Κυριακή 7 Μαΐου 2017

υπουργός δικαιοσύνης διαφάνειας και ανθρωπίνων δικαιωμάτων Σταύρος Κοντονής για το κοινωνικό κράτος δικαίου και άλλα ωραία πράγματα


Η ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΔΙΑΠΛΟΚΗΣ ΚΑΙ Η ΑΡΣΗ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΔΙΚΑΙΟΥ
ΘΕΜΕΛΙΩΔΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΙΣΧΥΟΥΣΑΣ ΣΤΙΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΕΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΕΣ ΑΡΧΗΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΔΙΚΑΙΟΥ, ΟΠΩΣ ΑΥΤΗ ΚΑΤΟΧΥΡΩΝΕΤΑΙ ΜΕΤΑ ΤΟ 2001 ΚΑΙ ΡΗΤΩΣ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ 25 ΠΑΡ. 1 ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ («Η ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΔΙΚΑΙΟΥ»), ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΕΨΙΜΟ, ΤΟ ΔΙΑΦΑΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΤΡΗΣΙΜΟ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΡΩΝ ΤΗΣ ΚΡΑΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ ΒΑΣΕΙ ΓΕΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΦΗΡΗΜΕΝΩΝ ΚΑΝΟΝΩΝ ΔΙΚΑΙΟΥ ΠΟΥ ΙΣΧΥΟΥΝ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ. 

ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ ΚΟΝΤΟΝΗ
Η αρχή του κράτους δικαίου αποτελεί μια οργανική και συστηματική ενότητα με την αρχή της (συνταγματικής) νομιμότητας των κρατικών πράξεων, αλλά και με την ισότητα ενώπιον και διά του νόμου κατά το άρθρο 4 παρ. 1 του Συντάγματος. Το κράτος δικαίου αντίκειται ολοσχερώς σε προνομιακά καθεστώτα νομικών διακρίσεων υπέρ ατόμων ή κοινωνικών ομάδων οποιασδήποτε μορφής, όπως αυτά ίσχυαν προ του Διαφωτισμού και αφορού- σαν τις λεγόμενες «θεσμοποιημένες τάξεις» ως θεμιτά υποκείμενα νομικοπολιτικών διακρίσεων. Η
σύγχρονη υπόστασή του είναι αδιανόητη χωρίς την εφαρμογή της ισονομίας.
Όμως, το εκτεταμένο φαινόμενο της διαφθοράς/ διαπλοκής στις κοινωνίες του αναπτυγμένου νεοφιλελεύθερου καπιταλισμού -και πολύ περισσότερο στην Ελλάδα των Μνημονίων κατά τα τελευταία τέσσερα χρόνια- δεν μπορεί να αναπτυχθεί και να αναπαραχθεί χωρίς την πολιτική των «προνομίων», η οποία εισάγεται από την κυβέρνηση και νομιμοποιείται τελικά, δυστυχώς, από τους φορείς της νομοθετικής λειτουργίας και κυρίως από το Κοινοβούλιο. Η πρωτοβουλία αυτή είναι πολύπλευρη και κατατείνει σε καθεστώτα ποινικής ασυλίας. Είτε υπό τη μορφή του εκ των προτέρων (προληπτικού) αποκλεισμού της ποινικής δίωξης για συγκεκριμένα άτομα και ομάδες που ενέχονται στη σχέση εξουσίας και χρήματος, και ιδίως στις υποθέσεις «αμαρτωλών» συμβάσεων ή μορφών δημόσιας εκχώρησης προνομίων, όπως η Siemens, τα εξοπλιστικά προγράμματα, οι ιδιωτικοποιήσεις μέσω του ΤΑΙΠΕΔ κ.ά., είτε υπό τη μορφή της (κατασταλτικής) νομοθετικής παρέμβασης σε ήδη εκκρεμείς ποινικές δίκες προς την κατεύθυνση της παραγραφής, της αναστολής ή της παύσης της εκκρεμούς ποινικής δίωξης, της αμνήστευσης κατά την έννοια του άρθρου 47, παρ. 3 Συντάγματος κ.ά. Οι παρεμβάσεις αυτές είναι προκλητικές είτε υπό την έννοια της ακόμη φιλελεύθερης/ δικαιοκρατικής προβληματικής της ισονομίας, είτε υπό την πληρέστερη έννοια της συμπερίληψης κοινωνικών/ταξικών κριτηρίων όσον αφορά την κατανόηση του «καθεστώτος απαράδεκτων νομικών διακρίσεων» υπέρ των δωροδοκούμενων ανώτερων υπαλλήλων και των δωροδοκούντων ισχυρών κοινωνικών ομάδων, πολυεθνικών εταιρειών κ.λπ. Σε μια περίοδο όπου φορολογούμενοι ή ασφαλισμένοι για μικρά σχετικά οικονομικά ποσά διατρέχουν άμεσα τον κίνδυνο ποινικής δίωξης, ταλαιπωρίας και εξευτελισμού αλλά και στέρησης της ελευθερίας τους, προνομιούχοι κρατικοί λειτουργοί και προνομιούχες οικονομικές και κοινωνικές ομάδες, που εμπλέκονται άμεσα στη διασπάθιση του δημόσιου χρήματος, «απαλλάσσονται» κατά τρόπο που υποδεικνύει καταφρόνηση και σαρκασμό προς τα πληττόμενα από τις μνημονιακές πολιτικές χαμηλά και μεσαία κοινωνικά στρώματα. Επιπλέον, οι κατασταλτικές νομοθετικές παρεμβάσεις σε εκκρεμείς ποινικές δίκες που αφορούν τη διαπλοκή είναι προφανές ότι παραβιάζουν κατάφωρα και «αναστέλλουν» κατά τρόπο ευθέως και προδήλως αντισυνταγματικό την αρχή της διάκρισης των εξουσιών (άρθρο 26 Συντάγματος), η οποία, ομοίως, αποτελεί θεμελιώδη αρχή και οργανωτική βάση του δημοκρατικού πολιτεύματος.
Η μνημονιακή κυβέρνηση έχει προωθήσει μια -σε βιομηχανική κλίμακα- γενικευμένη ποινική ασυλία των φορέων ενεργητικής και παθητικής δωροδοκίας αλλά και γενικότερα των κρατικών λειτουργών (της διοίκησης υπό την ευρύτερη έννοια), οι οποίοι διευκολύνουν, προωθούν ή νομιμοποιούν τις σχέσεις διαπλοκής και διαφθοράς. Ενδεικτικά αναφέρω τη σκανδαλώδη διάταξη του Πολυνομοσχεδίου του Μαρτίου 2014 για τη μετατροπή αδικημάτων δωροδοκίας από κακουργήματα (όταν η ζημία υπερβαίνει την αξία των 120.000 ευρώ) σε πλημμελήματα, αν η πράξη «δεν αντίκειται στα καθήκοντα του υπαλλήλου»), τις διατάξεις για την σε αρκετές περιπτώσεις ποινική ασυλία των μελών της διοίκησης του διαβόητου ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο διαχειρίζεται κατά τρόπο πρωτοφανή τη συνταγματικά αναπαλλοτρίωτη «δημόσια κτήση», τις διατάξεις, οι οποίες προβλέπουν το ακαταδίωκτο των λειτουργών του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους ακόμη και για γνωμοδοτήσεις τους, οι οποίες εξυπηρετούν προφανώς οικονομικές και πολιτικές σκοπιμότητες (άρθρο 56 ν. 4170/2013), τις διατάξεις για την αναστολή ποινικών διώξεων σε εκκρεμείς δίκες για μέλη διοικήσεων δημόσιων οργανισμών, δημόσιων επιχειρήσεων κ.ά. Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις, η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ κατήγγειλε τις σχετικές μεθοδεύσεις και έδωσε σκληρό αγώνα για τη μη υπερψήφιση των σχετικών διατάξεων. Επίσης, η Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ κατέδειξε την οργανική και αιτιώδη συνάφεια ανάμεσα στο ουσιαστικά ακαταδίωκτο που επιφέρει η ισχύουσα συνταγματική πρόβλεψη και νο- μοθεσία για την ευθύνη υπουργών και στο καθεστώς νομικής ασυλίας που εισήγαγαν με πληθωρικό τρόπο τα στελέχη της μνημονιακής κυβέρνησης. Οι ταξικά κυρι- αρχούμενοι και αποκλεισμένοι οδηγούνται συλλήβδην στο δίκτυο της ποινικής δικαιοσύνης, ενώ οι πολιτικά και οικονομικά προνομιούχες ομάδες εκφεύγουν, κατά τη βιβλική ρήση, της «κατάποσης της καμήλου» από κάθε σοβαρή κύρωση. “
Μόλις διαβάσατε ένα απόσπασμα από τη “Μαύρη Βίβλο της Ντροπής” της διακυβέρνησης Σαμαρά ή/και “το Ευαγγέλιο της Διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ” η οποία περιλαμβάνει α) μια ανθολογία αντισυνταγματικών πράξεων που μετέτρεψαν το κοινοβούλιο σε πλυντήριο σκανδάλων και νεκροταφείο ποινικών δικογραφιών και αποδεικνύουν την ονειδιστική κυβερνητική λειτουργία που παραβιάζει την δημοκρατική νομιμότητα και παραδίδει τα δημόσια αγαθά και περιουσία σε ιδιωτικά συμφέροντα. β) τα πιστεύω και οι δεσμεύσεις του ΣΥΡΙΖΑ. Οταν τα ελεγε αυτά ο ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΟΝΤΟΝΗΣ ηταν βουλευτής Ζακύνθου και μέλος της Επιτροπής Έλεγχου του Κυβερνητικού Έργου (ΕΕΚΕ) της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ για θέματα Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Μετά μεγάλωσε και έγινε Υπουργός Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων
Βιογραφικά στοιχεία

