Συνέχεια από την προηγούμενη ανάρτηση (μέρος 1ο)
Εντιμοι αξιωματικοί μιλούσαν για μίζες στη δασοπυρόσβεση και τους αποστράτευσαν!
Μέρος 2ο
Ερευνα:
Μαρία Παναγιώτου,
Ντίνα Ιωακειμίδου
Ερευνα:
Μαρία Παναγιώτου,
Ντίνα Ιωακειμίδου
Η Η αναγκαιότητα των εναέριων μέσων για τη δασοπυρόσβεση είναι δεδομένη και μη αμφισβητούμενη, καθώς «σε βοηθούν να περιορίσεις την ένταση της πυρκαγιάς κατά την εκδήλωσή της», όπως χαρακτηριστικά επισημαίνουν στη «δημοκρατία»πεπειραμένοι αξιωματικοί της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας.
Ομως όπως αναφέρει στην εφημερίδα μας ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Υπαλλήλων Πυροσβεστικού Σώματος Δημήτρης Σταθόπουλος, «αν δεν μπει αρβύλα στο δάσος, η φωτιά δεν σβήνεται. Σύμφωνα δε με τα στατιστικά στοιχεία, η κατάσβεση της φωτιάς επιτυγχάνεται κατά 74,2% αποκλειστικά με επίγεια μέσα, ενώ το 24,2% με συνδυασμό εναέριων και επίγειων δυνάμεων».
Το εύλογο συναίσθημα της ανασφάλειας των πολιτών αποτέλεσε το ισχυρό
άλλοθι για την τρελή κούρσα της μίσθωσης των εναέριων μέσων. Στο πλαίσιο αυτό, και καταγγελίες για καθήλωση στο έδαφος των ιδιόκτητων εναέριων μέσων καταγράφηκαν, και σκανδαλώδεις συμβάσεις και παράνομες επεκτάσεις τους, που εν τέλει κατέληξαν σε εισαγγελικές δικογραφίες. Στις δίκες που ακολούθησαν και οδεύουν πλέον προς το τέλος τους οι εκάστοτε πολιτικές ηγεσίες του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη έμειναν -κατά τα ειωθότα- στο απυρόβλητο, ενώ έντιμοι αξιωματικοί της Πυροσβεστικής σύρθηκαν επί σειρά ετών στα δικαστήρια μέχρι την τελική αθώωσή τους.
Ενδεικτικό του κλίματος της περιόδου είναι η αναφορά στη «δημοκρατία» απόστρατου αξιωματικού της Πυροσβεστικής, ο οποίος προέβη δημόσια σε καταγγελίες για μίζες και παράνομες επεκτάσεις συμβάσεων. «Οταν επίσημα υπέβαλα υπόμνημα για το θέμα αυτό στον πρώην υπουργό ΠΡΟ-ΠΟ Μιχ. Χρυσοχοΐδη, σε χρόνο ρεκόρ αποστρατεύθηκα από το Σώμα» δήλωσε χαρακτηριστικά.
Ομως όπως αναφέρει στην εφημερίδα μας ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Υπαλλήλων Πυροσβεστικού Σώματος Δημήτρης Σταθόπουλος, «αν δεν μπει αρβύλα στο δάσος, η φωτιά δεν σβήνεται. Σύμφωνα δε με τα στατιστικά στοιχεία, η κατάσβεση της φωτιάς επιτυγχάνεται κατά 74,2% αποκλειστικά με επίγεια μέσα, ενώ το 24,2% με συνδυασμό εναέριων και επίγειων δυνάμεων».
Το εύλογο συναίσθημα της ανασφάλειας των πολιτών αποτέλεσε το ισχυρό
άλλοθι για την τρελή κούρσα της μίσθωσης των εναέριων μέσων. Στο πλαίσιο αυτό, και καταγγελίες για καθήλωση στο έδαφος των ιδιόκτητων εναέριων μέσων καταγράφηκαν, και σκανδαλώδεις συμβάσεις και παράνομες επεκτάσεις τους, που εν τέλει κατέληξαν σε εισαγγελικές δικογραφίες. Στις δίκες που ακολούθησαν και οδεύουν πλέον προς το τέλος τους οι εκάστοτε πολιτικές ηγεσίες του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη έμειναν -κατά τα ειωθότα- στο απυρόβλητο, ενώ έντιμοι αξιωματικοί της Πυροσβεστικής σύρθηκαν επί σειρά ετών στα δικαστήρια μέχρι την τελική αθώωσή τους.
