Παρασκευή 26 Αυγούστου 2011

ΜΕΡΙΚΑ ΣΤΑΧΥΟΛΟΓΗΜΑΤΑ ΑΝΤΙ ΜΝΗMΟΣΥΝΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΘΡΥΛΙΚΟ ΚΑΙ ΑΝΕΠΑΝΑΛΗΠΤΟ ΜΑΚΑΡΙΣΤΟ ΓΕΡΟΝΤΑ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟ ΚΑΝΤΙΩΤΗ.


 
 
  ΙΔΡΥΜΑ ΠΡΟΑΣΠΙΣΕΩΣ
     ΗΘΙΚΩΝ & ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΩΝ ΑΞΙΩΝ
 ΜΟΥΣΩΝ 14, 15452 ΨΥΧΙΚΟΝτηλ. 210 3254321-2 fax. 210 3236978
 e-mail: fot_gram@otenet.gr ἱστοσελίς: www.fotgrammi.gr
Α.Φ.Μ. 090050859 * Ε´Δ.Ο.ΥΑΘΗΝΩΝ
 
 
                                                                             25.8.2011

ΜΕΡΙΚΑ ΣΤΑΧΥΟΛΟΓΗΜΑΤΑ ΑΝΤΙ ΜΝΗMΟΣΥΝΟΥ
 
   
ΓΙΑ ΤΟΝ ΘΡΥΛΙΚΟ ΚΑΙ ΑΝΕΠΑΝΑΛΗΠΤΟ
 
  
ΜΑΚΑΡΙΣΤΟ ΓΕΡΟΝΤΑ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟ ΚΑΝΤΙΩΤΗ
 
 
(+ 28.8.2010)
 

 
 
Εἶναι βέβαιο, ὅτι, ἄν σήμερα ἦταν στὴ ζωὴ καὶ ἐν δράσει
 
ὁ ἀείμνηστος πατὴρ Αὐγουστῖνος,
 
ἀποκλείεται ἡ Ἑλλάδα
 
νὰ εἶχε φθάσει σὲ αὐτὴ τὴν ἠθικὴ κατάπτωσι
 
καὶ οἰκονομικὴ ἐξαθλίωσι
 
καὶ νὰ ὑποθηκεύεται καὶ νὰ ἐκποιῆται καὶ νὰ ἀπαλλοτριώνεται
 
ἀπὸ τοὺς ἀχρείους, ἀνεγκέφαλους καὶ ἀνίκανους ἰθύνοντες
ἡ ὡραία πατρίδα μας ἔναντι πινακίου φακῆς …
 

Γιὰ τὰ ἐν Ἀθήναις πνευματικά του παιδιά - φίλους του
θὰ τελεσθῇ μνημόσυνο τὸ Σάββατο τὸ πρωὶ 27.8.2011
στὸν Ἱερὸ Ναὸ Κοιμήσεως Θεοτόκου (Χρυσοσπηλαιωτίσσης)
Αἰόλου 60

     1. Ἡ παρουσίασι τῆς προσωπικότητος τοῦ εἰς πάντα διαπρέψαντος, ἰδανικοῦ ἐργάτου τοῦ Εὐαγγελίου, τοῦ ἀνεπανάληπτου θρυλικοῦ Γέροντος Αὐγουστίνου μᾶς εἶναι λίαν δυσχερής, διότι ἐμεῖς ὑπήρξαμε περιοδικῶς καὶ «κατὰ φεγγάρια», κατὰ τὴν σχεδὸν ἑξηκονταετῆ γνωριμία μας, πλησίον του. Ἐν τούτοις θὰ τολμήσωμε νὰ σταχυολογήσωμε μερικὰ ἀπὸ τὰ ὅσα συνεζητήσαμε μαζί του καὶ τὰ ὅσα ἐβιώσαμε κατὰ τὶς συναναστροφές μας μὲ αὐτὸν τὸν ταπεινὸ καὶ εὐλαβῆ ἐργάτη τοῦ Εὐαγγελίου.
 
2. Μᾶς νουθετοῦσε νὰ γίνωμε ὑψιπετεῖς ἀετοί, ἀλλὰ ἐμεῖς ὡς κολοιοὶ (καλιακοῦδες) δὲν εἴχαμε τὸ ψυχικὸ σθένος νὰ τὸν ἀκολουθήσουμε καὶ νὰ τὸν μιμηθοῦμε καὶ ἔτσι ὁ καθένας μας ἀκολούθησε τὴν πορεία του, ἐφ᾿ ᾧ ἐτάχθη, καθ᾿ ὅτι εἴμεθα ἀπὸ μετριότητες καὶ κάτω καὶ ἀσθενεῖς χαρακτῆρες καὶ προσκολημμένοι εἰς τὸν μάταιον τοῦτον κόσμον.
 
3. «Αὐγουστῖνοι» ἀναδεικνύονται κάθε 200 ἢ ἔστω 100 ἢ τὸ πολὺ 50 ἔτη.
 
4. Ξημερωνόταν ἐργαζόμενος πνευματικὰ στὸ ὑγρὸ καὶ ἄνευ παραθύρου ὑπόγειο τῆς ὁδοῦ Χριστοκοπίδου 12, στὴ συνοικία Ψυρή τῶν Ἀθηνῶν καὶ ἀλλαχοῦ (στοὺς ἄνω χώρους μὲ παράθυρα παραχωροῦσε νὰ διαμένουν οἱ φοιτητὲς καὶ μαθητές του, διδάσκων αὐτοὺς διὰ τοῦ παραδείγματος νὰ μὴ εἶναι φίλαυτοι, ἐγωϊστὲς καὶ «βολευτάκηδες» καὶ «καλοπερασάκηδες», «μλλον λόμενος συγκακουχεσθαι τ λα τοθεο  πρόσκαιρον χειν μαρτίας πόλαυσιν» Ἑβρ. 11,25).
 
