Εκτός
από τις κυκλοφορίες των εφημερίδων αποκαλύπτεται τώρα ότι παραποιούνται
και οι επισκεψιμότητες των ιστοσελίδων στην Ελλάδα, με αποτέλεσμα να
παραπλανώνται, εκτός από τους αναγνώστες, και οι διαφημιζόμενοι… Την
αφορμή για να αρχίσει να ξετυλίγεται το σχετικό κουβάρι έδωσαν, σύμφωνα
με δημοσιεύματα, οι εξελίξεις σχετικά με τη Yahoo, η οποία ανακοίνωσε
ότι, ύστερα από την αποτυχία των προσπαθειών της να ανακάμψει, θα
αλλάξει το όνομά της όταν ολοκληρωθεί η πώληση των βασικών
δραστηριοτήτων της.
Να σημειώσουμε ότι ολοκληρώνεται ουσιαστικά η μεταβίβαση της μηχανής
αναζήτησης, της υπηρεσίας ηλεκτρονικής αλληλογραφίας και της
διαδικτυακής πύλης στη Verizon Communications αντί του ποσού των 4,83
δισεκατομμυρίων δολαρίων!
Στην Ελλάδα, λοιπόν, όπου η Yahoo διαθέτει περίπου 600.000 διαδικτυακούς
φίλους, πρώην στέλεχός της καταγγέλλεται ότι, εκμεταλλευόμενο αυτή τη
θολή και μεταβατική κατάσταση και προφανώς εν αγνοία της ίδιας της
εταιρίας, κάνει διάφορες κινήσεις προς όφελός του.
Εχει καταρχάς τη δυνατότητα να αναπαράγει στην εγχώρια σελίδα της Yahoo
επιλεκτικά ειδήσεις από τα sites που προτιμά ο ίδιος. Οπως υποστηρίζει,
μάλιστα, ένα από τα μεγαλύτερα ανεξάρτητα sites, το
kourdistoportocali.com, η αναπαραγωγή και η προώθηση αυτή συνοδεύονται
από σημαντικά οικονομικά ανταλλάγματα σε μηνιαία βάση!
Εκτός από την ελληνική σελίδα της Yahoo, μεγάλο παιχνίδι με τις
επισκεψιμότητες αναφέρεται ότι γίνεται παράλληλα, από τους ίδιους
ανθρώπους, μέσω και του facebook. Συγκεκριμένα, έχουν δημιουργηθεί
μερικές σελίδες στις οποίες προστίθεται με ψεύτικα προφίλ-ρομπότ πολύ
μεγάλος αριθμός «φίλων», οι οποίοι όμως είναι εικονικοί και επί της
ουσίας ανύπαρκτοι.
Τα λεγόμενα «προφίλ» τους είναι πανομοιότυπα, περιλαμβάνοντας απλώς
λίγες φωτογραφίες και τίποτε άλλο. Ομως χρησιμοποιούνται ώστε μέσω αυτών
να αναπαράγονται και να διαχέονται στον χώρο του διαδικτύου τα sites
που έχουν επιλεγεί, φουσκώνοντας την επισκεψιμότητά τους.
Με αυτό το ντοπάρισμα αλλοιώνεται η πραγματική εικόνα, επιτρέποντας
ωστόσο στους ιδιοκτήτες των συγκεκριμένων sites -που εμφανίζονται ως
δήθεν μεγάλα και κυρίαρχα- να πηγαίνουν στις διαφημιστικές εταιρίες και
να αποσπούν διαφημίσεις που όμως δεν αντιστοιχούν στα αληθινά μεγέθη της
επισκεψιμότητάς τους!
Κατ’ αυτόν τον τρόπο, της τεχνητής αλλοίωσης, επηρεάζεται και η σειρά
κατάταξης των ιστοσελίδων στη γνωστή μηχανή ALEXA, με αποτέλεσμα η λίστα
που παρουσιάζει να καθίσταται εκ των πραγμάτων εντελώς αναξιόπιστη ως
εργαλείο. Εκτός από τους αναγνώστες, έως τώρα έχουν άγνοια και οι πιο
πολλοί διαφημιζόμενοι για τις μεθοδεύσεις αυτές, οι οποίες καταλήγουν
εις βάρος τους, αφού πληρώνουν μεν, πιστεύοντας ότι προβάλλονται από
ιστοσελίδες με ισχυρή απήχηση στο κοινό του διαδικτύου, αλλά τελικά οι
διαφημίσεις τους καταλήγουν άχρηστες, αφού δεν τις βλέπει σχεδόν κανείς.
Οι πελάτες των διαφημιστικών εταιριών που αποδέχονται τέτοιες εισηγήσεις
για να διαφημιστούν σε sites που δεν διαβάζονται πιάνονται θύματα
πετώντας τα χρήματά τους σε πηγάδι χωρίς πάτο. Για τους ειδικούς,
μάλιστα, η απάτη είναι εύκολο να διακριβωθεί, αφού υπάρχει ένα αρκετά
ασφαλές κριτήριο.
Από τα αναλυτικά -και όχι τα πρόχειρα- στατιστικά στοιχεία για κάθε site
προκύπτει ο χρόνος παραμονής κάθε αναγνώστη σε αυτό. Και όσο
περισσότερο «μαϊμού» είναι η επισκεψιμότητα τόσο ελαχιστοποιείται ο
χρόνος παραμονής…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ιστολόγιο μας δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή.
Παρακαλούμε να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες, επίσης οι σχολιασμοί σας να μη ξεφεύγουν από τα όρια της ευπρέπειας.
Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις, θα διαγράφονται.
Τα σχόλια πλέον ελέγχονται από τους διαχειριστές του ιστολογίου, γιαυτό θα υπάρχουν καθυστερήσεις στην εμφάνιση τους. Γενικά γίνονται όλα αποδεχτά, εκτός από αυτά που είναι διαφημίσεις ή απάτες.
Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση.
(επικοινωνία:eleftheroi.ellines@gmail.com)