Τετάρτη 17 Αυγούστου 2011

Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος σε... τεκέ για το Ραμαζάνι


Σε επίδειξη οικουμενιστικού πνεύματος συνέφαγε με τον Μουφτή της Πόλης και ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος πήρε... τα βουνά

Πως το λέει η λαική σοφία; Όλα τα είχε η Μαριορή ο… φερετζές της έλειπε!
Μετά από τόσες  Διαθρησκειακές Συνάξεις ανά την Ευρώπη, όπου έδωσε το «παρών»-ανάμεσα σε Ινδουιστές, Βουδιστές, Ινδιάνους και Παπικούς-  στο βωμό της Πανθρησκείας, μετά από τόσα πλωτά συνέδρια ανά την Υφήλιο, όπου «πρωταγωνίστησε» υπέρ της Οικολογίας, ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος- ο επιλεγόμενος από τους... καθ’ύλην αρμόδιους και «πράσινος» Πατριάρχης (πράσινο δεν είναι το χρώμα του Ισλάμ;)- είπε να
τιμήσει και τους «αδελφούς» μουσουλμάνους της Πόλης.

Γι΄ αυτό, λοιπόν, και δεν αρνήθηκε την  πρόσκληση του Δημάρχου του Πέραν να παραστεί σε δείπνο στον περίφημο τεκέ του Γαλατά-που βρίσκεται πάνω στα ερείπια της βυζαντινής εκκλησίας των Αγίων Θεοδώρων- με την ευκαιρία της εορτής του Ραμαζανίου.

Στο πνεύμα του παγκοσμιοποιημένου χριστιανισμού ο Προκαθήμενος της Ορθοδοξίας  φαίνεται να προκρίνει τη «βελούδινη» προσέγγιση με το...Τουρκικό Ισλάμ και τρέχει σε τεκέδες(χώροι λατρείας του Σουφιτικού Ισλάμ, κάτι σαν μοναστικές κοινότητες στον ορθόδοξο κόσμο) και μουσουλμανικά γεύματα
«Τι δουλειά έχει ο Οικουμενικός Πατριάρχης στον τεκέ;

Εάν ο Παναγιώτατος επιθυμούσε μια ειρηνική διαβούλευση με τους αλλόθρησκους και ετερόδοξους θρησκευτικούς αρχηγούς, ας το έκανε κάποια άλλη στιγμή.  Τι αναζητά με την παρουσία του σε μια παράσταση των Δερβίσηδων; Ο Προκαθήμενος της Ορθοδοξίας θα έπρεπε να το σκεφτεί δυο φορές πριν προχωρήσει σε αυτή την ενέργεια  μεσούντος του Ραμαζανίου. Φαντάζεστε τον ιμάμη της Κωνσταντινουπόλεως να επισκέπτεται το Φανάρι κατά τη διάρκεια της Μεγάλης και Αγίας Τεσσαρακοστής, μια εβδομάδα πριν το Πάσχα;» αναρωτήθηκε γηραιός Μητροπολίτης.

Σε ανάλογο ύφος ήταν και οι απορίες Αρχιερέα, ο οποίος ανήκει στο Πάτριο ημερολόγιο(το κοινώς γνωστό ως παλαιό ημερολόγιο).
«Ένας ορθόδοξος Ιεράρχης σε Ραμαζάνι! Κάποιους εντυπωσιάζει το γεγονός, ενώ κάποιους άλλους αφελείς τους και αποκαλούμενους φιλο-πολυπολιτισμικούς τους γοητεύουν τέτοιου είδους συμπεριφορές. Όμως, οι κινήσεις και οι αποφάσεις του κ.Βαρθολομαίου εδώ και καιρό δεν μας ξαφνιάζουν. Αρκετοί νεοημερολογίτες Επίσκοποι εμφανίζουν  συχνά αυτή την τάση συγχρωτισμού με τους αιρετικούς και τους αλλόδοξους  σχεδόν πάντα υπό το πρόσχημα της αγάπης και της ανοχής στο διαφορετικό.»ξεκαθαρίζει με αυστηρό τόνο.