5. Ἐξημερώνετο λοιπὸν μελετὼν τὸν λόγο τοῦ Θεοῦ καὶ συγγράφων πνευματικὰ καὶ κοινωνικὰ θέματα καὶ τὴν ἡμέρα ἀνηλίσκετο νὰ νουθετῇ καὶ νὰ συντρέχῃ τοὺς πάντες, ἐφαρμόζων τὸ Παύλειον : «…ἡ καθ’ἡμέραν, ἡ μέριμνα πασῶν τῶν ἐκκλησιῶν. τὶς ἀσθενεῖ, καὶ οὐκ ἀσθενῶ; τὶς σκανδαλίζεται καὶ οὐκ ἐγὼ πυροῦμαι (θλίβομαι, καίομαι);» (Β΄Κορ. 11, 29).
 
6. Συνιστοῦσε σὲ ὅλους τὴν καθημερινὴ μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς καὶ τοὺς Πατέρας, ἰδίως τὸν Ἱερὸν Χρυσόστομον. Ὅταν ὡμιλοῦσε διαισθάνετο ὁ καθένας μας ὅτι ὑπέφερε, διότι ἐφήρμοζε τὸ : «ἐπίστευσα, διὸ ἐλάλησα» (Β΄ Κορ. 4,13). Δὲν ἦταν ἐπιδειξίας ρήτωρ καὶ δὲν προσπαθοῦσε νὰ ἐντυπωσιάζῃ, ἀλλὰ νὰ κατασυγκινῇ καὶ νὰ πείσῃ τοὺς ἀκροατές του νὰ ἐφαρμόζουν τό « …μν πολιμπάνων, πογραμμν ναπακολουθήσητε τος χνεσιν ατο» (Α’ Πέρ. Β, 21).
 
7. Μᾶς ἐτόνιζεν ὅτι πρέπει νὰ διδάσκωμε διὰ τοῦ παραδείγματος ρυθμίζοντες τὴν ὅλη ζωή μας σύμφωνα μὲ τὸν λόγο τοῦ Θεοῦ, διότι διαφορετικὰ μὲ τὴν καλοπέρασι καὶ τὴν ἄνετη ζωή μας, κατασκανδαλίζουμε τοὺς εὐλαβεῖς καὶ γκρεμίζουμε ἀντὶ νὰ οἰκοδομοῦμε.
 
8. Ὁ ἴδιος ζοῦσε ἀσκητικώτατα. Τὸ λιτὸ φαγητό, ποὺ τοῦ ἐτύχαινε στὸ πιάτο, ἐὰν ἐτύγχανε νὰ εἶναι κρέας, προσέφερε τὸ ψαχνὸ στοὺς παρακειμένους φοιτητὲς καὶ αὐτὸς ἔτρωγε τὶς «λαποῦρες» καὶ «ἔγλειφε κανένα κόκκαλο». Ὄχι μόνο δὲν ἔτρωγε, γιὰ νὰ ἀπολαμβάνῃ, ἀλλὰ οὔτε κἄν γιὰ νὰ ζῇ. Ἔτρωγε πρὸς δόξα Θεοῦ. Οἰνοπνευματώδη ποτὰ δὲν χρησιμοποιοῦσε ποτέ, μόνο νερὸ ἔπινε καὶ κανένα καφέ, γιὰ νὰ ἀποκτήσῃ νηφαλιότητα καὶ νὰ δύναται νὰ ἐργάζεται ἀπὸ βαθέων χαραμάτων μέχρι καὶ μετὰ τὶς μεταμεσονυκτίους ὧρες.
 
9. Ἐμάχετο συνεχῶς, ἀκαταπαύστως καὶ γενναίως γιὰ ἐλευθέρα καὶ ζῶσα Ἐκκλησία, γιὰ χωρισμὸ Κράτους καὶ Ἐκκλησίας, γιὰ ἀξιοκρατία στὴν Ἐκκκλησία καὶ τὴν Πολιτεία, κάθαρσι Ἐκκλησίας καὶ Πολιτείας, γιὰ τὴν ἀξιοποίησι τῆς ἐκκλησιαστικῆς περιουσίας γιὰ κοινωφελῆ ἔργα στὴν Ἐκκλησία καὶ τὴν κοινωνία, ἐναντίον τῶν καλλιστείων τῆς Ἐφημερίδος «Ἀπογευματινή», ποὺ ἐξεμαύλιζαν τὴ νεολαία, ἐναντίον τῶν ἐκτρόπων τοῦ καρναβάλου, ἐναντίον τῆς ἱδρύσεως καζίνο κ.λπ., κ.λπ.
 
10. Ἡ Φλώρινα εἶναι σχεδὸν ἡ μοναδικὴ πόλι τῆς Βορείου Ἑλλάδος, ποὺ δὲν ἐπραγματοποιήθηκε τελικῶς τὸ καζίνο καὶ τὸ ἁμαρτωλὸ καὶ διεφθαρμένο κράτος πληρώνει ἀκόμη καὶ σήμερα γιὰ διαφυγόντα κέρδη στοὺς ἐκμαυλιστὲς τοῦ «λησταρχίου» καζίνο Φλωρίνης.
 
