Σελίδες

Πέμπτη 27 Ιουνίου 2019

ECOTROPHELIA 2019: Η νέα γενιά ξαφνιάζει ευχάριστα…

Όλοι οι έγκυροι οικονομολόγοι συμφωνούν πως θα μπορούσαμε εύκολα να ξεφύγουμε από την οικονομική κρίση που μας σφίγγει από τον λαιμό εδώ και μια δεκαετία, αν οι μισοί μόνο από εμάς αποκτούσαμε καταναλωτική συνείδηση επιλέγοντας για τις καθημερινές, καταναλωτικές μας ανάγκες αποκλειστικά και μόνο προϊόντα που έχουν στην συσκευασία τους την ένδειξη «Ελληνικό προϊόν» ή (ακόμα καλύτερα) «ΕΛΛΑΔΙΚΑ ΜΑΣ». Ας αποφασίσουμε λοιπόν επιτέλους! Θέλουμε ανάπτυξη; Θέλουμε δουλειές; Θέλουμε να εξαφανίσουμε το μόνιμο, τεράστιο έλλειμμα του εμπορικού μας ισοζυγίου; Ε τότε, Αγοράζουμε Ελληνικά!
.

Επενδύσεις & Αγορές

Γράφει ο Λεωνίδας Κουμάκης
Η πορεία του Ευρωπαϊκού διαγωνισμού Ecotrophelia ξεκίνησε στην Ελλάδα με πρωτοβουλία του ΣΕΒΤ στις 12 Σεπτεμβρίου 2011.
Μετά από εννέα χρόνια επιτυχημένης διεξαγωγής του διαγωνισμού, καθιερώθηκε πλέον σαν θεσμός ο οποίος κάθε χρόνο αποκαλύπτει πέρα από κάθε αμφιβολία, την εξαιρετικά πολύτιμη χρησιμότητα του.
Ο διαγωνισμός συνδυάζει ιδανικά το φρέσκο και δημιουργικό πνεύμα της νέας γενιάς με την συνεργασία των Πανεπιστημιακών δασκάλων τους.  Δημιουργεί νέες, γόνιμες και παραγωγικές ιδέες καινοτόμων προϊόντων τα οποία χρησιμοποιούν τον πλούτο της Ελληνικής γης και τα οποία καλείται να αξιοποιήσει η Ελληνική Βιομηχανία Τροφίμων. Φέρνει σε επαφή και συνεργασία νέους ανθρώπους στην διαδικασία των σπουδών τους με τις μεγαλύτερες βιομηχανίες της χώρας μας στον τομέα των τροφίμων.
Κάθε χρόνο, απονέμονται τρία βραβεία (συνοδεύονται από χρηματικά έπαθλα
1.200, 800 και 500 Ευρώ), ενώ σταδιακά προστέθηκαν και ειδικά, τιμητικά βραβεία Καλύτερης Παρουσίασης Νέου Προϊόντος και Βραβείο Καλύτερου Πλάνου Μάρκετινγκ & Εμπορίας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στα εννέα χρόνια διεξαγωγής του διαγωνισμού  Ecotrophelia στην Ελλάδα, συμμετείχαν δημιουργικά 440 Έλληνες φοιτητές και φοιτήτριες, 15 Πανεπιστημιακά Ιδρύματα της χώρας μας με την συμβουλευτική καθοδήγηση των καθηγητών τους και κατατέθηκαν 86 ολοκληρωμένες προτάσεις νέων, καινοτόμων προϊόντων που αξιοποιούν θησαυρούς της Ελληνικής γης.
Ήδη τρεις από τις προτάσεις αυτές έχουν ολοκληρώσει τον μακρύ δρόμο που απαιτείται, προκειμένου να κυκλοφορήσουν στην Ελληνική αγορά:
Το προϊόν Da Vero, μια πολύ νόστιμη και υγιεινή διατροφική επιλογή, δημιουργία ομάδας νέων από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (βραβεύτηκε στην Ελλάδα και στην Ευρώπη το 2011), συνδυάζει την διατροφική αξία των θαλασσινών με την οικολογική αξιοποίηση των μερών προϊόντων της βιομηχανίας τροφίμων. Την γευστική εξέλιξη και αξιοποίηση του προϊόντος ανέλαβε, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, η εταιρία «Κοντοβερός», η οποία ιδρύθηκε το 1968 στο Μοσχάτο  από τον Εμμανουήλ Κοντοβερό. Το νέο προϊόν παράγεται σύμφωνα με τις πιστοποιήσεις που επιβάλλουν οι ανάγκες της μαζικής παραγωγής και κυκλοφορεί πλέον με το σήμα «ΚΟΝΤΟΒΕΡΟΣ Μεζεδάκι».
Το προϊόν Carobites, δημιουργία της ομάδας τμήματος επιστήμης τροφίμων και διατροφής του ανθρώπου του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών (βραβευμένο επίσης σε Ελλάδα και Ευρώπη το 2014), ξεκίνησε την πορεία του στην Κρήτη, σε περιορισμένη έκταση, λόγω των πρώτων υλών που συμμετέχουν στην παραγωγή του. Το προϊόν είναι επιδόρπιο – σνακ οικολογικού χαρακτήρα, υψηλής διατροφικής αξίας και χαμηλών λιπαρών. Θεωρείται βέβαιο πως θα αξιοποιηθεί ευρύτατα στο μέλλον από την οικογενειακή επιχείρηση Creta Carob που έχει εξασφαλίσει τα δικαιώματα παραγωγής και εκμετάλλευσης του προϊόντος.
