Σελίδες

Τετάρτη 31 Ιανουαρίου 2018

Ιεράρχες θέσεις για το συλλαλητήριο στις 4/2/18 για τη Μακεδονία.

Ξεκινάμε το αφιέρωμα μας με την αλλαγή στάσης του Ιερώνυμου :

Μήνυμα του Αρχιεπισκόπου στο συλλαλητήριο για την ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ- Τι περιμένει η Εκκλησία της Ελλάδος

του Γιώργου Νταλιάρη- ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ
Το συλλαλητήριο της Αθήνας για την Μακεδονία έχει κινητοποιήσει μεγάλο μέρος των πολιτών της χώρας. Η Εκκλησία από την προηγούμενη Παρασκευή έχοντας ξεκαθαρίσει τη θέση της για τη συγκέντρωση αυτή υπό προϋποθέσεις θα έχει ενεργό ρόλο.

Το ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ μετέφερε την Κυριακή τη θέση ενός εκ των συνδιοργανωτών του συλλαλητηρίου, του κ.Γιώργου Τάτσιου, που είχε δηλώσει πως η Συντονιστική Επιτροπή επιθυμεί να λάβει την ευλογία του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερωνύμου.

Το αίτημα δεν έχει κατατεθεί ακόμη, αλλά αυτό θα γίνει πιθανότατα σήμερα και εφόσον λυθεί το θέμα με την άδεια από το δήμο Αθηναίων για την παραχώρηση της Πλατείας Συντάγματος.
Στο ραντεβού με τον Αρχιεπίσκοπο, ο προκαθήμενος της Ελλαδικής Εκκλησίας θα ακούσει τους διοργανωτές και αν υπάρχουν οι προϋποθέσεις τότε στο συλλαλητήριο της Κυριακής θα διαβαστεί μήνυμα του από τον ο εκπρόσωπο Τύπου της Ιεράς Συνόδου και αρχαιότερο των Συνοδικών, Μητροπολίτη Σύρου Δωρόθεο, σύμφωνα με αξιόπιστη πηγή της Αρχιεπισκοπής Αθηνών που μίλησε στο ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ.
Αν τελικώς συμβεί κάτι τέτοιο, θα είναι μια κίνηση που θα χαροποιήσει το λαό, που θέλει την Εκκλησία να ενώσει τη φωνή της με τη δικιά του για το μείζον αυτό εθνικό θέμα.

Μεσογαίας Νικόλαος: «Θα είμαι παρών στο συλλαλητήριο για την ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ»


Βροντερό παρών στο συλλαλητήριο της Αθήνας για την Μακεδονία από τον Μητροπολίτη Μεσογαίας Νικόλαο. Ο Ιεράρχης με ανακοίνωσή του καταθέτει την άποψή του για τη συγκέντρωση ενώ σχολιάζει και τη θέση του Αρχιεπισκόπου.

Αναλυτικά η Εγκύκλιος του Σεβασμιωτάτου:
Προς
Τους ευσεβείς Χριστιανούς
της καθ’ ημάς Ιεράς Μητροπόλεως
Αγαπητοί μου αδελφοί,
Πολ­λοί ρω­τούν για το αν υ­παρ­χει προ­βλημα με τη συμ­με­τοχή τους στο συλ­λα­λη­τη­ριο της Κυ­ρι­α­κης 4 Φε­βρου­α­ρίου για τη ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ. Ε­πειδή διά­φο­ρες δη­λω­σεις και το­πο­θε­τη­σεις και από εκ­κλη­σι­α­στι­κης πλευ­ρας ε­χουν προ­κα­λε­σει σχε­τική συγ­χυση, θα ή­θελα να πω στην α­γάπη σας δυό λο­για.
Ένα α­γνο πα­τρι­ω­τικό συλ­λα­λη­τη­ριο, που μα­λι­στα στη­ρι­ζει τα όσα ε­χει πεί η Ι­ερά Συ­νο­δος στη σχε­τική Α­να­κοί­νωσή της, α­πο­τε­λεί, ο­πως και οι ε­κλο­γες η ένα δη­μο­ψη­φι­σμα, εκ­φραση της λα­ι­κης βού­λη­σης, αρ­κεί να μην το κα­κο­ποι­η­σουν α­κρο­τη­τες και κρυ­φες πο­τα­πες σκο­πι­μο­τη­τες. Το συλ­λα­λη­τη­ριο της Θεσ­σα­λο­νι­κης, α­σχετα με τους λο­γους που α­κού­σθη­καν, η­ταν μία συγ­κλο­νι­στική λαική κραυγή, μια φωνή α­να­στε­να­γμού πα­νε­θνι­κού δι­α­με­τρη­μα­τος, ο,τι κα­λυ­τερο είδε η πα­τρίδα μας τα τε­λευ­ταία χρο­νια. Ο τρο­πος της αν­τι­δρα­σης και της πο­λε­μι­κης αυ­των που το α­πορ­ριπτουν, από μο­νος του φα­νε­ρω­νει τη ση­μα­σία και την α­ξία του.
Ευ­και­ρία να μα­ζευ­τούμε ο­λοι μαζί και στην Α­θήνα και να δι­α­τρα­νω­σουμε την α­γάπη μας στην πα­τρίδα και την α­νάγκη μας για ε­θνική α­ξι­ο­πρε­πεια και υπερη­φα­νεια. Αρ­κετά ε­χουμε πλη­ρω­σει τα λάθη μας. Και­ρος να ορ­θω­σουμε ως λαός ο­λοι μαζί το α­να­στημά μας και να α­να­στη­σουμε την α­ξι­ο­πρε­πειά μας.
Ρω­τούν με­ρι­κοί για τον Αρ­χι­ε­πι­σκοπο και τις δη­λω­σεις του. Ο Αρ­χι­ε­πι­σκο­πος μας α­πλα είπε ότι προ­τι­μάει αυ­τος τα δυ­σκολα και όχι τα ευ­κολα. Δεν είπε να μην κα­νουμε ε­μείς τα ευ­κολα. Ε­μείς λοι­πον θα κα­νουμε ως λαός το ευ­λο­γη­μένο και τόσο ω­ραίο ευ­κολο, το να βρε­θούμε ο­λοι μαζί και να συμ­βα­λουμε στη δυ­νατή φωνή του λαού. Αυτό ει­ναι πρα­γματι ευ­κολο, αλλά πολύ ου­σι­α­στικό. Ο­σοι λοι­πον μπο­ρείτε και το θε­λετε, μη δι­στα­σετε να το κα­νετε. Η ευ­λο­γία του Θεού θα ει­ναι μαζί σας. Μην αμ­φι­βαλ­λετε κα­θο­λου.
Εν­νο­ει­ται ότι κι εγώ, πρώτα ο Θεός, θα ει­μαι πα­ρων στο Συν­τα­γμα την ερ­χο­μενη Κυ­ρι­ακή 4 Φε­βρου­α­ρίου στις 2:00μ.μ. μαζί σας.
Μετά πολ­λων ευ­χων,
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
† Ο Μεσογαίας και Λαυρεωτικής ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Γλυφάδας Παύλος στο ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ: «Θα πάω στο συλλαλητήριο την Κυριακή – Καλώ και το λαό να έρθει»