11. Πρωτοστάτησε γιὰ οἰκολογικὰ προβλήματα καὶ ἀγωνίσθηκε ἐναντίον τῶν ἀπολύσεων τῆς ΔΕΗ. Ἐστηλίτευε δριμύτατα τοὺς ἐκκλησιαστικοὺς παράγοντες, ποὺ «ἐρωτοτροποῦσαν» μὲ τοὺς παπικοὺς καὶ τοὺς προτεστάντες. Ὄχι μόνο δὲν «ἐθώπευε» τοὺς ἀντεθνικῶς καὶ ἀντικοινωνικῶς δρῶντες τῆς πολιτειακῆς, νομοθετικῆς, ἐκτελεστικῆς, διοικητικῆς καὶ δικαστικῆς ἐξουσίας, ἀλλ᾿ ἀπεναντίας τοὺς ἤλεγχε δριμύτατα δημοσίως ἐφαρμόζων τὸ τοῦ Ἱεροῦ Χρυσοστόμου «τὰ δημοσίως γενόμενα καὶ τὸν λαὸ σκανδαλίζοντα ταῦτα καὶ ἐλέγχομεν».
 
12. Ὅταν ὁ Κων/νος Καραμανλής, ὡς Ὑπουργὸς Κοινωνικῆς Προνοίας ἐξέδωσε Διάταγμα, Δῆμοι, Κοινότητες καὶ Ἱεροὶ Ναοὶ νὰ δίνουν εἰσφορὰ ὑπὲρ τῆς μασωνίας, οἱ σφενδόνες τοῦ εὐθαρσοῦς ἱεροκήρυκος Αὐγουστίνου Καντιώτη ἔδρασαν ἀστραπιαίως, οὕτως ὥστε ὁ Κων. Καραμανλὴς ἠναγκάσθη νὰ τροποποιήσῃ τὸ Διάταγμα καὶ νὰ δίνουν εἰσφορὰ ὑπὲρ τῆς μασωνίας μόνο οἱ Δῆμοι καὶ οἱ Κοινότητες καὶ ὄχι καὶ οἱ Ἱερὲς Μονὲς καὶ οἱ Ἱεροὶ Ναοί.
 
13. Ἐπειδὴ ὁ Κων. Καραμανλὴς αἰσχρολογοῦσε καὶ γιὰ «ψίλου πήδημα» ἐβλαστημοῦσε καπηλικώτατα, ὁ θρυλικὸς ἱεροκήρυξ Αὐγουστῖνος Καντιώτης ἐξέδωσε στὸ περιοδικό του «ΣΠΙΘΑ» ἄρθρο νὰ ἀφορισθῇ ὁ Καραμανλὴς ὡς βλάσφημος.
 
14. Αὐτὲς τὶς πολεμικὲς ἐκστρατεῖες τοῦ ἱεροκήρυκος Αὐγουστίνου τὶςἐκμεταλλεύτηκαν οἱ ἐχθροί του καὶ τὸν διέσυραν ὡς «Χομεϊνί», ὡς «καθυστερημένο», ὡς ὀπισθοδρομικό, φασίστα, ἐθνικιστὴ καὶ τὰ τοιαῦτα καὶ τὸν ἔσυραν στὰ ἐκκλησιαστικὰ καὶ πολιτικὰ δικαστήρια. Ἀλλὰ ὁ εὐθὺς καὶ εὐσυνείδητος ἱεροκήρυξ Αὐγουστῖνος δὲν ἐπτοεῖτο καὶ ὅσο ὑψηλότερα ἵσταντο οἱ παρανομοῦντες, τόσο πιὸ δριμύτατος ἦταν ὁ φλογερὸς ἱεροκήρυξ Αὐγουστῖνος, ἐνῷ ἀντιθέτως ἦταν ἐπιεικέσταστος πρὸς τοὺς ἀδαεῖς καὶ ἀδυνάτους. Μέχρι καὶ τὴν βασίλισσα Φρειδερίκη, ποὺ ὑποστήριζε τὴν πανθεϊστικὴ θεωρία τῆς μασωνίας : «ν τ πν,ρατ καόρατα πράγματα κανθρωποι εναι να κα τ ατ σδιαφόρους μορφάς», ὁ ἀδέκαστος ἱεροκήρυξ Αὐγουστῖνος ἐτόλμησε νὰ τὴν ἀποκαλέσῃ ὡς ἀσεβεστάτη καὶ ἐσταμάτησε τὸ πολυχρόνιό της. Ποτὲ δὲν ἐδείλιασε, ἀλλὰ μιμούμενος τὸν Ἰωάννη Πρόδρομο, ἐπαναλάμβανε πρὸς τοὺς ἰσχυρούς: «οκ ξεστι σοι χειν τν γυνακα τοδελφο σου» καὶ τοῦ Ἱεροῦ Χρυσοστόμου, ὁ ὁποῖος ἐτόλμησε νὰ ὑπερασπισθῇ τὴν πτωχιὰ χήρα καὶ τὰ ἔβαλε μὲ τὴν αὐτοκράτειρα Εὐδοξία, ἡ ὁποία ἤθελε νὰ ἰδιοποιηθῇ δίπλα ἀπὸ τὰ ἀνάκτορα ἕνα κῆπο μιᾶς πτωχιᾶς χήρας καὶ ὁ Ἱερὸς Χρυσόστομος ἀπεκάλεσε τὴν αὐτοκράτειρα Εὐδοξία ὡς «ἀδοξία» καὶ κακοὶ Ἱερεῖς καὶ Ἀρχιερεῖς ἐκμεταλλεύτηκαν τὴν κατάστασι καὶ διέβαλαν τὸν Ἱερὸ Χρυσόστομο καὶ ἐστάλη στὴν ἐξορία τρεῖς φορές, ὅπου καὶ ἀπεβίωσε καθ᾿ ὁδὸν πρὸς τὴν ἐξορία στὴν Κουκουσό, ἐφαρμοζομένου τοῦ Γραφικοῦ: «...εμδίωξαν, καμς διώξουσιν...» (ωάν. 15, 20).
 