Τέλος, το προϊόν «Δια Ελιάς & Αέρος», δημιουργία ομάδας του ΤΕΙ Θεσσαλίας, βραβευμένο με το τρίτο βραβείο στον διαγωνισμό του 2013,  είναι ένα καινοτόμο αλλαντικό αέρος ταχείας ωρίμανσης και «καθαρής ετικέτας», με χοιρινό κρέας, λίπος, αλάτι, πιπέρι, σκόρδο και φυσικό εκχύλισμα πολυφαινολών ελιάς, που απομονώθηκαν από τα υγρά απόβλητα ελαιουργείου. Το προϊόν αξιοποιήθηκε από την οικογένεια Τσιανάβα η οποία δραστηριοποιείται στην παραγωγή χωριάτικων λουκάνικων και παραδοσιακών αλλαντικών στην περιοχή της Καρδίτσας (Αλλαντοποιία Τσιανάβας ΑΒΕΕ).
Κάθε χρόνο, η ομάδα φοιτητών και φοιτητριών που κερδίζει το πρώτο βραβείο, εκτός από το χρηματικό έπαθλο, εκπροσωπεί την Ελλάδα στον Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό Ecotrophelia, στον οποίο συμμετέχουν συνολικά 17 χώρες – ήδη η χώρα μας έχει συγκεντρώσει μέχρι σήμερα 2 Χρυσά και 1 Αργυρό βραβείο στους 8 Πανευρωπαϊκούς Διαγωνισμούς που συμμετείχε!
Στο τελικό στάδιο του φετινού  διαγωνισμό ECOTROPHELIA 2019 έφθασαν εννέα ολοκληρωμένες προτάσεις (δύο προτάσεις από το Τμήμα Διατροφής & Επιστήμης Τροφίμων του Πανεπιστήμιου Αιγαίου, μια πρόταση του ιδίου Πανεπιστημίου σε συνεργασία με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης – Τμήμα Χημικών Μηχανικών και το Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος – Τμήμα Οικονομικών και από μία πρόταση του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών – Τμήμα Επιστήμης Τροφίμων & Διατροφής του Ανθρώπου, του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής – Τμήμα Επιστήμης & Τεχνολογίας Τροφίμων, του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου – Σχολή Χημικών Μηχανικών, του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου – Τμήμα Επιστήμης Διαιτολογίας – Διατροφής και του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος – Τμήμα Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων).
Το πρώτο βραβείο και το δικαίωμα εκπροσώπησης της Ελλάδος στον Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό Ecotrophelia, που διεξάγεται κάθε χρόνο στο πλαίσιο της μεγαλύτερης έκθεσης τροφίμων στον κόσμο (Κολωνία 6 & 7/10/2019) απέσπασε το νέο, καινοτόμο προϊόν GReatings, ένα εμπορικό σήμα / λογοπαίγνιο που «διαβάζεται» είτε σαν Great eatings είτε σαν Greek eatings. Πρόκειται για ένα πολύ γευστικό, οικολογικό, έτοιμο για μαγείρεμα γεύμα, βασισμένο σε παραδοσιακές Ελληνικές συνταγές (Τραχανάς με σάλτσα ντομάτας, λούπινα με φακές, χαλβάς σιμιγδάλι με κορινθιακή σταφίδα κ.α). Το πρώτο βραβείο του φετινού διαγωνισμού συνδυάστηκε με την τιμητική διάκριση «Καλύτερο Πλάνο Μάρκετινγκ & Εμπορίας» – μια εξαιρετική «συγκομιδή» για την ομάδα του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών (Τμήμα Επιστήμης Τροφίμων & Διατροφής του Ανθρώπου)!
Το δεύτερο βραβείο του διαγωνισμού Ecotrophelia 2019 απέσπασε η ομάδα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (Σχολή Χημικών Μηχανικών) με το προϊόν Coofie – ένα μπισκότο χωρίς γλουτένη και λακτόζη, εμπλουτισμένο με φυτικές ίνες. Πρόκειται για μια ιδέα ενός υγιεινού σνακ για όλες τις ηλικίες, με εξαιρετικές γεύσεις (πορτοκάλι και κανέλα-σύκο), από εναλλακτικά άλευρα (άλευρο βρώμης, καλαμποκιού και ρεβιθιού) και φυσικά γλυκαντικά όπως η σταφιδίνη.
Το τρίτο βραβείο του διαγωνισμού Ecotrophelia 2019 απέσπασε η ομάδα του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου (Τμήμα Επιστήμης Διαιτολογίας – Διατροφής) με το προϊόν «HOLI BEAN»,  μία πάστα ζυμωμένων φασολιών με ελαιόλαδο, με αντιθρομβωτικές και αντιοξειδωτικές ιδιότητες και ιδιαίτερα ελκυστική συσκευασία.
