Νέο σύστημα υπολογισμού και πληρωμής για τα τέλη κυκλοφορίας και το φόρο πολυτελείας. Αλλαγές με βάση τα ευρωπαϊκά πρότυπα. Ανάσα για όσους έχουν καταθέσει πινακίδες
Ενα δικαιότερο σύστημα εξετάζει το υπουργείο Οικονομικών για την ελληνική αγορά αυτοκινήτου. Κινείται στα ευρωπαϊκά πρότυπα και ορθολογικοποιεί την καταβολή Τελών Κυκλοφορίας.
Ειδικότερα στελέχη του υπουργείου Οικονομικών εξαιτίας της έλλειψης ρευστότητας των ιδιοκτητών Ι.Χ., αλλά και του φαινομένου της μαζικής κατάθεσης των πινακίδων κυκλοφορίας επεξεργάζονται ένα σχέδιο βάσει του οποίου το τίμημα των Τελών Κυκλοφορίας και του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης στα Ι.Χ. με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω να μπορούν να καταβάλλονται ισόποσα για κάθε μήνα κυκλοφορίας των οχημάτων και όχι για το σύνολο του έτους.
Όπως δημοσιεύει η ''Ημερησία'' αν δηλαδή κάποιος ιδιοκτήτης έχει καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας του οχήματός του για να προβεί σε άρση της ακινησίας θα πρέπει σήμερα να καταβάλει το συνολικό τίμημα του τρέχοντος έτους για τα Τέλη.
Ειδικότερα στελέχη του υπουργείου Οικονομικών εξαιτίας της έλλειψης ρευστότητας των ιδιοκτητών Ι.Χ., αλλά και του φαινομένου της μαζικής κατάθεσης των πινακίδων κυκλοφορίας επεξεργάζονται ένα σχέδιο βάσει του οποίου το τίμημα των Τελών Κυκλοφορίας και του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης στα Ι.Χ. με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω να μπορούν να καταβάλλονται ισόποσα για κάθε μήνα κυκλοφορίας των οχημάτων και όχι για το σύνολο του έτους.
Όπως δημοσιεύει η ''Ημερησία'' αν δηλαδή κάποιος ιδιοκτήτης έχει καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας του οχήματός του για να προβεί σε άρση της ακινησίας θα πρέπει σήμερα να καταβάλει το συνολικό τίμημα του τρέχοντος έτους για τα Τέλη.
Το νέο σχέδιο για τα Τέλη Κυκλοφορίας
Σύμφωνα με το νέο σχέδιο τα Τέλη Κυκλοφορίας θα επιμερίζονται ισόποσα στους 12 μήνες του κάθε έτους με αποτέλεσμα αν κάποιος θέλει να κυκλοφορήσει το Ι.Χ. του για ένα ή περισσότερους μήνες να καταβάλει το ανάλογο τίμημα. Αν δηλαδή κάποιος κάτοχος ενός οχήματος τετραετίας με κινητήρα 2,4 λίτρα αποφασίσει να το κινήσει για ένα μόνο μήνα θα καταβάλλει 73,3 ευρώ για Τέλη και 25,8 ευρώ για Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης.
Άλλος ιδιοκτήτης ενός αυτοκινήτου τετραετίας με κινητήρα 3,6 λίτρων για ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας πρέπει να καταβάλλει 1.100 ευρώ τα οποία στο δωδεκάμηνο επιμερίζονται σε 91,6 ευρώ για κάθε μήνα. Αντίστοιχα ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης κυμαίνεται στις 2.500 ευρώ το οποίο αναλογικά στο δωδεκάμήνο ισούται με 208,3 ευρώ για κάθε μήνα.
Όσον αφορά στα δίλιτρα που αποτελούν και τη συντριπτική πλειονότητα των αυτοκινήτων το κόστος για τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας κυμαίνονται στα 660 ευρώ ή 55 ευρώ για κάθε μήνα κυκλοφορίας. Αντίστοιχα ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης κυμαίνεται στα 440 ευρώ για Ι.Χ. μέχρι πέντε έτη ή 36,6 ευρώ για κάθε μήνα του έτους.