15. Εὐτυχῶς κατὰ τὴν δεκαετία τοῦ ΄50 στὸν Ἀρχιεπισκοπικὸ θρόνο ἦταν ὁ ἐξ Ἰωαννίνων Σπυρίδων Βλάχος, ὁ ὁποῖος ἐκτιμοῦσε τὸν ἁγνὸ ἱεροκήρυκα Αὐγουστῖνο καὶ ὄχι μόνο δὲν τὸν κατέτρεχε, ἀλλὰ καὶ τὸν ἐκάλυπτε ἐμμέσως. Π.χ., ὅταν ἡ βασίλισσα Φρειδερίκη ἐζήτησε ἀπὸ τὸν Ἀρχιεπίσκοπο Σπυρίδωνα νὰ διώξῃ τὸν «ἔξαλλο», τὸν «καθυστερημένο», τὸν «φανατικό» Αὐγουστῖνο Καντιώτη, ὁ Μακαριώτατος, ὅπως ἀνεφέραμε καὶ στὸ περιοδικό μας «Φωτεινὴ Γραμμή» τεῦχος 33, σελ. 43,  ἐτόνισε στὴ βασίλισσα «Μεγαλειοτάτη, χω πολσχημα νέα. Λαὸς καὶ κλῆρος τάσσεται παντοῦ ὑπὲρ τοῦ Αὐγουστίνου καὶ κινδυνεύει χι μόνονδικός σας θρόνος λλ καδικός μου. Σᾶς συνιστῶ, Μεγαλειοτάτηνζητήσετε συγγνώμην π τν Αγουστνον, διὰ νὰ δύνασθε τόσον ἐσεῖς νὰ παραμείνετε στὸν θρόνο σας, ὅσο καὶ ἐγὼ εἰς τὸν δικό μου θρόνο» …
 
16. Τότε ἡ θρασύδειλος βασίλισσα ἐθορυθήθη, ἐζήτησε συγγνώμη ἀπὸ τὸν εὐσυνείδητο ἱεροκήρυκα Αὐγουστῖνο καὶ ἔτσι δὲν ἐδιώχθηκε αὐτὴ τὴ φορὰ ὁ Αὐγουστῖνος.
Πῶς ἐκατατρόπωσε ἀκόμη καὶ τὸν παντοδύναμο Ἀστυνομικὸ Διευθυντὴ Ρακιντζή, φόβο καὶ τρόμο τῶν πάντων, ἴδετε στὸ περιοδικόν μας «Φωτεινὴ Γραμμή» τεῦχος 33, σελ. 42.
 
Ὁ κοινωνικὰ ὀρθόδοξα καὶ ἐθνικὰ ἀγωνιστὴς Αὐγουστῖνος Καντιώτης ἐπέτυχε νὰ δημιουργήσῃ χριστιανικὴ πίστι, ἐθνικὴ συνείδησι καὶ ἀρίστη κοινωνικὴ συμπεριφορὰ ἀκόμη καὶ στοὺςἀθίγγανους, τοὺς ὁποίους ἀποκαλοῦσε νεοφώτιστους καὶ δὲν ἐπέτρεπε σὲ κανένα νὰ τοὺς ὀνομάζῃ μὲ ταπεινωτικὲς ἄλλες ἐκφράσεις. Ἀντιθέτως σὲ ὅλη τὴν Ἑλλάδα ἀκόμη καὶ σήμερα πολλοὶ Ἕλληνες ζοῦν καὶ συμπεριφέρονται σὰν «γύφτοι».
 
17. Μὲ λίγα λόγια ὁ ἀνάργυρος, ἁγνὸς Ἕλλην πατριώτης καὶ ἀκραιφνὴς Ὀρθόδοξος κληρικὸς Αὐγουστῖνος Καντιώτης δὲν ἐπίστευε χρυσόν, ἀλλὰ Χριστὸν καὶ δὲν ἐζοῦσε ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία, ἀλλὰ γιὰ τὴν Ἐκκλησία.
 
18. Γιὰ τὸ κοινωνικὸ καὶ ἐθνικὸ αὐτοῦ ἔργο ὁ γράφων αὐτὲς τὶς πτωχὲς γραμμὲς ἐζήτησε ἀπὸ τὴν Ἀκαδημία Ἀθηνῶν νὰ βραβευθῇ ὁ πατὴρ Αὐγουστῖνος Καντιώτης γιὰ τὸ κοινωνικὸ αὐτοῦ ἔργο καὶ τὸ βραβεῖο τῆς Ἀκαδημίας Ἀθηνῶν νὰ συνωδεύετο μὲ 10.000.000 δρχ. ἀπὸ τὰ θυλάκια τοῦ γράφοντος. Παρέστη ἀνάγκη νὰ μεταβῶ νὰ συναντήσω προσωπικῶς μερικοὺς Ἀκαδημαϊκούς. Ἕνας ἀείμνηστος τέως Πρόεδρος Ἀκαδημίας Ἀθηνῶν μοῦ ἐτόνισε: «Ἐπειδὴ βλέπω ὅτι εἶσαι ἁγνὸς καὶ ἰδεολόγος ἄνθρωπος, σοῦ λέγω μὴ προσπαθῇς ἀσκόπως, διότι καὶ ἐδῶ, ἐνῷ σὲ διαβεβαιοῦν ὅλοι μέχρι ποὺ νὰ εἰσέλθωμε στὴ συνεδρίασι, ὅτι ὑπερθεματίζουν τὴν πρότασί σου, μετὰ τὴν ψηφοφορία ψάχνεις νὰ εὕρῃς τὴν ψήφο σου» ….
 
