόγνωρη κατάσταση για τους σημερινούς Ελληνες, αλλά και γενικά για τους Ορθοδόξους Χριστιανούς...
Μια ανάλογη κατάσταση έζησαν οι παπούδες μας με τον διχασμό του νέου με το παλαιό ημερολόγιο το 1920...
Το σημερινό κακό όμως είναι πολυ ισχυρότερο και δεν προέρχεται δυστυχως από ελάχιστους Ιεράρχες (όπως τότε με το ημερολόγιο) αλλά από πολλούς και αρκετά ισχυρούς...
Από την μια λοιπον παρουσιάζονται οι Οικουμενιστές με πράξεις απαράδεκτες και αντιορθόδοξες να συμπεριφέρονται στους αιρετικούς Παπικούς σαν να είναι "εν Χριστώ αδερφοί μας" (τραγικό πρόσφατο παράδειγμα το κάλεσμα παπικων κληρικών που ήταν καλεσμένοι σε Θ. Λειτουργία σε Ορθόδοξο Ελληνικό ναό μας από τον Μητροπολίτη εντός του Ιερού για συμπροσευχή και μάλιστα εμπρός στο κατάπληκτο εκκλησίασμα πέρασαν στο Ιερό από την Ωραία Πύλη!!!!!!!!)
Στον αντίποδα οι φανατικοί αντιοικουμενιστές προχωρούν σε διακοπή της μνημόνευσης του Οικουμενικου Πατριάρχη και διαφόρων αρχιερέων που θεωρούνται οικουμενιστές...
Και στην μέση φυσικά η μεγάλη μερίδα κληρικών και πιστών που δεν ξέρουν που να σταθούν, σε μια κατάσταση που βαίνει εκρηκτική...
Το πράγμα δυστυχώς θόλωσε ακόμα περισσότερο από την λεγόμενη Μεγάλη Σύνοδο στην οποία μεν διακηρυχθηκαν ορισμένα Ορθόδοξα στοιχεία, αλλά συνέβησαν και αρκετά κυρίως διαδικαστικά παραπτώματα που άφησαν οικουμενιστικές οσμές ...
Αραγε ποια είναι η σωστή στάση για όλους εμάς;
Τι πρέπει να κάνουμε;
Δυστυχώς αδερφοί μου το θέμα είναι εξαιρετικά σοβαρό και εφόσον η επίσημη Εκκλησία μας δεν έχει λαβει σαφή θέση επί τούτου, απομένει στον καθένα μας να ακολουθήσει τις συμβουλές του Πνευματικού του...
Ξέρουμε ότι οι Οικουμενιστές προσπαθούν να αλλοιώσουν το Ορθοδοξο στοιχείο σε μια ανίερη συμπραξη με τους αιρετικούς Παπικούς...
Ομως είναι άραγε σωστή η μη μνημόνευση, των, με οικουμενιστικές θέσεις, αρχιερέων από την στιγμή μάλιστα που δεν έχουν δικασθεί και καταδικασθεί από τα αρμόδια Εκκλησιαστικά Δικαστήρια;
Πρόσφατα μιλωντας με φίλο κληρικό για το θέμα του π. Νικόλαου καταλάβαμε ότι πραγματικά ο άνθρωπος υφίσταται έναν διωγμό για την αντιοικουμενιστική του δράση...
Και σαφέστατα ολοι μας (και το ιστολόγιο μας έχουμε ταχθεί στο πλευρό του στον άδικο διωγμό που υφίσταται εδώ και χρόνια)...
Στην προκειμένη περίπτωση όμως, όπως μου ανέφερε ο φίλος κληρικός με την Μη μνημόνεση χάνει αυτομάτως το δικαίωμα να λειτουργεί... Κι αυτό δεν αντέχεται για τον Ιερέα..
Καταλαβαίνω ότι τα λόγια μου αυτά θα στεναχωρήσουν τους φίλους μου αντιοικουμενιστές, όμως οφείλω να πω ότι η ορθή στάση αντίστασης δεν προβλέπει παρόμοιες ενέργειες από τους κληρικούς...
Εχει μεγάλη σημασία το αν ο Ιεράρχης στον οποίο υπαγόμαστε πέρα από τα προσωπικά του οικουμενιστικά παραπτώματα επιβάλλει σε ολόκληρη την Μητρόπολη του παρόμοια στάση...
