Σελίδες

Τετάρτη 26 Σεπτεμβρίου 2018

Η κατάρριψη του ρωσικού Il-20 από την αεράμυνα της Συρίας: Ξεκαθαρίζει η εικόνα…

Την δική του ερμηνεία για το ατυχές περιστατικό της κατάρριψης του ρωσικού αεροσκάφους συλλογής ηλεκτρονικών πληροφοριών Il-20M “Coot-A” με κωδικό RF-95979 έδωσε το ρωσικό Υπουργείο Άμυνας σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα ενημέρωση στις 24 Σεπτεμβρίου.
Σύμφωνα με τους Ρώσους το Il-20M “Coot-A” καταρρίφθηκε καθότι ένα από τα τέσσερα ισραηλινά F-16I Sufa είχε αποσπαστεί από το σχηματισμό και πέταγε σε μικρή σχετικά απόσταση πίσω από το ρωσικό αεροσκάφος καλυπτόμενο από αυτό.
Το συγκεκριμένο μαχητικό όπως φαίνεται είχαν εγκλωβίσει οι Σύριοι χειριστές της πυροβολαρχίας του συστήματος S-200VE “Vega-E” (SA-5b), το οποίο σημειωτέον δεν διέθετε σύστημα αναγνώρισης φίλου ή εχθρού (IFF), που ενσωματώνει το στάνταρ IFF των ρωσικών, καθότι οι κώδικες του ρωσικού συστήματος δεν δίδονται σε τρίτες χώρες.
Η πληροφορία αυτή προκαλεί πολλά ερωτηματικά τα οποία όμως θα αναλυθούν
παρακάτω. Για να στηρίξουν την θέση του οι Ρώσοι παρουσίασαν στην συνέντευξη Τύπου την εικόνα που έχει η ρωσική πυροβολαρχία S-400 Triumf η οποία είναι τοποθετημένη στην κορυφή της συριακής παράκτιας οροσειράς της Λατάκκειας πάνω από την ομώνυμη πόλη και επιβλέπει ολόκληρη την περιοχή.
Στην εικόνα που οι Ρώσοι έδειξαν από το ραντάρ -κατά δήλωση- της πυροβολαρχίας S-400 Triumf που επιτηρούσε την περιοχή φαίνονται τα τρία ισραηλινά μαχητικά F-16I Sufa με τους κωδικού Νο45, Νο 125 και Νο 130 να ίπτανται μαζί σε απόσταση από το ρωσικό Il-20M “Coot-A” και να αποχωρούν από την περιοχή όμως ένα ισραηλινό μαχητικό F-16I Sufa με κωδικό Νο 149 φαίνεται να αναχωρεί και αυτό, πετώντας όμως σε μικρή απόσταση στην ίδια περιοχή με το Il-20M “Coot-A” που εκείνη την στιγμή φαίνεται να κατευθύνεται προς την αεροπορική βάση μετα την ολοκλήρωση της αποστολής του πάνω από το Idlib.
Εκτιμάται, ότι οι Σύριοι χειριστές παρακολουθούσαν με το ραντάρ τους τα ισραηλινά αεροσκάφη και εκτόξευσαν ένα πύραυλο V-880E/5V28E ο οποίος ακολουθούσε τροχιά προς το “απομονωμένο” F-16I Sufa που αποχωρούσε απο την περιοχή. Όπως φαίνεται στην εικόνα που οι Ρώσοι αποδέσμευσαν, ο πύραυλος βρισκόταν ήδη σε πτήση προς το στόχο όταν το ρωσικό αεροσκάφος βρέθηκε μεταξύ του πυραύλου και του F-16I Sufa.
Το αντιαεροπορικό σύστημα S-200VE “Vega-E” (SA-5b) είναι σύστημα που αναπτύχθηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1960 και χρησιμοποιεί την τεχνική της καθοδήγησης του πυραύλου προς το στόχο με κατάδειξη του από το έδαφος και την αξιοποίηση του ημιενεργού παθητικού ραντάρ που φέρει ο πύραυλος, ο οποίος εντοπίζει την ακτινοβολία του ραντάρ εδάφους επί του εναέριου στόχου και ακολουθεί την τροχιά προς αυτόν.
