Κανείς δεν δέχεται να αναλάβει πρόεδρος μετά την παραίτηση του Ανωμερίτη
«Σφάζονται» στο λιμάνι ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θόδ. Δρίτσας και ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας, που είναι υπέρ! - Μέγα ερώτημα: Ποιος πρότεινε την πώληση του 67%, όταν η «τρόικα» ήταν αντίθετη;
Πολύ δύσκολα θα μπορέσει να υλοποιήσει η κυβέρνηση τη δέσμευση που έχει αναλάβει να ξεπουλήσει –...ιδιωτικοποιήσει– το 67% του λιμανιού του Πειραιά, συνεχίζοντας στην ίδια ρότα που είχε δρομολογήσει η κυβέρνηση του Σαμαρά. Και μάλιστα για 350 εκατ. ευρώ, όταν η αξία των δύο προβλητών που έχει η Cosco είχε αποτιμηθεί επί υπουργού Ναυτιλίας Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη στο 1,1 δισ. ευρώ.
Τα πράγματα δυσκόλεψαν περισσότερο μετά την παραίτηση, την περασμένη Δευτέρα, του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΛΠ Γιώργου
Ανωμερίτη, ο οποίος από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είχε ενημερώσει τον αναπληρωτή υπουργό Ναυτιλίας Θόδωρο Δρίτσα ότι διαφωνεί με την πώληση του 67% αλλά και του 51%, και είναι μονίμως υπέρ της παραχώρησης της εκμετάλλευσης για ορισμένα χρόνια, δηλώνοντας στον υπουργό ότι η παραίτησή του ήταν στη διάθεσή του.
Κατά της πώλησης του ΟΛΠ, όμως, είναι και ο υπουργός Ναυτιλίας Θ. Δρίτσας –ανήκει στην Αριστερή Πλατφόρμα (Λαφαζάνης)– και το έχει δηλώσει δημόσια, ενώ υπέρ της πώλησης είναι ο πρόσφατα τοποθετηθείς πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας. Η απόφαση για σύγκληση της γενικής συνέλευσης του ΟΛΠ στις 13 Ιουνίου, για τον απολογισμό και την υπογραφή της συλλογικής σύμβασης των εργαζομένων στον ΟΛΠ για τη διετία 2015 - 2017 (η προηγούμενη είχε λήξει), σήμανε συναγερμό γιατί θα δέσμευε τον αγοραστή (Cosco) και ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, ως κύριος μέτοχος του ΟΛΠ, μετέθεσε τη γενική συνέλευση για τις 22 Ιουνίου, μακριά από τον Πειραιά, στο ξενοδοχείο «PLAZA» στο Σύνταγμα, μακριά από τους εργαζομένους και όλους τους φορείς του Πειραιά. Οι αντιδράσεις έχουν τέτοια έκταση και ένταση, που κανείς δεν δέχεται να αναλάβει πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, γιατί από τη μια υπάρχει ο φόβος της ευθύνης ενός ξεπουλήματος του 67% του ΟΛΠ στο 1/6 της πραγματικής του αξίας και, από την άλλη, το κλίμα στην τοπική κοινωνία και στους εργαζομένους είναι βαρύ.
«Έχω σε όλους τους τόνους διακηρύξει ότι ο τρόπος πώλησης που ακολουθεί το ΤΑΙΠΕΔ είναι λανθασμένος και ποτέ δεν πρόκειται να ευοδωθεί. Ο τρόπος ιδιωτικοποίησης των λιμένων στην Ελλάδα αποτελεί πρωτόγνωρο γεγονός για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ ΑΕ και ΟΛΘ ΑΕ θα έπρεπε να γίνει με πώληση του 23% των μετοχών και αξιοποίηση μέσω παραχωρήσεων της περιουσίας του. Ένα θέμα το οποίο η συγκροτηθείσα στη Βουλή Ειδική Επιτροπή για τα Μνημόνια θα πρέπει να διερευνήσει, για να αποκαλυφθεί ποιοι πρότειναν την πώληση του 67% των μετοχών του ΟΛΠ ΑΕ και ΟΛΘ ΑΕ, όταν η ίδια η “τρόικα” αλλά και οι σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ διατύπωναν διαφορετικές προτάσεις».
Το τελευταίο διήμερο και μετά την παραίτηση Ανωμερίτη, η κατάσταση στο λιμάνι είναι έκρυθμη. Οι εργαζόμενοι σχεδιάζουν δυναμικές κινητοποιήσεις στις οποίες έχουν δηλώσει συμμετοχή και όλες οι τοπικές επιτροπές και οι συνδικαλιστικές παρατάξεις του ΣΥΡΙΖΑ, ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θ. Δρίτσας διακηρύσσει σ' όλους τους τόνους ότι είναι αντίθετος στο ξεπούλημα, ενώ οι κοινωνικοί φορείς και όλες οι εργατικές οργανώσεις του Πειραιά έχουν ξεσηκωθεί. Είναι τόσο έντονη και κλιμακούμενη η αντίδραση, που τελικά θα αναγκαστεί η κυβέρνηση να το ξανασκεφτεί.
www.paron.gr
«Σφάζονται» στο λιμάνι ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θόδ. Δρίτσας και ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας, που είναι υπέρ! - Μέγα ερώτημα: Ποιος πρότεινε την πώληση του 67%, όταν η «τρόικα» ήταν αντίθετη;
Πολύ δύσκολα θα μπορέσει να υλοποιήσει η κυβέρνηση τη δέσμευση που έχει αναλάβει να ξεπουλήσει –...ιδιωτικοποιήσει– το 67% του λιμανιού του Πειραιά, συνεχίζοντας στην ίδια ρότα που είχε δρομολογήσει η κυβέρνηση του Σαμαρά. Και μάλιστα για 350 εκατ. ευρώ, όταν η αξία των δύο προβλητών που έχει η Cosco είχε αποτιμηθεί επί υπουργού Ναυτιλίας Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη στο 1,1 δισ. ευρώ.
