Τρίτη 18 Δεκεμβρίου 2018

Έξι χρόνια πριν.. πόσο προφητικό ήταν...ΜΟΙΡΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΚΑΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΔΕΝ ΑΝΤΙΔΡΑ

 Οδεύοντας προς τον αφανισμό μας... μένει να δούμε την έκβαση του δράματος.



Γίνεται αντιληπτό, ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΞΕΦΤΙΛΙΣΜΕΝΟ ΑΝΘΕΛΛΗΝΙΚΟ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ ΠΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΕΥΕΙ, ΥΠΕΓΡΑΨΕ ΤΟ ΣΥΜΦΩΝΟ  ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗΣ;;;


Πολύ σύντομα, θα γίνει κατανοητό και το γεγονός ότι ΟΙ ΕΟΖ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΡΟΜΟΛΟΓΗΘΕΙ, ΔΕΝ ΘΑ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΔΑΦΟΣ.

Η ΕΛΛΑΔΑ ΑΦΑΝΙΖΕΤΑΙ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΥ ΑΔΙΑΦΟΡΟΥΝ. 


Καλλιόπη Σουφλή



Μια Ειδική Οικονομική Ζώνη, ΕΟΖ για συντομία, είναι μια γεωγραφική περιοχή στην οποία ισχύει ένα εντελώς ιδιαίτερο νομοθετικό, οικονομικό και διοικητικό καθεστώς. Δηλαδή σε μια ΕΟΖ το κανονιστικό πλαίσιο λειτουργίας δεν είναι εκείνο το οποίο ισχύει για την υπόλοιπη εθνική επικράτεια. Αλλά ένα ειδικό

καθεστώς προσανατολισμένο στα συμφέροντα της “ελεύθερης” αγοράς. Δηλαδή του διεθνούς καπιταλισμού.

Για τον εργαζόμενο που θα αποφασίσει, ή θα αναγκαστεί να αποφασίσει, να εργαστεί σε μια ΕΟΖ, το καθεστώς αυτό είναι από δυσμενές ως δυσμενέστατο. Το πιο σίγουρο είναι οτι θα περιλαμβάνει 6-ήμερο αντί πενθημέρου και 10-ωρη εργασία αντί οκταώρου. Σε μια ΕΟΖ δεν επιτρέπεται η λειτουργία εργατικών σωματείων και γενικά σε μια ΕΟΖ η εργατική νομοθεσία, που ισχύει στην υπόλοιπη εθνική επικράτεια, αναστέλλεται.


Οι αμοιβές και οι συνθήκες εργασίας σε μια ΕΟΖ είναι συνήθως από άθλιες ως αθλιότατες. 

Οι αμοιβές κυμαίνονται από λίγα ευρώ έως ένα ευρώ ημερησίως ή κάτι παραπάνω. 

Συχνά προσφέρεται κατάλυμα, εντός ή κοντά στον χώρο εργασίας, στους εργαζόμενους που έρχονται να εργαστούν από άλλες χώρες ή περιοχές. 

Προτιμώνται μάλιστα τα ζευγάρια, αλλά δεν επιτρέπεται να πάρουν μαζί και τα παιδιά τους ή την υπόλοιπη οικογένειά τους. 

Στις ΕΟΖ βέβαια δεν απασχολούνται ντόπιοι αλλά μετανάστες. 

Κυρίως από άλλες χώρες αλλά και περιοχές της ίδιας χώρας (όπως στην Κίνα). Για να εισέλθει κάποιος σε μια ΕΟΖ απαιτείται πάσο, ως είδος διαβατηριου, και η περιοχή φυλάσσεται, ακόμα και ενόπλως, από ιδιωτικές εταιρίες.


Γενικά οι συνθήκες εργασίας είναι κάπως καλύτερες από ένα ναζιστικό στρατόπεδο συγκέντρωσης.


Σήμερα υπάρχουν κοντά 3.000 ΕΟΖ σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της γης. Με μικρότερη ή μεγαλύτερη ένταση στην εκμετάλλευση των εργαζομένων. ΕΟΖ υπάρχουν λοιπόν σχεδόν παντού. Στην γειτονιά μας (Σκόπια, Τουρκία, Πολωνία κλπ), στην Ν. Αφρική (εκεί που είχαμε τα πρόσφατα επεισόδια), στην Ινδία, στην Κίνα, στο Καζακστάν, στην Περσία, στο Πακιστάν, στην Ν. Κορέα… Οι συνθήκες δεν πολυδιαφέρουν.

 

Στην χώρα μας δεν υπάρχει ακόμα ΕΟΖ, αλλά όπως τουλάχιστον αναφέρει η αγγλική wikipedia στο λήμμα “Special economic zone” σε ειδική για την Ελλάδα παράγραφο, “η γερμανική κυβέρνηση πιέζει για την δημιουργία Ειδικών Οικονομικών Ζωνών στην Ελλάδα και άλλες ευρωπαϊκές χώρες με οικονομίες που αγκομαχούν. 

