Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2014

Ryanair: θυσία η ασφάλεια στο βωμό του κέρδους;

“Νέα ήθη και έθιμα” στον χώρο των αερομεταφορών στην Ελλάδα, που σχετίζονται με θέματα ασφαλείας, παρατηρούνται με ανησυχία μετά και από την είσοδο της Ryanair στην ελληνική αγορά. Οι ανησυχούντες παραπέμπουν σε παλαιότερες δηλώσεις του διευθύνοντας συμβούλου της low cost εταιρείας, Μάικλ Ο'Λίρι, ο οποίος στο παρελθόν είχε δηλώσει μέχρι και ότι οι ζώνες ασφαλείας για τα αεροπλάνα είναι άχρηστες...
 
Σε συνέντευξή του στην Telegraph πριν από περίπου έναν χρόνο, σε μια προσπάθεια να πιέσει για τη δημιουργία θέσεων... όρθιων στα αεροπλάνα του - μια κίνηση που είχε προσπαθήσει και το 2009- ισχυριζόμενος ότι τα αεροπλάνα είναι απλά λεωφορεία με φτερά, είχε σχολιάσει: «αν υπάρξει ποτέ συντριβή ενός αεροσκάφους, Θεός φυλάξοι, μια ζώνη ασφαλείας δεν θα σας σώσει». Ο Ο'Λίρι ήλπιζε τότε να καταφέρει να παρακάμψει τους κανονισμούς της ΕΕ για την ασφάλεια, που απαιτούν οι επιβάτες να φορούν ζώνη για την απογείωση και την προσγείωση, ώστε να μπορέσει να αφαιρέσει τις τελευταίες 10 σειρές καθισμάτων από τα αεροπλάνα του και να καθιέρωσε θέσεις όρθιων.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Ryanair είναι γνωστός για τις «ρηξικέλευθες» προτάσεις του, καθώς στο παρελθόν έχει προτείνει, για παράδειγμα, να χρεώνονται οι επιβάτες που χρησιμοποιούν την τουαλέτα ή να χρεώνονται οι ταξιδιώτες για την εκτύπωση της κάρτας επιβίβασης. Το ερώτημα είναι αν οι «ριζοσπαστικές» δηλώσεις του Ο’ Λίρι θα βρουν ευήκοα ώτα στην ελληνική αγορά, καθώς καποιοι εκφράζουν φόβους ότι στον βωμό του κέρδους και του φθηνού ναύλου μπορεί να δούμε και στους ελληνικούς αιθέρες ιρλανδικά ήθη και έθιμα...
 
Υπενθυμίζεται ότι η  χαμηλού κόστους αεροπορική εταιρεία Ryanair, η οποία, αν και καθημερινά προσθέτει και άλλη μία αρνητική επίδοση στο ενεργητικό της, εμφανίστηκε την περασμένη εβδομάδα και στην χώρα μας ως από μηχανής Θεός. Μόνο που η προϊστορία της μας προδιαθέτει για άλλο ένα ευφάνταστο ...πυροτέχνημα! Την ίδια ώρα, που η εταιρεία επιχειρεί να εμφανίζεται ως «σωτήρας» τα σε βάρος της δεδομένα διεθνώς αυξάνονται και πληθύνονται, δημιουργώντας ένα κύμα αρνητικών εντυπώσεων και εμπειριών που ξεσκεπάζει το πραγματικό πρόσωπο της εταιρείας. 