του Γιώργου Θεοχάρη
Κάλεσμα προς το λαό για το συλλαλητήριο της Αθήνας απευθύνει μέσα από το ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ο Μητροπολίτης Γλυφάδας κ.Παύλος ο οποίος δηλώνει ότι θα παραστεί και ο ίδιος. Υπενθυμίζουμε ότι το συλλαλητήριο θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 4 Φεβρουαρίου στην Πλατεία Συντάγματος.

Δηλώνει πιστός στην απόφαση που έλαβε η πρόσφατη Ιερά Σύνοδος για το θέμα της ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ και τη συμμετοχή των Μητροπολιτών στο συλλαλητήριο.
«Με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο η απόφαση της ΔΙΣ που δίνει το δικαίωμα στον εκάστοτε Μητροπολίτη να πράξει κατά συνείδηση. Το θέμα της ονομασίας των Σκοπίων είναι ιδιαίτερα ευαίσθητο και αφορά και την Εκκλησία».
Στη πρόσφατη Συνεδρίαση της Ιεράς Συνόδου είχε εκδοθεί το κάτωθι ανακοινωθέν:
Συνήλθε σήμερα Παρασκευή, 26 Ιανουαρίου 2018, σε έκτακτη Συνεδρία η Διαρκής Ιερά Συνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, υπό την Προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου.
Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος ενημερώθηκε από τον Μακαριώτατο Πρόεδρο για τα διατρέξαντα από την προηγουμένη Συνεδρία Της, του μηνός Ιανουαρίου, έως σήμερα, σχετικά με το θέμα της ονομασίας του Κράτους των Σκοπίων και ιδιαιτέρως την εκκλησιαστική του παράμετρο, για το οποίο είχε εκδώσει το από 10.1.2018 σχετικό Ανακοινωθέν Της.
Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος παρατηρεί ότι ορισμένοι ούτε ανέγνωσαν ορθά το γράμμα, ούτε αντελήφθησαν ουσιαστικά το πνεύμα της ξεκάθαρης θέσης Της, περί της μη αποδοχής εκ μέρους της Εκκλησίας του όρου «Μακεδονία» η παραγώγου του, ως συστατικού του ονόματος του Κράτους των Σκοπίων, που άλλωστε θα είχε επιπτώσεις και στην ονομασία της σχισματικής αυτοαποκαλούμενης εκκλησίας της «Μακεδονίας».
Μιας θέσης, την οποία πρώτη η ίδια, με πλήρη συναίσθηση της ιστορικής Της ευθύνης, διετύπωσε με τόσο σαφή και κατηγορηματικό τρόπο, συμμεριζόμενη απόλυτα την εύλογη αγωνία και των Ιεραρχών, που διαποιμαίνουν τις Ιερές Μητροπόλεις στην Μακεδονία μας, αλλά και τις δικαιολογημένες ανησυχίες του κυρίαρχου Λαού και σύσσωμου του Οικουμενικού Ελληνισμού, σε ένα εξαιρετικά ευαίσθητο εθνικό θέμα.
Γιατί στο όνομα «Μακεδονία» περικλείονται και κορυφώνονται οι αλυτρωτικές διαθέσεις του Κράτους των Σκοπίων.
Εκφράζει δε την λύπη και την πικρία Της, διότι κάποιοι ηθελημένα παρερμήνευσαν την νηφάλια και ενωτική επισήμανση του Μακαριωτάτου Προέδρου Της, Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου, περί της ανάγκης αντιμετώπισης του όλου ζητήματος με όρους εθνικής συναίνεσης, συνεννόησης και ομοψυχίας, στην διάρκεια της ενημέρωσής του από τον Πρωθυπουργό, για την πορεία των διαπραγματεύσεων σχετικά με την ονομασία του Κράτους των Σκοπίων, την Πέμπτη 18 Ιανουαρίου ε.ε., στην Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών, κατόπιν πρωτοβουλίας του κ. Πρωθυπουργού και την ταυτόχρονη ενημέρωσή Του, από τον Μακαριώτατο, για την εκκλησιαστική διάσταση του θέματος.