Ο πύραυλος V-880E/5V28E κατασκευάστηκε για να αναχαιτίζει σχηματισμούς αμερικανικών βομβαρδιστικών σε μεγάλο ύψος και εμβέλεια, αφού η εμβέλεια του μπορεί να φτάσει 200-255 χλμ και επιχειρησιακό ύψος 40,8 χλμ. Όπως εκτιμάται, οι Σύροι επεδίωξαν να αναχαιτίσουν το μοναχικό ισραηλινό παρα το γεγονός ότι στην ίδια περιοχή βρισκόταν και το ρωσικό Il-20M “Coot-A” .
Ενδεχομένως το ρώσικο αεροσκάφος να χαρακτηρίστηκε εχθρικό λόγω του προβλήματος που υπήρχε με το ρωσικό σύστημα αναγνώρισης φίλου ή εχθρού (IFF) και επειδή ο πύραυλος καθοδηγείται από την κατάδειξη που πραγματοποιεί το ραντάρ από το έδαφος και το Il-20M “Coot-A” είναι πιο μεγάλο αεροσκάφος από το F-16I Sufa με σαφώς μεγαλύτερο ίχνος και βρέθηκε σε σημείο πριν από το ισραηλινό μαχητικό, τελικά επλήγη από το συριακό πύραυλο.
Το μεγάλο όμως ζητούμενο είναι η αδυναμία των Ρώσων ελεγκτών αεράμυνας να επικοινωνήσουν και να συντονιστούν με την συριακή αεράμυνα. Από το 2015 που οι Ρώσοι ξεκίνησαν την εμπλοκή τους τον πόλεμο της Συρίας η ευρύτερη περιοχή του αεροδρομίου Hmeimim ελέγχεται από τη Ρωσική Αεροπορίαη οποία έχει αναπτύξει μια μονάδα S-400 Triumf, δύο ραντάρ αεράμυνας μεγάλης εμβέλειας ένα Κέντρο Ελέγχου Εδάφους διασυνδεδεμένο με το υπόλοιπο σύστημα αεράμυνας της Συρίας μέσω δορυφόρου.
Η παρουσία των Ρώσων στην περιοχή είναι σημαντική καθότι η συριακή αεράμυνα έχει χάσει λόγω του πολέμου πολλούς από τους σταθμούς ραντάρ και ελέγχου που διέθετε στην περιοχή η οποία γειτονεύει με το μεγάλο προπύργιο των ανταρτών της επαρχία Idlib.
Επομένως παρά τις φωνές των Ρώσων περι υπευθυνότητας του Ισραηλινού πιλότου που βρέθηκε πίσω από το Il-20M “Coot-A” μήπως θα έπρεπε κάποια στιγμή η Μόσχα να απαντήσει στο ακόλουθο ερώτημα:
Πώς γίνεται σε έναν εναέριο χώρο που ελέγχεται 100% από τα ρωσικά μέσα, όπως αποδεικνύεται από την παρουσίαση της εικόνας που η ίδια έδωσε στη δημοσιότητα, προερχόμενη, πάντα σύμφωνα με τη ρωσική εκδοχή, από τη μονάδα των S-400 Triumf, να καταρριφθεί ρωσικό αεροσκάφος που επέστρεφε από προγραμματισμένη πτήση, επειδή η συριακή αεράμυνα έκανε λάθος και δεν υπήρξε συνεργασία των δύο συμμάχων σε μια τόσο μικρή περιοχή.defence-point.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ιστολόγιο μας δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή.
Παρακαλούμε να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες, επίσης οι σχολιασμοί σας να μη ξεφεύγουν από τα όρια της ευπρέπειας.
Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις, θα διαγράφονται.
Τα σχόλια πλέον ελέγχονται από τους διαχειριστές του ιστολογίου, γιαυτό θα υπάρχουν καθυστερήσεις στην εμφάνιση τους. Γενικά γίνονται όλα αποδεχτά, εκτός από αυτά που είναι διαφημίσεις ή απάτες.
Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση.
(επικοινωνία:eleftheroi.ellines@gmail.com)