Τέλος, τιμητική διάκριση για την «Καλύτερη Παρουσίαση» απονεμήθηκε στην ομάδα του Πανεπιστημίου Αιγαίου (Τμήμα Διατροφής & Επιστήμης Τροφίμων), για το προϊόν «ROBUSTUS», ένα ενεργειακό ρόφημα με χυμό ροδιού, χαρουπόμελο, εκχυλίσματα φύλλων ελιάς, ασπροθύμαρου, λεβάντας και αιθέριο έλαιο μέντας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ελληνική Βιομηχανία Τροφίμων & Ποτών αποτελεί την πρώτη βιομηχανική δύναμη της χώρας μας καλύπτοντας το 25% της συνολικής μας παραγωγής, απασχολεί άμεσα ή έμμεσα 360.000 εργαζομένους σε 1.225 επιχειρήσεις του κλάδου, πραγματοποιεί κύκλο εργασιών 14,2 δισεκατομμύρια Ευρώ, εκ των οποίων 4,5 δις εξαγωγές σε ολόκληρο τον κόσμο και διαθέτει ακαθάριστη προστιθέμενη αξία 30%.
Επιβάλλεται λοιπόν μια ευρύτερη ευαισθητοποίηση των Ελλήνων καταναλωτών ώστε να προτιμούν για τις καθημερινές, καταναλωτικές τους ανάγκες μόνο προϊόντα που φέρουν την ένδειξη «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΡΟΪΟΝ» ή (ακόμα καλύτερα) «ΕΛΛΑΔΙΚΑ ΜΑΣ».
Η νέα γενιά, αντί να ξενιτεύεται απογοητευμένη από την ανεργία, ας αναρωτηθεί με ειλικρίνεια αν θέλει να εργαστεί στην χώρα της, αν θέλει να βοηθήσει στην ανάπτυξη της. Αν επιθυμεί και τα δύο, πρέπει να πρωτοστατήσει στον αγώνα για την σχολαστική επιλογή προϊόντων που παράγονται μέσα στην Ελλάδα!
Είναι καταστροφικό να αγοράζουμε για τις καθημερινές, καταναλωτικές μας ανάγκες τρόφιμα, ποτά και καταναλωτικά προϊόντα που εισάγονται από το εξωτερικό με δανεικά χρήματα από απαιτητικούς τοκογλύφους και να αγνοούμε τα αντίστοιχα Ελληνικά που παράγονται με φιλότιμες προσπάθειες και θυσίες των Ελλήνων παραγωγών, προσφέροντας απασχόληση, εξαγωγές, εισφορές και φόρους στα προβληματικά μας ταμεία!
Ασφαλώς και υπάρχουν προϊόντα που δεν παράγονται καθόλου στην Ελλάδα, αλλά υπάρχουν και δεκάδες χιλιάδες εισαγόμενα προϊόντα που έχουν θαυμάσια υποκατάστατα Ελληνικής παραγωγής, τα οποία πρέπει να ψάχνουμε σχολαστικά και να προτιμάμε χωρίς κανένα δισταγμό. Οι θεωρίες πως (τάχα) τα εισαγόμενα είναι καλύτερης ποιότητας ή ότι είναι πολύ φθηνότερα, δημιουργούνται από την καθημερινή, διαφημιστική «πλύση εγκεφάλου» που πληρώνουμε οι εμείς ίδιοι από το υστέρημα μας, μέσα στις τιμές των εισαγόμενων προϊόντων!
Σ Υ Μ Π Ε Ρ Α Σ Μ Α : Όλοι οι έγκυροι οικονομολόγοι συμφωνούν πως θα μπορούσαμε εύκολα να ξεφύγουμε από την οικονομική κρίση που μας σφίγγει από τον λαιμό εδώ και μια δεκαετία, αν οι μισοί μόνο από εμάς αποκτούσαμε καταναλωτική συνείδηση επιλέγοντας για τις καθημερινές, καταναλωτικές μας ανάγκες αποκλειστικά και μόνο προϊόντα που έχουν στην συσκευασία τους την ένδειξη «Ελληνικό προϊόν» ή (ακόμα καλύτερα) «ΕΛΛΑΔΙΚΑ ΜΑΣ».
Ας αποφασίσουμε λοιπόν επιτέλους! Θέλουμε ανάπτυξη; Θέλουμε δουλειές; Θέλουμε να εξαφανίσουμε το μόνιμο, τεράστιο έλλειμμα του εμπορικού μας ισοζυγίου; Ε τότε, Αγοράζουμε Ελληνικά!
Η εξαιρετική προσπάθεια που ξεκίνησε ο Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων για την δημιουργία νέων, καινοτόμων προϊόντων που περιέχουν την φρεσκάδα, το όραμα και τις ιδέες της νέας γενιάς, μέσα από τον ετήσιο διαγωνισμό Ecotrophelia,  ήδη φθάνουν, έστω δειλά-δειλά, στο στάδιο μιας μαζικής παραγωγής, εκεί δηλαδή που χρειάζονται την δική μας, δυναμική υποστήριξη σαν καταναλωτές.
Ας προετοιμαστούμε λοιπόν, αγοράζοντας από καθημερινή συνήθεια ελληνικά προϊόντα, να προσφέρουμε απλόχερα την προτίμηση μας στα νέα προϊόντα που άρχισαν επιτέλους να αξιοποιούνται από την Ελληνική Βιομηχανία Τροφίμων και έχουν την σφραγίδα της δημιουργικής φαντασίας των νέων μας φοιτητών, των φοιτητριών και των δασκάλων τους!