Πολλοί βλέπουν αυτή την (γερμανική) υπόδειξη σαν μια βιτρίνα του ρόλου της Γερμανίας στην κρίση, καθώς στοχεύει στο να διευρύνει την δι-ευρωπαϊκό διαχωρισμό βορρά-νότου, ώστε να κερδίσει η δική της οικονομία”.



Ενα αξιοσημείωτο κοινό χαρακτηριστικό που το συναντάμε στην συντριπτική πλειοψηφία των ΕΟΖ είναι ότι οι εργαζόμενοι ΔΕΝ προέρχονται από τον γηγενή πληθυσμό. Στην πλειοψηφία τους είναι μετανάστες. Είτε, πιο σπάνια, εσωτερικοί μετανάστες (στις μεγάλες χώρες όπως Ινδία, Κίνα), είτε, που είναι και ο κανόνας, μετανάστες από άλλες χώρες.


Πρέπει να γνωρίζουμε πως ο καπιταλισμός, οι αγορές, η διεθνής της εκμετάλλευσης, ή όπως αλλιώς το ονομάσουμε, ενδιαφέρεται για την ελεύθερη διακίνηση τριών πραγμάτων: 

1) κεφαλαίων 

2) εμπορευμάτων και 

3) ανθρώπινης εργασίας. 

Γι’ αυτό και ο καπιταλισμός είναι αδυσώπητος εχθρός των εθνικών συνόρων. Μια και συνήθως τα εθνικά κράτη υψώνουν νομοθετικά και άλλα τείχη προστασίας για να εμποδίσουν αυτή την ελεύθερη και κερδοφόρα για τον καπιταλισμό διακίνηση και να προστατέψουν την εσωτερική τους αγορά και παραγωγή.


Ο λόγος που στις ΕΟΖ προτιμώνται ως εργαζόμενοι οι μετανάστες και όχι οι γηγενείς έχει να κάνει με το ότι οι μετανάστες είναι πιο υπάκουοι, μια και είναι περισσότερο όμηροι, και έτσι πολύ δυσκολότερα οργανώνονται για να διεκδικήσουν τα δικαιώματά τους, καθώς απουσιάζουν βασικά και κρίσιμα στοιχεία συνοχής που θα τους καθιστούσαν ένα συμπαγέστερο σύνολο. Μα κυρίως διότι λείπει η θεμελιώδης σύνδεση με τον τόπο, που τους είναι ξένος και οι ίδιοι ψυχολογικά θεωρούν πως είναι προσωρινοί.


Από την άλλη οι γηγενείς νιώθοντας πως ο τόπος τους ανήκει, μια και θεωρούν πως ως εθνικό σύνολο έχουν όλοι από μία μετοχή στον τόπο τους, τον οποίο επιμένουν να υπερασπίζουν, αποδείχθηκαν ιστορικά πολύ δύστροποι στο να αποδεχθούν την επιβαλλόμενη από τα ειδικά καθεστώτα των ΕΟΖ οικονομική εκμετάλλευσή τους. 
Ολα αυτά οδηγούν στο να έχουν την τάση να οργανώνονται συχνότερα, ευκολώτερα και μαχητικώτερα.


Για τους παραπάνω λόγους στις ΕΟΖ, στην συντριπτική τους πλειοψηφία σε όλον τον πλανήτη, οι εργαζόμενοι είναι μετανάστες και όχι γηγενείς. Οι γηγενείς είναι ελάχιστοι.


Ο λόγος που η Ευρωπαϊκή Ενωση και άλλοι οργανισμοί, υποβοηθητικοί της εκμετάλλευσης που ασκούν οι διεθνείς αγορές, χρηματοδοτούν Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις (ΜΚΟ) στην χώρα μας, οι οποίες ΜΚΟ παρέχουν υπηρεσίες “υποστήριξης” στους μετανάστες, έχει να κάνει με τις ΕΟΖ που αναμένεται να δημιουργηθούν επί ελληνικού εδάφους. 



Για τον ίδιο λόγο, και όχι μόνο, βλέπουμε και όλη αυτή την αδυναμία φύλαξης των συνόρων και αυτό το παλλιροϊκό μεταναστευτικό ρεύμα προς την χώρα μας. 

Ο λόγος είναι τα αναμενόμενα κέρδη που θα έχουν οι αγορές από την απασχόληση των μεταναστών στις ΕΟΖ που πρόκειται να δημιουργηθούν επί ελληνικού εδάφους.



