Σελίδες

Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου 2013

Την εποχή που τα βενζινάδικα κλείνουν το ένα μετά το άλλο ο Δ. Κυριτσάκης τους αποκαλεί κλέφτες.



Σε μια προσπάθεια στοχοποίησης των Βενζινοπωλών ο πρόεδρος της Επιτροπής Ανταγωνισμού, Δ. Κυριτσάκης, ανακοινώνει το άρθρο που ακολουθεί:

Μάς κλέβουν στο... ζύγι όλα τα βενζινάδικα!  από το : http://www.sofokleous10.gr


Σε αυτή την έρευνα συνεισφέρει και η ΕΚΠΟΙΖΩ όπου η θέση της μας δημιουργεί σκέψεις και προβληματισμούς, δείτε το σχετικό δημοσίευμα :

http://rizopoulospost.com/

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν τα Βενζινάδικα παρουσιάζουν υπερκέρδη της τάξεως των 200 εκατ. ευρώ (στο ένα δημοσίευμα ενώ στο άλλο 100 εκατ. ευρώ) σε βάρος του κράτους και των καταναλωτών, πουλώντας «φουσκωμένα» από τη ζέστη καύσιμα.


Το κύκλωμα των καυσίμων θησαυρίζει από τις υψηλές θερμοκρασίες πώλησης των καυσίμων στην Ελλάδα, καθώς τα καύσιμα αγοράζονται από τους πρατηριούχους με αναγωγή στη θερμοκρασία των 15 βαθμών Κελσίου, αλλά πωλούνται στους καταναλωτές χωρίς αναγωγή, σε θερμοκρασίες που ξεπερνούν και τους 40 βαθμούς (για κάθε 10 βαθμούς διαφοράς θερμοκρασίας, η βενζίνη διαστέλλεται περισσότερο από 1%). Έτσι, οι καταναλωτές υπερχρεώνονται γύρω στα 200 εκατ. ευρώ το χρόνο και το κράτος χάνει το ήμισυ του ποσού αυτού, αφού ως γνωστόν η μισή τιμή της βενζίνης αντιστοιχεί σε φόρους.


Στο στάδιο της λιανικής διάθεσης η μέτρηση της ποσότητας και, κατ΄ επέκταση, η τιμολόγηση του καυσίμου γίνεται με βάση τον όγκο (λίτρα), χωρίς αναγωγή σε θερμοκρασία 15 βαθμών, με ενδεχόμενο αποτέλεσμα οι καταναλωτές να επιβαρύνονται για πλασματικές παραδόσεις καυσίμων.


Ο Δ. Κυριτσάκης και εμπειρογνώμονες του υπουργείου Οικονομικών προτείνει να πωλούνται τα καύσιμα στην «καυτή» (από κλιματολογική άποψη) χώρα μας με αναγωγή στους 15 βαθμούς Κελσίου ζητώντας να προσαρμοσθούν ανάλογα, με εγκατάσταση πρόσθετων ηλεκτρονικών συστημάτων (kit) Το κόστος των συστημάτων αυτών, που έχουν πιστοποιηθεί σε χώρες της Ε.Ε., είναι πολύ χαμηλό (μόλις 1000 ευρώ για κάθε αντλία).

Με απλά λόγια προτείνουν να χρεώσουν τα βενζινάδικα με τουλάχιστον 5000 ευρώ (για 5 άντλιες ) για να μειώσουν την κλεψιά από το ζύγι στα βενζινάδικα.

Είναι όμως η αλήθεια αυτό; Η μήπως η Ε.Ε. προωθεί μέσα από τα δικά της όργανα την πώληση ειδικών κιτ που πιθανότατα κατασκευάζονται στην Γερμανία και είναι διαπιστωμένα από αυτή. 


Είναι γεγονός ότι η κατά την παραλαβή καυσίμων γίνεται αναγωγή σε μια συγκεκριμένη θερμοκρασία (15o C) ώστε να συμπεριληφθεί η διαφορά του όγκου του καυσίμου με την μεταβολή της θερμοκρασίας. Είναι διεθνές αποδεχτό καθότι οι ποσότητες είναι μεγάλες και η διαφορά στον όγκο μπορεί να ανέρχεται σε μερικά κυβικά.  