Από τα τρίμηνα στα δωδεκάμηνα
Τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. εδώ και δεκαετίες έχουν θεσπίσει δίκαια και φθηνά Τέλη Κυκλοφορίας για τους κατόχους Ι.Χ., ενώ σε αρκετά κράτη δεν υπάρχουν καθόλου Τέλη Κυκλοφορίας.
Στην Ελλάδα από την αρχή ύπαρξης της αυτοκίνησης τα Τέλη Κυκλοφορίας καταβάλλονταν σε τέσσερα τρίμηνα, ωστόσο, τότε δεν υπήρχαν τα σημερινά προβλήματα που έχουν να κάνουν με τα τεκμήρια, το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης, ούτε όμως και το φαινόμενο της κατάθεσης των πινακίδων Κυκλοφορίας.
Το 1981 για πρώτη φορά άλλαξε ο τρόπος καταβολής των Τελών Κυκλοφορίας και από τέσσερα τρίμηνα η τότε κυβέρνηση θέσπισε την καταβολή των Τελών σε δύο εξάμηνα.
Η επόμενη αλλαγή στα Τέλη Κυκλοφορίας έγινε το 1985 όποτε και θεσπίστηκε να καταβάλλονται τα Τέλη Κυκλοφορίας στα τέλη του κάθε έτους και μάλιστα αν κάποιος αγόραζε καινούριο αυτοκίνητο τον Δεκέμβριο θα έπρεπε να καταβάλλει όχι μόνο όλο το τίμημα των Τελών για τους προηγούμενους μήνες, αλλά και ολόκληρο το τίμημα για την επόμενη χρονιά. Αποτέλεσμα αυτής της πρακτικής ήταν να εισπράττονται, για μερικούς τουλάχιστον παράνομα, προκαταβολικά τα Τέλη Κυκλοφορίας της επόμενης χρονιάς.
To μέλος του Δ.Σ. του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ) Ευριπίδης Κωνσταντινίδης σχετικά με το σχέδιο που επεξεργάζεται το υπουργείο Οικονομικών για την καταβολή των Τελών Κυκλοφορίας, αλλά και του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης αναφέρει μεταξύ άλλων πως:
''Αν εφαρμοστεί το συγκεκριμένο σύστημα που δίνει τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων να τα κινήσουν έστω και ένα μήνα καταβάλλοντας το 1/12 των Τελών κυκλοφορίας, αλλά και του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης σίγουρα θα σταματήσει το φαινόμενο κατάθεσης των πινακίδων κυκλοφορίας και βέβαια θα ξανακυκλοφορήσουν και πάλι στους δρόμους αυτοκίνητα με δίλιτρους και άνω κινητήρες έστω και για λίγους μήνες.
Από την άλλη μεριά ο κάθε ιδιοκτήτης θα γνωρίζει από την αρχή τι θα πρέπει να πληρώσει για να κινήσει έστω και ένα μήνα το ακινητοποιημένο όχημά του συνεισφέροντας ζεστό χρήμα στα κρατικά ταμεία. Αλλωστε το συγκεκριμένο σύστημα χρησιμοποιείται σχεδόν σε όλα τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. δίνοντας την δυνατότητα στους κατόχους Ι.Χ. να τα κινούν με σύνεση και οικονομία...''.
Λύση ανάγκης
Το νέο καθεστώς καταβολής των Τελών Κυκλοφορίας ανάλογα με τους μήνες χρήσης του εκάστοτε οχήματος σίγουρα θα αποτελέσει λύση ανάγκης για εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων οι οποίοι είτε έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας τους είτε σκέφτονται να τις καταθέσουν, αλλά και για όσους σκέφτονται να αγοράσουν κάποιο νέο Ι.Χ. στα τέλη του έτους.
Παράλληλα η μηνιαία καταβολή των Τελών επίσης θα αποτελέσει κίνητρο για να ξανακυκλοφορήσουν και πάλι τα εκατοντάδες χιλιάδες αυτοκίνητα που βρίσκονται σε ακινησία.