[Παράλληλα φυσικά, μια σειρά από συμμορίες κερδίζουν τεράστια ποσά από την διακίνηση των μεταναστών, την στέγασή τους κατά δεκάδες σε διαμερίσματα, την εκμετάλλευση της εργασίας τους, καθώς και από την δια της συγκέντρωσης υπερβολικού αριθμού μεταναστών σε συγκεκριμένα οικοδομικά τετράγωνα, και της συνακόλουθης φυγής των γηγενών, αναμενόμενης πτώσης των ακινήτων τα οποία στην συνέχεια θα αγοραστούν πάμφηνα και θα αξιοποιηθούν. 


Ενα σενάριο που τέθηκε σε εφαρμογή σε πολλές μεγαλουπόλεις αυτού του πλανήτη. Τα κέρδη από την μετανάστευση είναι πάντα πολλά και μεγάλα, ιδίως όταν έχουμε να κάνουμε με τέτοιους αριθμούς.]


Στην Θράκη (αλλά και στο Αιγαίο) προετοιμάζεται ένα σκηνικό συνεκμετάλλευσης. 

Ειδικά στην Θράκη η δημιουργία ΕΟΖ είναι προ των πυλών. 

Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που βλέπουμε τον τουρκικό εθνικισμό να έχει ενεργοποιθεί σε τέτοιον βαθμό τελευταία.


Η αριστερά μας φαίνεται να δυσκολεύεται να διακρίνει την σχέση του καπιταλισμού με τον εθνικισμό, μια και δείχνει να τους έχει αποσυνδέσει, και επιτίθεται συχνά ακόμη και στον φυσικό πατριωτισμό του λαού, που τον βαφτίζει εθνικισμό, λησμονώντας πως ο καπιταλισμός κάνει πάντα μια πολύ συγκεκριμένη πολιτική χρήση του εθνικισμού για να εξυπηρετήσει τα οικονομικά του συμφέροντα και μόνο, όταν φυσικά κάτι τέτοιο τον βολεύει. 


Ολο το υπόλοιπο διάστημα ο καπιταλισμός διαγωνίζεται σε διεθνισμό και κοσμοπολιτισμό την αριστερά μας, η οποία μοιάζει να έχει αλωθεί από αντιλήψεις πολύ πολύ βολικές για τον καπιταλισμό και τα αναμενόμενα κέρδη του.



Ετσι η αριστερά υιοθετώντας τον εθνικισμό του αντιπάλου, σιωπά για τα όσα κάνει ο τουρκικός εθνικισμός, δηλαδή ο τουρκικός καπιταλισμός, με την βοήθεια και την προτροπή του πάντα συμμάχου του γερμανικού καπιταλισμού, στην Θράκη. 
Και βαφτίζει εθνικισμό οποιαδήποτε αντίδραση που προέρχεται μόνο από την ελληνική πλευρά. Γνωστό εξάλλου αριστερό στέκι κάλεσε μέχρι και τον επίσης γνωστό εθνικιστή Ντεντέ ως ομιλητή, για να δώσει διαλέξεις περί διεθνισμού και τα παρόμοια.


Στην Θράκη δεν αλωνίζουν μόνο οι τούρκοι εθνικιστές, με διάφορες οργανώσεις που έχουν φιλοτεχνήσει μέχρι και τούρκικη σημαία της Θράκης. 

Εχουμε και …οικονομικές τουρκικές κινήσεις. 
Με γερμανικό υπόβαθρο. 


Υπάρχουν τουρκικές τράπεζες στην περιοχή που έχουν διεισδύσει στην τοπική οικονομία. 

Εχουμε επίσης το φαινόμενο να κλείνουν ή να παραπαίουν υπερβολικά πολλές τοπικές επιχειρήσεις-εργοστάσια-κλπ, και ένα διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον από τουρκικά επιχειρηματικά συμφέροντα για την εξαγορά τους. Με την βοήθεια ειδικών της ημεδαπής που ειδικεύονται σε τέτοιες αγοραπωλησίες ως μεσάζοντες, με το αζημίωτο.


Πρωταγωνιστικό ρόλο στις κινήσεις για την δημιουργία ΕΟΖ στην Θράκη παίζει το τουρκικό προξενείο της Κομοτηνής, και κάποιοι βουλευτές της εκεί μειονότητας. 

Ο επικεφαλής του τουρκικού προξενείου μάλιστα είναι παρών στις συναντήσεις στελεχών της Deutsche Bank με έλληνες υπουργούς. 

Και φυσικά η περιοχή έχει δεχθεί εκτός από τις πάμπολλες επισκέψεις τούρκων επιχειρηματιών και την επίσκεψη του κ. Γιούνκερ. 

Αυτού του κυρίου που τσιμπάει το μαγουλάκι του κ. Στουρνάρα, του υπουργού επί των οικονομικών μας. Δηλαδή οι κινήσεις και οι συζητήσεις είναι σε προχωρημένο στάδιο.