Η Εκκλησία της Ελλάδος, πρωτοπόρος διαχρονικά στους αγώνες του Έθνους, θεωρεί ότι κάθε έκφραση υπερασπίσεως των δικαίων της Μακεδονίας μας είναι επαινετή, αρκεί αυτή να είναι γνήσια, ανιδιοτελής και πηγαία, και πάντα στο πνεύμα μιας νόμιμης και δημοκρατικής εκδήλωσης.
Ως εκ τούτου, στο πλαίσιο της ελευθερίας εκφράσεως των Κληρικών και Λαϊκών μελών Της, σέβεται το δικαίωμα αυτών να πράττουν κατά συνείδηση, με σύνεση και υπευθυνότητα.
Στα άκριτα, μάλιστα, συμπεράσματα και τις εκ του πονηρού εύκολες αποφάνσεις όσων συνειδητά δεν αντιλαμβάνονται τις προθέσεις Αυτής και του Προέδρου Της, η Διαρκής Ιερά Σύνοδος ρητά δηλώνει ότι δεν μετέχει σε πολιτικές διεργασίες και μεθοδεύσεις, ούτε αποδέχεται να παίζει ο οιοσδήποτε πολιτικά παίγνια εις βάρος Της.
Μόνη Της ιερή ευθύνη είναι να διακονεί την ενότητα όλων των Ελλήνων αδιακρίτως.
Άλλωστε, στα εθνικά θέματα δεν χωρούν μικροκομματικές η μικροπολιτικές προσεγγίσεις και ερμηνείες.
Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος αποφάσισε ωσαύτως όπως το Σάββατο της Τυρινής, 17 Φεβρουαρίου, τελέσει Συνοδική Θεία Λειτουργία και Ιερό Μνημόσυνο υπέρ αναπαύσεως των ψυχών του ήρωα του Μακεδονικού αγώνος Παύλου Μελά και όλων των Μακεδονομάχων, στον τόπο όπου ηρωικώς έπεσαν, την Στάτιστα της Ιεράς Μητροπόλεως Καστορίας.

Νέας Σμύρνης Συμεών: «Συμμετοχή στο συλλαλητήριο με ενθουσιασμό και σεμνότητα»

«Πράσινο φως» για συμμετοχή Κλήρου και λαού στο συλλαλητήριο της 4ης Φεβρουαρίου στο συλλαλητήριο της Πλατείας Συντάγματος για την Μακεδονία άναψε ο Μητροπολίτης Νέας Σμύρνης Συμεών.

Η ανακοίνωση της Μητρόπολης αναφέρει:
Εξ αφορμής ερωτημάτων που υπέβαλαν κληρικοί και λαικοί σχετικά με τη συμμετοχή τους στο συλλαλητήριο για την υπεράσπιση των δικαίων της Μακεδονίας μας στην πλατεία Συντάγματος την προσεχή Κυριακή 4 Φεβρουαρίου, ο Σεβασμ. Μητροπολίτης μας κ. Συμεών (ο οποίος κατά την τρέχουσα συνοδική περίοδο είναι και μέλος της Διαρκούς Συνόδου), ανακοινώνει τα ακόλουθα:
«Η Ιερά Σύνοδος που συνήλθε εκτάκτως στις 26 Ιανουαρίου με την απόφασή της χαρακτηρίζει τη συμμετοχή κληρικών και λαικών στο συλλαλητήριο της Κυριακής 4 Φεβρουαρίου επαινετή. Αρκεί η συμμετοχή του καθενός να είναι ελεύθερη προσωπική του επιλογή και να εκφράζει το γνήσιο πατριωτικό φρόνημά του.
Επομένως, όσοι από τους κληρικούς και τους πι-στους της Ιεράς Μητροπόλεώς μας επιθυμούν να συμμετάσχουν, είναι ελεύθεροι να το πράξουν, με ενθουσιασμό, με σοβαρότητα και σεμνότητα».

Γόρτυνος Ιερεμίας: «Ολοι στο συλλαλητήριο της Αθήνας για την Μακεδονία

Ιεράρχες ανά την Ελλάδα λαμβάνουν θέση υπέρ του συλλαλητηρίου της Αθήνας για την Μακεδονία στις 4 Φεβρουαρίου. Πριν από μερικές ημέρες μέσα από το ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ο Μητροπολίτης Σπάρτης Ευστάθιος έκανε σχετικό κάλεσμα, ενώ σήμερα κάτι αντίστοιχο έπραξε από άμβωνος και ο Μητροπολίτης Γόρτυνος Ιερεμίας.