«Ρόμπα» και στα social media
Η αεροπορική εταιρεία πρόσφατα έγινε το επίκεντρο μιας εκστρατείας Facebook, η οποία επικρίνει την πολιτική της εταιρείας να «γδέρνει» τους πελάτες της με κρυφές χρεώσεις για επιπλέον υπηρεσίες. Ενδεικτικό παράδειγμα, η κα. Suzy McLeod, η οποία πέταξε με την οικογένειά της και χρεώθηκε 300€ για την εκτύπωση πέντε καρτών επιβίβασης! Στον τοίχο της στο Facebook μπορεί κανείς να διαβάσει «Πετώντας από το Αλικάντε προς το Μπρίστολ χθες, είχα προηγουμένως κάνει τσεκ ιν, αλλά επειδή δεν είχα εκτυπώσει την κάρτα επιβίβασης, η Ryanair μας χρέωσε με €60 ανά άτομο! Που σημαίνει ότι έπρεπε να πληρώσω 90€ για να εκτυπώσουν ένα κομμάτι χαρτί! Παρακαλώ κάντε "Like" αν νομίζετε ότι αυτό είναι άδικο». Αποτέλεσμα; Πάνω από 500.000 άνθρωποι έκαναν like  Επιπλέον, υπήρχαν περισσότερα από 20.000 σχόλια που δημοσιεύθηκαν, τα περισσότερα από αυτά για την υποστήριξη της.

Οι δυσαρεστημένοι πιλότοι...
Επιπλέον μόλις πριν λίγους μήνες, η εταιρεία μπήκε σε νέους μπελάδες, μετά από την καταγγελία - βόμβα υπαλλήλων της πως δουλεύουν ανασφάλιστοι και πληρώνουν μόνοι τους τις στολές, τις ταυτότητες και τα μεταφορικά. Ορισμένοι πιλότοι της εταιρείας έστειλαν επιστολή στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας της Ιρλανδίας και τονίζουν ότι η Ryanair, μέσω της πολιτικής χαμηλού κόστους, τους αντιμετωπίζει ως «εξωτερικούς συνεργάτες» και όχι ως υπαλλήλους. Σύμφωνα, μάλιστα, με το σκεπτικό της εταιρείας όσοι δεν έχουν ιδιωτική ασφάλιση δουλεύουν ανασφάλιστοι, καθώς, κάθε πιλότος έχει νομική και ηθική υποχρέωση να μην πετάξει εφόσον κρίνει ότι δεν είναι σε θέση να κάνει τη δουλειά του.

Ryanair όπως Air-bahal; 
Σε ό,τι αφορά την Ελλάδα θυμίζουμε ότι ήταν στα τέλη Απριλίου, όταν η Ryanair είχε δηλώσει ότι μπορεί να προσελκύσει 10 εκατ. επιβάτες, 4 εκατ. στην Αθήνα, 2 στην Θεσ/νίκη και 4 στα περιφερειακά αεροδρόμια, σε βάθος τριετίας. Κακόπιστοι δεν είμαστε, αλλά τα μηνύματα που έρχονται από το εξωτερικό για τον μεγαλύτερο αερομεταφορέα χαμηλού κόστους της Ευρώπης, είναι κάθε άλλο παρά ενθαρρυντικά, ειδικότερα όταν εγείρονται θέματα ασφάλειας!
Αν είστε δύσπιστοι δεν έχετε παρά να επισκεφτείτε το http://www.ihateryanair.org/, το site που δημιουργήθηκε από δυσαρεστημένους πελάτες της εταιρείας, όπου θα καμφθούν και οι τελευταίες σας αμφιβολίες.  Μήπως λοιπόν να περιμένουμε πριν χειροκροτήσουμε; Γιατί αν χαμηλό κόστος σημαίνει Air-bahal, τότε συγγνώμη δεν θα πάρουμε!
 
(Εστάλη από τον κύριο Πέτρο Α.)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ιστολόγιο μας δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή.
Παρακαλούμε να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες, επίσης οι σχολιασμοί σας να μη ξεφεύγουν από τα όρια της ευπρέπειας.
Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις, θα διαγράφονται.
Τα σχόλια πλέον ελέγχονται από τους διαχειριστές του ιστολογίου, γιαυτό θα υπάρχουν καθυστερήσεις στην εμφάνιση τους. Γενικά γίνονται όλα αποδεχτά, εκτός από αυτά που είναι διαφημίσεις ή απάτες.
Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση.
(επικοινωνία:eleftheroi.ellines@gmail.com)