Τεκμήρια
Το νέο μέτρο που αφορά στον μηνιαίο επιμερισμό των Τελών, αλλά και του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης περιλαμβάνει και τα τεκμήρια διαβίωσης, τα οποία ούτως ή άλλως επιβάλονται ανά μήνα χρήσης. Ωστόσο, ειδικά για το θέμα των Τεκμηρίων, αλλά και τον Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης εξετάζεται η ριζική αλλαγή του τρόπου υπολογισμού τους και σύμφωνα με πληροφορίες θα εδράζεται στην αξία λιανικής και όχι στον κυβισμό του κινητήρα. Ο στόχος του υπουργείου Οικονομικών είναι να επιβάλλονται στα πραγματικά ακριβά Ι.Χ. και όχι σε εκείνα που έχουν δίλιτρους και άνω κινητήρες χωρίς καμία απολύτως αξία.
Σύμφωνα με το νέο σχέδιο τα Τέλη Κυκλοφορίας θα επιμερίζονται ισόποσα στους 12 μήνες του κάθε έτους με αποτέλεσμα αν κάποιος θέλει να κυκλοφορήσει το Ι.Χ. του για ένα ή περισσότερους μήνες να καταβάλει το ανάλογο τίμημα. Αν δηλαδή κάποιος κάτοχος ενός οχήματος τετραετίας με κινητήρα 2,4 λίτρα αποφασίσει να το κινήσει για ένα μόνο μήνα θα καταβάλλει 73,3 ευρώ για Τέλη και 25,8 ευρώ για Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης.
Άλλος ιδιοκτήτης ενός αυτοκινήτου τετραετίας με κινητήρα 3,6 λίτρων για ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας πρέπει να καταβάλλει 1.100 ευρώ τα οποία στο δωδεκάμηνο επιμερίζονται σε 91,6 ευρώ για κάθε μήνα. Αντίστοιχα ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης κυμαίνεται στις 2.500 ευρώ το οποίο αναλογικά στο δωδεκάμήνο ισούται με 208,3 ευρώ για κάθε μήνα.
Όσον αφορά στα δίλιτρα που αποτελούν και τη συντριπτική πλειονότητα των αυτοκινήτων το κόστος για τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας κυμαίνονται στα 660 ευρώ ή 55 ευρώ για κάθε μήνα κυκλοφορίας. Αντίστοιχα ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης κυμαίνεται στα 440 ευρώ για Ι.Χ. μέχρι πέντε έτη ή 36,6 ευρώ για κάθε μήνα του έτους.
Από τα τρίμηνα στα δωδεκάμηνα
Τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. εδώ και δεκαετίες έχουν θεσπίσει δίκαια και φθηνά Τέλη Κυκλοφορίας για τους κατόχους Ι.Χ., ενώ σε αρκετά κράτη δεν υπάρχουν καθόλου Τέλη Κυκλοφορίας.
Στην Ελλάδα από την αρχή ύπαρξης της αυτοκίνησης τα Τέλη Κυκλοφορίας καταβάλλονταν σε τέσσερα τρίμηνα, ωστόσο, τότε δεν υπήρχαν τα σημερινά προβλήματα που έχουν να κάνουν με τα τεκμήρια, το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης, ούτε όμως και το φαινόμενο της κατάθεσης των πινακίδων Κυκλοφορίας.
Το 1981 για πρώτη φορά άλλαξε ο τρόπος καταβολής των Τελών Κυκλοφορίας και από τέσσερα τρίμηνα η τότε κυβέρνηση θέσπισε την καταβολή των Τελών σε δύο εξάμηνα.
Η επόμενη αλλαγή στα Τέλη Κυκλοφορίας έγινε το 1985 όποτε και θεσπίστηκε να καταβάλλονται τα Τέλη Κυκλοφορίας στα τέλη του κάθε έτους και μάλιστα αν κάποιος αγόραζε καινούριο αυτοκίνητο τον Δεκέμβριο θα έπρεπε να καταβάλλει όχι μόνο όλο το τίμημα των Τελών για τους προηγούμενους μήνες, αλλά και ολόκληρο το τίμημα για την επόμενη χρονιά. Αποτέλεσμα αυτής της πρακτικής ήταν να εισπράττονται, για μερικούς τουλάχιστον παράνομα, προκαταβολικά τα Τέλη Κυκλοφορίας της επόμενης χρονιάς.
