Αποζημίωση 11.000 ευρώ και 5.200
ευρώ επιδίκασε το Ειρηνοδικείο Αθηνών σε δύο ιδιοκτήτες αυτοκινήτων VW,
εξαιτίας της παραποίησης των εκπομπών ρύπων μέσω της χρήσης παράνομου
λογισμικού.
Αποζημίωση πολλών χιλιάδων ευρώ μπορούν να
διεκδικήσουν πλέον πάνω από 30.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων του VW Group καθώς
υπάρχει προηγούμενο για τους Έλληνες καταναλωτές, μετά τις αποφάσεις που
εκδόθηκαν από Ειρηνοδικείο της χώρας.
Συγκεκριμένα, οι ιδιοκτήτες των
αυτοκινήτων VW, Audi, Seat, Skoda και Porsche στα οποία υπήρχε το παράνομο
λογισμικό παραποίησης των εκπομπών ρύπων μπορούν να στραφούν είτε εναντίον των
ελληνικών εισαγωγικών εταιρειών είτε των μητρικών εταιρειών του ομίλου της VW
και να απαιτήσουν αποζημίωση καθώς τα αυτοκίνητα που αγόρασαν δεν
ανταποκρίνονται στις προδιαγραφές που όριζε το εργοστάσιο.
Όπως επισήμανε o κ. Μπέτζιος,
συνεργάτης στο δικηγορικό γραφείο Βενιέρης - Αλεξανδροπούλου και Συνεργάτες,
από τη στιγμή που υπάρχει προηγούμενο, οι ιδιοκτήτες οχημάτων του ομίλου VW
μπορούν να απαιτήσουν αποζημιώσεις τόσο από τις ελληνικές εισαγωγικές όσο και
από τα εργοστάσια. Μάλιστα για πρώτη φορά ελληνικό δικαστήριο επιβάλλει
πρόστιμο σε μητρική της VW καθώς θεωρεί ότι εξαπάτησε τους Έλληνες καταναλωτές.
Όσον αφορά στην απόφαση
αποζημίωσης από ελληνική εισαγωγική αλλά και από επίσημο εξουσιοδοτημένο
έμπορο, ο κ. Μπέτζιος τόνισε ότι στην απόφαση της αποζημίωσης υπάρχουν και
τόκοι!
Οι πρώτες αποζημιώσεις
Αποζημίωση 11.000 ευρώ και 5.200
ευρώ επιδίκασε το Ειρηνοδικείο Αθηνών σε δύο ιδιοκτήτες αυτοκινήτων VW,
εξαιτίας της παραποίησης των εκπομπών ρύπων μέσω της χρήσης παράνομου
λογισμικού.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την
απόφαση 5285/2017, εγκρίθηκε το δικαίωμα υπαναχώρησης από τη σύμβαση αγοράς του
αυτοκινήτου VW Polo 1.6 TDi και επιστροφής από τον αντιπρόσωπο του ποσού των
11.005 ευρώ πλέον των δικαστικών δαπανών.
Στη δεύτερη περίπτωση, με απόφαση
5286/2017, η κάτοχος ενός VW Polo 1.2 σύμφωνα με το δικαστήριο εξαπατήθηκε από
τη VW και την υποχρεώνει να καταβάλει 5.200 ευρώ ως αποζημίωση πλέον των
δικαστικών δαπανών.
Μάλιστα το δικαστήριο έκρινε ότι
τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα VW Polo δεν πληρούσαν τις προϋποθέσεις που θέτει το
πρότυπο Euro5 σχετικά με τις εκπομπές ρύπων. Ως εκ τούτου, τα αυτοκίνητα δεν
ανταποκρίνονταν στις περιγραφές των πωλητών.
Επίσης το δικαστήριο αποδέχθηκε
ότι η πωλήτρια εταιρεία αλλά και η επίσημη εισαγωγική εταιρεία δεν γνώριζαν
κατά τον χρόνο πώλησης του οχήματος ότι δεν πληρούνταν η οδηγία ρύπων Euro5
αναφορικά με τις εκπομπές οξειδίου του αζώτου.
Άρα τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα
δεν πληρούσαν τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές και δεν έπρεπε να είχαν ταξινομηθεί
στην Ελλάδα ως καινούρια.
Υπενθυμίζεται πως στην Ελλάδα
κυκλοφορούν πάνω από 30.000 αυτοκίνητα VW, Audi, Skoda, Seat και Porsche που
φέρουν το παράνομο λογισμικό παραποίησης των εκπομπών ρύπων, εκ των οποίων οι
20.000 έχουν εισαχθεί από επίσημη εισαγωγική και τα υπόλοιπα είτε από
ανεξάρτητες εμπορίες είτε από ιδιώτες.
euro2day.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ιστολόγιο μας δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή.
Παρακαλούμε να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες, επίσης οι σχολιασμοί σας να μη ξεφεύγουν από τα όρια της ευπρέπειας.
Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις, θα διαγράφονται.
Τα σχόλια πλέον ελέγχονται από τους διαχειριστές του ιστολογίου, γιαυτό θα υπάρχουν καθυστερήσεις στην εμφάνιση τους. Γενικά γίνονται όλα αποδεχτά, εκτός από αυτά που είναι διαφημίσεις ή απάτες.
Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση.
(επικοινωνία:eleftheroi.ellines@gmail.com)