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν αποκλειστικά τους συγγραφείς τους. Η ιστοσελίδα μας δεν λογοκρίνει τις γνώμες των συνεργατών της.

analyst.gr

**Ο Λεωνίδας Κουμάκης γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη. Τελείωσε το δημοτικό σχολείο των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης του Πέρα και στην συνέχεια φοίτησε για δυο χρόνια στο Ζωγράφειο Γυμνάσιο, πριν εξαναγκαστεί να εγκαταλείψει την Κωνσταντινούπολη, λόγω της απέλασης του πατέρα του, το 1964. Στην Ελλάδα τέλειωσε το Γυμνάσιο Παγκρατίου στην Αθήνα και την Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών. Παράλληλα, από το 1967, άρχισε να εργάζεται σε ελληνική βιομηχανία (κλάδος ποτών) στην οποία παρέμεινε επί 30 συνεχή χρόνια και της οποίας διετέλεσε Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής και Διευθυντής Εξαγωγών. Την δεκαετία 2003 - 2013 ασχολήθηκε με έντυπες και ηλεκτρονικές εκδόσεις. Είναι συγγραφέας των βιβλίων «Το Θαύμα – Μια πραγματική ιστορία» (αυτοβιογραφία, 1992), «Ματιές στις ρίζες του Ελληνισμού» (1997), «Αποχαιρετισμός» (1996) και «Τουρκία στις φλόγες» (2017, διατίθεται από το Amazon). Είναι μέλος του International Hellenic Association (IHA) στην βιβλιοθήκη του οποίου αναρτήθηκε η Αγγλική έκδοση 2019 του βιβλίου του «The Miracle – A true story» σε μορφή pdf, εντελώς δωρεάν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ιστολόγιο μας δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή.
Παρακαλούμε να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες, επίσης οι σχολιασμοί σας να μη ξεφεύγουν από τα όρια της ευπρέπειας.
Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις, θα διαγράφονται.
Τα σχόλια πλέον ελέγχονται από τους διαχειριστές του ιστολογίου, γιαυτό θα υπάρχουν καθυστερήσεις στην εμφάνιση τους. Γενικά γίνονται όλα αποδεχτά, εκτός από αυτά που είναι διαφημίσεις ή απάτες.
Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση.
(επικοινωνία:eleftheroi.ellines@gmail.com)