Ολα όμως τα παραπάνω είναι κόκκινο πανί για τμήμα της ελληνικής αριστεράς και όποιος τα αναφέρει αυτομάτως καταχωρίζεται στους σκληρούς ακροδεξιούς εθνικιστές αν όχι στους φασίστες και στους ναζιστές. Μοιάζει σαν η συμπεριφορά αυτού του τμήματος της αριστεράς να πριμοδοτεί τις επιδιώξεις πολύ συγκεκριμένων διεθνών οικονομικών συμφερόντων, ενώ στο όλο ζήτημα εμπλέκεται σαφέστατα και το ζήτημα της αθρόας μετανάστευσης ως μελλοντικού εργατικού δυναμικού στην Θρακική ΕΟΖ, τουλάχιστον.




Αυτό που γίνεται λοιπόν στην Θράκη (και στο Αιγαίο) είναι οτι έχουν κουμπαριάσει επιχειρηματικά συμφέροντα και από τις δύο πλευρές τους Αιγαίου με υψηλή ευρωπαϊκή, γερμανική μάλλον, οικονομική εποπτεία. Ο τουρκικός εθνικισμός προετοιμάζει το έδαφος για ελληνο-τουρκικά μεγαλο-επιχειρηματικά κέρδη, και στο μέλλον ίσως να δούμε μέχρι και τούρκους μετανάστες εργαζόμενους στην ΕΟΖ της Θράκης.


Γύρω από όλα αυτά παίζεται η ελληνική εθνική κυριαρχία επί της περιοχής καθώς και το μέλλον της σε σχέση με την ελλάδα. 

Η τουρκία έχει πιάσει τα πόστα. 
Εθνικιστικά και οικονομικά. 



Και ο έλληνας πρωθυπουργός προφανώς και έχει συζητήσει το θέμα “ΕΟΖ στην Θράκη” με την γερμανική ηγεσία της Ευρωπαϊκής Ενωσης και οι εντολές έχουν δοθεί.
Μένει να δούμε την έκβαση του δράματος.


   


Θραξ Αναρμόδιος


Πηγή



Ελεύθερες Ζώνες και ΕΟΖ ! Μοιράζουν την Ελλάδα και ουδείς αντιδρά !!!

 

O Thomas Jefferson, 3ος Πρόεδρος των ΗΠΑ και κύριος συγγραφέας της ιστορικής «Διακήρυξης της Ανεξαρτησίας» (Declaration of Independence), μιλώντας το έτος ... 1789 για τις ΤΡΑΠΕΖΕΣ είπε:

«Πιστεύω ότι τα τραπεζικά ιδρύματα είναι πολύ πιο επικίνδυνα για τις ελευθερίες μας από τούς τακτικούς στρατούς. Αν ο αμερικανικός λαός επιτρέψει ποτέ ιδιωτικές τράπεζες να ελέγξουν την έκδοση του νομίσματός τους, πρώτα με τον πληθωρισμό και μετά με τον αποπληθωρισμό, οι τράπεζες και οι εταιρείες που θα αναπτυχθούν γύρω από τις τράπεζες, θα στερήσουν από τον Λαό όλη την περιουσία του, και τα παιδιά του θα ξυπνήσουν μια μέρα άστεγα στην ήπειρο την οποίαν οι πατέρες τους κατέκτησαν γιʼαυτά...»


Η Σύνοδος του Παγκόσμιου Οργανισμού Τελωνείων στο Κιότο το 1973,
όρισε ότι η ελεύθερη οικονομική Ζώνη είναι ένα τμήμα του εδάφους της χώρας, όπου τα εμπορεύματα θεωρούνται ως αντικείμενα πέρα από τα όρια του εθνικού τελωνειακού εδάφους και ως εκ τούτου, δεν υπόκεινται στον κοινό τελωνειακό έλεγχο και τη φορολογία.. Με άλλα λόγια, είναι η εδαφική περιοχή, στην οποία ισχύει η αρχή της εξωεδαφικής φορολογίας. (taxation extraterritoriality).


Με τον όρο Ειδικές Οικονομικές Ζώνες (ΕΟΖ) ορίζονται οι οριοθετημένες, από τη νομοθετική εξουσία κάθε χώρας, περιοχές, στις οποίες, δημιουργούνται εξαιρετικές συνθήκες για τις επενδύσεις, ένας παράδεισος της ελεύθερης αγοράς.

Το ιδανικό περιβάλλον επένδυσης και μεγιστοποίησης του κέρδους για τα εγχώρια και πολυεθνικά κεφάλαια.

