Γιατί η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα στον κόσμο που γιορτάζει την αρχή ενός πολέμου και όχι το τέλος του
Οι παρελάσεις δεν έχουν πλέον την αίγλη του παρελθόντος. Μοιάζουν σαν απομεινάρια παλαιότερων ετών με το κλέος τους σιγά σιγά να φθίνει και να εξανεμίζεται στα βάθη του ιστορικού χρόνου.
Τι μας συνδέει πραγματικά με την 28η Οκτωβρίου; Γιατί ολοένα και περισσότερο πυκνώνουν οι φωνές για κατάργηση των παρελάσεων; Τη Δευτέρα, από τη Θεσσαλονίκη, ο Γιάννης Μπουτάρης και η Βούλα Πατουλίδου εξέφρασαν έντονο προβληματισμό, ενώ και ο Απόστολος
Τζιτζικώστας στάθηκε στα αυστηρά μέτρα ασφαλείας που δεν συνάδουν με την ημέρα.
Αλήθεια, ποια ημέρα ακριβώς; Γιατί οι Έλληνες είναι ο μοναδικός λαός που γιορτάζει το «ΟΧΙ», δηλαδή την έναρξη ενός πολέμου, και όχι το τέλος του όπως κάνουμε όλα τα υπόλοιπα κράτη;
Όπως σημειώνει η Καθημερινή, ο 31χρονος ιστορικός Βαλεντίν Σνάιντερ, που κάνει μεταδιδακτορική έρευνα στο Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης του Παν. Αθηνών, δίνει μια επιστημονική εξήγηση.
Αναφέρει, λοιπόν, πως στα ευρωπαϊκά κράτη οι εθνικές εορτές αφορούν την ανεξαρτησία του κράτους, την απελευθέρωσή του ή τη δημιουργία του.
Η Ελλάδα την 25η Μαρτίου γιορτάζει τη δήλωση ανεξαρτησίας του έθνους από την οθωμανική αυτοκρατορία το 1821. Αλλά, αντίθετα με τους υπόλοιπους Ευρωπαίους, ως προς τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο έχει ορίσει ως εθνική εορτή την 28η Οκτωβρίου, ημέρα κατά την οποία το 1940 ο πρωθυπουργός Ιωάννης Μεταξάς αρνήθηκε να δεχθεί τον ζυγό κατοχής από την Ιταλία, με αποτέλεσμα η Ιταλία να κηρύξει στην Ελλάδα τον πόλεμο.
Οι παρελάσεις δεν έχουν πλέον την αίγλη του παρελθόντος. Μοιάζουν σαν απομεινάρια παλαιότερων ετών με το κλέος τους σιγά σιγά να φθίνει και να εξανεμίζεται στα βάθη του ιστορικού χρόνου.
Τι μας συνδέει πραγματικά με την 28η Οκτωβρίου; Γιατί ολοένα και περισσότερο πυκνώνουν οι φωνές για κατάργηση των παρελάσεων; Τη Δευτέρα, από τη Θεσσαλονίκη, ο Γιάννης Μπουτάρης και η Βούλα Πατουλίδου εξέφρασαν έντονο προβληματισμό, ενώ και ο Απόστολος
Τζιτζικώστας στάθηκε στα αυστηρά μέτρα ασφαλείας που δεν συνάδουν με την ημέρα.
Αλήθεια, ποια ημέρα ακριβώς; Γιατί οι Έλληνες είναι ο μοναδικός λαός που γιορτάζει το «ΟΧΙ», δηλαδή την έναρξη ενός πολέμου, και όχι το τέλος του όπως κάνουμε όλα τα υπόλοιπα κράτη;
Όπως σημειώνει η Καθημερινή, ο 31χρονος ιστορικός Βαλεντίν Σνάιντερ, που κάνει μεταδιδακτορική έρευνα στο Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης του Παν. Αθηνών, δίνει μια επιστημονική εξήγηση.
Αναφέρει, λοιπόν, πως στα ευρωπαϊκά κράτη οι εθνικές εορτές αφορούν την ανεξαρτησία του κράτους, την απελευθέρωσή του ή τη δημιουργία του.
Η Ελλάδα την 25η Μαρτίου γιορτάζει τη δήλωση ανεξαρτησίας του έθνους από την οθωμανική αυτοκρατορία το 1821. Αλλά, αντίθετα με τους υπόλοιπους Ευρωπαίους, ως προς τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο έχει ορίσει ως εθνική εορτή την 28η Οκτωβρίου, ημέρα κατά την οποία το 1940 ο πρωθυπουργός Ιωάννης Μεταξάς αρνήθηκε να δεχθεί τον ζυγό κατοχής από την Ιταλία, με αποτέλεσμα η Ιταλία να κηρύξει στην Ελλάδα τον πόλεμο.
Γενικά, εθνικές εορτές σχετικές με τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο έχουν
καθιερωθεί σε λίγες χώρες της Ευρώπης. Η Ιταλία γιορτάζει το τέλος του
φασισμού και της γερμανικής κατοχής στις 25 Απριλίου ενώ η Ολλανδία
γιορτάζει στις 5 Μαΐου το τέλος της γερμανικής κατοχής. Η Γαλλία
γιορτάζει στις 8 Μαΐου τη νίκη εναντίον της Γερμανίας. Μάλιστα, ο Ντε
Γκωλ, με στόχο τη βελτίωση των σχέσεων Γαλλίας – Γερμανίας, το 1959
σταμάτησε τον εορτασμό της 8ης Μαΐου, τον οποίο επανέφερε ο Μιτεράν το
1982. Αντίθετα, η Γαλλία τιμά την απόβαση των συμμαχικών δυνάμεων στη
Νορμανδία στις 6η Ιουνίου.
Ο κ. Σνάιντερ αποδίδει την απόφαση εορτασμού της 28ης Οκτωβρίου στο ότι η Ελλάδα, μετά τη μικρασιατική καταστροφή, ήθελε να διατηρήσει την ουδετερότητά της. Το «Οχι» του Μεταξά ήταν μια άρνηση στην παρέμβαση των μεγάλων δυνάμεων στις ελληνικές υποθέσεις.
iefimerida.gr
katohika.gr
Ο κ. Σνάιντερ αποδίδει την απόφαση εορτασμού της 28ης Οκτωβρίου στο ότι η Ελλάδα, μετά τη μικρασιατική καταστροφή, ήθελε να διατηρήσει την ουδετερότητά της. Το «Οχι» του Μεταξά ήταν μια άρνηση στην παρέμβαση των μεγάλων δυνάμεων στις ελληνικές υποθέσεις.
iefimerida.gr
katohika.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ιστολόγιο μας δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή.
Παρακαλούμε να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες, επίσης οι σχολιασμοί σας να μη ξεφεύγουν από τα όρια της ευπρέπειας.
Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις, θα διαγράφονται.
Τα σχόλια πλέον ελέγχονται από τους διαχειριστές του ιστολογίου, γιαυτό θα υπάρχουν καθυστερήσεις στην εμφάνιση τους. Γενικά γίνονται όλα αποδεχτά, εκτός από αυτά που είναι διαφημίσεις ή απάτες.
Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση.
(επικοινωνία:eleftheroi.ellines@gmail.com)