19. Ὡς ἐκ τούτου γιὰ λόγους, ποὺ δὲν ἐπιθυμοῦμε νὰ ἀναπτύξωμε ἐδῶ, δὲν ηὐδοκίμησε αὐτὴ ἡ προσπάθεια. Φυσικὰ ἐγὼ δὲν κατέθεσα τὰ 10.000.000 δρχ. στὴν Ἀκαδημία Ἀθηνῶν, ἀλλὰ στὸν γέροντα Αὐγουστῖνο, γιὰ τὸ κολοσσιαῖο κοινωνικὸ καὶ ἐθνικὸ αὐτοῦ ἔργο…
 
20. Δὲον νὰ σημειωθῇ ὅτι ὁ λίαν ταπεινὸς καὶ εὐλαβὴς αὐτὸς κληρικὸς δὲν ἐγνώριζε τὶς προσπάθειές μου γιὰ νὰ βραβευθῇ ἀπὸ τὴν Ἀκαδημία Ἀθηνῶν, οὔτε ἀργότερα ἀπὸ τὸ Ἵδρυμα Προασπίσεως Ἠθικῶν καὶ Πνευματικῶν Ἀξιῶν, τὸ ὁποῖο τὸν ἐβράβευσε τὴν 23.1.2008 στὸ «Πνευματικὸ Κέντρο Ρουμελιωτῶν» μὲ ἀναμνηστικὴ ἀργυρὴ πλακέτα, καθὼς καὶ μὲ μεμβάνην, τῆς ὁποίας τὸ κείμενο ἔχει:
 
 
Ο ΔΙΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ
«Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ»
ΚΑΙ
ΤΟ «ΙΔΡΥΜΑ ΠΡΟΑΣΠΙΣΕΩΣ ΗΘΙΚΩΝ
ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΩΝ ΑΞΙΩΝ»
 
ΑΠΟΝΕΜΟΥΝ
ΜΕΤΑ ΒΑΘΥΤΑΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΕΥΓΝΩΜΟΣΥΝΗΣ ΕΝΕΚΕΝ
 
ΤΙΜΗΤΙΚΗΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΙΝ
 
ΕΙΣ ΤΟΝ
ΑΝΕΠΑΝΑΛΗΠΤΟΝ ΙΔΑΝΙΚΟΝ ΕΡΓΑΤΗΝ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΥ
 
ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΝ
ΠΡΩΗΝ ΦΛΩΡΙΝΗΣ
ΓΕΡΟΝΤΑ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΝ
ΔΙΑ
ΤΟ ΜΕΓΙΣΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΝ, ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΝ ΚΑΙ ΕΘΝΙΚΟΝ ΑΥΤΟΥ ΕΡΓΟΝ
ΚΑΙ
ΔΙΑ ΤΟΥΣ ΠΟΛΥΤΙΜΟΥΣ ΑΓΩΝΑΣ ΤΟΥ
ΥΠΕΡ ΚΑΘΑΡΣΕΩΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΔΙΑ
ΑΝΑΚΟΥΦΙΣΙΝ ΔΕΙΝΟΠΑΘΟΥΝΤΩΝ ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΩΝ ΜΑΣ
ΕΞ ΑΙΤΙΑΣ ΤΩΝ ΟΠΟΙΩΝ ΕΔΙΩΚΕΤΟ, ΔΙΕΣΥΡΕΤΟ ΚΑΙ ΚΑΤΕΤΡΕΧΕΤΟ
ΩΣ
ΕΤΕΡΟΣ ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ.
 
ΕΝ ΑΘΗΝΑΙΣ ΤΗ 23Η ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2008.
 
21. Ὁ θρυλικὸς γέρων Αὐγουστῖνος, ὅπως ἔχουμε προαναφέρει, οὐδέποτε ἦταν «καλοπερασάκιας», ἀλλὰ ἀσκητικώτατος καὶ διῆλθε ὅλο τὸ βίο του ἀγωνιζόμενος ἀκαταπαύστως γενναίως ὑπὲρ τῶν αἰωνίων ἀξιῶν τῆς φυλῆς μας, Θρησκεία, Πατρίδα καὶ Οἰκογένεια, πρὸς πᾶσα κατεύθυνσι, κατατροπώνων τοὺς νοητοὺς λύκους τῆς Ἐκκλησίας καὶ ἑλληνικῆς Πολιτείας, εὐεργετῶν τοὺς πάντες (κατὰ τὴν διάρκεια τῆς κατοχῆς 8.000 μερίδες συσσίτιο καθημερινῶς γιὰ τοὺς πτωχοὺς τῆς Κοζάνης προκαλῶν μὴν μῆνι τῶν Ἰταλῶν καὶ Γερμανῶν).
 