Αναλυτικά το κήρυγμα του Σεβασμωτάτου…
1. Με την αρχή του Τριωδίου, αδελφοί μου χριστιανοί, συνεχίζουμε τα διακοπέντα δογματικά κηρύγματά μας. Το παν, χριστιανοί μου, είναι η πίστη μας, στην οποία πρέπει να μαθητευθούμε καλά και να την εκδηλώνουμε με έργα καλά στην ζωή μας.
Στην σειρά των μαθημάτων μας βρισκόμαστε στο δόγμα της Αγίας Τριάδος. Λέγαμε ότι κατά την ορθόδοξη πίστη μας ο Θεός είναι ένας κατά την ουσία, αλλά είναι τρία πρόσωπα. Είναι τριαδικός στις υποστάσεις, γιατί το πρόσωπο λέγεται και υπόσταση. Και είπαμε στο προηγούμενο μάθημά μας ότι η πίστη μας αυτή για τον Τριαδικό Θεό λέγεται σε πολλά χωρία και στην Παλαιά και στην Καινή Διαθήκη.
2. Προχωρούντες στο σημερινό μας κήρυγμα λέγουμε ότι το καθένα από τα τρία πρόσωπα της θεότητας είναι ο όλος Θεός. Θεός ο Πατέρας, Θεός ο Υιός, Θεός και το Άγιο Πνεύμα. Όχι δηλαδή ότι το κάθε πρόσωπο έχει ένα μέρος της θεότητας και τα τρία μαζί έπειτα αποτελούν τον ένα Θεό, αλλά το κάθε πρόσωπο είναι όλος ο Θεός. Για την θεότητα του Πατέρα λέγουν μύρια τόσα χωρία της Αγίας Γραφής, και της Παλαιάς και της Καινής Διαθήκης. Την θεότητα του Υιού και του Αγίου Πνεύματος η Αγία Γραφή την εκφράζει με το να αποδίδει στα πρόσωπα αυτά ιδιότητες, που αρμόζουν μόνο στον Θεό, όπως: Την αιωνιότητα, την αγιότητα, την παντοδυναμία, την παγγνωσία και την πανταχού παρουσία.1 Και την θεότητα πάλι του Υιού και του Αγίου Πνεύματος την εκφράζει η Αγία Γραφή με το να αποδίδει στα πρόσωπα αυτά θεία έργα και τιμή, όπως την δημιουργία του κόσμου και την σωτηρία των ανθρώπων και την λατρευτική προσκύνηση από όλους.2 Αλλά έχουμε και χωρία στην Αγία Γραφή στα οποία αναφέρεται ρητώς η ονομασία «Θεός» και για τον Υιό και για το Άγιο Πνεύμα. Για τον Υιό, τον Ιησού Χριστό, αναφέρω μόνο τον λόγο του αποστόλου Παύλου, «Θεός εφανερώθη εν σαρκί».3 Ο λόγος αυτός λέγεται για τον Υιό του Θεού, γιατί αυτός εσαρκώθη. Και για το Άγιο Πνεύμα αναφέρω τον λόγο του αποστόλου Πέτρου προς τον Ανανία, όπου του λέγει ότι, με το να πεί ψέμα προς το Άγιο Πνεύμα, είπε ψέμα στον Θεό. «Ουκ εψεύσω ανθρώποις, αλλά τω Θεώ» (Πραξ. 5,4). Εδώ το Άγιο Πνεύμα ονομάζεται Θεός. Αλλά έχουμε και πολλά χωρία στην Καινή Διαθήκη, στα οποία το Άγιο Πνεύμα αναφέρεται ως ιδιαίτερο πρόσωπο μαζί με τα άλλα θεία πρόσωπα, τον Πατέρα και τον Υιό. Λόγου χάριν, αναφέρω τον πασίγνωστο λόγο του Κυρίου μας Ιησού Χριστού προς τους μαθητές Του, «πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τα έθνη, βαπτίζοντες αυτούς εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος» (Ματθ. 28,19).4
3. Η θεότητα του Υιού, του Ιησού Χριστού, προέρχεται από τον Πατέρα με την γέννηση,5 η δε θεότητα του Αγίου Πνεύματος προέρχεται από τον Πατέρα πάλι, με την εκπόρευση.6 Ο Θεός Πατέρας είναι η αρχή και πηγή της θεότητας. Έχουμε πεί ότι και τα τρία πρόσωπα της Αγίας Τριάδος έχουν την ίδια και την αυτήν θεία Ουσία. Και η ενότητα αυτή της θείας ουσίας στα πρόσωπα της Αγίας Τριάδος έχει δύο χαρακτηριστικά: (α) Αποκλείει το ένα πρόσωπο να υποτάσσεται στο άλλο7 και (β) και τα τρία πρόσωπα δρούν μαζί προ τα έξω και όχι μεμονωμένα. Την υπόταξη του ενός προσώπου στο άλλο την αποκλείουν τα χωρία εκείνα της Καινής Διαθήκης που ομιλούν