Ένας παρόμοιος ορισμός, θέλει την Ελεύθερη Οικονομική Ζώνη να θεωρείται το περιορισμένο τμήμα του εθνικού εδάφους του κράτους, στο οποίο συγκεκριμένες προνομιακές οικονομικές συνθήκες (τελωνεία, μίσθωση, φορολογία, θεωρήσεις βίζας κ.ο.κ.), εφαρμόζονται όσον αφορά ξένους και εγχώριους επιχειρηματίες, ορίζοντας συνεπώς τις προϋποθέσεις για την ανάπτυξη της βιομηχανίας και της επένδυσης ξένων κεφαλαίων.


Νομοθετείται η δυνατότητα δημιουργίας ζωνών ελεύθερου εμπορίου, ειδικών ζωνών οικονομικών αποθηκών εμπορευμάτων, ελεύθερων λιμανιών, ζωνών εξαγωγικής δραστηριότητας, ειδικών επενδυτικών ζωνών, ελεύθερων βιομηχανικών-οικονομικών ζωνών κλπ.


Ένας ορισμός ο οποίος ξεφεύγει από την λογική του γεωγραφικού προσδιορισμού ως πρωταρχικό στοιχείο, ορίζοντας μια Ελεύθερη Οικονομική Ζώνη ως το τμήμα του εθνικού οικονομικού χώρου, όπου παρέχεται ένα τέτοιο σύστημα προνομίων και κινήτρων στους εγχώριους και ξένους επιχειρηματίες, το οποίο, βασιζόμενο σε νέες τεχνολογίες, επιτρέπει κατά κύριο λόγο, υψηλής προτεραιότητας κλάδους της οικονομίας να αναπτυχθούν, με στόχο να προσφέρουν στην παραγωγή υψηλής ποιότητας προϊόντων και την επιτυχή ανάπτυξη της κοινωνικής και οικονομικής ζωής των αντίστοιχων περιοχών.


Οι ΕΟΖ χαρακτηρίζονται στο σύνολό τους από το διαφορετικό φορολογικό, εργασιακό και διοικητικό καθεστώς, σε σχέση με την υπόλοιπη επικράτεια της χώρας. 

Αυτό μπορεί και συνήθως περιλαμβάνει, ανάμεσα στα άλλα, σκανδαλωδώς χαμηλή εταιρική φορολογία, επιδοτήσεις επενδυτικών εγχειρημάτων, ειδικά τελωνειακά καθεστώτα, περιορισμό ή κατάργηση των επιβαρύνσεων των εργοδοτών, χαλάρωση των κανονισμών ασφάλειας στο χώρο εργασίας, αποδυνάμωση των περιβαλλοντικών κανονισμών, απαγόρευση του συνδικαλισμού αλλά και κατάργηση κάθε είδους συλλογικών διαπραγματεύσεων, περαιτέρω μείωση του μισθού των εργαζόμενων και απορύθμιση των κανόνων της εργασίας.

Οι επιχειρήσεις που λειτουργούν εντός των ΕΟΖ χρησιμοποιούν εισαγόμενες πρώτες ύλες χωρίς δασμούς, αξιοποιούν την φορολογική ασυλία και δεν πληρώνουν σχεδόν καθόλου φόρους. Η χαμηλή διασύνδεσή τους με την εγχώρια οικονομία, δείχνει ότι το όφελος για την οικονομία της φιλοξενούσας χώρας είναι μηδαμινό.

Μία μελέτη της Παγκόσμιας Τράπεζας αναφέρει ότι στις ΕΟΖ της Κίνας το μέσο ωράριο ποικίλλει από τις 54 ως τις 77 ώρες τη βδομάδα.

Αν οι ΕΟΖ λοιπόν αποτελούν κατάκτηση διαρκείας, ουσιαστικά περιγράφονται ως μία περίπτωση αποικιοποίησης και δημιουργίας προτεκτοράτου.

Στην περίπτωση της σύντομης αποχώρησης του «επιδρομέα-επενδυτή» σε τακτό χρονικό διάστημα, πρόκειται ουσιαστικά για μια λεηλασία (μιά αρπαχτή !!!) του οικονομικού-κοινωνικού πλούτου της χώρας υποδοχής του.

Είναι το θριάσιο πεδίο μία ΕΟΖ ;;;

Νομοθετήθηκε ειδικό καθεστώς ζώνης ελεύθερου εμπορίου, ειδικής ζώνης οικονομικών αποθηκών εμπορευμάτων, ελεύθερο ενδοχώριο λιμάνι, ελεύθερη ζώνη εξαγωγικής δραστηριότητος, κτλ ;;;
Η Ευρωπαϊκή Ένωση προσχηματικά και τυπικά, απαγορεύει τη λειτουργία Ειδικών Οικονομικών Ζωνών για λόγους "αθέμιτου ανταγωνισμού".

Αυτό παρά το γεγονός ότι ΕΟΖ έχει ήδη δημιουργηθεί και λειτουργεί στην Πολωνία μετά την πτώση του καθεστώτος του λεγόμενου "υπαρκτού σοσιαλισμού".