Διότι αν ΔΕΝ προσπαθεί να μας υποχρεώσει σε μια τέτοια στάση, τότε τα αμαρτήματα και οι ευθυνες πέφτουν ΜΟΝΟ επί της κεφαλής του...
Ισως ενας λόγιος και πνευματικός άνθρωπος κληρικός ή λαικός, να αποστείλει στον Ιεράρχη μια προσωπική επιστολή στην οποία θα τον καλεί να συμμορφωθεί, αλλά μέχρι εκεί...
Δεν νομίζω ότι μπορεί να σταματήσει εξ αυτού του λόγου, την μνημόνευσή του...
Η δημόσια καταγγελία έχει κάποια σημασία (η οποία κι αυτή ελέγχεται) μόνο επί αφορήτου πίεσης από τον ιεράρχη προς τον κληρικό να προβεί σε οικουμενιστικές πράξεις ο ίδιος.... πράγμα που δεν μπορεί να γίνει ανεκτό αφού κι ο ίδιος ο Ιεράρχης δεν είναι πάνω από τους Ορθόδοξους κανόνες.
(συνεχίζεται στο επομενο)
(συνέχεια από το προηγουμενο)
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ Εκκλησία μας δεν είναι κανενός.. Ολοι αποτελούμε μέλη της και ο καθένας μας έχει την μικρή ή μεγάλη ευθύνη του εκ της θέσης του.
Η Εκκλησία είναι ΜΙΑ και Αποστολική και ανήκει ΜΟΝΟ στον Κύριο και σε κανέναν άλλο.
Θεωρώ τέλος ότι το συγκεκριμένο ιστολόγιο "Ο Παιδαγωγός" το οποίο έχει κρατήσει σθεναρή και συνεπή αντιοικουμενιστική στάση, τείνει να ξεφύγει του δίκαιου αγώνα του και μάλιστα με τρόπο υπερβολικό...
Για παράδειγμα ενώ επικαλείται τον Αγιο Παϊσιο (κι όχι π. Παίσιο όπως τον έχει γράψει) στην συνέχεια αναιρεί ακόμα και τα ίδια του τα λόγια...
Αναφέρει λοιπόν για παράδειγμα, λοιδωρώντας ένα άλλο Ελληνορθόδοξο ιστολόγιο, ότι οχι μόνο δεν θα μας δώσουν την Πόλη δηλαδή δεν θα έρθει πάλι σε ελληνικά χέρια έστω και με έμμεσο τρόπο, αλλά θα χάσουμε κι άλλες πόλεις!!!!
Τι λέτε ρε παιδιά;
Μα αφού ο Αγιος Γέροντας μας ο Παίσιος το είχε πει ότι "οι Τούρκοι έχουν τα κόλλυβα στο ζωνάρι τους και πάνε για διάλυση.."
Δηλαδή νομίζω ότι μεσα στην γενική επίθεση το παμε κι οποιον πάρει ο χάρος...
Δεν είναι έτσι αδερφοί μου...
Θα πω κατι τελευταίο πριν κλείσω αυτο το σχόλιο μου.
Το ιστολογιο Ο Παιδαγωγός επικαλείται τους τιμημένους Ιεράρχες Κονιτσης Σεβαστιανό και Φλωρίνης Αυγουστίνο...
Οι δύο Ιεράρχες ενθρονίσθηκαν στις Ιερές Μητροπόλεις τους το 1967...
Την εποχή δηλαδή που Οικουμενικός Πατριάρχης στην Κωνσταντινούπολη ήταν ο πλέον Οικουμενιστής (κατά τα σημερινά) Πατριάρχης Αθηναγόρας τον οποίον έχουν κατηγορήσει ακόμα και για μασώνο... Ενας Πατριάρχης που έθεσε τις βάσεις για την επαφή με τους Παπικούς και που έφθασε στο σημείο ακόμα και να κάνει τον Σταυρό του ανάποδα όπως οι Παπικοι και μάλιστα μπροστά στην κάμερα (δείτε στο 16 λεπτό ΕΔΩ https://www.youtube.com/watch?v=eJuc4i7wwYc) για να δείξει τις αγνές του προθέσεις στην επαφή του με τους Ρωμαιοκαθολικούς...
Κι όμως οι συγκεκριμένοι Ιεράρχες υποδείγματα (για τους φίλους μας από τον Παιδαγωγό) ποτέ δεν επαψαν (και φυσικα δεν έπραξαν) να τον μνημονεύουν ή δεν άρχισαν δημοσίως να τον κατηγορούν...