για την ισότητα των Τριών προσώπων, όπως, λόγου χάριν, ο λόγος του Χριστού προς τον Πατέρα Του, «τα εμά πάντα σα εστί και τα σα εμά» (Ιωάν. 17,10).8 Την κοινή δε εξωτερική ενέργεια των τριών προσώπων της θεότητας, την δηλώνουν εκείνα τα χωρία στα οποία λέγεται, «α αν εκείνος (ο Πατήρ) ποιή, ταύτα και ο Υιός ομοίως ποιεί» (Ιωάν. 5,19. Βλ. και 5,26). Όμως, παρά το ότι η εξωτερική ενέργεια της θεότητας είναι κοινή και στα τρία πρόσωπα, σαν προιόν της μιάς θελήσεως του Θεού, κάθε πρόσωπο έχει κάποια ιδιαίτερη ενέργεια. Το ιδιαίτερο του Πατέρα είναι το ότι είναι «ο εξ ου τα πάντα». Δηλαδή, είναι ο δημιουργός του κόσμου και ο αίτιος της απολυτρώσεως, καθόσον το σχέδιο της δημιουργίας και της απολυτρώσεως το εσχεδίασε προαιωνίως ο Πατέρας, αλλά το ετέλεσε κατά το πλήρωμα του χρόνου διά του Υιού.9 Ο Υιός είναι ο «δι᾽ ου τα πάντα εγένετο» και μάλιστα η απολύτρωση των ανθρώπων.10 Και το Άγιο Πνεύμα είναι ο «εν ω τα πάντα εγένετο». Είναι η ζωογόνος αρχή του αγιασμού. Τελειοί πάσα ενέργεια του Πατρός και του Υιού και ιδιαίτερα ετοιμάζει την απολύτρωση των ανθρώπων, αφού το Άγιο Πνεύμα ελάλησε διά των Προφητών και διά του Αγίου Πνεύματος έγινε η γέννηση και η χρίση του Κυρίου Ιησού Χριστού. Το Άγιο Πνεύμα πάλι τελειοί το έργο της σωτηρίας με το να οικειοποιεί στους ανθρώπους τα αγαθά της σταυρικής θυσία του Χριστού και να αγιάζει αυτούς συνδέοντάς τους με τον Πατέρα και τον Υιό.11 Θα πρέπει όμως να πούμε και μάλιστα να τονίσουμε ότι η αυτή η ιδιαίτερη, όπως την είπαμε, ενέργεια κάθε προσώπου της Αγίας Τριάδος δεν πρέπει να θεωρηθεί διηρημένη, σαν, δηλαδή, κάθε πρόσωπο να ενεργεί μεμονωμένα, γιατί, όπως είπαμε, οι εξωτερικές αυτές θείες ενέργειες προέρχονται από την μία βούληση της θεότητας. Την κοινή προς τα έξω ενέργεια των προσώπων της Αγίας Τριάδος, την «οικονομική» Τριάδα, όπως την λέγουν οι θεολόγοι, την εκφράζει αυτός ο ωραίος λόγος του αγίου Αθανασίου: «Ο Πατήρ, δι᾽ Υιού, εν Πνεύματι Αγίω ποιεί τα πάντα»12
Αλλά θα συνεχίσουμε στο επόμενο κήρυγμά μας.
Με πολλές ευχές,
† Ο Μητροπολίτης Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως Ιερεμίας
Χριστιανοί μου! Είμαστε ενάντιοι στην αναιδή απαίτηση των Σκοπίων να μας πάρουν για το κρατίδιό τους το όνομα της Μακεδονίας μας. Το σχέδιό τους είναι πολύ πονηρό και δόλιο. Σχέδιο ενάντιο και προς την Εκκλησία μας και όχι μόνο προς την πατρίδα μας. Γι᾽ αυτό όλοι στο συλλαλητήριο των Αθηνών στο Σύνταγμα στις 4 Φεβρουαρίου, ώρα 14:00. Όλοι, κλήρος και λαός.
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
1. Για τον Ιησού Χριστό βλ. Ιωάν. 1,1-2. Α´ Πετρ. 3,22. Εβρ. 1,8. 7,26. Ιωάν. 2,25. 21,17. Περί του Αγίου Πνεύματος βλ. Α´ Κορ. 12,11. Α´ Κορ. 2,10-11. Ιωάν. 15,26.
2. Κολ. 1,16-27. Β´ Κορ. 5,20. Φιλ. 2,9-11. Β´ Κορ. 13,13 κ.α.
3. Α´ Τιμ. 3,16.
4. Βλ. και Β´ Κορ. 13,13. Α´ Κορ. 12,5-13 κ.α.
5. Εβρ. 1,5. 5,5. Ιωάν. 17,5. 8,42. 6,42. Ψαλμ. 2,2.
6. Ιωάν. 15,26, «Ο παρά του Πατρός εκπορεύεται».
7. Subordinatio, λέγεται αυτό.
8. Βλ. και Ιωάν. 5,23. Κολ. 1,13. Ιωάν. 3,34 κ.α.
9. Α´ Κορ. 8,6. Εφ. 1,4. Β´ Τιμ. 1,9 εξ.
10. Ιωάν. 1,3. Α´ Κορ. 1,30.
11. Ιωάν. 14,26. Α´ Κορ. 12,11-30. Ιωάν. 14,16. Γαλ. 4,6.
12. Επιστολή προς Σεραπίωνα Ι,28.