Οι πολωνοί μεταφέρθηκαν απο το καθεστώς του "υπαρκτού σοσιαλισμού" στο καθεστώς του "άκρατου νεοφιλελευθερισμού" ή αλλιώς στην απόλυτη "φεουδαρχία".

Για τη δημιουργία ΕΟΖ στην Ελλάδα, αναπτύσσονται τόσο στην περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, όσο και στην Πελοπόννησο, ενώ τελευταία ανάλογη συζήτηση πραγματοποιήθηκε στο Περιφερειακό Συμβούλιο Νοτίου Αιγαίου με θέμα το επιχειρησιακό σχέδιο, το οποίο περιλαμβάνει τη δημιουργία ΕΟΖ αρχικά στην Ρόδο και την Σύρο και κατόπιν σε ολόκληρο το Αιγαίο.


Οι ΕΟΖ προσελκύουν επενδύσεις, επειδή προσφέρουν στο κεφάλαιο το κατάλληλο περιβάλλον για να αντλήσει το μέγιστο δυνατό κέρδος.


Τα αποτελέσματα ενός τέτοιου κοινωνικού ολοκαυτώματος είναι προφανή για την χώρα μας, αλλά και τις λοιπές χώρες της περιφέρειας, που θα μετατραπεί σε μία ʽαφρικανικήʼ χώρα που δεν θα διαχειρίζεται τον δημόσιο πλούτο της και με εσωτερική ζήτηση σε εξευτελιστικά επίπεδα, μετατρέποντας την στον παρία της Ευρώπης.


Σήμερα λειτουργούν πάνω από 5.000 σχήματα Ε.Ο.Ζ., από τα οποία τα 1.300 είναι ιδιωτικά, σε 125 χώρες του κόσμου, στις οποίες απασχολούνται περισσότεροι από 52.000.000 εργαζόμενοι, ενώ είναι υπεύθυνες για εξαγωγές άνω των 700 δις δολαρίων στο πλαίσιο του παγκόσμιου εμπορίου.


Στην Ελλάδα οι ελεύθερες Ζώνες θεσμοθετήθηκαν, για πρώτη φορά, το 1931. Σήμερα στη χώρα μας υπάρχουν Ελεύθερες Ζώνες Λιμένων (Porto Franco, σύμφωνα με την ορολογία του Παγκόσμιου Οργανισμού Τελωνείων), στα λιμάνια του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης, του Ηρακλείου και του Αστακού Αιτωλοακαρνανίας.

Στο πρόσφατο πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, με τίτλο : "Bελτίωση επιχειρηματικού περιβάλλοντος ? νέος εταιρικός τύπος ? σήματα προϊόντων και υπηρεσιών ? μεσίτες ακινήτων, ανάπτυξη θαλάσσιου τουρισμού και άλλες διατάξεις", συμπεριλαμβάνονται ρυθμίσεις αναφορικά με τις Ελεύθερες Ζώνες.

Ο υφυπουργός Ανάπτυξης, κ. Θ. Μωραΐτης στην κυβέρνηση του Τραπεζίτη κ. Λ. Παπαδήμου, σε σχετική επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Καβάλας, κ. Δημ. Παπουτσή, απήντησε ότι η κυβέρνηση επιβεβαιώνει ότι το θέμα των Ε.Ο.Ζ. βρίσκεται σε ένα πρώιμο στάδιο διαβούλευσης. με τους κοινοτικούς μηχανισμούς.

Οι Ελεύθερες Ζώνες αποτελούν πρώτιστα, χώρους με ιδιαίτερο τελωνειακό ενδιαφέρον και μάλιστα μέσα σε μια τελωνειακή ένωση χωρίς σύνορα (Ε.Ε.), όπου μια από τις βασικές προϋποθέσεις είναι, το ότι το σύνολο των τελωνειακών σχέσεων των κρατών μελών με το εξωτερικό, ρυθμίζεται από κοινού απο τίς χώρες της Ευρωζώνης, δηλ. απο την κ. Α. Μερκελ.



Εξ ού και η "διαπραγμάτευση" με τον κινέζο ομόλογό της για τίς Ευρωπαικές ΕΟΖ συμπεριλαμβανομένης και της Ελληνικής στο Θριάσιο Πεδίο.

θα πρέπει εδώ να τονιστεί η ουσιώδης διαφορά μεταξύ της Ελεύθερης Ζώνης, η οποία, αντιμετωπίζεται στο πλαίσιο της τελωνειακής προσέγγισης και της Ειδικής Οικονομικής Ζώνης, η οποία ουσιαστικά αποτελεί "εργαλείο" οικονομικής, αναπτυξιακής και εξαγωγικής πολιτικής, καθώς και πολιτικής προσέλκυσης διεθνών άμεσων ξένων επενδύσεων.