Εγω προσωπικά θεωρώ ότι είναι δυνατόν να του έστειλαν κάποιες επιστολές αυστηρά προσωπικές, όμως δεν ξεκίνησαν πόλεμο που θα τάραζε το Ελληνορθόδοξο ποιμνιό τους και ίσως έκανε τελικώς κακό και στην Ρωμιοσύνη της Πόλης μας, αλλά και σε ολόκληρη την Εκκλησία....
Να τονίσουμε όμως κάτι που είπα και πριν..
Ποτέ ο Πατριάρχης Αθηναγόρας πέραν τον όσων μόνος τους έπραξε, δεν υποχρέωσε κανέναν εκ των Ιεραρχών να τηρήσει παρόμοια στάση.
Μάλιστα κι ο Σεβαστιανός και ο Φλωρίνης κατακεραύνωναν σε κάθε ευκαιρία τους αιρετικούς Παπικους χωρίς ποτέ να δεχθούν επίπληξη από τον Πατριάρχη...
Προσωπικά λοιπον θεωρώ ότι ο π Νικόλαος Μανώλης έκανε λάθος να σταματήσει την μνημόνευση και παρόλο που οι καλοί μας φίλοι του Παιδαγωγού διατείνονται ότι αυτό δεν είναι αποτείχιση αργά ή γρήγορα ίσως τα πράγματα οδηγηθούν σε καταστάσεις δύσκολες και ακραίες..
Γιατί αδερφοί μου ο Διάβολος καραδοκεί...
Γιατί από την μια βάζει τους Οικουμενιστές να εκτρέπονται σε πράξεις αντιορθόδοξες και από την άλλη ανάβει φυτιλιές και βάζει λογισμούς στους αντιοικουμενιστές να σταματήσουν να μνημονεύουν και να αρχίσουν να κατηγορούν δημοσίως τους αρχιερείς, ώστε να επέλθει πλήγμα στην ενότητα της Εκκλησίας μας.
Ο Διάβολος γνωρίζει πολύ καλά την δουλειά του...
Μένει στον καθένα από εμάς να φανούμε νηφάλιοι και να ακολουθούμε τον δρόμο της Αληθείας...
Οσο κανείς Ιεράρχης δεν έρχεται να μας πιέσει να αποδεχθούμε οικουμενιστικές αιρετικές δοξασίες, δεν έχουμε παρά να προσευχόμαστε να φωτίσει ο Κύριος τους διοικούντας την Εκκλησία Του...
Επιθυμώ να συμπληρώσω για χάρη της αληθειας και της ακρίβειας ότι ο μακαριστός Φλωρίνης Αυγουστίνος Καντιώτης τελικώς το 1970 και 2 μόλις χρόνια προ του θανάτου του Πατριάρχη Αθηναγόρα διέκοψε την μνημόνευσή του όταν αυτός δημοσίως μίλησε για το Πρωτείο του Πάπα, το Filioque κλπ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΟμως έχει μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε για ποιο λόγο περιγράφει ο ίδιος (ο Αυγουστίνος) ΔΕΝ διέκοψε την μνημόνευση, αμεσως με το που ενθρονίστηκε στην Μητρόπολη Φλωρίνης, παρόλο που ο Οικουμενικός Πατρίαρχης Αθηναγόρας είχε ήδη πέσει σε μεγάλα οικουμενιστικά παραπτώματα...
"Μόλις ἔγινα ἐπίσκοπος ὡρισμένοι παλαιοημερολογῖται μὲ κατηγοροῦσαν, ὅτι δὲν ἔπαυσα τὸ μνημόσυνο τοῦ πατριάρχου Ἀθηναγόρα, ποὺ δὲν ὀρθοτομεῖ τὸν λόγο τῆς ἀληθείας, καὶ δὲν τὸν ἀπεκήρυξα ὡς αἱρετικό.