Τα πράγματα δυσκόλεψαν περισσότερο μετά την παραίτηση, την περασμένη Δευτέρα, του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΛΠ Γιώργου
Ανωμερίτη, ο οποίος από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είχε ενημερώσει τον αναπληρωτή υπουργό Ναυτιλίας Θόδωρο Δρίτσα ότι διαφωνεί με την πώληση του 67% αλλά και του 51%, και είναι μονίμως υπέρ της παραχώρησης της εκμετάλλευσης για ορισμένα χρόνια, δηλώνοντας στον υπουργό ότι η παραίτησή του ήταν στη διάθεσή του.
Κατά της πώλησης του ΟΛΠ, όμως, είναι και ο υπουργός Ναυτιλίας Θ. Δρίτσας –ανήκει στην Αριστερή Πλατφόρμα (Λαφαζάνης)– και το έχει δηλώσει δημόσια, ενώ υπέρ της πώλησης είναι ο πρόσφατα τοποθετηθείς πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας. Η απόφαση για σύγκληση της γενικής συνέλευσης του ΟΛΠ στις 13 Ιουνίου, για τον απολογισμό και την υπογραφή της συλλογικής σύμβασης των εργαζομένων στον ΟΛΠ για τη διετία 2015 - 2017 (η προηγούμενη είχε λήξει), σήμανε συναγερμό γιατί θα δέσμευε τον αγοραστή (Cosco) και ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, ως κύριος μέτοχος του ΟΛΠ, μετέθεσε τη γενική συνέλευση για τις 22 Ιουνίου, μακριά από τον Πειραιά, στο ξενοδοχείο «PLAZA» στο Σύνταγμα, μακριά από τους εργαζομένους και όλους τους φορείς του Πειραιά. Οι αντιδράσεις έχουν τέτοια έκταση και ένταση, που κανείς δεν δέχεται να αναλάβει πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, γιατί από τη μια υπάρχει ο φόβος της ευθύνης ενός ξεπουλήματος του 67% του ΟΛΠ στο 1/6 της πραγματικής του αξίας και, από την άλλη, το κλίμα στην τοπική κοινωνία και στους εργαζομένους είναι βαρύ.
Ποιοι πρότειναν το ξεπούλημα
Στο ενημερωτικό σημείωμα που παρέδωσε ο κ. Ανωμερίτης για την παραίτησή του θέτει το καυτό ερώτημα ποια συμφέροντα μεσολάβησαν για την πώληση της καταστατικής πλειοψηφίας του ΟΛΠ, τη στιγμή που ακόμη και η «τρόικα» ήταν αντίθετη. Γράφει συγκεκριμένα:«Έχω σε όλους τους τόνους διακηρύξει ότι ο τρόπος πώλησης που ακολουθεί το ΤΑΙΠΕΔ είναι λανθασμένος και ποτέ δεν πρόκειται να ευοδωθεί. Ο τρόπος ιδιωτικοποίησης των λιμένων στην Ελλάδα αποτελεί πρωτόγνωρο γεγονός για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ ΑΕ και ΟΛΘ ΑΕ θα έπρεπε να γίνει με πώληση του 23% των μετοχών και αξιοποίηση μέσω παραχωρήσεων της περιουσίας του. Ένα θέμα το οποίο η συγκροτηθείσα στη Βουλή Ειδική Επιτροπή για τα Μνημόνια θα πρέπει να διερευνήσει, για να αποκαλυφθεί ποιοι πρότειναν την πώληση του 67% των μετοχών του ΟΛΠ ΑΕ και ΟΛΘ ΑΕ, όταν η ίδια η “τρόικα” αλλά και οι σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ διατύπωναν διαφορετικές προτάσεις».
Το τελευταίο διήμερο και μετά την παραίτηση Ανωμερίτη, η κατάσταση στο λιμάνι είναι έκρυθμη. Οι εργαζόμενοι σχεδιάζουν δυναμικές κινητοποιήσεις στις οποίες έχουν δηλώσει συμμετοχή και όλες οι τοπικές επιτροπές και οι συνδικαλιστικές παρατάξεις του ΣΥΡΙΖΑ, ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θ. Δρίτσας διακηρύσσει σ' όλους τους τόνους ότι είναι αντίθετος στο ξεπούλημα, ενώ οι κοινωνικοί φορείς και όλες οι εργατικές οργανώσεις του Πειραιά έχουν ξεσηκωθεί. Είναι τόσο έντονη και κλιμακούμενη η αντίδραση, που τελικά θα αναγκαστεί η κυβέρνηση να το ξανασκεφτεί.
www.paron.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ιστολόγιο μας δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή.
Παρακαλούμε να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες, επίσης οι σχολιασμοί σας να μη ξεφεύγουν από τα όρια της ευπρέπειας.
Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις, θα διαγράφονται.
Τα σχόλια πλέον ελέγχονται από τους διαχειριστές του ιστολογίου, γιαυτό θα υπάρχουν καθυστερήσεις στην εμφάνιση τους. Γενικά γίνονται όλα αποδεχτά, εκτός από αυτά που είναι διαφημίσεις ή απάτες.
Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση.
(επικοινωνία:eleftheroi.ellines@gmail.com)