Σπάρτης Ευστάθιος στο ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ: «Καλώ τον λαό να πάει στο συλλαλητήριο της Αθήνας- Εξω από αυτό οι… υποψήφιοι πολιτικοί»

του Γιώργου Θεοχάρη
Να δώσει δυναμικό παρών στο συλλαλητήριο της Αθήνας καλεί τον λαό ο Μητροπολίτης Σπάρτης Ευστάθιος, που μιλώντας στο ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ διατράνωσε τη φωνή του για τα ιδανικά και τις αξίες της Ελλάδας.

Ο Ιεράρχης σε αποκλειστικές του δηλώσεις, καταθέτει την προσωπική του άποψη για τα συλλαλητήρια, αλλά και την στάση της Εκκλησίας για το θέμα.
Παράλληλα όμως, ζητά από τους διοργανωτές να μην επιτρέψουν σε κανέναν να εκμεταλλευτεί πολιτικά τις μεγάλες αυτές συγκεντρώσεις, που αφορούν ένα εθνικό θέμα και στις οποίες δεν πρέπει να μπουν κομματικές ταμπέλες.
– Σεβασμιώτατε, είδαμε στην Θεσσαλονίκη εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες να βγαίνουν στους δρόμους για την Μακεδονία. Πως κρίνετε αυτή τη μαζικότητα της διαδήλωσης;
«Ο Χριστιανικός κόσμος είναι ευαισθητοποιημένος με εθνικά θέματα και όταν δε φτάνουμε να διαπραγματευόμαστε το όνομα της Μακεδονίας μας πολύ καλά κάνει και βγαίνει στο δρόμο. Αυτό είναι πηγαίο και ξεκινά από την αγάπη του λαού για την πατρίδα μας. Μην απεμπολήσουμε τα δικαιώματα που κληρονομήσαμε από τους προγόνους μας. Να μη ζημιώσουμε την πατρίδα μας, οφείλουμε να είμαστε πιστοί στα ιδανικά της».
– Στις 4 Φεβρουαρίου θα γίνει ένα νέο συλλαλητήριο στην Αθήνα. Τι έχετε να πείτε για το νέο ραντεβού που έχει δοθεί;
«Αρχικά, πρέπει να πως ένα μεγάλο μπράβο στο λαό που συμμετείχε στο συλλαλητήριο της Θεσσαλονίκης. Εύχομαι το συλλαλητήριο της Αθήνας να είναι μεγαλύτερο και καλώ το λαό να συμμετάσχει σε αυτό».
– Ποια στάση πρέπει να κρατήσει η Εκκλησία;
«Η Εκκλησία είναι μάνα. Η Εκκλησία ως διοικούσα πρέπει να συζητάει με το λαό ώστε και ο λαός να έχει πρόσβαση στα κέντρα λήψεως αποφάσεων. Εν τω μεταξύ θα ήθελα να υπογραμμίσω να μην υπάρξει ίχνος πολιτικοποίησης αυτών των συλλαλητηρίων και να σεβαστούμε την αναγκαιότητα και τη σοβαρότητα του μεγάλου αυτού εθνικού θέματος. Κάτω τα χέρια από την πολιτικοποίηση του συλλαλητηρίου καθώς τελευταία υπήρξαν σημάδια πολιτικοποίησης από συγκεκριμένα πρόσωπα που μίλησαν στο συλλαλητήριο της Θεσσαλονίκης. Εύχομαι οι διοργανωτές να λάβουν τα μέτρα τους».

Η Μητρόπολη Κορίνθου θα συμμετάσχει στο συλλαλητήριο της Αθήνας για την Μακεδονία

Η Μητρόπολη Κορίνθου με επίσημο τρόπο κάνει γνωστό πως θα συμμετάσχει στο συλλαλητήριο της Κυριακής για την Μακεδονία. Σε σημερινή Σύναξη πυο συνεκάλεσε ο Μητροπολίτης Διονύσιςο ελήφθη η απόφαση ώστε ειρηνικά και συντεταγμένα να γίνει η αποστολή στην Αθήνα.

Η ανακοίνωση που εκδόθηκε αναφέρει:
Η Αποστολική Ιερά Μητρόπολις Κορίνθου, μετά από την σύναξι των Αρχιερατικών Επιτρόπων, των Εφημερίων και μερίδος των Εκκλησιαστικών Επιτρόπων της πόλεως Κορίνθου, που πραγματοποίησε, υπό την προεδρίαν του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου της κ.κ. Διονυσίου, την 29ην Ιανουαρίου 2018, στην «Κροκίδειο» αίθουσα και αφού έλαβε υπ᾿ όψιν της την σχετικήν με το θέμα απόφασιν της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος ως και την Εκκλησιαστικήν πτυχήν του θέματος, σας ανακοινώνει ότι απεφάσισε την ειρηνικήν της συμμετοχή στο συλλαλητήριο για την «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» την Κυριακή 4ην Φεβρουαρίου 2018 στην Πλατεία Συντάγματος στην Αθήνα.
Η συμμετοχή του Λαού στο συλλαλητήριο της Κυριακής 4ης Φεβρουαρίου 2018 κρίνεται απαραίτητη για την έκφρασι της ενότητος, του Πατριωτικού σθένους, της ομοψυχίας αλλά και της ευθύνης έναντι των επερχομένων γενεών ότι δεν παρεδώσαμε «αμαχητί» ό,τι κληροδότησαν σ᾿ εμάς με ποταμούς αιμάτων και εκατόμβες θυμάτων οι «ήρωες» Πρόγονοί μας.
Για την συμμετοχή σας στην δυναμική αυτή διαβεβαίωσι ότι η Μακεδονία είναι Μία και Ελληνική απευθυνθήτε στους Εφημερίους της Ενορίας Σας για να πληροφορηθήτε πως, πότε και από που θα ξεκινήσετε.