Τὸ μνημόσυνο τοῦ πατριάρχου στὴν θ. λειτουργία, τὸ «Ἐν πρώτοις μνήσθητι, Κύριε, … ὃν χάρισαι ταῖς ἁγίαις σου ἐκκλησίαις ἐν εἰρήνῃ, σῷον, ἔντιμον, ὑγιᾶ, μακροημερεύοντα καὶ ὀρθοτομοῦντα τὸν λόγον τῆς σῆς ἀληθείας», ὅπως παρατηρεῖ ὁ π. Ἐπιφάνιος Θεοδωρόπουλος, δὲν ἔχει τὴν ἔννοια βεβαιώσεως ὅλων αὐτῶν· ἐκφράζει εὐχή, ὁ Κύριος νὰ χαρίζῃ στὸν ἐπίσκοπο ἢ στὸν πατριάρχη ψυχικὴ εἰρήνη, σωματικὴ ὑγεία, ἀγαθὴ φήμη, καὶ διδασκαλία κατὰ πάντα ὀρθόδοξη.
Ὁ πατριάρχης Ἀθηναγόρας χωρὶς ἀμφιβολία εἶχε προβῆ σὲ ἐνέργειες, ποὺ τὸν ἔφεραν μακριὰ ἀπὸ τὸ ὀρθόδοξο φρόνημα· μοῦ ζητοῦσαν λοιπὸν νὰ τὸν κηρύξω γι᾿ αὐτὲς αἱρετικό, νὰ τὸν διαγράψω ἀπὸ τὰ δίπτυχα καὶ νὰ παύσω τὸ μνημόσυνό του.
Τοὺς ἀπήντησα, ὅτι ὡρισμένες ἐνέργειες τοῦ πατριάρχου ἦταν παραβάσεις ἱ. κανόνων πού, ἂν ἀποδειχθοῦν ἀληθινές, συνεπάγονται καθαίρεσι. Ἀλλὰ ποιός θὰ τοῦ ἐπιβάλῃ τὴν καθαίρεσι; Τὸ ἁρμόδιο ὄργανο γιὰ κληρικοὺς εἶνε ἡ Σύνοδος, καὶ γιὰ τὸν οἰκουμενικὸ πατριάρχη ἡ Ἱεραρχία τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας. Ἀλλὰ δυστυχῶς δὲν κατέστη ὑπόδικος ἐνώπιον αὐτῆς, καὶ ἔτσι παρέμενε στὸ θρόνο...."
Ὅπως ἔλεγε ὁ ἀείμνηστος μητροπολίτης πρ. Φλωρίνης Χρυσόστομος Καβουρίδης ὁ ἀρχιεπίσκοπος τῶν παλαιοημερολογιτῶν, ἡ καθαίρεσι καὶ ὁ ἀφορισμὸς διακρίνονται σὲ «δυνάμει» καὶ σὲ «ἐνεργείᾳ». Κληρικὸς ποὺ ξέφυγε ἀπὸ τὴν Ὀρθοδοξία, μέχρις ὅτου κριθῇ ἀπὸ Σύνοδο, μπορεῖ νὰ θεωρηθῇ δυνάμει καθῃρημένος· ἐνεργείᾳ καθῃρημένος καθίσταται μόνο μετὰ ἀπὸ συνοδικὴ κρίσι. Τὸ ίδιο λέει καὶ ὁ ἅγιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης στὸ Πηδάλιο (Ἀθῆναι 19829, σ. 4-5).
Αὐτὰ ἰσχύουν γιὰ τὶς ἀντικανονικὲς ἐνέργειες τοῦ πατριάρχου. Γιὰ παραβάσεις δηλαδὴ ἱ. κανόνων ἐθεωρεῖτο δυνάμει καθῃρημένος, δὲν ἦταν ὅμως καὶ ἐνεργείᾳ. Ἀλλ᾿ ὑπῆρχαν καὶ ἐνέργειές του ποὺ ἔθιγαν δόγματα. Καὶ στὴν περίπτωσι αὐτή, ἀφοῦ «γυμνῇ τῇ κεφαλῇ» κηρύττει διδασκαλίες ἀντορθόδοξες, δὲν ἀπαιτεῖται προηγουμένως ἀπόφασι καθαιρέσεως ἀπὸ ἁρμόδιο συνοδικὸ δικαστήριο· ἡ καθαίρεσις ἐπέρχεται αὐτομάτως κατὰ τὸν ΙΕ΄ κανόνα τῆς Πρωτοδευτέρας Συνόδου, τὸν ὁποῖο καὶ ἐγὼ ὡς ἱεροκῆρυξ εἶχα μνημονεύσει καὶ εἶχα ζητήσει ἀπὸ τοὺς ἀρχιερεῖς τῆς Β. Ἑλλάδος νὰ τὸν ἐφαρμόσουν καὶ νὰ διακόψουν τὴν κοινωνία μὲ τὸν οἰκουμενικὸ πατριάρχη. Γιατί τώρα, μὲ ρωτοῦσαν, ποὺ γίνατε ἐπίσκοπος τῆς Βορείου Ἑλλάδος, δὲν ἐφαρμόζετε ὁ ίδιος τὸν κανόνα καὶ δὲν διακόπτετε τὴν πνευματικὴ σχέσι μὲ τὸν πατριάρχη;