Η κάθε προσπάθεια δημιουργίας Ειδικής Οικονομικής Ζώνης, αντίκειται επί της Αρχής με τη βασική νομοθεσία της Ε.Ε. και πιο συγκεκριμένα με τη Συνθήκη της Ευρωπαϊκής Οικονομικής Κοινότητας (Ε.Ο.Κ.) της 25.03.1957, όπως τροποποιήθηκε με τη Συνθήκη της Λισσαβόνας της 13.12.07.

Παρά ταύτα, το άρθρο 28 της σύμβασης Ε.Ο.Κ. επιτρέπει αποκλίσεις από τους όρους ρύθμισης λειτουργίας της εσωτερικής αγοράς, υπό προϋποθέσεις.

Στην περίπτωση της χώρας μας, το Βασικό Πολιτικό Πλαίσιο, δείχνει να εξασφαλίζεται σε μεγάλο βαθμό και σύμφωνα με τις δηλώσεις ευρωπαίων αξιωματούχων, όπως ο γερμανός υφυπουργός Οικονομίας, κ. Στέφαν Κάπφερερ και ο Ευρωπαίος Επίτροπος Οικονoμικών κ. Όλι Ρεν.

Παραθέτω την συνέντευξη του κ. Στέφαν Καπφερερ και του κ. "Καλό κουράγιο", κ. Όλι Ρέν :
Σε συνέντευξή του στην Αθήνα στις 25.8.2011, ο γερμανός υφυπουργός Οικονομίας, κ. Στέφαν Κάπφερερ, απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου για την πρόταση δημιουργίας Ειδικών Οικονομικών Ζωνών στην Ελλάδα, δήλωσε:

α) Μέσω αυτών των οικονομικών Ζωνών υπάρχει η πρόθεση να δημιουργήσουμε ένα φιλικό περιβάλλον με ευνοϊκές συνθήκες για τις επενδύσεις, έτσι ώστε οι επιχειρήσεις να μπορούν ευκολότερα να επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους.
Επʼ αυτού εξετάζονται διάφορα σενάρια. Είτε η λήψη αποφάσεων να είναι από την ελληνική κυβέρνηση, είτε να πρέπει να ληφθούν αποφάσεις και από την Επιτροπή, (εννοεί το Eurogroup).

β) Επίσης μια ενδιαφέρουσα πρόταση, είναι να συζητηθούν με την Επιτροπή άλλες δυνατότητες στήριξης των επιχειρήσεων, για το αν θα μπορούσαν να οριστούν ειδικοί κανόνες ως κίνητρα για ορισμένες περιοχές στην Ελλάδα και γενικά περιοχές που πλήττονται σήμερα από την κρίση.
Αυτή η πρόταση θα πρέπει φυσικά να συζητηθεί από κοινού με την ελληνική κυβέρνηση εδώ στην Αθήνα και την Επιτροπή στις Βρυξέλλες, αλλά πιστεύουμε ότι η εμπειρία δείχνει, ότι τέτοιου είδους κίνητρα μπορούν να επιφέρουν πρόσθετες επενδύσεις από τις επιχειρήσεις.


Ερώτηση στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο σχετικά με τις Ε.Ο.Ζ.
Ερωτάται η Επιτροπή:

? Συζητείται στην Επιτροπή πρόταση για δημιουργία ειδικών οικονομικών Ζωνών ή η αλλαγή του επενδυτικού νόμου στην Ελλάδα και ο ορισμός ειδικών κανόνων ως κίνητρα για ορισμένες περιοχές ;;;

? Ποια είναι τα ειδικά κίνητρα για τα οποία γίνεται λόγος; Είναι φορολογικά, εργασιακά, τι είναι;;;
Απαιτούν παρέκκλιση από τους κοινοτικούς κανόνες;;;
Απάντηση του κ. Rehn εξ ονόματος της Επιτροπής.

Στίς 28 Οκτωβρίου 2011 (E-008429/2011)

Οι ειδικές οικονομικές Ζώνες (Ε.Ο.Ζ.) συχνά δημιουργούνται ως μέσο για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και την αύξηση των άμεσων ξένων επενδύσεων, ενώ μπορούν επίσης να συμβάλλουν στη δημιουργία θέσεων απασχόλησης.

Στο πλαίσιο της καθιέρωσης Ε.Ο.Ζ., η κυβέρνηση μπορεί να προβλέψει απαλλαγές από τους εισαγωγικούς και τους εξαγωγικούς δασμούς, να απλοποιήσει τους τελωνειακούς και διοικητικούς ελέγχους και τις διαδικασίες, να ακολουθήσει Φιλελεύθερη (!!!) συναλλαγματική πολιτική και να παρέχει φορολογικά κίνητρα.