22. Τὸ μόνο μέγιστο ἀτόπημα τοῦ θρυλικοῦ γέροντος Αὐγουστίνου ἦταν νὰ πεισθῇ ἀπὸ τοὺς ἰσχυροὺς ἐκκλησίας καὶ πολιτείας νὰ ἀπομακρυνθῇ ἀπὸ τὸ λεκανοπέδιο Ἀττικῆς, ὅπου ἦταν «πατριάρχης» ἐγκαθιδρυμένος στὶς καρδιὲς τῶν εὐλαβῶν καὶ ἁγνῶν Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν. Γενόμενος ὅμως Μητροπολίτης Φλωρίνης, ὅπου μετεβη στὴν ἄγονη καὶ λίαν ἀπομεμακρυσμένη κρίσιμη περιοχὴ τῆς Φλωρίνης, τὴν ὁποία θείᾳ προνοίᾳ τὴν μετέτρεψε σὲ «πνευματικὸ μπαξέ» ἀγωνιζόμενος λίαν ἐπιτυχῶς ἐναντίον τῶν Σλάβων, τῆς ἀμάθειας, τῆς πτώχειας καὶ τῆς ἀδιαφορίας καὶ ἔσωσε τὴν περιοχὴ ἀπὸ τὴν σκοπιανὴ καὶ βουλγάρικη προπαγάνδα.
 
23. Ἐὰν εἶχε μείνει στὸ λεκανοπέδιο Ἀττικῆς ὅμως, θὰ εἶχε συμβάλλει ἀφαντάστως στὴν κάθαρσι Ἐκκλησίας καὶ Κοινωνίας καὶ θὰ εἶχε προσφέρει χιλιαπλάσιο ἔργο ἀπ᾿ ὅτι στὴν ἀκριτικὴ περιοχὴ τῆς Φλωρίνης, τὴν ὁποία ὄντως ἀναγέννησε παντοιοτρόπως.
 
24. Ὅπως ὁ ἀρχιποίμην Θεάνθρωπος, ἔτσι καὶ ὁ ἄριστος καὶ ἀνεπανάληπτος ποιμὴν θρυλικὸς Γέρων Αὐγουστῖνος, διῆλθε τὴν ζωή του εὐεργετῶν Ἐκκλησία, κοινωνία καὶ τὸ Ἔθνος.
 
25. Τινὲς ὅμως ὑπῆρξαν καὶ διπλοὶ πράκτορες καὶ ἀπὸ ἰδιοτέλεια ὁρμόμενοι τὸ «ἔπαιζαν καὶ τὸ παίζουν» ὡς μαθητὲς τοῦ θρυλικοῦ Γέροντος Αὐγουστίνου Καντιώτη, οἱ ὁποῖοι ἔχυναν δηλητήριο ἐναντίον ἁγνῶν καὶ δυναμικῶν τέκνων τοῦ Αὐγουστίνου, ἀλλὰ οὐσιαστικὰ ἦταν ὄργανα σκοτεινῶν ἐκκλησιαστικῶν καὶ πολιτικῶν κύκλων, ἐφαρμόζοντες τὴν πολιτικὴ τοῦ «διαίρει καὶ βασίλευε». Ὁ Γέρων Αὐγουστῖνος ἦταν ἄδολος καὶ ἐπίστευε τέτοιους διπλοὺς πράκτορες, οἱ ὁποῖοι ὡς ὄργανα τοῦ ἀντικειμένου ἡμῖν Σατανᾶ, κατώρθωσαν διὰ τῶν διαβολῶν νὰ παραπληροφοροῦν τὸν Γέροντα Αὐγουστῖνο καὶ τοιουτοτρόπως νὰ διαλύσουν οὐσιαστικὰ τὴν μοναδικὴ μαχομένη Ὀρθόδοξο Ἱεραποστολικὴ Ἀδελφότητα «Ο ΣΤΑΥΡΟΣ» καὶ νὰ μειωθῇ τὰ μέγιστα ἡ ἱεραποστολική της δρᾶσις καὶ νὰ κλείσῃ ὁ «Ἐκκλησιαστικὸς Ἀγών».
 
26. Ἀμφιβάλλομε, ἐὰν θὰ ἐχάρη ὁ ἀντικείμενος Σατανὰς τὰ τελευταῖα 50 χρόνια τόσο πολύ, ὅσο μὲ τὴν ἐξουδετέρωσι καὶ τὴν ἀδρανοποίησι τῆς ἀδελφότητος αὐτῆς.
 
27. Αὐτοὶ οἱ «Ἰοῦδες» ἔχουν λίαν εὔκαμπτη τὴν σπονδυλικὴ στήλη τῆς ἠθικῆς καὶ τῆς πίστεως καὶ ἀναισχύντως καὶ ἀνερυθριάστως «τὸ παίζουν» ὡς γνήσιοι μαθητὲς τοῦ θρυλικοῦ καὶ ἀνεπανάληπτου γέροντος Αὐγουστίνου, ὁ ὁποῖος τώρα ἀπὸ τὴν Θριαμβεύουσα Ἐκκλησία θὰ βλέπῃ τὸ κατάντημα τῆς Ἀδελφότητος καὶ θὰ εὔχεται καὶ θὰ προσεύχεται, ὅπως αὐτοὶ οἱ διπλοὶ πράκτορες ἀνανήψουν καὶ μὴ συνεχίζουν νὰ παρασύρουν περαιτέρω ἁγνοὺς καὶ ἄδολους λάτρεις τοῦ Γέροντος Αὐγουστίνου καὶ νὰ ἀνανήψουν ἐπίσης καὶ τὰ ἐλάχιστα ἐναπομείναντα μέλη τῆς Ἀδελφότητος «Ο ΣΤΑΥΡΟΣ», γιὰ τὴν ἀναδιοργάνωσι καὶ τὴν δραστηριοποίησί της, ὥστε νὰ ἐπανεκδοθῇ καὶ ὁ «Ἐκκλησιαστικὸς Ἀγών», γιὰ νὰ δύναται ἐπιτυχῶς νὰ ἐργασθῇ γιὰ κάθαρσι Ἐκκλησίας καὶ Κοινωνίας, τώρα, ποὺ ἐτελείωσε ἐπιτέλους ἡ «βιομηχανία» δικαστικῶν ἀγώνων, ποὺ τοὺς ἐδημιούργησαν οἱ διπλοὶ πράκτορες, τυφλὰ ὄργανα τοῦ Σατανᾶ.
 
