ΚΥΡΗΓΜΑ ΒΟΜΒΑ ΤΟΥ ΗΡΩΪΚΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΙΕΡΕΜΙΟΥ
Ο δέκατος και ενδέκατος αποστολικός κανόνας
ΟΧΙ ΣΥΜΠΡΟΣΕΥΧΕΣ ΜΕ «ΑΚΟΙΝΩΝΗΤΟΥΣ»
- Στό σημερινό μου κήρυγμα, αδελφοί χριστιανοί, θά σας ερμηνεύσω δύο ιερούς Κανόνες. Τόν δέκατο καί τόν ενδέκατο Αποστολικό Κανόνα. Ό δέκατος Κανών λέει ότι αν ένας χριστιανός προσευχηθεί, έστω καί σέ ένα σπίτι, μέ κάποιον «άκοινώνητο», αυτός νά αφορίζεται.
μετέχουνστην Αγία Τράπεζα του Θεού γιά τήν Θεία Κοινωνία. Μέ αυτόν τόν «άκοινώνητο» δέν επιτρέπεται κανείς χριστιανός νά προσευχηθεί μαζί του. «Αν τό κάνειαυτό, όχι μόνο σέ Ιερό Ναό, άλλα καί σέ ένα ιδιωτικό σπίτι, αυτός πρέπει νά αφοριστεί, λέγει ό Κανόνας μας έδώ.
- «Ας προσέχουμε, αδελφοί μου χριστιανοί, μήπως άπό καλή διάθεση γίνουμε παραβάτες του έδώ Κανόνα μας. Γιατί μπορεί κάποιος νά πεΐ:
Τό νόημα τοϋ Κανόνας μας, αδελφοί μου χριστιανοί, είναι ότι πρέπει νά έχουμε εμπιστοσύνη στην Εκκλησία καί κοινωνία μέ αυτήν. Έάν ή Εκκλησία διακόπτειτήν κοινωνία της μέ κάποιον, πρέπει καί ό πιστός χριστιανός νά διακόπτει τήν κοινωνία του μ” αυτόν, γιατί έτσι έπραξε ή Μητέρα του Εκκλησία. Όταν όμωςλέμε νά διακόπτουμε τήν κοινωνία μέ έναν «άκοινώτητο», μέ έναν δηλαδή αφορισμένο, εννοούμε νά διακόπτουμε τήν κοινωνία προσευχής μόνο μαζί του καίδέν εννοούμε ότι απαγορεύεται νά συνομιλούμε ή νά επικοινωνούμε επαγγελματικά μαζί του.
Κατά τόν Κανόνα μας έδώ καταδικάζεται καί ή συμπροσευχή μέ τους αιρετικούς, γιατί οί αιρετικοί, άφού προσεχώρησαν σε αίρεση, έπαυσαν νά έχουν κοινωνία μέ τήν πραγματική Εκκλησία, δηλαδή τήν «Ορθόδοξη Εκκλησία. Οί αιρετικοί είναι «άκοινώνητοι», γιατί δέν μπορεί νά λάβουν τήν Θεία Κοινωνία.Καί ό δέκατος λοιπόν Αποστολικός Κανόνας πού μελετάμε μας απαγορεύει νά συμπροσευχόμαστε μέ άκοινωνήτους, έστω καί σέ ιδιωτικό σπίτι ακόμη, πολύ περισσότερο μας τό απαγορεύει αυτό σέ Ιερό Ναό.
Πονούμε πραγματικά όταν ακούμε, όχι μόνο, άλλα καί βλέπουμε, συμπροσευχές μεγαλόσχημων ρασοφόρων μέ τους αιρετικούς Παπικούς, ακόμη καί μέαυτόν τόν ίδιο αιρετικό Πάπα. Ό αγιασμένος Γέροντας Πατήρ Πα“ί“σιος μας λέγει ότι γιά νά προσευχηθούμε μέ κάποιον πρέπει νά έχουμε τήν ίδιαπίστη μέ αυτόν. Αλλά ό Πάπας καί οί Παπικοί, όπως μάς τό λέγει ό άγιος Γρηγόριος ό Παλαμάς καί τόσοι άλλοι άγιοι Πατέρες καί Οικουμενικές Σύνοδοι, είναιαιρετικοί. «Οσοι κληρικοί καί λαϊκοί συμμετέχουν στίς συμπροσευχές με τους άκοινωνήτους Παπικούς ή άλλους αιρετικούς, πρέπει νά αφορίζονταικατά τόν δέκατο Αποστολικό Κανόνα. – Πώς έγίναμε έτσι, αδελφοί χριστιανοί; «Ας μάς ελεήσει ό Θεός γΓ αυτές τίς ωμές παραβάσεις των Ιερών Κανόνων,πού βλέπουμε νά γίνονται στίς μέρες μας.
