Μπορεί η Ελλάδα να έχει από τα καλύτερα ελαιόλαδα παγκοσμίως, η χώρα όμως, δεν κερδίζει από αυτό όσα θα μπορούσε, σύμφωνα με την αμερικανική εφημερίδα Washington Post.
Η αμερικανική εφημερίδα αποπειράται να κάνει οικονομική ανάλυση βάσει της παραγωγής και διάθεσης του ελαιολάδου.
Οι Έλληνες παραγωγοί αντιμετωπίζουν διάφορα ζητήματα, όπως για παράδειγμα ότι δεν υπάρχει εργοστάσιο που να κατασκευάζει μπουκάλια στην Ελλάδα.
Θα έπρεπε γι” αυτό να στείλουν το λάδι στην Ιταλία, ενώ την ίδια ώρα δεν μπορούν να δανειστούν εύκολα από τις τράπεζες.
Κατόπιν η φορολογία τους εξαντλεί, ενώ ειδικά φέτος θα πρέπει να προπληρώσουν το 100% του φόρου για την επόμενη χρονιά.
«Ό,τι και να πιστεύει κανείς για τη διαμάχη Ελλάδας – Γερμανίας, υπάρχουν πολλά ζητήματα για να απευθύνει κατηγορίες», σημειώνει η εφημερίδα.
Οι δανειστές ζητούν περισσότερη λιτότητα, που συρρικνώνει την οικονομία, αλλά και η ίδια η Ελλάδα αυτο-υποβάλλεται σε οικονομική μιζέρια.
Αν και η ιστορία δείχνει ένα από τα πιο επίμονα προβλήματα της ελληνικής οικονομίας, πέρα από τη σύγκρουση με τους Ευρωπαίους δανειστές.
Η οικονομική εξαθλίωση της Ελλάδας έχει σε ένα μεγάλο βαθμό αυτό-επιβληθεί.
Πέρα από την Ευρώπη, υπάρχουν πράγματα που η Ελλάδα θα μπορούσε να κάνει για να βελτιώσει την οικονομία της που πασχίζει, προωθώντας την ντόπια βιομηχανία και χαλαρώνοντας τους επαχθείς περιορισμούς.
Το γεγονός ότι η Ελλάδα κατέχει μόνο ένα μερίδιο 28% στην παγκόσμια αγορά για τη φέτα και ένα 30% στην αγορά των ΗΠΑ για το ελληνικό γιαούρτι, δείχνει μία σαφή εμπορική ευκαιρία, αναφέρει η McKinsey στην αναφορά της.
Ο γεωργικός τομέας της Ελλάδας έχει πολλές δυνατότητες σύμφωνα με την εφημερίδα.
Η χώρα είναι η τρίτη μεγαλύτερη σε παραγωγή ελαιολάδου στον κόσμο, σχεδόν ισάξια της Ιταλίας που είναι στη δεύτερη θέση πίσω από την Ισπανία.
Το ελαιόλαδο αντιπροσωπεύει σχεδόν το 1/10 της ελληνικής γεωργικής παραγωγής, σύμφωνα με την Eurostat.
Η χώρα εξάγει επίσης μέλι, κρασί, φρούτα και λαχανικά σε όλο τον κόσμο και θα μπορούσε να κάνει πολλά περισσότερα.
Πέρα από το γεωργικό τομέα, κάποιους από τους πιο πολλά υποσχόμενους τομείς στην Ελλάδα είναι εκείνοι των γενόσημων φαρμάκων, της υδατοκαλλιέργειας, της φροντίδας ηλικιωμένων, των μεταφορών, της διαχείρισης αποβλήτων και του τουρισμού, σύμφωνα με την McKinsey. Μόνο ο τουρισμός αποτέλεσε το 17% της οικονομίας το 2014.
Τι πρέπει να κάνει η Ελλάδα για να εκμεταλλευθεί αυτές τις ευκαιρίες; Πρώτα από όλα να διασφαλίσει την οικονομική σταθερότητα.
Επιπλέον, η χώρα χρειάζεται υποδομές, για μεγαλύτερη και πιο σύγχρονη παραγωγή και εγκαταστάσεις συσκευασίας για να εκμεταλλευθεί τη γεωργική παραγωγή, όπως σημειώνει η ίδια αναφορά.
tilegrafima.gr
Οι Έλληνες παραγωγοί αντιμετωπίζουν διάφορα ζητήματα, όπως για παράδειγμα ότι δεν υπάρχει εργοστάσιο που να κατασκευάζει μπουκάλια στην Ελλάδα.