28. Ὁ θρυλικὸς καὶ ἀνεπανάληπτος Γέρων Αὐγουστῖνος Καντιώτης δὲν ἔχει ἀνάγκη τῶν εὐχῶν καὶ προσευχῶν μας, ἀλλ᾿ ἀπεναντίας ἐμεῖς ἔχομε τὴν ἀνάγκη τῶν πρεσβειῶν του νὰ μᾶς συγχωρήσῃ, διότι δὲν τοῦ συμπαρασταθήκαμε περισσότερο καὶ νὰ μεσιτεύῃ στὸ Θεάνθρωπο καὶ ἐλεήμονα Χριστὸ νὰ μᾶς φωτίζῃ, νὰ μᾶς ἐλεῇ καὶ νὰ μᾶς σώζῃ ἀπὸ τὴν μεγίστη ἠθικὴ κατάπτωσι καὶ τὴν οἰκονομικὴ κρίσι, ποὺ μᾶς ὡδήγησαν οἱ ἀνεγκέφαλοι καὶ ἐλεεινοὶ ἰθύνοντες.
 
29. Αἰωνία ἡ μνήμη τοῦ θρυλικοῦ καὶ ἀνεπανάληπτου Γέροντος Αὐγουστίνου Καντιώτη, ὁ ὁποῖος θὰ ἔχῃ σπουδαιοτάτη θέσι πλησίον τοῦ δικαιοκρίτου Θεανθρώπου, ὁ ὁποῖος θὰ τὸν ἐβράβευσε γιὰ τὴν ἀφιλαργυρία του, ταπεινότητά του, εὐλάβειά του, ἀνιδιοτέλειά του καὶ λοιπὲς πολλὲς ἀρετές του.
 
