Στα €400 εκατ. ο προϋπολογισμός για τα ηλεκτρονικά διόδια
Στα 400,5 εκατ. ευρώ ανέρχεται ο προϋπολογισμός του ηλεκτρονικού συστήµατος αναλογικής χρέωσης διοδίων τελών, σύμφωνα με απόφαση του υπουργού Υποδομών, Χρ. Σπίρτζη. Όπως έχει αναφέρει το Capital.gr, οι δαπάνες για την υλοποίηση ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων είναι υψηλές, λόγω της πολυπλοκότητας που εμφανίζει το συγκεκριμένο εγχείρημα. Σε όλη τη χώρα αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η εγκατάσταση ηλεκτρονικών διοδίων μέχρι το 2022.
Ενδεικτικά, στη Σλοβενία η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων χορήγησε
δάνειο ύψους 51 εκατ. ευρώ στον εθνικό διαχειριστή αυτοκινητοδρόμων DARS για τη χρηματοδότηση του ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων για φορτηγά οχήματα.
δάνειο ύψους 51 εκατ. ευρώ στον εθνικό διαχειριστή αυτοκινητοδρόμων DARS για τη χρηματοδότηση του ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων για φορτηγά οχήματα.
Εκεί ο προϋπολογισμός του έργου τοποθέτησης ηλεκτρονικών διοδίων για 610 χιλιόμετρα αυτοκινητοδρόμων ανέρχεται σε 105 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Πού θα εφαρμοστεί το σύστημα ηλεκτρονικών διοδίων
Σύμφωνα με την απόφαση Σπίρτζη, η εφαρµογή του Ηλεκτρονικού Συστήµατος για την αναλογική χρέωση διοδίων τελών σε κάθε οδικό άξονα, πλεονεκτεί σε σχέση µε οποιοδήποτε άλλο σύστηµα χρέωσης καθόσον:
Εξασφαλίζει τη χρέωση του χρήστη αποκλειστικά µε βάση τη διανυόµενη χιλιοµετρική απόσταση καθιστώντας την κοινωνικά αποδεκτή και διασφαλίζοντας µε αυτό τον τρόπο και το ∆ηµόσιο συµφέρον.
Όπως επισημαίνεται στην απόφαση, στις Συµβάσεις των Έργων Παραχώρησης Αυτοκινητοδρόµων, δηλαδή:
2.1 Τµήµα Μαλιακός − Κλειδί του Αυτοκινητόδροµου Πάτρα − Αθήνα – Θεσσαλονίκη − Εύζωνοι (ΠΑΘΕ),
2.2 Αυτοκινητόδροµος Κεντρικής Ελλάδος (Ε65),
2.3 Ιόνια Οδός από Αντίρριο µέχρι Ιωάννινα, ΠΑΘΕ Αθήνα (Α/Κ Μεταµόρφωσης)−Μαλιακός (Σκάρφεια) και Συνδετήριος Κλάδος του ΠΑΘΕ Σχηµατάρι−Χαλκίδα,
2.4 Ελευσίνα− Κόρινθος− Πάτρα−Πύργος−Τσακώνα,
2.5 Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαµάτα και Κλάδος Λεύκτρο – Σπάρτη,
προβλέπεται µεταξύ άλλων η υποχρέωση των Παραχωρησιούχων για την υποβολή µελέτης για την περαιτέρω ανάπτυξη του συστήµατος ηλεκτρονικών διοδίων που έχει εγκατασταθεί σε κάθε Έργο, η οποία, λαµβάνοντας υπόψη την χρηµατοοικονοµική ισορροπία του Έργου, και την ανάγκη µη δυσµενούς µεταβολής των αποτελεσµάτων του Χρηµατοοικονοµικού Μοντέλου και των βασικών δεικτών των δανείων και της ∆εσµευτικής Επένδυσης κατά την Ηµεροµηνία Ισχύος Τροποποίησης της Σύµβασης Παραχώρησης, θα περιλαµβάνει, µεταξύ άλλων και την τεχνοοικονοµική µελέτη περαιτέρω βελτίωσης της ηλεκτρονικής αναλογικής χρέωσης διοδίων τελών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ιστολόγιο μας δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή.
Παρακαλούμε να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες, επίσης οι σχολιασμοί σας να μη ξεφεύγουν από τα όρια της ευπρέπειας.
Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις, θα διαγράφονται.
Τα σχόλια πλέον ελέγχονται από τους διαχειριστές του ιστολογίου, γιαυτό θα υπάρχουν καθυστερήσεις στην εμφάνιση τους. Γενικά γίνονται όλα αποδεχτά, εκτός από αυτά που είναι διαφημίσεις ή απάτες.
Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση.
(επικοινωνία:eleftheroi.ellines@gmail.com)