- Στό ίδιο πνεύμα του δεκάτου Αποστολικού Κανόνος είναι καί ό επόμενος ενδέκατος Αποστολικός Κανόνας, ό όποιος λέει ότι όποιος κληρικός, ένας ιερέας,«συνεύξηται», προσευχηθεί δηλαδή μέ έναν άλλο καθηρημένο ιερέα, νά καθαιρεθεί καί αυτός. Αλλά γεννάται τό ερώτημα: Γιατί είναι αμαρτία νά συμπροσευχηθεί ένας κληρικός μέ ένα άλλο καθηρημένο κληρικό; Ό καθηρη-μένος κληρικός ανήκει πλέον στην τάξη τών λαϊκών καί σάν λαϊκός – βιώνοντας τήν μετάνοια βέβαια γιά τήν αμαρτία πού διέπραξε καί καθαιρέθηκε – μπορεί, σάν λαϊκός, λέγω,νά συμμετέχει καί στην θεία Λειτουργία καί στην Θεία Κοινωνία. Επιτρέπεται λοιπόν ένας Ιερεύς νά συμπροσευχηθεί με έναν καθηρημένο κληρικό στην τάξη τών λαϊκών ευρισκόμενο. Γι” αυτό, έκείνο τό «συνεύξηται»πού λέγει ό Κανόνας, δέν πρέπει νά τό ερμηνεύσουμε ώς νά «συμπροσεύχεται», άλλα ώς νά «συλλειτουργήσει». «Ενας λοιπόν κληρικός απαγορεύεται όχι νάπροσευχηθεί μέ έναν καθηρημένο κληρικό, άλλα νά συλλειτουργήσει μαζί του. «Αν όμως επιμένουμε καί θέλουμε νά ερμηνεύσουμε τόν Κανόνα μας ότιαπαγορεύει στό κληρικό νά συμπροσευχηθεί μέ ένα καθηρημένο κληρικό, τότε πρέπει νά υποθέσουμε ότι ό κληρικός αυτός είναι όχι μόνο καθηρημένος άλλακαί αφορισμένος άπό τήν Εκκλησία. «Ετσι ερχόμαστε στην περίπτωση του προηγουμένου δεκάτου Κανόνα. Έάν λοιπόν κατά τόν προηγούμενο δέκατοΑποστολικό Κανόνα ό λαϊκός αφορίζεται, αν συμπροσευχηθεί μέ αφορισμένο, τότε ό κληρικός όχι μόνο αφορίζεται, άλλα καί καθαιρείται, άν συμπροσευχηθείμέ έναν καθηρημένο και συνάμα αφορισμένο κληρικό. Οι παπικοί καί οί άλλοι αιρετικοί είναι, ξαναλέγουμε, «άκοινώνητοι», άφοΰ δέν μπορούμε νάτελέσουμε μαζί τους τήν Θεία Λειτουργία καί νά κοινωνήσουμε μαζί τους άπό τό «Αγιο Ποτήριο. Γι” αυτό λέγονται «άκοινώνητοι»· επειδή δέν μπορούν νάμετέχουν στην Τράπεζα του Θεοΰ καί νά κοινωνήσουν μαζί μας. Πώς λοιπόν συμπροσεύχονται μέ τους άκοινωνήτους παπικούς δικοί μας με-γαλοσχήμονεςκληρικοί; Είναι δυνατόν νά άκουστεϊ άπό τόν Θεό μας αυτή τους ή προσευχή; Συγχωρήσατε μας «Αγιοι Πατέρες, γιατί είμαστε αδιάφοροι σέ τέτοιες ωμέςπαραβάσεις τών Ιερών σας Κανόνων καί ίκετεύσατε τόν Κύριο νά μήν μάς τιμωρήσει καί μάς πάρει τήν Χάρη Του γιά τήν αδιαφορία μας αυτή. Σεις όμως,αδελφοί χριστιανοί, μή βλέπετε τό δικό μας κακό παράδειγμα, άλλα νά είστε αγωνιστές καί θερμοί υπερασπιστές τών ιερών Κανόνων τών Αγίων Πατέρων τηςΌρθόδοξης Πίστης μας. Βλέποντας έμείς οί κληρικοί σας τόν δικό σας θερμό ζήλο γιά τήν πίστη καί τήν διαμαρτυρία σας καί τόν αγώνα σας γιά τίςσυμπροσευχές δικών μας μεγαλόσχημων κληρικών μέ τους άκοινωνή-τους Παπικούς καί άλλους αιρετικούς, ξυπνάμε άπό τήν αδιαφορία μας καί ξεχυνόμαστεκαί έμείς μαζί σας σέ ιερό αγώνα γιά τίς παρατηρούμενες καταπατήσεις τών ιερών Κανόνων.
Μέ πολλές ευχές,
+ Ό Μητροπολίτης Γόρτυνος
καί Μεγαλοπόλεως Ιερεμίας
pentapostagma.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ιστολόγιο μας δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή.
Παρακαλούμε να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες, επίσης οι σχολιασμοί σας να μη ξεφεύγουν από τα όρια της ευπρέπειας.
Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις, θα διαγράφονται.
Τα σχόλια πλέον ελέγχονται από τους διαχειριστές του ιστολογίου, γιαυτό θα υπάρχουν καθυστερήσεις στην εμφάνιση τους. Γενικά γίνονται όλα αποδεχτά, εκτός από αυτά που είναι διαφημίσεις ή απάτες.
Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση.
(επικοινωνία:eleftheroi.ellines@gmail.com)