Το ιταλικό Ελεγκτικό Συνέδριο όρισε για τις 13 Νοεμβρίου τη δίκη εναντίον του Ισπανού αρχιτέκτονα Σαντιάγκο Καλατράβα και τριών μηχανικών οι οποίοι κατηγορούνται για πρόκληση οικονομικής βλάβης εις βάρος του δημόσιου ταμείου κατά την κατασκευή γέφυρας που σχεδίασε στη Βενετία.
Μετά από χρόνια έρευνας, ο εισαγγελέας του Ελεγκτικού Συνεδρίου, Καρμίν Σκαράνο, κατέληξε στο ότι το κόστος της γέφυρας αυξήθηκε εξαιρετικά, ξεπερνώντας κατά πολύ την αρχική πρόβλεψη. Το αναγκαίο ποσό, αρχικά, είχε υπολογισθεί στα 3,8 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία, στην συνέχεια, έφτασαν τα 6,7 εκατομμύρια, αγγίζοντας, τελικά, τα 11,2 εκατομμύρια ευρώ.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, όπως εξηγείται στην έκθεση, την «αντικειμενική και αλόγιστη αύξηση των δαπανών και υπέρβαση του προϋπολογισμού».
Μάλιστα ο εισαγγελέας του Ελεγκτικού Συνεδρίου ζητά πίσω 1.078.000 ευρώ από τον Καλατράβα και 1.700.000 ευρώ από τους μηχανικούς ως «μοναδικούς» υπεύθυνους για την πορεία του έργου.
Η κατασκευή, γνωστή ως Γέφυρα Συντάγματος, η οποία ενώνει την πλατεία Ρώμης με τον σιδηροδρομικό σταθμό Σάντα Λουτσία, έχει μπει από την αρχή στο επίκεντρο της διαμάχης εξαιτίας του υψηλού της κόστους. Στις επικρίσεις για το υψηλός κόστος ήρθαν να προστεθούν και οι καθυστερήσεις στην κατασκευή: αν και το 2002 οι υπεύθυνοι είχαν δεσμευθεί ότι το έργο θα ήταν έτοιμο μέσα στους προσεχείς μήνες, εγκαινιάστηκε τελικά το 2008. «Αναμφισβήτητα» καταλήγει ο εισαγγελέας «η γέφυρα αυτή πάνω από το Μεγάλο Κανάλι της Βενετίας στο μέλλον θα αποτελεί μια σταθερή και δυσανάλογη οικονομική δαπάνη από τη μεριά της διοίκησης και μια μόνιμη ζημία».
Όπως επισημαίνει η ισπανική εφημερίδα El Pais, αντίστοιχα προβλήματα με υπέρβαση του προϋπολογισμού, καθυστέρηση παράδοσης αλλά και κακοτεχνίες, είχε αντιμετωπίσει ο Καλατράβα και κατά την κατασκευή του Palau de les Arts στην Βαλένθια.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, όπως εξηγείται στην έκθεση, την «αντικειμενική και αλόγιστη αύξηση των δαπανών και υπέρβαση του προϋπολογισμού».
Μάλιστα ο εισαγγελέας του Ελεγκτικού Συνεδρίου ζητά πίσω 1.078.000 ευρώ από τον Καλατράβα και 1.700.000 ευρώ από τους μηχανικούς ως «μοναδικούς» υπεύθυνους για την πορεία του έργου.
Η κατασκευή, γνωστή ως Γέφυρα Συντάγματος, η οποία ενώνει την πλατεία Ρώμης με τον σιδηροδρομικό σταθμό Σάντα Λουτσία, έχει μπει από την αρχή στο επίκεντρο της διαμάχης εξαιτίας του υψηλού της κόστους. Στις επικρίσεις για το υψηλός κόστος ήρθαν να προστεθούν και οι καθυστερήσεις στην κατασκευή: αν και το 2002 οι υπεύθυνοι είχαν δεσμευθεί ότι το έργο θα ήταν έτοιμο μέσα στους προσεχείς μήνες, εγκαινιάστηκε τελικά το 2008. «Αναμφισβήτητα» καταλήγει ο εισαγγελέας «η γέφυρα αυτή πάνω από το Μεγάλο Κανάλι της Βενετίας στο μέλλον θα αποτελεί μια σταθερή και δυσανάλογη οικονομική δαπάνη από τη μεριά της διοίκησης και μια μόνιμη ζημία».
Όπως επισημαίνει η ισπανική εφημερίδα El Pais, αντίστοιχα προβλήματα με υπέρβαση του προϋπολογισμού, καθυστέρηση παράδοσης αλλά και κακοτεχνίες, είχε αντιμετωπίσει ο Καλατράβα και κατά την κατασκευή του Palau de les Arts στην Βαλένθια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ιστολόγιο μας δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή.
Παρακαλούμε να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες, επίσης οι σχολιασμοί σας να μη ξεφεύγουν από τα όρια της ευπρέπειας.
Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις, θα διαγράφονται.
Τα σχόλια πλέον ελέγχονται από τους διαχειριστές του ιστολογίου, γιαυτό θα υπάρχουν καθυστερήσεις στην εμφάνιση τους. Γενικά γίνονται όλα αποδεχτά, εκτός από αυτά που είναι διαφημίσεις ή απάτες.
Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση.
(επικοινωνία:eleftheroi.ellines@gmail.com)