30. Κατωτέρω δημοσιεύουμε ἀπόσπασμα ἀπὸ ὁμιλία τοῦ πατρὸς Αὐγουστίνου στὸν Ἱερὸ Ναὸ Ἁγ. Κων/νου Ὁμονοίας τὸ ἔτος 1962 ἀναφορικῶς μὲ τὸ Τάμα τοῦ Ἔθνους:
«Δν χω καιρ γι νναπτύξω τ θέμα. Τοτο μόνο λέω. Σκοτειναδυνάμεις, πολ σκοτεινὰ ργάζονται στθνος μας γι ν κάνουν τνλλάδα μς χρηστο κράτος. λλχι δελφοί μου, τ κράτος τλληνικ δν θ γίνῃ χρηστο, γιατί τ θέλουν 5-10. Τρίζουν τκόκκαλα λων τν γωνιστν, γι τν ασχρν διαγωγή, τν ποία δείχνουν λοι ατο οπίσημοι, πέναντι τοῦ λληνικο ράσου. Ξέρετε ποις ταν ο διαθέσεις ατν, πονάστησαν τ κράτος;
πτ χρόνια κράτησε  πόλεμος.  Μωρις ρημώθηκε, Μεσολόγγι δν πρχε, τ πάντα ταν φωτι καρημιά. ταν τελείωσε  πόλεμος, μαζεύτηκαν, γι τετάρτη νομίζω φορά, σοι ζήσανε, κα κάνανε συνέλευσι. γκαλιαζόταν, φιλιόταν κα ψάλλαν τ Χριστς νέστη…
Πρώτη πόφασι κα πρτο ψήφισμα τς βουλς τν λλήνων, ποιταν;
«νακηρύττομεν μες ογωνιστα το 1821 λευθερωτ τς πατρίδος τν Κύριον μν ησον Χριστν»
Τετάρτη Ἐθνοσυνεύλεσι - Η’ ψήφισμα. λλάς, πο βγαίνει πτρείπια κφράζει τν εγνωμοσύνη της στν Χριστ καπόσχεται·ὅτι «ταν φτάσουμε στν θήνα στν παλαιά μας τν πρωτεύουσα, θκτίσουμε να κα τν ναν ατ θ τν φιερώσουμε στν Σωτῆρα Χριστό, τν λευθερωτ τς λλάδος».
Ατγιναν τ 1829. π τότε μετρστε, περάσαν (2011- 1829=172), 149 χρόνια (μιλία εναι το 1962 γι’ ατ Γέροντας ναφέρει μικρότερον ριθμν τν), νέαι πόλεις παρουσιάσθηκαν.
θήνα ξέρετε τ 1921 πόσο πληθυσμ εχε; Λασποχώρι τανε, 2000 κατοίκους εχε, σ καλύβια κατοικούσανε κα τώρα θήνα γινε μεγαλούπολις καφτασε τ 1.000.000 ( πληθυσμς ατς ταν τ 1962). Μέσα σ’ ατ τ χρόνια λλς θαυματούργησε, μέσα σ’ ατ τχρόνια 30 πρωθυπουργο περάσανε, 30 κυβερνήσεις λλάξανε. ξι βασιλες νέβηκαν στος θρόνους μ τ πολυχρoνιά τους. Κα μέσα σ’ ατ τ χρόνια κτίσαμε σπίτια κα μέγαρα, μ τ ΤΑΜΑ δν τκπληρώσαμε κα τν πόσχεσί μας δν τν κάναμε πρᾶξι.
Τ να ατ δν τν κτίσαμε. Εναι νεκπλήρωτη πίσημηπόσχεσι, ποδωσε λλάς.
Καμως γαπητοί μου, ατπόσχεσι, πο δόθηκε, γι ν κτισθῇδ στν λλάδα, μέσα στν θήνα νας νας ες τν λευθερωτΣωτῆρα Χριστό, πρέπει νκτελεστῇ.
π τ κράτος τ σημεριν δν περιμένω τίποτα, τ κράτος τλληνικό. σες ψηφίζετε, δν νήκω σ καμι παράταξι, σς τδηλώνω κα οτε πιθυμ τ λόγια μου ν γίνουν ντικείμενοκμεταλλεύσεως πολιτικς. Μιλ πάνω π κόμματα, ς κληρικςλλην. Ετε α΄, ετε  β΄, ετε  γ΄ εναι στ πράγματα, οδιοι εναι, τος γνωρίζω λους πολ καλά, δν πιστεύουν στν Θεό.
π τ κράτος τλληνικ δν περιμένω τίποτα. ς φυλάξῃ τλεφτ του τ κράτος, γι τν τουρισμό, γι ν κάνῃ ξενοδοχεα λοξπάνω στν Πάρνηθα, γι ν διασκεδάζουν ο πριμαντόνες τς Ερώπης. ς ξοδεύῃ τὰκατομμύριά του τ κράτος μ τ φτυάρι γι τν πορνεία κα τν μοιχεία… (θ μπορούσαμε ν προσθέσουμε το, ἄς ξοδεύῃ τ λεφτά, πο παίρνει τ κράτος π τν δρῶτα το πτωχολληνικο λαοῦ, γι ν κάνῃ τζαμι στo κέντρο τς λλάδos!!!…).
Δν θέλουμε τκατομμύρια του κράτους… Τν να θ τν φτιάξῃ φτωχός μας λαός.
Τν προηγούμενη Κυριακή, πο κατέβηκα π τν μβωνα, νας νέος μ πλησίασε κα μο λέει·
Πάτερ, σο δίνω μία πιστολή. νοίγω τν πιστολ κα βλέπω να μικρ βιβλιαράκι, πολεγε τι μες ολληνες λησμονήσαμε τ ΤΑΜΑ ατό, τν πόσχεσι ατή. λεγε κα κάτι λλο. τι κάποιος νώνυμος χριστιανς θυμήθηκε τν πόσχεσι ατ τν προγόνων μας κα πγε στν τράπεζα κα κατέθεσε στ ταμεο κάποιας θρησκευτικςργανώσεως 80.000 δραχμές. Κα κοντ στν νώνυμο ατν δωρητπαρουσιάστηκαν καλλα πτωχαδάκια κα κατέθεσαν κα ατ γι τνδιο σκοπ καφτασε τ ποσν 1.000.100 δχμ.
π τς θέσεως ατς κάνω κκλησι προφορικς, λλ κα γραπτς θ τν διατυπώσω, στν νέον ρχιεπίσκοπο. Νγνοήσῃ τ κράτος, νγνοήσῃ πρωθυπουργούς, νγνοήσῃ πουργούς, νγνοήσῃ τος πάντας κα ν τ φωνάξῃ σ’ λη τν λλάδα. Κα εμαι βέβαιος τι θδώσουν λα τ φτωχαδάκια κα θ κτίσουμε ναν καινούριο να μέσαδ στν θήνα καπάνω στν ναπ’ ξω θ γράψουμε «Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΥΓΝΩΜΟΝΟΥΣΑ ΤΟΝ ΣΩΤΗΡΑ ΧΡΙΣΤΟ, ν παδες μνετε ες πάντας τος αώνας».
 .
Θέλω λοι σας σήμερα, πο ἀκούσατε τ κήρυγμα, λλοι ν γράψετε στς φημερίδες, λλοι ν πιάσετε βουλευτάς, λλοι ν πιάσετε μικρούς,λλοι ν γράψετε στν ρχιεπίσκοπο, γι ν γίνῃ τ συντομώτερο μίαπιτροπή, ν γίνῃ ρανος στν λλάδα κα τότε π’ λα τ μέρη τςλλάδος καπ τν Μωρι καπ τ Ψαρ καπ τν Χίο καπ’ λα τ μέρη τς πατρίδος θ φέρουμε λιθάρια γι ν κτίσουμε τ να κα νεναι για μέρα, πο θ μαζευτομε λοι μέσα στν κκλησι γι νψάλλουμε «Τπερμάχῳ στρατηγῷ τ νικητήρια».

(από μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου)
Διαδικτυακή 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ιστολόγιο μας δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή.
Παρακαλούμε να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες, επίσης οι σχολιασμοί σας να μη ξεφεύγουν από τα όρια της ευπρέπειας.
Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις, θα διαγράφονται.
Τα σχόλια πλέον ελέγχονται από τους διαχειριστές του ιστολογίου, γιαυτό θα υπάρχουν καθυστερήσεις στην εμφάνιση τους. Γενικά γίνονται όλα αποδεχτά, εκτός από αυτά που είναι διαφημίσεις ή απάτες.
Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση.
(επικοινωνία:eleftheroi.ellines@gmail.com)