Ἀπάντησις. Ἐξακολουθῶ νὰ πιστεύω ὅ,τι πίστευα καὶ τότε. Δὲν ἐφαρμόζω ὅμως ἀκόμη τὸν κανόνα αὐτόν, ὄχι διότι φοβοῦμαι· διεκινδύνευσα ἤδη τὸ θρόνο κατ᾿ ἐπανάληψιν γιὰ τὴν ἐφαρμογὴ ἱ. κανόνων. Ἀλλ᾿ ἐνῷ ἔχω τὴν ἀπόφασι νὰ τὸν ἐφαρμόσω, τρέμω καὶ ἰλιγγιῶ ἐμπρὸς στὴν εὐθύνη ἀπέναντι στὸ Θεὸ καὶ τοὺς ἀνθρώπους γιὰ μία ἐνέργεια ποὺ θὰ ἔχῃ χαρακτῆρα δονήσεως μέσα στὴν Ὀρθόδοξο Ἐκκλησία. Ἐρευνῶ λοιπὸν καὶ βασανίζω τὸ πρᾶγμα βαθύτερα, καὶ περιμένω πληροφορία τῆς συνειδήσεώς μου, ἡ ὁποία ἰσχυρῶς νὰ μὲ πείθῃ ὅτι ἤγγικεν ἡ ὥρα. ......
Αγαπητέ μας φίλε και αδελφέ Θάνο, σε ευχαριστούμε πολύ για τα αναλυτικά και με πληρότητα σχόλια που παράθεσες για το θέμα που έχει προβληματίσει εμάς και πολύ ακόμα κόσμο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό την πλευρά μας προσθέτουμε ότι η διοικούσα εκκλησία σήμερα είναι απών ιδιαίτερα τώρα που την έχει περισσότερο ανάγκη ο Ελληνικός λαός.
Υπάρχουν καμιά δεκαριά Μητροπολίτες που σηκώνουν το ανάστημα τους μπροστά στο τέρας της Παγκοσμιοποίησης που μας οδηγεί στην ένωση των θρησκειών την ονομαζόμενη Πανθρησκεία.
Η κρίση είναι η ευκαιρία πλέον να ξεχωρίσει η κοινωνία, η πολιτική και η εκκλησία ….
Για αυτό δεν πρόκειται να κλείσουμε τα μάτια μας σε κανέναν, είμαστε εδώ για να δημοσιεύουμε καταγγελίες, όχι για να διαβάλλουμε αλλά για να συνετιστούν όσοι έχουν ξεφύγει παρασυρόμενοι από την αλαζονεία και την πλεονεξία που τους διακατέχει.
Αγαπητοί μου φιλοι του ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ συμφωνω σε όλες τις παρατηρησεις σας στο σχόλιο σας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι η στάση σας ειναι πάντα συνεπής και πνευματικά ωφέλιμη.
Εγω απλά παρέθεσα τους προσωπικους μου προβληματισμούς που λίγο πολυ αφορούν όλους μας.
Μακάρι η διοικηση της Εκκλησίας μας να λάβει θέση για το φλέγον ζητημα του Οικουμενισμού.
Είμαι όμως πολύ απαισιοδοξος....
Τουλάχιστον όσο στα πράγματα είναι ο συγκεκριμένος Αρχιεπίσκοπος και ο Οικουμενικός Πατριάρχης.... αλλά και όσο ανάμεσα στους 80 Αρχιερείς της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος υπάρχουν αρκετοί φιλοοικουμενιστές.... (και η μεγάλη πλειοψηφία των αρχιερέων χάριν της υποτιθέμενης ενότητας δεν τολμάει να αγγίξει το θέμα)
Συνεπως την λύση θα την δώσει και πάλι ο Κύριος και αυτό ας ευχόμεθα όλοι μας.
Σας ευχαριστω που φιλοξενησατε τα σχόλιά μου.