Μεσσηνίας Χρυσόστομος: «Τι γυρεύει η Εκκλησία στο θολό «παζάρι» των συλλαλητηρίων;»

Ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος επανέρχεται σήμερα με άρθρο του για τα συλλαλητήρια για την Μακεδονία και τη συμμετοχή της Εκκησίας. Αφού επαναλαμβάνει τη θέση του για το αν πρέπει να συμμετέχει η Εκκλησία σε τέτοιες συγκεντρώσεις, αφήνει αιχμές για τους διοργανωτές, αλλά θέτει ερωτήματα για Επισκόπους και για οργανισμούς Κληρικών που τις στηρίζουν.

Αναλυτικά όσα αναφέρει ο Ιεράρχης:
Τον τελευταίο καιρό και με αφορμή την αναζωπύρωση των διπλωματικών κινήσεων προς επίλυση των διμερών διαφορών της Ελλάδος με το κράτος των Σκοπίων (FYROM) (αλυτρωτισμός, ονοματοδοσία, erga omnes και άλλα τινά εξίσου σοβαρά που ίσως δεν πολυσυζητούνται δημοσίως) γίνεται επίσης αρκετή συζήτηση ως προς την διοργάνωση συλλαλητηρίων και τη θέση της Εκκλησίας της Ελλάδος έναντι αυτών.
Ο καταιγισμός δηλώσεων, υποδείξεων, προτροπών, «αναταράξεων» εκκλησιαστικών, συνηγορούν ή μάλλον επιβεβαιώνουν, ότι -δυστυχώς- και παρά τις όποιες διευκρινιστικές προσεγγίσεις της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της 26ης Ιανουαρίου ε.έ., κινούμεθα στο επικίνδυνο όριο της εκκοσμίκευσης και του εκπροτεσταντισμού του εκκλη-σιαστικού μας ήθους. Και γίνομαι πιο συγκεκριμένος:
Η Εκκλησία της Ελλάδος, πράγματι, και κατά το παρελθόν οργάνωσε συλλαλητήρια ή λαοσυνάξεις και μολονότι θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί, ότι τότε, τόσο ο λόγος όσο και ο τρόπος της οργάνωσής τους Της παρείχαν κάποια δικαιολογία, εντούτοις τις “εξαργύρωσε”, αρκετές δεκαετίες αργότερα, πολύ ακριβά. Δεν αδικώ μάλιστα την ιστορική ακρίβεια, εάν ισχυριστώ, ότι το ανταποδοτικό “όφελος” ήταν αρκετά χαμηλό σε σχέση προς τον “αγώνα” και η ζημία αρκετά υψηλή σε σχέση προς τις επιδιώξεις Της.
Στην παρούσα όμως συγκυρία, σύνολη η διοργάνωση των συλλαλητηρίων είναι παντελώς διαφορετική και ξένη προς τον όλο θεσμό της Εκκλησίας. Η οργάνωσή τους κινείται σε ένα θολό περιβάλλον, εκμετάλλευσης της αδιαμφισβήτητης και αμετακίνητης θέσης του ελληνικού λαού ως προς τη μή χρήση του ονόματος «Μακεδονία» για το γειτονικό κράτος των Σκοπίων. Γι’ αυτό και τολμώ να θέσω καλόπιστα κάποια ερωτήματα και προβληματισμούς :
– Ποιοι είναι άραγε οι “άθεσμοι” οργανωτές των συλλαλητηρίων; Πρόεδροι οργανώσεων και ομάδων, οι οποίοι προφανώς εκπροσωπούν μια μερίδα του λαού μας. Επιτρέπεται, συνεπώς, να σταθεί θεσμικά δίπλα τους η Εκκλησία, ως “θεραπαινίδα”; Ξεχνάμε, ότι η Εκκλησία εκφράζει το όλον και όχι το μέρος, με το οποίον δεν μπορεί να ταυτίζεται;
– Ποιους εκπροσωπούν οι “άγνωστοι” συνδιοργανωτές, οι οποίοι επιδιώκουν να χρησιμοποιήσουν τη θεσμική Εκκλησία και να την “καπελώσουν“ για την ικανοποίηση δικών τους πολιτικών σκοπιμοτήτων, άλλοθι και επιδιώξεων ;
– Ποιοι είναι οι ανεύθυνοι εκείνοι ομιλητές, τους οποίους μάλιστα εξουσιοδοτούν επιπόλαια και ανεπίγνωστα κάποιοι επίσκοποι, για να διαβάσουν προς τον λαό το προσωπικό τους μήνυμα και τι τάχα εκπροσωπούν ή με ποια ιδιότητα απευθύνονται με τρόπο προκλητικό προς τον Προκαθήμενο και την Ιεραρχία της Ελλαδικής Εκκλησίας προσκαλώντας τους να συμμετάσχουν στα δικά τους συλλαλητήρια;
– Ποιος είναι όμως και εκείνος ο εκκλησιολογικά ανυπόστατος συνδικαλιστικός οργανισμός ιερέων – κληρικών, ο οποίος προτρέπει τους κληρικούς να συμμετάσχουν σε ένα συλλαλητήριο για το οποίο η Εκκλησία θεσμικά έχει ήδη αποφανθεί; Πού βρίσκεται άραγε η κανονική συγκατάθεση των επισκόπων, στους οποίους ανήκουν κανονικά και εκκλησιολογικά οι εν λόγω κληρικοί; Δεν διαβλέπετε, αγαπητοί μου, ότι η κατ’ αυτόν τον τρόπο αντιμετώπιση του όλου θέματος εκφράζει έναν αμιγώς εκκλησιολογικό εκπροτεσταντισμό πρεσβυτεριανού και συγχρόνως δημοσιοϋπαλληλικού τύπου ιερωσύνης, η οποία ιεροκανονικά είναι μετέωρη;
Θεωρώ, όπως όλοι άλλωστε, δεδομένη και σεβαστή την επιθυμία κάθε Έλληνα πολίτη να συμμετάσχει σε οποιο-δήποτε συλλαλητήριο, προκειμένου να εκφρασθεί με τον πλέον δυναμικό τρόπο η λαϊκή βούληση για το συγκεκριμένο ζήτημα της ονοματοδοσίας. Πρέπει όμως να αναζητείται η θεσμική στήριξη της Εκκλησίας και μάλιστα με την συμμετοχή και παρουσία των επισκόπων Της; Μια τέτοια έκφραση αποτελεί καθαρά μια εκκοσμικευμένη αντίληψη λειτουργίας του ίδιου του εκκλησιαστικού σώματος μέσα στα “του κόσμου πράγματα”. Όταν μάλιστα αυτή η εκκοσμίκευση συνεπάγεται και τον -έστω δυσδιάκριτο για κάποιους- εκπροτεσταντισμό του εκκλησιαστικού μας ήθους, τότε κινδυνεύουμε να αλλοιωθούμε εκκλησιολογικά και να εκφυλιστούμε σε μια “θεραπαινίδα” διαφόρων ομάδων, πολλές φορές άγνωστης ιδεολογίας, τοποθέτησης και αρχών αλλά και επιδιωκόμενων σκοπιμοτήτων.
Θεωρώ, επομένως, ότι οι οποιεσδήποτε ενθουσιαστικές τάσεις θα πρέπει να περιοριστούν, προκειμένου να διαφυλά-ξουμε τον θεσμικό ρόλο της Εκκλησίας μέσα στην κοινωνία.
Ο ιστορικός, αποφασιστικός και πρωτοποριακός ρόλος της Εκκλησίας στους αγώνες του Έθνους δεν αναγνωρίζεται, ούτε καταξιώνεται στα συλλαλητήρια. Αρκεί και υπεραρκεί η επιβίωση του και η αναγνώριση του από την ίδια την Ιστορία, διαχρονικά.
Όταν μάλιστα τα συλλαλητήρια αυτά διοργανώνονται, προκειμένου να εξυπηρετηθούν πρόσωπα και σκοπιμότητες “έξωθεν και έσωθεν”, τότε η Εκκλησία δεν μπορεί να έχει λόγο συμμετοχής, ούτε και τρόπο παρουσίας.
Ας προβληματιστούμε λίγο περισσότερο και ας αναλογι-στούμε το μέλλον του θεσμού και όχι την εξέλιξη και ικανο-ποιηση των προσωπικών μας επιδιώξεων και οραματισμών !!!
ΚΑΛΑΜΑΤΑ 30-1-2018
+ Ο Μεσσηνίας Χρυσόστομος

