Επιμέλεια: ΣΠΙΝΟΥ Κωνσταντίνου
«Αν μετρούσε κανείς την έκταση της Ελλάδος με την φήμη την οποία έχει στην Ιστορία, θα νόμιζε ότι είναι μια απέραντη χώρα. Στην πραγματικότητα είναι από τις πιο μικρές στην Ευρώπη.
Έγινε όμως μεγάλη, διότι ο μικρός αυτός λαός στον οποίο έλειπε η έκταση, εξέτεινε με τα έργα των μεγάλων ανδρών του, το όνομα και την επίδρασή του στους αιώνες κατά τους οποίους έζησε. Η Ελλάς ακόμη και σήμερα στις Τέχνες και τα Γράμματα είναι το Σχολείο του κόσμου»
Στην κεντρική πλατεία των Τιράνων, πρωτεύουσας της σύγχρονης Αλβανίας, δεσπόζει ο εντυπωσιακός ανδριάντας ενός αγέρωχου έφιππου πολεμιστή, που καθηλώνει τον περαστικό παρατηρητή με την αυστηρή του έκφραση και την αρειμάνια δύναμη πού αποπνέει η «κίνησή» του. Πρόκειται για τον Έλληνα
θρυλικό ηγέτη Γεώργιο Καστριώτη (Σκεντέρμπεη), σήμερα ο εθνικός ήρωας των Αλβανών, που δεν νικήθηκε ποτέ σε μάχη και κατανίκησε πάνω από δεκαπέντε φορές τις οθωμανικές στρατιές, γι’ αυτό και ο Σουλτάνος Μωάμεθ Β΄ έλεγε ότι «αν δεν είχε γεννηθεί ο Σκερντέμπεης θα είχα φορέσει τούρκικο σαρίκι στο κεφάλι του Πάπα, και θα είχα υψώσει την ημισέληνο στην κορυφή του τρούλου του Αγίου Πέτρου στην Ρώμη».
θρυλικό ηγέτη Γεώργιο Καστριώτη (Σκεντέρμπεη), σήμερα ο εθνικός ήρωας των Αλβανών, που δεν νικήθηκε ποτέ σε μάχη και κατανίκησε πάνω από δεκαπέντε φορές τις οθωμανικές στρατιές, γι’ αυτό και ο Σουλτάνος Μωάμεθ Β΄ έλεγε ότι «αν δεν είχε γεννηθεί ο Σκερντέμπεης θα είχα φορέσει τούρκικο σαρίκι στο κεφάλι του Πάπα, και θα είχα υψώσει την ημισέληνο στην κορυφή του τρούλου του Αγίου Πέτρου στην Ρώμη».
Ήταν ο ήρωας που αγαπήθηκε, τραγουδήθηκε, έγινε θρύλος και παραμύθι της γιαγιάς στην διάρκεια της πολύχρονης τουρκοκρατίας. Την Ελληνική καταγωγή του μαρτυρούν, το ελληνικό όνομά του, η ελληνική παιδεία του καθ’ ότι η αλληλογραφία του ήταν στην ελληνική γλώσσα, και οι επιστολές του προς τον πρίγκιπα του Τάραντος Ιωάννη Αντώνιο, όπου ομολογεί ο ίδιος ότι είναι απόγονος του βασιλέως της Ηπείρου, Πύρρου.
Ο Απόστολος Αρσάκης μια από τις μεγαλύτερες προσωπικότητες του 19ου αιώνα, υπήρξε μέγας διανοούμενος, έξοχος Ιατρός, και Εθνικός μας Ευεργέτης. Γεννήθηκε το 1792 στη Χοταχόβα της Βορείου Ηπείρου και από μικρός μετέβη στο Βουκουρέστι όπου έλαβε και τα πρώτα εγκύκλια μαθήματα. Το 1857 εκλέχτηκε Βουλευτής στην Ρουμανία, στις 30 Απριλίου 1861 διορίστηκε Υπουργός Εξωτερικών και από τις 8 Ιουνίου του 1862 διετέλεσε μεταβατικός Πρωθυπουργός. Υπήρξε ο πρώτος Ευρωπαίος που αντέκρουσε ολόκληρο το ιδεολογικό πνεύμα του Μαρξισμού και κομβικές έννοιες της αριστεράς. Ως Βουλευτής χρημάτισε μέλος της τετραμελούς επιτροπής για την ένωση της Βλαχίας και της Μολδαβίας, οι οποίες αποτέλεσαν κατόπιν τις Ηνωμένες Ρουμανικές Ηγεμονίες, με το όνομα «Ρουμανία». Επιπλέον η τετραμελής επιτροπή επεξεργάσθηκε νομοθετικά τη συνένωση των δυο ηγεμονιών. Έτσι η δημιουργία της Ρουμανίας φέρει και την υπογραφή του Απόστολου Αρσάκη.