Ο εν λόγω Αρχιερέας, μάλιστα, προειδοποιεί τους ορθόδοξους πιστούς για το σκοτεινό παρασκήνιο του οικουμενισμού ρίχνοντας, παράλληλα, το...γάντι στον Οικουμενικό Πατριάρχη: «Πίσω από το μανδύα της «νεοταξίτικης» αγάπης και συναλληλίας κρύβεται η επικίνδυνη αίρεση της Πανθρησκείας την οποία-όπως όλα δείχνουν με τις συμπροσευχές του και την παρουσία του σε σχετικές εκδηλώσεις-νομιμοποιεί ο κ.Βαρθολομαίος. Αν δεν είναι αλήθεια όσα του καταμαρτυρώ, ας καταδικάσει την αίρεση της Πανθρησκείας και εγώ θα βάλω μετάνοια»

Ίσως, ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος να σκέφτηκε να το «ρίξει» για λίγο έξω, μια και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το Φανάρι και η Ορθοδοξία στο σύνολό της δεν τελειώνουν ποτέ και επανέρχονται με αμείωτη ένταση(αντιπαράθεση με το Πατριαρχείο Μόσχας σε Εσθονία- Ουκρανία και εσχάτως στη Δυτική Ευρώπη για την πνευματική πρωτοκαθεδρία των ορθοδόξων της Διασποράς).


Μοιάζει να επιθυμεί  να έρθει πιο κοντά με τους υπόλοιπους θρησκευτικούς ηγέτες της Βασιλεύουσας-μουσουλμάνους, εβραίους και αρμενίους-και να απολαύσει μαζί τους τη μουσική των  Μεβλεβέδων (Σούφι των ανώτερων κοινωνικών τάξεων) και τους χορούς των Δερβίσηδων μπας και του κατέβει κάποια ιδέα για τη διαχείριση των κρίσεων σε διαχριστιανικό, αλλά και διαθρησκευτικό επίπεδο. Ίσως, πάλι, ήταν μια εσωτερική του παρόρμηση, μια διαφορετική εκδοχή δια-θρησκευτικού  εορτασμού των πενήντα χρόνων του στην ιεροσύνη.

«Θεωρώ πως είναι φανερή η πρόθεση του Οικουμενικού Πατριάρχη να διατηρήσει καλές επαφές με τους επικεφαλής των θρησκευτικών κοινοτήτων της Πόλης. Φρονώ ότι πρόκειται για Δημόσιες σχέσεις  ή ακόμη και επίσκεψη σκοπιμότητας του κ.Βαρθολομαίου  στο πλαίσιο της περιβόητης Φαναριώτικης Διπλωματίας.Μη ξεχνάτε ότι η μεγάλη του Χριστού Εκκλησία της Κωνσταντινουπόλεως  τελεί εν αιχμαλωσία και ο εκάστοτε Πατριάρχης καλείται να «παίξει» και γεωπολιτικό ρόλο» σχολίασε με βεβαιότητα Μητροπολίτης των λεγομένων «Νέων Χωρών».

Λέτε, τελικά, να επικράτησε το ως άνω κίνητρο στη σκέψη του Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως; Το σίγουρο, πάντως, είναι πως ο επικεφαλής των απανταχού Ορθοδόξων προσήλθε  στον μουσουλμανικό τεκέ, στο χώρο λατρείας των Μεβλεβέδων, όπου  «παρέα» με τον  Μουφτή της Πόλης,  τον Αρχιραβίνο της Τουρκίας και τον Αρχιεπίσκοπο  των Αρμενίων παρακολούθησε με ενδιαφέρον τους περιστρεφόμενους Δερβίσηδες, όπως εύγλωττα μπορεί κανείς να διαπιστώσει  παρατηρώντας τις σχετικές φωτογραφίες.

Ο Καλαβρύτων Αμβρόσιος κατά του Οικουμενικού Πατριάρχη

Η προσευχή τον τελευταίο καιρό μάλλον δεν αποδίδει όπως θα ήθελε, τα ανοικτά μέτωπα ουκ ολίγα με πιο πρόσφατο πονοκέφαλο την...επιχείρηση της Ιεράς Συνόδου να ελέγξει τις επισκέψεις που πραγματοποιούν στην Ελλάδα οι Προκαθήμενοι των Ορθοδόξων Εκκλησιών με προφανή στόχο τον «περιορισμό» του Οικουμενικού Πατριάρχη , ο οποίος κάθε τρεις και λίγο εμφανίζεται σε διάφορες  Επαρχίες της Ελλαδικής Εκκλησίας. Στην εγκύκλιΟ τους-με ημερομηνία δημοσίευσης 12 Ιουλίου- τα μέλη της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου(ΔΙΣ) δηλώνουν σαφώς προς τους Μητροπολίτες ότι όλες οι προσκλήσεις προς τους Προκαθημένους  δηλαδή Πατριάρχες και Αρχιεπισκόπους των Ορθοδόξων Εκκλησιών, πρέπει να απευθύνονται μέσω της Ιεράς Συνόδου και σε καμία περίπτωση απευθείας από τους μητροπολίτες.