Μητροπολίτες Δυτ.Μακεδονίας: «Την ώρα αυτή βοηθείστε όλη την Μακεδονία»

Οι Ιεράρχες της Δυτικής Μακεδονίας σε ψήφισμα που έδωσαν στη δημοσιότητα διατρανώνουν τη φωνή τους για την ελληνικότητα της Μακεδονίας, τονίζοντας πως πρέπει όλοι να βοηθήσουν αυτές τις κρίσιμες στιγμές.

Παράλληλα, αναφέρουν πως η Εκκλησία, που έχει δώσει αγώνες για την Πατρίδα, δεν μπορεί να σιωπήσει και παράλληλα στέλνουν μήνυμα στα Σκόπια.
Διαβάστε τι αναφέρουν:
  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ιστολόγιο μας δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή.
Παρακαλούμε να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες, επίσης οι σχολιασμοί σας να μη ξεφεύγουν από τα όρια της ευπρέπειας.
Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις, θα διαγράφονται.
Τα σχόλια πλέον ελέγχονται από τους διαχειριστές του ιστολογίου, γιαυτό θα υπάρχουν καθυστερήσεις στην εμφάνιση τους. Γενικά γίνονται όλα αποδεχτά, εκτός από αυτά που είναι διαφημίσεις ή απάτες.
Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση.
(επικοινωνία:eleftheroi.ellines@gmail.com)