Τι επιπτώσεις έχει αυτό όμως στον καταναλωτή; 


Θα ξεκινήσουμε με τον τίτλο του δημοσιεύματος, όπου είναι άτοπος, η έκφραση μας κλέβουν στο ζύγι όλα τα βενζινάδικα δεν ισχύει, η θερμοκρασία παίζει σημαντικό ρόλο στην μεταβολή του όγκου του ρευστού, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι κάποιος αυξάνει ή μειώνει την θερμοκρασία του καυσίμου εσκεμμένα ώστε να έχει όφελος, η μεταβολή της θερμοκρασίας πραγματοποιείται από την φύση και όχι από τα βενζινάδικα.


Σύμφωνα με πίνακες που αναφέρουν τους συντελεστές για την μεταβολή του όγκου των καυσίμων σε σχέση με την διαφορά στην θερμοκρασία έχουμε:


Βενζίνη: ειδικό βάρος 0,70-0,75 Τ/μ3

Πετρέλαιο diesel: ειδικό βάρος 0,80-0,86 Τ/μ3


Υποθέτουμε ότι ένας πολίτης γεμίζει σε βενζινάδικο το ντεπόζιτο του οχήματος του χωρητικότητας 55 λίτρων με βενζίνη ή με πετρέλαιο κίνησης,  και υπολογίζουμε την διαφορά του όγκου σε δύο ακραίες θερμοκρασίες σε 1 βαθμό Κελσίου (Χειμώνα) και 38 βαθμούς Κελσίου (Καλοκαίρι).


ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΙ

Πετρέλαιο ειδικού βάρους 0,86 Τ/μ3= 860 κιλά/μ3

1 Celsius = 34 Fahrenheit συντελεστής: 1,0104 Χ 55 λίτρα= 55,72 λίτρα διαφορά: + 0,72 λίτρα (+1.3%)

15 Celsius = 60 Fahrenheit συντελεστής: 1,0000 Χ 55 λίτρα= 55,00 λίτρα

38 Celsius = 100 Fahrenheit συντελεστής: 0,9842 Χ 55 λίτρα= 54,13 λίτρα διαφορά: - 0,87 λίτρα (-1.6%)



Βενζίνη ειδικού βάρους 0,75 Τ/μ3= 750 κιλά/μ3

1 Celsius = 34 Fahrenheit συντελεστής: 1,0129 Χ 55 λίτρα= 55,71 λίτρα διαφορά: + 0,71 λίτρα (+ 1.3%)

15 Celsius = 60 Fahrenheit συντελεστής: 1,0000 Χ 55 λίτρα= 55,00 λίτρα

38 Celsius = 100 Fahrenheit συντελεστής: 0,9801 Χ 55 λίτρα= 53,91 λίτρα διαφορά: -1,09 λίτρα (- 2,0%)


Οι δεξαμενές καυσίμου βρίσκονται πάντα σε σκιερό μέρος και τα τοιχώματα τους είναι σχεδόν μονωμένα καθότι βρίσκονται στο έδαφος, οπότε μέσα στην δεξαμενή δεν υπάρχουν μεγάλες μεταβολές στον όγκο των δύο καυσίμων, αφού η θερμοκρασία παραμένει σχεδόν σταθερή σε όλη την διάρκεια της ημέρας.



Σύμφωνα με τα ανωτέρω, ο καταναλωτής δεν έχει καμία ιδιαίτερη χασούρα αφού αγοράζει καύσιμα με τον όγκο (ποσοτικά) και όχι με την θερμοκρασία, αυτό σημαίνει ότι μπορεί να γεμίσει το ρεζερβουάρ  το μεσημέρι του Καλοκαιριού με θερμοκρασία γύρω στους 38 βαθμούς (σε καύσωνα) και να χρησιμοποιήσει το όχημα του το πρωί με θερμοκρασία γύρω στους 20 βαθμούς (που θα αυξηθεί ο όγκος του), συνεπώς θα έχει όφελος αφού το όχημα του καταναλώνει καύσιμα με την ποσότητα που θα είναι αυξανόμενη. Το αντίθετο ισχύει όταν γεμίσει το όχημα του με καύσιμο το πρωί και το χρησιμοποιήσει το μεσημέρι. Το ίδιο ισχύει και τον Χειμώνα αλλά με θερμοκρασίες που μπορούν το πρωί να φτάσουν και τον παγετό.