To μέλος του Δ.Σ. του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ) Ευριπίδης Κωνσταντινίδης σχετικά με το σχέδιο που επεξεργάζεται το υπουργείο Οικονομικών για την καταβολή των Τελών Κυκλοφορίας, αλλά και του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης αναφέρει μεταξύ άλλων πως:
''Αν εφαρμοστεί το συγκεκριμένο σύστημα που δίνει τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων να τα κινήσουν έστω και ένα μήνα καταβάλλοντας το 1/12 των Τελών κυκλοφορίας, αλλά και του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης σίγουρα θα σταματήσει το φαινόμενο κατάθεσης των πινακίδων κυκλοφορίας και βέβαια θα ξανακυκλοφορήσουν και πάλι στους δρόμους αυτοκίνητα με δίλιτρους και άνω κινητήρες έστω και για λίγους μήνες.
Από την άλλη μεριά ο κάθε ιδιοκτήτης θα γνωρίζει από την αρχή τι θα πρέπει να πληρώσει για να κινήσει έστω και ένα μήνα το ακινητοποιημένο όχημά του συνεισφέροντας ζεστό χρήμα στα κρατικά ταμεία. Αλλωστε το συγκεκριμένο σύστημα χρησιμοποιείται σχεδόν σε όλα τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. δίνοντας την δυνατότητα στους κατόχους Ι.Χ. να τα κινούν με σύνεση και οικονομία...''.
Λύση ανάγκης
Το νέο καθεστώς καταβολής των Τελών Κυκλοφορίας ανάλογα με τους μήνες χρήσης του εκάστοτε οχήματος σίγουρα θα αποτελέσει λύση ανάγκης για εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων οι οποίοι είτε έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας τους είτε σκέφτονται να τις καταθέσουν, αλλά και για όσους σκέφτονται να αγοράσουν κάποιο νέο Ι.Χ. στα τέλη του έτους.
Παράλληλα η μηνιαία καταβολή των Τελών επίσης θα αποτελέσει κίνητρο για να ξανακυκλοφορήσουν και πάλι τα εκατοντάδες χιλιάδες αυτοκίνητα που βρίσκονται σε ακινησία.
Τεκμήρια
Το νέο μέτρο που αφορά στον μηνιαίο επιμερισμό των Τελών, αλλά και του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης περιλαμβάνει και τα τεκμήρια διαβίωσης, τα οποία ούτως ή άλλως επιβάλονται ανά μήνα χρήσης. Ωστόσο, ειδικά για το θέμα των Τεκμηρίων, αλλά και τον Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης εξετάζεται η ριζική αλλαγή του τρόπου υπολογισμού τους και σύμφωνα με πληροφορίες θα εδράζεται στην αξία λιανικής και όχι στον κυβισμό του κινητήρα. Ο στόχος του υπουργείου Οικονομικών είναι να επιβάλλονται στα πραγματικά ακριβά Ι.Χ. και όχι σε εκείνα που έχουν δίλιτρους και άνω κινητήρες χωρίς καμία απολύτως αξία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ιστολόγιο μας δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή.
Παρακαλούμε να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες, επίσης οι σχολιασμοί σας να μη ξεφεύγουν από τα όρια της ευπρέπειας.
Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις, θα διαγράφονται.
Τα σχόλια πλέον ελέγχονται από τους διαχειριστές του ιστολογίου, γιαυτό θα υπάρχουν καθυστερήσεις στην εμφάνιση τους. Γενικά γίνονται όλα αποδεχτά, εκτός από αυτά που είναι διαφημίσεις ή απάτες.
Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση.
(επικοινωνία:eleftheroi.ellines@gmail.com)