Ταυτόχρονα, τονίζουν ότι η ίδια τακτική πρέπει να ακολουθείται και όταν απευθύνονται προσκλήσεις προς τους προκαθημένους από δημόσιους και ιδιωτικούς, οργανισμούς ή και ιδρύματα.  Σε μια προσπάθεια να αποφύγει τις άμεσες αντιδράσεις απο τους Προκαθημένους εξαιτίας της ενέργειάς  της η Ιερά Σύνοδος δικαιολογεί την έκδοση της εγκυκλίου επειδή «κατά καιρούς ερωτάται η Ιερά Σύνοδος υπό Σεβασμιωτάτων Μητροπολιτών (...), αλλά και προέδρων ενίων Δημοσίων ή Ιδιωτικών Ιδρυμάτων ή ετέρων Φορέων, ου μήν άλλά και υπό λοιπών προσώπων εν υπεροχή όντων ποία είναι η προβλεπομένη Κανονική Τάξις και Πράξις της Εκκλησίας (...)».

Ακόμη, διευκρινίζει ότι στόχος της είναι η «αρτιωτέρα προετοιμασία της επισκέψεως, ου μόνον εκ μέρους της προσκαλούσης οικείας Ιεράς Μητροπόλεως, αλλά και εκ μέρους της Ανωτάτης Εκκλησιαστικής Αρχής ημών».
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο πρώτος που έθιξε το θέμα της συχνότητας των επισκέψεων του Πατριάρχη Βαρθολομαίου στην Ελλάδα ήταν ο Μητροπολίτης Καλαβρύτων, Αμβρόσιος επικαλούμενος δημοσιεύματα για φανταχτερά και δαπανηρά γεύματα του κ.Βαρθολομαίου στην Καβάλα και στην Αθήνα (σ.σ:η «Ε.Ω.Κ» αναφέρθηκε αναλυτικά σε σχετικά ρεπορτάζ) σε περίοδο οικονομικής κρίσης. Η πλειονότητα των μελών της Ιεράς Συνόδου συντάχθηκε με τον Καλαβρύτων Αμβρόσιο με αποτέλεσμα να «συμπαρασύρουν μαζί τους και τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο, ο οποίος είχε μέχρι τέλους ενδοιασμούς για το ρεαλιστικό της αποφάσεως.

«Στον ελλαδικό χώρο καλώς ή κακώς ισχύουν  πέντε διαφορετικά εκκλησιαστικά καθεστώτα και υπάρχει κίνδυνος για παρενέργειες» ήταν το σκεπτικό του Αρχιεπισκόπου. Και δεν έχει άδικο. Η Δωδεκάνησος υπάγεται απευθείας στη Δικαιοδοσία του Φαναρίου, το Άγιο Όρος διαθέτει το δικό του αυτοδιοίκητο, ενώ η ημιαυτόνομηεκκλησία της Κρήτης έχει σημείο αναφοράς το Οικουμενικό Πατριαρχείο!

Αλήθεια, οι λεγόμενες «Νέες Χώρες» και οι Μητροπολίτες τους-που ανήκουν διοικητικά στην Εκκλησία της Ελλάδοςκαι πνευματικά στο Φανάρι- πως θα ενεργήσουν σε ενδεχόμενη επιθυμία του Πρωθιεράρχη της Ορθοδοξίας  να τους επισκεφτεί , όταν επί Μακαριστού Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου (και έπειτα από τη μετωπική τους αντιπαράθεση Χριστοδούλου-Βαρθολομαίου) σε μια δραματική συνεδρίαση η Ιεραρχία αποδέχτηκε το εκεί πνευματικό προβάδισμα του Οικουμενικού Πατριάρχη. Τότε ο μόνος Αρχιερέας  που διαφώνησε προφητικά ήταν ο Μητροπολίτης Καλαβρύτων Αμβρόσιος.

Η απόφαση της ΔΙΣ,όπως προβλέπουν εκκλησιαστικοί κύκλοι, δεν πρόκειται να μείνει αναπάντητη από την Εκκλησία της Κωνσταντινυπόλεως και ο κ.Ιερώνυμος γνωρίζοντας από τα τερτίπια της εκκλησιαστικής διπλωματίας του Φαναρίου επέλεξε να...αποδράσει στο Καρπενήσι, όπου θα πάρει αέρα καθαρό, πολύτιμο αρωγό για  το μυαλό και  για  σκέψεις  υψηλής ευθύνης εν όψει ενός δύσκολου εκκλησιαστικά χειμώνα. Στο περιθώριο βρήκε το χρόνο να συζητήσει με τους Μητροπολίτες Καρπενησίου, Νικόλαο και Λαμίας, Νικόλαο ανά μεσα στα άλλα και  για το ζήτημα των επισκέψεων των Πατριαρχών.