Αυτά είναι τα κίνητρα που προσφέρει μια κυβέρνηση για την προσέλκυση νέων επενδυτών.
Στη συνέχεια είναι δυνατό να δημιουργηθούν διάφορα είδη ειδικών οικονομικών Ζωνών, π.χ. Ζώνες ελεύθερου εμπορίου, Ζώνες μεταποίησης προς εξαγωγή, βιομηχανικές Ζώνες, ελεύθεροι λιμένες, κ.λπ.
(σ.σ. βλέπε Θριάσιο Πεδίο) !!!

Η δημιουργία επιτυχημένων ειδικών οικονομικών Ζωνών στηρίζεται όχι μόνο στην ισχυρή πολιτική δέσμευση, αλλά και στην εμπορική λογική των έργων αυτών, σε μια ανταγωνιστική εθνική οικονομία και σε ένα εθνικό επενδυτικό περιβάλλον, στην ύπαρξη διοίκησης με επαρκείς πόρους και ικανότητα ανάπτυξης, προώθησης και ρύθμισης ενός τέτοιου προγράμματος, καθώς και στη συνεργασία του ιδιωτικού τομέα.

Η ιδέα της δημιουργίας ειδικών οικονομικών Ζωνών στην Ελλάδα δεν έχει ακόμη εξεταστεί από την Επιτροπή. Αν και πρόκειται για ενδιαφέρουσα ιδέα που θα μπορούσε να τονώσει την ανάπτυξη και την ανταγωνιστικότητα, τουλάχιστον σε συγκεκριμένους τομείς, πρέπει να εξεταστεί με ιδιαίτερη σοβαρότητα, λαμβάνοντας υπόψη τις θεμελιώδεις αρχές και πολιτικές της Ε.Ε., όπως οι κανόνες για τις κρατικές ενισχύσεις και τον ανταγωνισμό, την φορολογική νομοθεσία και ειδικότερα τον κώδικα δεοντολογίας για τη φορολόγηση των επιχειρήσεων, καθώς και το εργατικό δίκαιο.


Επί του παρόντος, η Ελλάδα σημειώνει πρόοδο όσον αφορά τη βελτίωση του επιχειρηματικού της περιβάλλοντος, μεταξύ άλλων με τη δημιουργία ειδικών βιομηχανικών Ζωνών.

Απʼ όσο γνωρίζουμε, η κυβέρνηση δεν έχει ακόμη συγκεκριμένα σχέδια για τη δημιουργία ειδικών οικονομικών Ζωνών, με την έννοια που αναφέρθηκε πιο πάνω.

Πιστεύουμε ότι είναι μια καλή ιδέα να εξετάσουν οι ελληνικές αρχές το ενδεχόμενο ανάληψης πρωτοβουλιών του είδους αυτού.

Αν το αποφασίσει η Ελληνική κυβέρνηση, η Επιτροπή είναι πρόθυμη να συζητήσει με τις ελληνικές αρχές τη δυνατότητα υλοποίησης των ιδεών αυτών.

Υπάρχει λοιπόν, προτεινόμενο μοντέλο για την ανάπτυξη της Ειδικής Οικονομικής Ζώνης στην Ανατολική Μακεδονία και την Θράκη, το οποίο είναι μάλλον ένας συνδυασμός των μοντέλων τα οποία χρησιμοποιούν κυρίως η Πολωνία και δευτερευόντως η Ν. Κορέα.

Φυσικά πέραν από την εξεταζόμενη περιοχή, το ίδιο μοντέλο προτείνεται να ισχύσει και σε άλλες περιοχές της χώρας, με αντίστοιχες προοπτικές και φιλοδοξίες.!!!

Υπάρχει λοιπόν έντονη κινητικότητα για την δημιουργία ΕΟΖ στην Ελλάδα και ειδικότερα στην περιοχή της Ανατολικής Μακεδονίας και της Θράκης, υπάρχουν και αντίστοιχες αποφάσεις από την πολιτική ηγεσία της χώρας οι οποίες αποτελούν τον "προπομπό" αυτής της δημιουργίας της ΕΟΖ.


ΜΟΙΡΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΚΑΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΔΕΝ ΑΝΤΙΔΡΑ !!!


attika nea

Πηγή

Το είδαμε : scripta---manent.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ιστολόγιο μας δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή.
Παρακαλούμε να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες, επίσης οι σχολιασμοί σας να μη ξεφεύγουν από τα όρια της ευπρέπειας.
Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις, θα διαγράφονται.
Τα σχόλια πλέον ελέγχονται από τους διαχειριστές του ιστολογίου, γιαυτό θα υπάρχουν καθυστερήσεις στην εμφάνιση τους. Γενικά γίνονται όλα αποδεχτά, εκτός από αυτά που είναι διαφημίσεις ή απάτες.
Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση.
(επικοινωνία:eleftheroi.ellines@gmail.com)