Θα έπρεπε γι” αυτό να στείλουν το λάδι στην Ιταλία, ενώ την ίδια ώρα δεν μπορούν να δανειστούν εύκολα από τις τράπεζες.
Κατόπιν η φορολογία τους εξαντλεί, ενώ ειδικά φέτος θα πρέπει να προπληρώσουν το 100% του φόρου για την επόμενη χρονιά.
«Ό,τι και να πιστεύει κανείς για τη διαμάχη Ελλάδας – Γερμανίας, υπάρχουν πολλά ζητήματα για να απευθύνει κατηγορίες», σημειώνει η εφημερίδα.
Οι δανειστές ζητούν περισσότερη λιτότητα, που συρρικνώνει την οικονομία, αλλά και η ίδια η Ελλάδα αυτο-υποβάλλεται σε οικονομική μιζέρια.
Αν και η ιστορία δείχνει ένα από τα πιο επίμονα προβλήματα της ελληνικής οικονομίας, πέρα από τη σύγκρουση με τους Ευρωπαίους δανειστές.
Η οικονομική εξαθλίωση της Ελλάδας έχει σε ένα μεγάλο βαθμό αυτό-επιβληθεί.
Πέρα από την Ευρώπη, υπάρχουν πράγματα που η Ελλάδα θα μπορούσε να κάνει για να βελτιώσει την οικονομία της που πασχίζει, προωθώντας την ντόπια βιομηχανία και χαλαρώνοντας τους επαχθείς περιορισμούς.
Το γεγονός ότι η Ελλάδα κατέχει μόνο ένα μερίδιο 28% στην παγκόσμια αγορά για τη φέτα και ένα 30% στην αγορά των ΗΠΑ για το ελληνικό γιαούρτι, δείχνει μία σαφή εμπορική ευκαιρία, αναφέρει η McKinsey στην αναφορά της.
Ο γεωργικός τομέας της Ελλάδας έχει πολλές δυνατότητες σύμφωνα με την εφημερίδα.
Η χώρα είναι η τρίτη μεγαλύτερη σε παραγωγή ελαιολάδου στον κόσμο, σχεδόν ισάξια της Ιταλίας που είναι στη δεύτερη θέση πίσω από την Ισπανία.
Το ελαιόλαδο αντιπροσωπεύει σχεδόν το 1/10 της ελληνικής γεωργικής παραγωγής, σύμφωνα με την Eurostat.
Η χώρα εξάγει επίσης μέλι, κρασί, φρούτα και λαχανικά σε όλο τον κόσμο και θα μπορούσε να κάνει πολλά περισσότερα.
Πέρα από το γεωργικό τομέα, κάποιους από τους πιο πολλά υποσχόμενους τομείς στην Ελλάδα είναι εκείνοι των γενόσημων φαρμάκων, της υδατοκαλλιέργειας, της φροντίδας ηλικιωμένων, των μεταφορών, της διαχείρισης αποβλήτων και του τουρισμού, σύμφωνα με την McKinsey. Μόνο ο τουρισμός αποτέλεσε το 17% της οικονομίας το 2014.
Τι πρέπει να κάνει η Ελλάδα για να εκμεταλλευθεί αυτές τις ευκαιρίες; Πρώτα από όλα να διασφαλίσει την οικονομική σταθερότητα.
Επιπλέον, η χώρα χρειάζεται υποδομές, για μεγαλύτερη και πιο σύγχρονη παραγωγή και εγκαταστάσεις συσκευασίας για να εκμεταλλευθεί τη γεωργική παραγωγή, όπως σημειώνει η ίδια αναφορά.
tilegrafima.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ιστολόγιο μας δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή.
Παρακαλούμε να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες, επίσης οι σχολιασμοί σας να μη ξεφεύγουν από τα όρια της ευπρέπειας.
Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις, θα διαγράφονται.
Τα σχόλια πλέον ελέγχονται από τους διαχειριστές του ιστολογίου, γιαυτό θα υπάρχουν καθυστερήσεις στην εμφάνιση τους. Γενικά γίνονται όλα αποδεχτά, εκτός από αυτά που είναι διαφημίσεις ή απάτες.
Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση.
(επικοινωνία:eleftheroi.ellines@gmail.com)