1. Όταν αγοράζετε από απόσταση
Με τις πωλήσεις από απόσταση σι καταναλωτές διατρέχουν πολλούς κινδύνους.
Στις πωλήσεις από απόσταση (πωλήσεις που γίνονται με προσφορές προϊόντων και υπηρεσιών μέσω τηλεόρασης, ραδιοφώνου, τηλεφώνου, εντύπων που αποστέλλονται στους καταναλωτές κ.λ.π.), οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, διότι διατρέχουν αυξημένους κινδύνους, είτε το προϊόν που θα αγοράσουν να αποδειχθεί ακατάλληλο για τη χρήση που το θέλουν είτε ο προμηθευτής να μην ανταποκριθεί επαρκώς στις υποχρεώσεις του.
Καλό είναι σ’ αυτές τις συναλλαγές οι καταναλωτές:
Στις πωλήσεις από απόσταση (πωλήσεις που γίνονται με προσφορές προϊόντων και υπηρεσιών μέσω τηλεόρασης, ραδιοφώνου, τηλεφώνου, εντύπων που αποστέλλονται στους καταναλωτές κ.λ.π.), οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, διότι διατρέχουν αυξημένους κινδύνους, είτε το προϊόν που θα αγοράσουν να αποδειχθεί ακατάλληλο για τη χρήση που το θέλουν είτε ο προμηθευτής να μην ανταποκριθεί επαρκώς στις υποχρεώσεις του.
Καλό είναι σ’ αυτές τις συναλλαγές οι καταναλωτές:
* Να μην συναλλάσσονται με προμηθευτές που δεν δηλώνουν τα στοιχεία της ταυτότητας τους (επωνυμία, δ/νση, κ.λ.π.), καθώς και τον Αριθμό Μητρώου τους. Ο Αριθμός Μητρώου Προμηθευτή αναφέρεται υποχρεωτικά από τους Προμηθευτές στις προς τους καταναλωτές προτάσεις πώλησης, ως απόδειξη ότι αυτοί είναι εγγεγραμμένοι στο σχετικό Μητρώο Προμηθευτών που τηρείται στο Υπουργείο Ανάπτυξης.
* Να μην πληρώνουν ποτέ προκαταβολές, πριν τουλάχιστον την παραλαβή των ειδών που παρήγγειλαν.
* Να γνωρίζουν ότι έχουν δικαίωμα, μέσα σε δέκα (10) τουλάχιστον εργάσιμες ημέρες από την παραλαβή των ειδών, να υπαναχωρήσουν από τη σύμβαση που έχουν κάνει, με συστημένη επιστολή τους προς τον προμηθευτή, να επιστρέψουν τα είδη και να τους επιστραφούν τα χρήματα που ενδεχομένως έχουν πληρώσει.
* Στην περίπτωση υπαναχώρησής τους να κρατούν μια φωτοτυπία της επιστολής υπαναχώρησης, καθώς και την απόδειξη του ταχυδρομείου.
* Να είναι επιφυλακτικοί έναντι εντόνως δελεαστικών "προσφορών – δώρων", διότι είναι αρκετά πιθανό να πέσουν θύματα παραπλάνησης.
* Να επιδιώκουν να εξοφλούν την αξία των ειδών που παρήγγειλαν από απόσταση, μετά την πάροδο της προθεσμίας υπαναχώρησης τους, ούτως ώστε αν μετανιώσουν για τη σύμβαση που έκαναν, να μην κινδυνεύσουν να χάσουν τα χρήματα τους από κάποιον κακόπιστο προμηθευτή.
* Να μην πληρώνουν ποτέ προκαταβολές, πριν τουλάχιστον την παραλαβή των ειδών που παρήγγειλαν.
* Να γνωρίζουν ότι έχουν δικαίωμα, μέσα σε δέκα (10) τουλάχιστον εργάσιμες ημέρες από την παραλαβή των ειδών, να υπαναχωρήσουν από τη σύμβαση που έχουν κάνει, με συστημένη επιστολή τους προς τον προμηθευτή, να επιστρέψουν τα είδη και να τους επιστραφούν τα χρήματα που ενδεχομένως έχουν πληρώσει.
* Στην περίπτωση υπαναχώρησής τους να κρατούν μια φωτοτυπία της επιστολής υπαναχώρησης, καθώς και την απόδειξη του ταχυδρομείου.
* Να είναι επιφυλακτικοί έναντι εντόνως δελεαστικών "προσφορών – δώρων", διότι είναι αρκετά πιθανό να πέσουν θύματα παραπλάνησης.
* Να επιδιώκουν να εξοφλούν την αξία των ειδών που παρήγγειλαν από απόσταση, μετά την πάροδο της προθεσμίας υπαναχώρησης τους, ούτως ώστε αν μετανιώσουν για τη σύμβαση που έκαναν, να μην κινδυνεύσουν να χάσουν τα χρήματα τους από κάποιον κακόπιστο προμηθευτή.