Χέρμπερτ φον Κάραγιαν ο Κοζανίτης που έκανε την μουσική θρησκεία. Η Ελληνική καταγωγή του ανάγεται στους αδελφούς Καραγιάννη, οι οποίοι ξεκίνησαν ως Έλληνες μετανάστες από την Κοζάνη και εγκαταστάθηκαν στα μέσα του 18ου αιώνα στην Αυστροουγγαρία, όπου διέπρεψαν στο εμπόριο και στην υφαντουργία βάμβακος. Ο Χέρμπερτ γεννήθηκε στο Σάλτσμπουργκ τον Απρίλιο του 1908 και έμελλε να γίνει το διασημότερο τέκνο της γενέτειράς του μετά τον Μότσαρτ. Παιδί θαύμα στο πιάνο έδωσε την πρώτη του συναυλία σε ηλικία πέντε ετών!!! Πρωτοεμφανίστηκε ως μαέστρος το 1927 και έγινε περιζήτητος στο Παρίσι, το Άμστερνταμ, τη Στοκχόλμη, το Βουκουρέστι, ακόμα και στην Αθήνα. Σε όλη του την ζωή ο Κάραγιαν ηχογράφησε περίπου 900 δίσκους και πούλησε 120 εκατομμύρια αντίτυπα. Μέχρι το θάνατό του το 1989, υπήρξε μουσικά δραστήριος, ενώ κατατάσσεται αναμφίβολα στους κορυφαίους αρχιμουσικούς του 20ου αιώνα, σφραγίζοντας ανεξίτηλα την παγκόσμια ιστορία της κλασικής μουσικής.
Το τηλεσκόπιο με το οποίο ο άνθρωπος γνώρισε τον κόσμο των άστρων, ήταν ελληνική εφεύρεση. Δημιουργήθηκε από τον Έλληνα Ζαχαρία Ιωαννίδη που ήταν κατασκευαστής οπτικών ειδών και ωρολογοποιός στην Ολλανδία. Η μεγάλη αυτή ανακάλυψη έγινε τυχαία όταν τα παιδιά του Ιωαννίδη πήραν δύο κρύσταλλα – φακούς ρολογιών, και τα έβαλαν σε μια απόσταση και είδαν το κοράκι – ανεμοδείκτη στο καμπαναριό της εκκλησίας, πάρα πολύ κοντά. Το είπαν στον πατέρα τους που έβαλε τους φακούς σε ένα σωλήνα κι έτσι κατασκευάσθηκε το πρώτο τηλεσκόπιο, που ονομάσθηκε «μαγικός σωλήνας». Έτσι, με την ανακάλυψη του τηλεσκοπίου, την ανάπτυξη των Μαθηματικών, της Φυσικής και της Χημείας, η πρόοδος της Αστρονομίας ήταν αλματώδης, και οι άνθρωποι είδαν την πραγματική αλλά και νέα συγχρόνως όψη του ουρανού. Η ιστορική αλήθεια όμως επιτάσσει να παραδεχθούμε ότι το τηλεσκόπιο ήταν γνωστό από την αρχαία εποχή. Στο μουσείο της Ακροπόλεως ένα εύρημα (εκθ. αρ. ΝΑ. 55 Αα, 4), που προσελκύει το ενδιαφέρον, πρόκειται για θραύσμα αγγείου που χρονολογείται τον 5ον αιώνα π.Χ., απεικονίζει νεαρά γυναίκα να κρατά τηλεσκόπιο. Άλλωστε πως ο Πυθέας είχε εντοπίσει ότι ο βόρειος ουράνιος πόλος και ο πολικός αστέρας δεν συμπίπτουν και τι ήταν η διόπτρα που χρησιμοποίησε ο Ίππαρχος για να εκτιμήσει την φαινόμενη διάμετρο του ηλίου και της σελήνης υπολογίζοντας την απόσταση και το πραγματικό μέγεθος των δυο αυτών σωμάτων;;; Επιπλέον τι ήταν οι διόπτρες του Αρχιμήδη, του Δικαίαρχου και του Ήρωνα;;;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ιστολόγιο μας δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή.
Παρακαλούμε να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες, επίσης οι σχολιασμοί σας να μη ξεφεύγουν από τα όρια της ευπρέπειας.
Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις, θα διαγράφονται.
Τα σχόλια πλέον ελέγχονται από τους διαχειριστές του ιστολογίου, γιαυτό θα υπάρχουν καθυστερήσεις στην εμφάνιση τους. Γενικά γίνονται όλα αποδεχτά, εκτός από αυτά που είναι διαφημίσεις ή απάτες.
Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση.
(επικοινωνία:eleftheroi.ellines@gmail.com)