Πέμπτη 25 Οκτωβρίου 2018

Μοναδική ευκαιρία! Μπείτε μέσα σε τρία πλοία του Πολεμικού Ναυτικού…


Τα αρματαγωγά «Χίος» και «Λέσβος», καθώς και η φρεγάτα «Ύδρα» θα καταπλεύσουν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης με την ευκαιρία του εορτασμού της εθνικής επετείου της 28ης Οκτωβρίου 1940.
Κατά τη διάρκεια της παραμονής τους το κοινό θα έχει την δυνατότητα να τα επισκεφθεί τις εξής ημέρες και ώρες: Παρασκευή 26/10, από 9:00 έως 19:00 και Σάββατο 27/10 από 9:00 έως 19:00.
Υπενθυμίζεται πως το αρματαγωγά «Χίος» ήταν ένα από τα πλοία του Πολεμικού Ναυτικού που είχε σπεύσει στην Κεφαλονιά τον Φεβρουάριου του 2014 μεταφέροντας βοήθεια στους κατοίκους του νησιού, οι οποίοι δοκιμάζονταν από τα χτυπήματα του Εγκέλαδου.
Το αρματαγωγό «Λέσβος» ήταν αυτό που τον Ιανουάριο του 2017 κατέπλευσε στη Μυτιλήνη με απόφαση του Αλέξη Τσίπρα και των υπουργών Εθνικής Αμυνας και Μεταναστευτικής Πολιτικής προκειμένου να φιλοξενηθούν περί τους 500 πρόσφυγες και μετανάστες από τον καταυλισμό της Μόριας, που βρίσκονταν αντιμέτωποι με τα ακραία καιρικά φαινόμενα.
Στις 23 Ιανουαρίου 2018 στις 20:00 το αρματαγωγό «Λέσβος» προσέκρουσε στην προβλήτα στο ναύσταθμο Σαλαμίνας. Στην περιοχή έπνεαν ισχυροί άνεμοι ταχύτητας 40 κόμβων και η κατάσταση της θάλασσας ήταν περίπου 5 μποφόρ. Κατά τη διάρκεια του κατάπλου το πολεμικό πλοίο βρέθηκε εκτός ελέγχου και έπεσε πάνω σε άλλα αγκυροβολημένα αρματαγωγά και στη συνέχεια προσέκρουσε στην προβλήτα και υπέστη πλευρικό σκίσιμο μήκους περίπου δύο μέτρων.
Τον περασμένο Αύγουστο η φρεγάτα «Υδρα» ήταν ένα από τα πλοία του Πολεμικού Ναυτικού που έσπευσαν να συνοδεύσουν το πλοίο «Ελ. Βενιζέλος» που είχε πιάσει φωτιά την ώρα που έπλεε ανοικτά της Ύδρας. Υπενθυμίζεται ότι το πλοίο επέστρεψε με ασφάλεια στο λιμάνι του Πειραιά.
Τον Νοέμβριο του 2014 η φρεγάτα «Υδρα» ρυμούλκησε στην Ιεράπετρα φορτηγό πλοίο (με σημαία Κιριμπάτι) στο οποίο επιβαίνουν 700 παράτυποι μετανάστες και το οποίο βρέθηκε να πλέει ακυβέρνητο, λόγω μηχανικής βλάβης, 30 ναυτικά μίλια νοτιοανατολικά της Κρήτης.
Αρματαγωγό ΧΙΟΣ (L 173) τύπου JASON (LST)
Το αρματαγωγό Χίος είναι ένα από τα πέντε Α/Γ τα οποία κατασκευάστηκαν στα Ναυπηγεία Ελευσίνας μετά από παραγγελία του Υπουργείου Εθνικής Αμύνης. Καθελκύσθηκε στις 16 Δεκεμβρίου 1988 και παραδόθηκε στο Ελληνικό Ναυτικό στις 30 Μαϊου με πρώτο κυβερνήτη τον Αντχο Γ. Ντούνη ΠΝ.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
• Διαστάσεις: 116/15,3/3,4 μέτρα
• Εκτόπισμα: 4.400 τόνους
• Πρόωση: 2 Wartsila 16V25 diesel 10000hp
• Ταχύτητα: 16 κόμβοι
• Πλήρωμα: 120
Οπλισμός
• 1 πυροβόλο OTO Melara 76/62
• 2 δίδυμα αντιαερoπορικά BOFORS 40L/70
• 2 αντιαερπορικά πυροβόλα Rheinmetall 20 χιλ
Μεταφορική ικανότητα
• 22 άρματα μάχης
• οχήματα, τζιπ και πυροβόλα ανάλογα με την επιχείρηση μεταφοράς
• 287 άνδρες
• δυνατότητα μεταφοράς ενός ελικοπτέρου.
Το αρματαγωγό «Λέσβος» (L 176)
Τα χαρακτηριστικά του αρματαγωγού «Λέσβος»
• Διαστάσεις: 116/15,3/3,4 μέτρα
• Εκτόπισμα: 4.400 τόνους
• Πρόωση: 2 Wartsila 16V25 diesel 10000hp
• Ταχύτητα: 16 κόμβοι
• Πλήρωμα: 120
• Οπλισμός: 1 πυροβόλο OTO Melara 76/62, 2 δίδυμα αντιαερoπορικά BOFORS 40L/70, 2 αντιαερπορικά πυροβόλα Rheinmetall 20 χιλ.
• Μεταφορική ικανότητα: 22 άρματα μάχης, οχήματα, τζιπ και πυροβόλα ανάλογα με την επιχείρηση μεταφοράς, 287 άνδρες και δυνατότητα μεταφοράς ενός ελικοπτέρου.