Ενδεικτικό του κλίματος της περιόδου είναι η αναφορά στη «δημοκρατία» απόστρατου αξιωματικού της Πυροσβεστικής, ο οποίος προέβη δημόσια σε καταγγελίες για μίζες και παράνομες επεκτάσεις συμβάσεων. «Οταν επίσημα υπέβαλα υπόμνημα για το θέμα αυτό στον πρώην υπουργό ΠΡΟ-ΠΟ Μιχ. Χρυσοχοΐδη, σε χρόνο ρεκόρ αποστρατεύθηκα από το Σώμα» δήλωσε χαρακτηριστικά.
«Αερομαχία»
Δύο κατά βάση εταιρίες μίσθωσης εναέριων μέσων διαγκωνίζονταν τη δεκαετία του 2000 ποια θα λάβει τη μερίδα του λέοντος από το Ελληνικό Δημόσιο.
«Η ICSS, που εκπροσωπούσε μέσω προμηθευτή (οικογένεια Οικονόμου) τα ελικόπτερα της αμερικανικής εταιρίας Erickson Air Crane, και η εταιρία Scorpion μέσω του γνωστού από τα ποινικά δικαστήρια Κων. Δαφέρμου» τονίζει στη «δημοκρατία» ανώτατος αξιωματούχος και αποστρατευθείς από το Πυροσβεστικό Σώμα. «Πάντως η πρόβλεψη για τις αυξήσεις στις συμβάσεις ετησίως ήταν σε συνάρτηση με τις αυξήσεις του μέσου δείκτη καταναλωτή» συμπληρώνει ο ίδιος.
«Το 2008 αυξήθηκαν οι τιμές στα ρωσικά εναέρια μέσα, διαφοροποιήθηκαν όμως και οι προδιαγραφές του Πυροσβεστικού Σώματος, ενώ το 2009 καταγράφεται αύξηση κατά 20% στις μισθώσεις των αμερικανικών αυτή τη φορά εναέριων μέσων, καθώς αυξάνονται οι ώρες και οι ημέρες που το Πυροσβεστικό Σώμα αιτείται. Το 2010 η σύμβαση κατακυρώνεται στην ICSS με τίμημα 3.200.000 ευρώ» καταλήγει ο απόστρατος αξιωματικός. Τo 2011 η αμερικανική Erickson, διαπιστώνοντας και η ίδια εξωφρενικές υπερτιμολογήσεις μέσω του εν Ελλάδι προμηθευτή της, συνάπτει απευθείας σύμβαση με το Ελληνικό Δημόσιο.
Δύο κατά βάση εταιρίες μίσθωσης εναέριων μέσων διαγκωνίζονταν τη δεκαετία του 2000 ποια θα λάβει τη μερίδα του λέοντος από το Ελληνικό Δημόσιο.
«Η ICSS, που εκπροσωπούσε μέσω προμηθευτή (οικογένεια Οικονόμου) τα ελικόπτερα της αμερικανικής εταιρίας Erickson Air Crane, και η εταιρία Scorpion μέσω του γνωστού από τα ποινικά δικαστήρια Κων. Δαφέρμου» τονίζει στη «δημοκρατία» ανώτατος αξιωματούχος και αποστρατευθείς από το Πυροσβεστικό Σώμα. «Πάντως η πρόβλεψη για τις αυξήσεις στις συμβάσεις ετησίως ήταν σε συνάρτηση με τις αυξήσεις του μέσου δείκτη καταναλωτή» συμπληρώνει ο ίδιος.
«Το 2008 αυξήθηκαν οι τιμές στα ρωσικά εναέρια μέσα, διαφοροποιήθηκαν όμως και οι προδιαγραφές του Πυροσβεστικού Σώματος, ενώ το 2009 καταγράφεται αύξηση κατά 20% στις μισθώσεις των αμερικανικών αυτή τη φορά εναέριων μέσων, καθώς αυξάνονται οι ώρες και οι ημέρες που το Πυροσβεστικό Σώμα αιτείται. Το 2010 η σύμβαση κατακυρώνεται στην ICSS με τίμημα 3.200.000 ευρώ» καταλήγει ο απόστρατος αξιωματικός. Τo 2011 η αμερικανική Erickson, διαπιστώνοντας και η ίδια εξωφρενικές υπερτιμολογήσεις μέσω του εν Ελλάδι προμηθευτή της, συνάπτει απευθείας σύμβαση με το Ελληνικό Δημόσιο.
«NSPA σημαίνει... Πετρίδης»
Ανώτερος αξιωματικός της Πυροσβεστικής, μιλώντας στη «δημοκρατία», ανέφερε: «NSPA σημαίνει Πετρίδης».