2. Ταχυδρομικές παραγγελίες
Υπάρχουν εταιρείες που τυπώνουν καταλόγους με τα πωλούμενα είδη τους και τις τιμές τους και δέχονται την εκτέλεση παραγγελιών ταχυδρομικώς. Αν τα εμπορεύματα που παραγγέλθηκαν ταχυδρομικά προορίζονται για τα χριστουγεννιάτικα δώρα, είναι σημαντικό να φτάσουν έγκαιρα, σε καλή κατάσταση, και να είναι ίδια με τις εικόνες του καταλόγου.
Αν ένα τέτοιο κατάστημα βεβαιώσει τη λήψη της παραγγελίας σας, δημιουργείται πάλι μια σύμβαση αγοραπωλησίας. Αυτό σας δίνει τα ίδια νομικά δικαιώματα, σαν να αγοράζατε προσωπικά τα είδη από το κατάστημα. Δηλαδή τα αγαθά πρέπει:
Αν ένα τέτοιο κατάστημα βεβαιώσει τη λήψη της παραγγελίας σας, δημιουργείται πάλι μια σύμβαση αγοραπωλησίας. Αυτό σας δίνει τα ίδια νομικά δικαιώματα, σαν να αγοράζατε προσωπικά τα είδη από το κατάστημα. Δηλαδή τα αγαθά πρέπει:
* Να συμφωνούν με την περιγραφή.
* Να είναι εμπορεύσιμης ποιότητας.
* Να ανταποκρίνονται στον προορισμό τους.
* Να είναι εμπορεύσιμης ποιότητας.
* Να ανταποκρίνονται στον προορισμό τους.
ΤΙ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΕΛΑΤΤΩΜΑΤΙΚΑ
Αν τα εμπορεύματα δεν συμφωνούν με τους παραπάνω όρους, είναι φανερό ότι η εταιρεία αθέτησε τη συμβατική υποχρέωση σωστής εκτέλεσης της παραγγελίας και συνεπώς διέρρηξε μονομερώς και παράνομα το συμβόλαιο αγοραπωλησίας. Τότε έχετε ακριβώς τα ίδια δικαιώματα που αναφέραμε προηγούμενα. Πάντως και πάλι τα νομικά σας δικαιώματα ισχύουν αν είστε σεις ο πραγματικός αγοραστής και όχι ο παραλήπτης ενός δώρου που παραγγέλθηκε από άλλον.
ΧΡΟΝΟΣ
Σε κανονικές συνθήκες, όταν δεν συμφωνηθεί ακριβής χρόνος παράδοσης, ένα κατάστημα που αποδέχτηκε μια παραγγελία έχει υποχρέωση να την εκτελέσει μέσα σε "λογική" χρονική περίοδο. Αν δεν το κάνει, μπορείτε να ζητήσετε επανόρθωση, δεν μπορείτε όμως να ακυρώσετε την παραγγελία αν πρώτα δεν στείλετε μια προειδοποιητική επιστολή, με ένα κείμενο όπως:
"Έκανα υπομονή δύο μήνες για να παραλάβω τα παραγγελθέντα είδη. Είναι σημαντικό για μένα να τα έχω σε δεκαπέντε μέρες από σήμερα. Αν όχι, θα ακυρώσω την παραγγελία μου και θα ζητήσω την επιστροφή των χρημάτων μου (αν φυσικά έχετε προπληρώσει) ή αποζημίωση (αν η καθυστέρηση άφιξης των εμπορευμάτων σας δημιούργησε πραγματικά μια οικονομική ή ηθική ζημιά)".
Εφόσον όμως στον κατάλογο αναγράφεται, ή στην παραγγελία που δώσατε εγγράφως αναφέρεται, ότι τα εμπορεύματα προορίζονται για χριστουγεννιάτικα δώρα, είναι αυτονόητο ότι τα εμπορεύματα πρέπει να φτάσουν έγκαιρα για τις γιορτές, αλλιώς δεν θεωρούνται πια κατάλληλα. Γι\\\’ αυτό, αν δεν πάνε στην ώρα τους έχετε κάθε δικαίωμα να ακυρώσετε την παραγγελία σας και να ζητήσετε αποζημίωση.
"Έκανα υπομονή δύο μήνες για να παραλάβω τα παραγγελθέντα είδη. Είναι σημαντικό για μένα να τα έχω σε δεκαπέντε μέρες από σήμερα. Αν όχι, θα ακυρώσω την παραγγελία μου και θα ζητήσω την επιστροφή των χρημάτων μου (αν φυσικά έχετε προπληρώσει) ή αποζημίωση (αν η καθυστέρηση άφιξης των εμπορευμάτων σας δημιούργησε πραγματικά μια οικονομική ή ηθική ζημιά)".
Εφόσον όμως στον κατάλογο αναγράφεται, ή στην παραγγελία που δώσατε εγγράφως αναφέρεται, ότι τα εμπορεύματα προορίζονται για χριστουγεννιάτικα δώρα, είναι αυτονόητο ότι τα εμπορεύματα πρέπει να φτάσουν έγκαιρα για τις γιορτές, αλλιώς δεν θεωρούνται πια κατάλληλα. Γι\\\’ αυτό, αν δεν πάνε στην ώρα τους έχετε κάθε δικαίωμα να ακυρώσετε την παραγγελία σας και να ζητήσετε αποζημίωση.