Είναι ένα από τα πέντε Α/Γ τα οποία κατασκευάστηκαν στα Ναυπηγεία Ελευσίνας μετά από παραγγελία του Υπουργείου Εθνικής Αμύνης.
Καθελκύσθηκε στις 5 Ιουλίου 1990 και παραδόθηκε στο Ελληνικό Ναυτικό στις 26 Φεβρουαρίου 1999, με πρώτο κυβερνήτη τον Αντχο Κ. Κοκολάκη ΠΝ.
Η φρεγάτα «Υδρα»
Η Φρεγάτα Ύδρα είναι το πέμπτο πλοίο που φέρει αυτό το όνομα στην ιστορία του Πολεμικού Ναυτικού. Είναι φρεγάτα γερμανικής κατασκευής τύπου ΜΕΚΟ 200 ΗΝ. Είναι η πρώτη φρεγάτα του τύπου και καθελκύθηκε στο Αμβούργο της Γερμανίας τον Ιούνιο του 1991 και παραδόθηκε στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό τον Οκτώβριο του 1992. Το όνομα του πλοίου προέρχεται από το νησί ΥΔΡΑ. Η Ύδρα κατά την διάρκεια της επαναστάσεως του 1821 διέθεσε τον αξιόλογο στόλο της αποτελούμενο από ελαφριά ιστιοπλοϊκά σκάφη, κάτω από την ηγεσία χαρισματικών Υδραίων Ναυάρχων όπως ο Ανδρέας Μιαούλης που έπαιξε σημαντικό ρόλο στον αγώνα των Ελλήνων για την ελευθερία εναντίον της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.
Το πρώτο πλοίο ήταν κορβέτα (ιστιοφόρο) με 26 κανόνια που εντάχθηκε στο στόλο το 1830. Το δεύτερο πλοίο ήταν μία ατμοκίνητη κανονιοφόρος 433 τόνων που ναυπηγήθηκε στο Blackwall της Αγγλίας το 1881. Ο εξοπλισμός του αποτελούταν από ένα πυροβόλο KRUPP 270mm/30 και ένα πυροβόλο ταχείας βολής. Το πλοίο παρέμεινε στο δυναμικό του στόλου με αυτό το όνομα μέχρι το 1889. Το τρίτο πλοίο στη σειρά ήταν το καταδρομικό Ύδρα με εκτόπισμα 4900 τόνων ναυπηγημένο στο St. Naraire της Γαλλίας μεταξύ των ετών 1887-1889. Το 1897 συμμετείχε στις επιχειρήσεις προστασίας του Χριστιανικού πληθυσμού της Κρήτης από τους Τούρκους και μετά από αυτό υποστήριξε το Ελληνικό πεζικό που έκανε απόβαση στον όρμο του Σελήνου.
Συμμετείχε επίσης στις Ναυτικές επιχειρήσεις του 1897 και στους πολέμους του 1912-1913. Παροπλίστηκε το 1918. Από το 1922 έως το 1929 χρησιμοποιήθηκε ως Σχολή Πυροβολικού. Το τέταρτο πλοίο με το όνομα αυτό, ήταν το Αντιτορπιλικό Ύδρα με εκτόπισμα 1350 τόνους και 40 κόμβους μέγιστη ταχύτητα. Ναυπηγήθηκε στην Ιταλία και εντάχθηκε στο Πολεμικό Ναυτικό το 1933. Συμμετείχε στις Ναυτικές Επιχειρήσεις του πολέμου 1940-41 και στην πρώτη επίθεση στα στενά του ΟΤΡΑΝΤΟ (14-15 Νοεμβρίου 1940). Το πλοίο βυθίστηκε στις 22 Απριλίου του 1941 κατά την διάρκεια μιας αεροπορικής επίθεσης στην περιοχή της νήσου Λαγούσα στον Σαρωνικό Κόλπο, συμπαρασύροντας στον υγρό του τάφο τον Κυβερνήτη του Αντιπλοίαρχο Θ. ΠΕΖΟΠΟΥΛΟ και άλλα 41 μέλη του πληρώματος του.
Τα χαρακτηριστικά της φρεγάτας «Υδρα»
• Διαστάσεις: 117/14,8/6 μέτρα
• Εκτόπισμα: 3.350 τόνους
• Πρόωση: CODOG (Combined Diesel Or Gas) 2 αεροστρόβιλοι LM2500 και 2 diesel MTU20V
• Ταχύτητα: 30 κόμβοι
• Πλήρωμα: Δυνατότητα Ενδιαιτήσεως 220 ατόμων
• Οπλισμός: 1 πυροβόλο 5 ιντσών/54, 2 συστήματα εγγύς προστασίας Phalanx, 8 Κ/Β Ε/Ε Harpoon, 16 Κ/Β Ε/Α ESSM (Envolved Sea Sparrow Missile) , 2 τριπλούς Τ/Λ Mk32, εκτοξευτής ΗΝ αντιμέτρων και ανάλογο ΗΝ εξοπλισμό. Δύναται να μεταφέρει ένα Ελικόπτερο S-70B-6 Aegean Hawk.
iefimerida.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ιστολόγιο μας δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή.
Παρακαλούμε να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες, επίσης οι σχολιασμοί σας να μη ξεφεύγουν από τα όρια της ευπρέπειας.
Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις, θα διαγράφονται.
Τα σχόλια πλέον ελέγχονται από τους διαχειριστές του ιστολογίου, γιαυτό θα υπάρχουν καθυστερήσεις στην εμφάνιση τους. Γενικά γίνονται όλα αποδεχτά, εκτός από αυτά που είναι διαφημίσεις ή απάτες.
Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση.
(επικοινωνία:eleftheroi.ellines@gmail.com)