Η τοποθέτηση μοιάζει να είναι πέρα για πέρα αληθινή. Μπορεί να το διαπιστώσει κανείς και μόνο ανατρέχοντας στο βιογραφικό του αποστράτου της Πολεμικής Αεροπορίας Δημήτρη Πετρίδη, ο οποίος τοποθετήθηκε στην NSPA το 2009, δηλαδή μόλις δύο χρόνια προτού αρχίσουν οι συζητήσεις με τη χώρα μας. «Οταν ανέλαβα τα καθήκοντά μου το 2009», αναφέρει ο κ. Πετρίδης στο βιογραφικό του, «ο κύκλος εργασιών του Προγράμματος Υποστήριξης Αεροπλοΐας ήταν 80.000.000 ευρώ, ενώ το 2016 έφτασε τα 850.000.000 ευρώ και το 2017 ξεπέρασε τα 1,6 δισ. ευρώ». Μεταξύ αυτών, προφανώς, περιλαμβάνονται και τα χρήματα που δίνει κάθε χρόνο η Ελλάδα.
Για την ιστορία, ο κ. Πετρίδης αποχώρησε από την NSPA τον περασμένο Οκτώβριο, ενώ σήμερα είναι άμισθος σύμβουλος του υπουργού Προστασίας του Πολίτη Ν. Τόσκα.
Η τοποθέτηση μοιάζει να είναι πέρα για πέρα αληθινή. Μπορεί να το διαπιστώσει κανείς και μόνο ανατρέχοντας στο βιογραφικό του αποστράτου της Πολεμικής Αεροπορίας Δημήτρη Πετρίδη, ο οποίος τοποθετήθηκε στην NSPA το 2009, δηλαδή μόλις δύο χρόνια προτού αρχίσουν οι συζητήσεις με τη χώρα μας. «Οταν ανέλαβα τα καθήκοντά μου το 2009», αναφέρει ο κ. Πετρίδης στο βιογραφικό του, «ο κύκλος εργασιών του Προγράμματος Υποστήριξης Αεροπλοΐας ήταν 80.000.000 ευρώ, ενώ το 2016 έφτασε τα 850.000.000 ευρώ και το 2017 ξεπέρασε τα 1,6 δισ. ευρώ». Μεταξύ αυτών, προφανώς, περιλαμβάνονται και τα χρήματα που δίνει κάθε χρόνο η Ελλάδα.
Για την ιστορία, ο κ. Πετρίδης αποχώρησε από την NSPA τον περασμένο Οκτώβριο, ενώ σήμερα είναι άμισθος σύμβουλος του υπουργού Προστασίας του Πολίτη Ν. Τόσκα.
Το ραβασάκι Οθωνα για τη συντήρηση των ελικοπτέρων
Το 2011, περίοδο κατά την οποία στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη κατέχουν αντίστοιχα θέσεις υπουργού και αν. υπουργού ο Χρ. Παπουτσής και ο Μ. Οθωνας, ενώ επικεφαλής της NSPA (πρώην NAMSA) είναι ο απόστρατος της Πολεμικής Αεροπορίας Δημήτρης Πετρίδης, αρχίζει ένα εκπληκτικό γαϊτανάκι για την υπαγωγή της χώρας υπό την ομπρέλα του νατοϊκού οργανισμού.
Αρχικά εκδίδεται τον Δεκέμβριο του 2010 από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη δελτίο Τύπου με το οποίο ανακοινώνεται ότι «ακυρώθηκαν όλες οι εν εξελίξει διαγωνιστικές διαδικασίες που είχαν υπογραφεί από τις κυβερνήσεις της Νέας Δημοκρατίας. [...] Η απόφαση αυτή κρίθηκε επιβεβλημένη, καθότι οι σχετικές διαγωνιστικές διαδικασίες είχαν οδηγηθεί σε αλλεπάλληλες και διαδοχικές δικαστικές εμπλοκές, με αποτέλεσμα είτε να μην έχουν ολοκληρωθεί δύο χρόνια μετά την προκήρυξή τους είτε να οδηγούν σε αναγκαστικές αναθέσεις οι οποίες ενείχαν θέματα νομιμότητας...».
Αρχικά εκδίδεται τον Δεκέμβριο του 2010 από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη δελτίο Τύπου με το οποίο ανακοινώνεται ότι «ακυρώθηκαν όλες οι εν εξελίξει διαγωνιστικές διαδικασίες που είχαν υπογραφεί από τις κυβερνήσεις της Νέας Δημοκρατίας. [...] Η απόφαση αυτή κρίθηκε επιβεβλημένη, καθότι οι σχετικές διαγωνιστικές διαδικασίες είχαν οδηγηθεί σε αλλεπάλληλες και διαδοχικές δικαστικές εμπλοκές, με αποτέλεσμα είτε να μην έχουν ολοκληρωθεί δύο χρόνια μετά την προκήρυξή τους είτε να οδηγούν σε αναγκαστικές αναθέσεις οι οποίες ενείχαν θέματα νομιμότητας...».