ΚΟΣΤΟΣ
Ελέγξτε με κάθε λεπτομέρεια το έντυπο της παραγγελίας, ώστε να είσαστε βέβαιοι ότι δεν υπάρχει κανένας λόγος επιβάρυνσης του εμπορεύματος και αύξησης της τιμής του. Εφόσον στο έντυπο δεν αναφέρεται με σαφήνεια κανένας λόγος ενδεχόμενης επιβάρυνσης της τιμής, τότε η τιμή θεωρείται σταθερή και δεν έχετε υποχρέωση να δεχθείτε καμιά αύξηση της.
ΑΛΛΑΓΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑΣ
Κανονικά δεν έχετε κανένα δικαίωμα να αλλάξετε ιδέα για οποιαδήποτε πράγματα έχετε παραγγείλει, εφόσον το συμβόλαιο αγοραπωλησίας έχει γίνει. Έτσι για παράδειγμα, αν η εταιρεία πήρε την παραγγελία σας, έχει στείλει έντυπο αναγνώρισης της παραγγελίας, έχει εισπράξει την επιταγή σας ή σας έχει στείλει τα σωστά είδη μέσα σε κανονικά χρονικά περιθώρια, το συμβόλαιο αγοραπωλησίας έχει εκτελεστεί. Μόνο αν αλλάξετε ιδέα προτού το κατάστημα αναγνωρίσει την παραγγελία σας, τότε είστε εντάξει και μπορείτε να την ακυρώσετε.
ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΕΣ
Καμία φορά πρέπει αντί της συνολικής τιμής να καταθέσετε μια προκαταβολή της αξίας της παραγγελίας σας. Νομικά μπορείτε να απαιτήσετε την επιστροφή της προκαταβολής αν το κατάστημα δεν ήταν σε θέση να παραδώσει το εμπόρευμα μέσα στο συμφωνηθέντα χρόνο παράδοσης ή αν το εμπόρευμα ήταν ελαττωματικό. Δεν μπορείτε να ζητήσετε επιστροφή της προκαταβολής επειδή απλώς αλλάξατε γνώμη μετά την παραλαβή του.
ΑΝ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΑ ΧΑΘΗΚΑΝΗ ΕΠΑΘΑΝ ΖΗΜΙΕΣ
Αν οτιδήποτε που παραγγείλατε φτάσει με ζημιές η χαθεί στα ταχυδρομεία, συνήθως η εταιρεία που πήρε την παραγγελία θα σας το αλλάξει δωρεάν. Είναι δική της δουλειά να κανονίσει το θέμα αποζημίωσης από τα ταχυδρομεία. Ο αποστολέας συνήθως έχει στα χέρια του την απόδειξη παράδοσης δέματος ή τη φορτωτική εμπορεύματος. Αν τα εμπορεύματα που στέλνει είναι μεγάλης αξίας, πρέπει να τα στείλει συστημένα ή μπορεί επίσης να τα ασφαλίσει για τη μεταφορά τους.
(Όλα όσα γράψαμε παραπάνω είναι για να γνωρίζετε τη νομική θέση σας αν παραγγείλετε εμπορεύματα. Αυτά τα δικαιώματα που αναλύσαμε είναι απλά και καλύπτονται από το εμπορικό δίκαια. Γι’ αυτό, αν δεν πάρετε αυτό που σας οφείλεται, έχετε κάθε δικαίωμα να προσφύγετε στα δικαστήρια για να δικαιωθείτε.)
ΠΗΓΗ: http://www.inka.gr/?page_id=71
(Όλα όσα γράψαμε παραπάνω είναι για να γνωρίζετε τη νομική θέση σας αν παραγγείλετε εμπορεύματα. Αυτά τα δικαιώματα που αναλύσαμε είναι απλά και καλύπτονται από το εμπορικό δίκαια. Γι’ αυτό, αν δεν πάρετε αυτό που σας οφείλεται, έχετε κάθε δικαίωμα να προσφύγετε στα δικαστήρια για να δικαιωθείτε.)
ΠΗΓΗ: http://www.inka.gr/?page_id=71
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ιστολόγιο μας δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή.
Παρακαλούμε να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες, επίσης οι σχολιασμοί σας να μη ξεφεύγουν από τα όρια της ευπρέπειας.
Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις, θα διαγράφονται.
Τα σχόλια πλέον ελέγχονται από τους διαχειριστές του ιστολογίου, γιαυτό θα υπάρχουν καθυστερήσεις στην εμφάνιση τους. Γενικά γίνονται όλα αποδεχτά, εκτός από αυτά που είναι διαφημίσεις ή απάτες.
Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση.
(επικοινωνία:eleftheroi.ellines@gmail.com)