Ο Χαράλαμπος – Σταύρος Κοντονής γεννήθηκε το 1963 στη Ζάκυνθο. Αποφοίτησε από τη Νομική Σχολή Αθηνών το 1995. Έκτοτε ασκεί τη δικηγορία.
Κατά τη διάρκεια των σπουδών του ανέπτυξε έντονη πολιτική και συνδικαλιστική δραστηριότητα, και διετέλεσε για δύο θητείες πρόεδρος του Συλλόγου Φοιτητών Νομικής και μέλος του προεδρείου του κεντρικού συμβουλίου της ΕΦΕΕ. Επίσης, ήταν εκλεγμένο μέλος της Συγκλήτου του Πανεπιστημίου Αθηνών και μέλος του γραφείου του Κεντρικού Συμβουλίου της ΕΚΟΝ Ρήγας Φεραίος, της νεολαίας του ΚΚΕ Εσωτερικού.
Σήμερα είναι μέλος της Πανελλαδικής Συντονιστικής Επιτροπής και της κεντρικής επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ. Εσωκομματικά, προέρχεται από την Ανανεωτική Κομμουνιστική Οικολογική Αριστερά (ΑΚΟΑ), που είχε ιδρυθεί από τον Γιάννη Μπανιά.
Εκλέχθηκε βουλευτής Ζακύνθου του ΣΥΡΙΖΑ το 2012, και επανεκλέχθηκε το 2015.[Στην κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα, ανέλαβε υφυπουργός Αθλητισμού. Στις 5 Νοεμβρίου 2016 μετά τον ανασχηματισμό, ανέλαβε το Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. https://el.wikipedia.org/wiki/Σταύρος_Κοντονής
Από την ΕΚΟΝ Ρήγα Φεραίο προέρχονται επίσης:
– οι υπουργοί των κυβερνήσεων Τσιπρα: Νίκος Φίλης, Γιώργος Κατρούγκαλος, Πάνος Σκουρλέτης, Γιώργος Χουλιαράκης (συμμετείχε και στη κυβέρνηση της Βασιλικής Θάνου) , Γιάννης Μπαλάφας, Νίκος Βούτσης (σήμερα πρόεδρος της βουλής) κλπ,
– οι υπουργοί της κυβέρνησης Γ.Α.Παπανδρέου: Γιώργος Παπακωνσταντίνου και Ηλίας Μόσιαλος,
καθώς και το ηγετικό στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ, Πάνος Λάμπρου.

ΣΧΕΤΙΚΑ
Για όλα τα υπόλοιπα αρκεί να δείτε το 4ο μνημόνιο με τις καινούργιες περικοπές των συντάξεων, την αύξηση της φορολογίας διά της μείωσης του αφορολόγητου ορίου κλπ. Καλύτερη απόδειξη περί “κοινωνικού κράτους” δεν υπάρχει.Το μήνυμα του; Σε αφήνω χωρίς εισόδημα, και μετά, ΕΑΝ ΘΕΛΩ ΚΑΙ ΕΑΝ ΜΕ ΑΦΗΝΟΥΝ ΟΙ ΔΑΝΕΙΣΤΕΣ ΜΟΥ, σου πετάω ένα κοκαλάκι να ροκανίζεις. 

justiceforgreece.wordpress

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ιστολόγιο μας δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή.
Παρακαλούμε να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες, επίσης οι σχολιασμοί σας να μη ξεφεύγουν από τα όρια της ευπρέπειας.
Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις, θα διαγράφονται.
Τα σχόλια πλέον ελέγχονται από τους διαχειριστές του ιστολογίου, γιαυτό θα υπάρχουν καθυστερήσεις στην εμφάνιση τους. Γενικά γίνονται όλα αποδεχτά, εκτός από αυτά που είναι διαφημίσεις ή απάτες.
Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση.
(επικοινωνία:eleftheroi.ellines@gmail.com)