Στα αγγλικά!
Λίγο καιρό μετά, συγκεκριμένα την 1η Φεβρουαρίου 2011, ο υφυπουργός ΠΡΟ-ΠΟ Μ. Οθωνας αποστέλλει εμπιστευτικό ενημερωτικό σημείωμα προς τον τότε αναπληρωτή υπουργό Εθνικής Αμυνας Π. Μπεγλίτη, ζητώντας την έγκρισή του για την υπαγωγή της συντήρησης των ιδιόκτητων εναέριων μέσων στην NSPA, καθώς το καταστατικό του οργανισμού τού επιτρέπει μεν να παρέχει υπηρεσίες και σε πολιτικούς φορείς, υπό την προϋπόθεση όμως ότι υπάρχει έγκριση από το αντίστοιχο υπουργείο Εθνικής Αμυνας.
«Πρόσφατα είχαμε την ευκαιρία να επισκεφθούμε την έδρα του οργανισμού ΝAMSA. [...] Πληροφορηθήκαμε ότι θα είχαμε την ευκαιρία να μας παρασχεθούν αντίστοιχες υπηρεσίες για τα ελικόπτερα Π.Σ. και ΕΛ.ΑΣ., υπό την προϋπόθεση ότι η NAMSA θα ελάμβανε μια επιστολή εξουσιοδότησης από εσάς...» τονίζεται στο σημείωμα. Μάλιστα, για να μην υπάρξει χρονοτριβή, κοινοποιείται στον αναπληρωτή υπουργό Εθνικής Αμυνας και υπόδειγμα κειμένου στην αγγλική γλώσσα για να αποσταλεί προς την NSPA, το οποίο καταλήγει: «Το Πυροσβεστικό Σώμα της Ελλάδος και η Ελληνική Αστυνομία θα είναι πλήρως υπεύθυνοι απέναντι στη NAMSA και θα αποδεχθεί όλες τις συνέπειες που απορρέουν από την κατάσταση μέλους».
Λίγο καιρό μετά, συγκεκριμένα την 1η Φεβρουαρίου 2011, ο υφυπουργός ΠΡΟ-ΠΟ Μ. Οθωνας αποστέλλει εμπιστευτικό ενημερωτικό σημείωμα προς τον τότε αναπληρωτή υπουργό Εθνικής Αμυνας Π. Μπεγλίτη, ζητώντας την έγκρισή του για την υπαγωγή της συντήρησης των ιδιόκτητων εναέριων μέσων στην NSPA, καθώς το καταστατικό του οργανισμού τού επιτρέπει μεν να παρέχει υπηρεσίες και σε πολιτικούς φορείς, υπό την προϋπόθεση όμως ότι υπάρχει έγκριση από το αντίστοιχο υπουργείο Εθνικής Αμυνας.
«Πρόσφατα είχαμε την ευκαιρία να επισκεφθούμε την έδρα του οργανισμού ΝAMSA. [...] Πληροφορηθήκαμε ότι θα είχαμε την ευκαιρία να μας παρασχεθούν αντίστοιχες υπηρεσίες για τα ελικόπτερα Π.Σ. και ΕΛ.ΑΣ., υπό την προϋπόθεση ότι η NAMSA θα ελάμβανε μια επιστολή εξουσιοδότησης από εσάς...» τονίζεται στο σημείωμα. Μάλιστα, για να μην υπάρξει χρονοτριβή, κοινοποιείται στον αναπληρωτή υπουργό Εθνικής Αμυνας και υπόδειγμα κειμένου στην αγγλική γλώσσα για να αποσταλεί προς την NSPA, το οποίο καταλήγει: «Το Πυροσβεστικό Σώμα της Ελλάδος και η Ελληνική Αστυνομία θα είναι πλήρως υπεύθυνοι απέναντι στη NAMSA και θα αποδεχθεί όλες τις συνέπειες που απορρέουν από την κατάσταση μέλους».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ιστολόγιο μας δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή.
Παρακαλούμε να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες, επίσης οι σχολιασμοί σας να μη ξεφεύγουν από τα όρια της ευπρέπειας.
Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις, θα διαγράφονται.
Τα σχόλια πλέον ελέγχονται από τους διαχειριστές του ιστολογίου, γιαυτό θα υπάρχουν καθυστερήσεις στην εμφάνιση τους. Γενικά γίνονται όλα αποδεχτά, εκτός από αυτά που είναι διαφημίσεις ή απάτες.
Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση.
(επικοινωνία:eleftheroi.ellines@gmail.com)