Σελίδες

Τετάρτη 29 Απριλίου 2015

Τα διασυνδεδεμένα αυτοκίνητα. Ποιός κάθεται στη θέση του οδηγού;


σχόλιο ID-ont: Ο θαυμαστός νέος κόσμος των "διασυνδεδεμένων" αυτοκινήτων. Ακόμη μια απειλή για τα προσωπικά μας δεδομένα έρχεται. Εξαιρετική μελέτη 123 σελίδων από μια Οργάνωση προάσπισης προσωπικών δεδομένων του Καναδά. Διαβάστε το κατωτέρω διαφωτιστικό άρθρο και δείτε μετά το άρθρο, σε pdf μορφή, τη σχετική μελέτη που μπορείτε να κατεβάσετε στον υπολογιστή σας (πατώντας το βελάκι που δείχνει προς τα κάτω):

Οι ακτιβιστές-υποστηρικτές της προστασίας δεδομένων προειδοποιούν, ότι τα αυτοκίνητα γίνονται όλο και πιο συνδεδεμένα ασύρματα (με βάσεις δεδομένων) και οι πληροφορίες που συλλέγονται, διατηρούνται και μεταδίδονται, μερικές φορές κατά παράβαση των καναδικών νόμων περί ιδιωτικής ζωής.
Οι καταναλωτές συχνά δεν γνωρίζουν πόσα προσωπικά δεδομένα εκχωρούν κατά την υπογραφή συμβολαίων συντήρησης και επισκευής για τα νέα αυτοκίνητα.
Τα διασυνδεδεμένα (με βάσεις δεδομένων) αυτοκίνητα θα κυριαρχήσουν
Τα περισσότερα, αν όχι όλα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται στη Βόρεια Αμερική έχουν σήμερα κάποια ασύρματη συνδεσιμότητα, αλλά τα επόμενα χρόνια
αναμένεται να κυριαρχήσουν στην αγορά, τα πλήρως διασυνδεδεμένα αυτοκίνητα, σύμφωνα με έκθεση της οργάνωσης FIPA (https://fipa.bc.ca/).
Οι πληροφορίες συλλέγονται και μεταδίδονται μέσω του αέρα σε εξωτερικούς υπολογιστές όπου παρακολουθούνται η «υγεία» των οχημάτων και η συμπεριφορά των οδηγών, λέει η έκθεση του σωματείου. Μερικές φορές, αυτές οι πληροφορίες  μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τις ασφαλιστικές εταιρείες για την αξιολόγηση του κινδύνου του οδηγού.
Τα συστήματα πλοήγησης μπορούν να παρακολουθούν τα ιστορικά στοιχεία της θέσης και της πορείας του οχήματος. Επίσης τα συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας (infotainment) μπορούν να συλλέξουν μια πληθώρα πληροφοριών σχετικά με τις προτιμήσεις και τις συνήθειες του οδηγού.
Οι πληροφορίες που διαβιβάζονται/μετακυλίονται
«Η ανησυχία που έχει επισημανθεί σε αυτή την έκθεση είναι ότι οι πληροφορίες μετακυλίονται σε τρίτους, ότι χρησιμοποιούνται για σκοπούς μάρκετινγκ», λέει η Ramona Pringle, επίκουρος καθηγητής στο Τμήμα Μέσων Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου Ryerson.
«Και ... σύμφωνα με την καναδική νομοθεσία οι (κατασκευαστές αυτοκινήτων) πρέπει να προειδοποιούν τους ανθρώπους με πολύ διαφανή και ανοικτό τρόπο τι είδους προσωπικές πληροφορίες μετακυλίουν σε τρίτους... Η ανησυχία είναι ότι κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει αυτή τη στιγμή», λέει η Pringle.
Ακούω
Τα δεδομένα μπορούν να αποκαλύψουν «έντονα προσωπικά στοιχεία»
Τα δεδομένα που παράγονται από τις συσκευές τηλεματικής του οχήματος και τα συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας (infotainment), είναι ιδιαίτερα αποκαλυπτικά του προσωπικού τρόπου ζωής, των συνηθειών και των προτιμήσεων τους, αναφέρει η έκθεση, προσθέτοντας ότι «τα δεδομένα των οδηγών που δημιουργούνται από τα συνδεδεμένα αυτοκίνητα θεωρούνται πλέον ως μια νέα σημαντική πηγή εσόδων για τις αυτοκινητοβιομηχανίες και πολλές άλλες εταιρείες-συνεργάτες τους».
Η έκθεση προειδοποιεί ότι τα δεδομένα μπορούν να αποκαλύψουν «έντονα ιδιωτικές λεπτομέρειες της ζωής ενός ατόμου και επομένως τα συστήματα αυτά είναι εξαιρετικά ευαίσθητα και ευάλωτα σε καταχρήσεις.» Η πληροφορία αυτή λέει ότι αυτές οι πληροφορίες δεν είναι «χρήσιμες» μόνο στους εμπόρους και τις ασφαλιστικές εταιρείες, αλλά και στους κλέφτες, κυνηγούς και άλλους με κακόβουλη πρόθεση.
Η βιομηχανία «παραβιάζει» νόμους, λέει η έκθεση
Ο αρμόδιος υπουργός της κυβέρνησης είπε ότι υπάρχει ήδη ένας νόμος που προστατεύει τους πολίτες, αλλά η έκθεση αναφέρει ότι οι καταναλωτές έχουν περιορισμένες επιλογές όταν πρόκειται για τη χρήση και αποκάλυψη των προσωπικών τους δεδομένων. Αφού εξετάστηκαν αρκετές σχετικές πολιτικές προσωπικών δεδομένων των αυτοκινήτων καθώς και τις συμφωνίες παροχής υπηρεσιών, οι συγγραφείς κατέληξαν ότι η βιομηχανία παραβιάζει την καναδική νομοθεσία περί προστασίας προσωπικών δεδομένων.
Η οργάνωση FIPA (https://fipa.bc.ca/) αναφέρει ότι η κυβέρνηση πρέπει να διαμορφώσει κανονισμούς προστασίας προσωπικών δεδομένων που να είναι ειδικά σχεδιασμένοι για τη «διασυνδεδεμένη» αυτοκινητοβιομηχανία. Διαφορετικά, η Pringle, λέει, ότι οι καταναλωτές που δεν θέλουν τα προσωπικά τους δεδομένα να τα μοιράζονται με εταιρείες, τότε δεν θα έχουν άλλη επιλογή πέρα από το να οδηγούν ποδήλατα αντί των αυτοκινήτων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ιστολόγιο μας δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή.
Παρακαλούμε να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες, επίσης οι σχολιασμοί σας να μη ξεφεύγουν από τα όρια της ευπρέπειας.
Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις, θα διαγράφονται.
Τα σχόλια πλέον ελέγχονται από τους διαχειριστές του ιστολογίου, γιαυτό θα υπάρχουν καθυστερήσεις στην εμφάνιση τους. Γενικά γίνονται όλα αποδεχτά, εκτός από αυτά που είναι διαφημίσεις ή απάτες.
Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση.
(επικοινωνία:eleftheroi.ellines@gmail.com)