Κυριακή 17 Ιουνίου 2018

Οι Ιταλοί της ΤΡΑΙΝΟΣΕ "βλέπουν" μετρό και λεωφορεία

Οι Ιταλοί της ΤΡΑΙΝΟΣΕ "βλέπουν" μετρό και λεωφορεία
Του Χάρη Φλουδόπουλου
Την αναπτυξιακή στρατηγική της Ferrovie dello stato Italiane για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, με αιχμή του δόρατος την επένδυση στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά και με παράλληλες κινήσεις στα δίκτυα και το κομμάτι της συντήρησης παρουσίασε χθες ο διευθύνων σύμβουλος του Ιταλού μετόχου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Renato Mazzoncini. Το υψηλόβαθμο στέλεχος των ιταλικών σιδηροδρόμων, μαζί με αντιπροσωπεία στελεχών της FSI βρέθηκε στην Αθήνα με αφορμή την κατάθεση της βελτιωμένης προσφοράς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την ΕΕΣΣΤΥ και είχε την ευκαιρία να συναντηθεί με εκπροσώπους του τύπου. 
Όπως ανέφερε, κεντρικό ρόλο στα πλάνα της FSI για την Ελλάδα θα παίξουν οι επενδύσεις ύψους 500 εκ. ευρώ που θα υλοποιήσει η εταιρεία και οι οποίες περιλαμβάνουν τη δρομολόγηση σύγχρονων τρένων στη γραμμή Αθήνα -
Θεσσαλονίκη. Επίσης το επενδυτικό πλάνο που συναρτάται με την ολοκλήρωση των επενδύσεων του ΟΣΕ στο δίκτυο και προβλέπει την παράλληλη δραστηριοποίηση στο κομμάτι της συντήρησης μέσω την απόκτησης της ΕΕΣΣΤΥ ενώ επίσης περιλαμβάνει  και έργα που αφορούν στον Προαστιακό.
Θεωρούμε το επενδυτικό μας πλάνο κομβικό, χωρίς επενδύσεις δεν υπάρχει απόδοση των κεφαλαίων, ανέφερε ο κ. Mazzoncini, ο οποίος εκτίμησε ότι υπάρχει μεγάλο περιθώριο βελτίωσης στην πυκνότητα και το αριθμό των τρένων, υπό τον όρο ότι θα ολοκληρωθούν οι εργασίες στον άξονα Αθήνα Θεσσαλονίκη και θα υπάρξουν οι κατάλληλες προσαρμογές στο ρυθμιστικό πλαίσιο.
Ο ίδιος τόνισε ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επενδύει στην ΕΕΣΣΤΥ όχι για να έχει μια αυτόνομη θυγατρική αλλά για να δημιουργήσει ένα οικοσύστημα με τη συγχώνευση των δύο εταιρειών, που θα ισχυροποιήσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και θα δώσει υπεραξία για τους μετόχους, τους πελάτες και την οικονομία. Πρόσθεσε ότι θα χρειαστούν βελτιώσεις τόσο στο εργοστάσιο της ΕΕΣΣΤΥ όσο και στον εξοπλισμό.
Ο κ. Mazzoncini αναφέρθηκε και στις επιδόσεις της εταιρείας το 2018, σημειώνοντας ότι στους πρώτους 5 μήνες του έτους η ΤΡΑΙΝΟΣΕ διπλασίασε το μεταφορικό της έργο σε σχέση με το 2017. Ο νέος οργανισμός κατάφερε να δώσει αυτά τα αποτελέσματα, αυτό σημαίνει ότι υπάρχει ζήτηση κυρίως από τα λιμάνια. Με δεδομένο ότι η Cosco θέλει να μετατρέψει τον Πειραιά σε κέντρο διακίνησης προϊόντων προς την Ευρώπη, ενώ ανάλογα πλάνα προς τα Βαλκάνια και την Ευρώπη έχουν και οι νέοι ιδιοκτήτες του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, υπάρχουν τεράστιες δυνατότητες. Αυτό δείχνει η πορεία μέχρι στιγμής του 2018 είπε ο κ. Mazzoncini.
Ο ίδιος χαρακτήρισε "τεράστια επένδυση που μπορεί να αλλάξει την ιστορία της χώρας”, αυτήν υλοποιείται στον άξονα Αθήνας Θεσσαλονίκης και εμφανίστηκε αισιόδοξος για την ανάπτυξη των σιδηροδρομικών μεταφορών τα επόμενα χρόνια στην Ελλάδα.
Σε ό,τι αφορά τις επενδύσεις σε τρένα, ο επικεφαλής της  FSI ανέφερε ότι σε πρώτη φάση η αναβάθμιση του στόλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα γίνει με τρένα που θα έρθουν από το στόλο της Ιταλίας, σε πρώτη φάση, ενώ στη συνέχεια και ανάλογα με τη ζήτηση που θα διαμορφωθεί μετά τις επενδύσεις στο δίκτυο, θα γίνουν κινήσεις και για την παραγγελία καινούριων τρένων.
Στόχος της FSI είναι η ενίσχυση των σιδηροδρομικών μεταφορών κατά το ιταλικό πρότυπο της γραμμής Μιλάνο – Ρώμη, η οποία ανταγωνίζεται ευθέως τις αερομεταφορές αλλά και η είσοδος σε νέες αγορές όπως οι τουριστικές γραμμές.
Παράλληλα οι ιδιοκτήτες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σχεδιάζουν την ανανέωση του προσωπικού της εταιρείας με την πρόσληψη περίπου 200 εργαζόμενων, που θα καλύψουν τα κενά που έχουν δημιουργηθεί σε οδηγούς. Συνεργαζόμαστε άριστα για να αλλάξουμε τον οργανισμό, η μέχρι τώρα λειτουργία είναι πολύ επιτυχημένη, η επένδυσή μας στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποτελεί ένα ισχυρό σήμα ότι μια ιδιωτικοποίηση μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση των θέσεων εργασίας, τόνισε.
Τέλος ο  ισχυρός άνδρας της  FSI αναφέρθηκε και στις εξελίξεις στην ιταλική οικονομία, εκτιμώντας ότι δεν επηρεάζουν, τουλάχιστον για τους ιταλικούς σιδηροδρόμους, την επένδυση στην Ελλάδα. Μάλιστα ο ίδιος δήλωσε ότι η Ferrovie διατηρεί ενδιαφέρον και για άλλα αστικά μέσα μεταφοράς. Ναι ενδιαφερόμαστε για άλλα αστικά μέσα μεταφοράς όπως το μετρό και τα λεωφορεία. Εάν και όποτε υπάρξει πρόσκληση ενδιαφέροντος για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, θα συμμετάσχουμε τόνισε, σημειώνοντας ότι η ιταλική εταιρεία δεν είναι απλά ένας όμιλος που δραστηριοποιείται στους σιδηροδρόμους αλλά ένας καθετοποιημένος όμιλος κινητικότητας, που επικεντρώνεται σε μέσα μεταφοράς εντός μητροπολιτικών περιοχών.

capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ιστολόγιο μας δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή.
Παρακαλούμε να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες, επίσης οι σχολιασμοί σας να μη ξεφεύγουν από τα όρια της ευπρέπειας.
Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις, θα διαγράφονται.
Τα σχόλια πλέον ελέγχονται από τους διαχειριστές του ιστολογίου, γιαυτό θα υπάρχουν καθυστερήσεις στην εμφάνιση τους. Γενικά γίνονται όλα αποδεχτά, εκτός από αυτά που είναι διαφημίσεις ή απάτες.
Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση.
(επικοινωνία:eleftheroi.ellines@gmail.com)