Ο Βαρθολομαίος και η νηστεία του Ραμαζανιού

Με όλα αυτά στο κεφάλι του, την προσοχή του κ. Βαρθολομαίου τράβηξε ο τρόπος που οι Δερβίσηδες προσεγγίζουν το Θείο μέσω του περιστρεφόμενου χορού, μήπως και του’ρθει φώτιση και βρεί λύσεις στο γόρδειο δεσμό της πνευματικής επικοινωνίας, που έχει ανακύψει με ορισμένες σλαβόφωνες εκκλησίες (Σχισματική Εκκλησία των Σκοπίων), αλλά και αρκετούς ελληνορθόδοξους Δεσποτάδες. Η ματιά του ήταν, κυριολεκτικά, καρφωμένη στην οκτάγωνη ξύλινη σκηνή, όπου οι Δερβίσηδες με τις χαρακτηριστικές άσπρες στολές (ως αίτημα εξαγνισμού) και τα καπέλα έκαναν τρεις κύκλους, οι οποίοι συμβολίζουν τη γέννηση της ανθρωπότητας.

Λίγο αργότερα, ο Οικουμενικός Πατριάρχης στο μέσο του νηστίσιμου τραπεζιού  εξέφρασε την ικανοποίηση και την ηθική γαλήνη που του χάρισαν η συνάθροιση γύρω από το ίδιο νηστίσιμο δείπνο (iftar)και η προσευχή που έκαναν όλοι μαζί.

Συγκινημένος αναφέρθηκε στο νόημα της νηστείας και τις πνευματικές της διαστάσεις. «Αποτελεί ευθύνη των θρησκευτικών ταγών η μετάγγιση της γνώσης στις νέες γενεές σχετικά με το νόημα, το σκοπό και τα οφέλη που προκύπτουν από την νηστεία. Όπως στο Μουσουλμανισμό η τήρηση της νηστείας αποτελεί έναν όρο, έτσι αποτελεί πράξη και στις άλλες θρησκείες» επισήμανε στην ομιλία του και παράλληλα προέτρεψε όλους να προσεύχονται για την ανακούφιση των οικογενειών που έχασαν προσφιλή πρόσωπά τους κατά την πρόσφατη επίθεση στη Νορβηγία και σε άλλα σημεία του πλανήτη».

Επιπλέον, τους παρότρυνε να προσευχηθούν για την ευστάθεια στη χώρα, για την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος, στο να μην εκλείψουν τα φιλάνθρωπα αισθήματα, να μην απολεσθούν οι ανθρώπινες αξίες και για την επικράτηση της ειρήνης σε όλο τον κόσμο.

Ο δήμαρχος του Beyoglu Ahmet Mishab Demircan, από την πλευρά του,  σημείωσε ότι είναι ευτυχισμένος που συγκέντρωσε γύρω από το ίδιο νηστίσιμο τραπέζι iftar τους εκπροσώπους διαφορετικών θρησκειών, ενώ  ο  μουφτής της Κωνσταντινούπολης Καθηγητής Mustafa Cagrici, υπογράμμισε πως «σκοπός είναι να αναπτύξουμε τις σχέσεις και την φιλία ανάμεσα σε όλους όσους ζουν στη χώρα μας και να παρουσιάσουμε πόσο ισχυρή είναι η κοινωνική μας ειρήνη.»
Στην εκδήλωση παρέστησαν, επίσης, οι ιεράρχες των Συροχαλδέων και Συροϊακωβιτών και καθολικοί κληρικοί.        
    
Του Εμμανουήλ Μάνου


ΠΗΓΗ: http://www.pentapostagma.gr/2011/08/blog-post_6138.html#ixzz1VI1JmRph

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ιστολόγιο μας δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή.
Παρακαλούμε να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες, επίσης οι σχολιασμοί σας να μη ξεφεύγουν από τα όρια της ευπρέπειας.
Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις, θα διαγράφονται.
Τα σχόλια πλέον ελέγχονται από τους διαχειριστές του ιστολογίου, γιαυτό θα υπάρχουν καθυστερήσεις στην εμφάνιση τους. Γενικά γίνονται όλα αποδεχτά, εκτός από αυτά που είναι διαφημίσεις ή απάτες.
Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση.
(επικοινωνία:eleftheroi.ellines@gmail.com)