Συμπερασματικά καταλήγουμε ότι τον πολίτη δεν τον κλέβει κανένας και αν γνωρίζει όσα ανέφεραμε τότε θα μπορεί να "κλέψει" αυτός τα βενζινάδικα πηγαίνοντας συγκεκριμένες ώρες να φουλάρει το όχημα του.


Η διαφορά που προκύπτει για την Βενζίνη από τους 15 στους 38 βαθμούς Κελσίου και είναι η μέγιστη με ποσοστό 2 % είναι σχεδόν αμελητέα αν λάβει κανείς υπόψη του ότι σήμερα η τιμή της Βενζίνης διαφέρει από Βενζινάδικο σε Βενζινάδικο  από 1,75 € μέχρι 1,62 € μέσο όρο, δηλαδή διαφορά  0,13€ ή  8 %, τι έχει να πει για αυτό ο κύριος Κυριστάκης; Τίποτα φυσικά.
 

Η διαφορά της τιμής στα βενζινάδικα σε ένα γέμισμα είναι 7,15 € (1,75 Χ 55=96,25 € και 1,62 Χ 55=89,10 € ) ενώ η διαφορά από την θερμοκρασία είναι μέγιστο 1,75 € που αν την διαχειριστεί κατάλληλα ο καταναλωτής μπορεί αυτά τα 1,75 € να είναι κέρδος του.


Η έρευνα του κυρίου Κυριτσάκη και το πρόβλημα της κυβέρνησης το μεταφέρουν στον πολίτη, ο οποίος νοιώθει αδικημένος και είναι άμοιρος να αντιδράσει. Με παρόμοιους τρόπους στοχοποιούν και τις υπόλοιπες ομάδες ελευθέρων επαγγελματιών δημιουργώντας ψεύτικες εντυπώσεις.

Θεωρούμε ότι αυτή η στοχοποίηση θυμίζει τον πόλεμο που έκανε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ στους δημόσιους υπαλλήλους και κατάφερε να δημιουργήσει ρατσιστικά αισθήματα από τον ιδιωτικό τομέα. Είναι μια γνωστή ταχτική για να επιβάλουν νόμους απάνθρωπους, και να αποβάλουν την δικιά τους ευθύνη, άλλωστε είναι γνωστό το παραμύθι τους, όλοι κλέβουν εκτός από την κυβέρνηση, που διαχειρίζεται δισεκατομμύρια Ευρώ και δεν ανάφερε ποτέ που τα ξοδεύει. 
Τράπεζες –κυβέρνηση (ΠΑΣΟΚ-ΝΔ) και Τρόικα είναι οι κύριοι υπεύθυνοι της σημερινής κατάντιας της χώρας μας, είναι αυτοί που ενισχύουν τον ρατσισμό και την στοχοποίηση ομάδων και ανθρώπων, είναι αυτοί που θα έπρεπε να μπουν πρώτοι στην φυλακή με τον νέο αντιρατσιστικό νόμο που ήθελε να εφαρμόσει το ΠΑΣΟΚ, αυτοί είναι οι ρατσιστές. 

Ας μην ξεχνάμε ότι κλέφτες είναι η ίδια η κυβέρνηση, όπου στην τιμή της Βενζίνης το μεγαλύτερο ποσοστό είναι φόροι και που αγγίζουν σχεδόν τα 500% δηλαδή γύρω στο 1,30 ευρώ το λίτρο.

(Επιμέλεια ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ, αναθεώρηση 16/10/2013 από ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ιστολόγιο μας δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή.
Παρακαλούμε να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες, επίσης οι σχολιασμοί σας να μη ξεφεύγουν από τα όρια της ευπρέπειας.
Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις, θα διαγράφονται.
Τα σχόλια πλέον ελέγχονται από τους διαχειριστές του ιστολογίου, γιαυτό θα υπάρχουν καθυστερήσεις στην εμφάνιση τους. Γενικά γίνονται όλα αποδεχτά, εκτός από αυτά που είναι διαφημίσεις ή απάτες.
Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση.
(επικοινωνία:eleftheroi.ellines@gmail.com)