Σελίδες

Πέμπτη 31 Ιανουαρίου 2013

Πώς το Facebook αλλάζει τoν ανθρώπινo πολιτισμό

Να'ταν μόνο αυτές οι αλλαγές...

Άνθρωποι που δεν σέβονται τον εαυτό τους και τον διαπομπεύουν στο facebook (απουσία κάθε αίσθησης ιδιωτικότητας), θα σεβαστούν τους συνανθρώπους τους και γενικότερα την κοινωνία;;;

Βαθιές αλλαγές στις κοινωνίες ολόκληρου του πλανήτη θα φέρει η χρήση του Διαδικτύου σε συνδυασμό με τη διάδοση των «έξυπνων» κινητών τηλεφώνων και την εξάπλωση των κοινωνικών δικτύων και δη του Facebook, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύει το BBC.

Η έρευνα, με τίτλο «Ταυτότητες του μέλλοντος» που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της βρετανικής κυβέρνησης με επικεφαλής τον καθηγητή σερ Τζον Μπέντιγκτον, διαπιστώνει πως «οι ανθρώπινες κοινωνίες γίνονται, συνεχώς, λιγότερο συνεκτικές». Τα κοινωνικά δίκτυα και τα διαδικτυακά παιχνίδια αλλάζουν την άποψη του χρήστη αναφορικά με το ποιος είναι και ποιος είναι ο ρόλος του στη ζωή, σύμφωνα με τη μελέτη, που δημοσιεύει το BBC.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι κίνδυνοι για την προσωπική ελευθερία και την ιδιωτικότητα μεγαλώνουν, ενώ τα φαινόμενα κοινωνικού αποκλεισμού είναι όλο και πιο συχνά. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, που καθόριζαν παραδοσιακά σε μεγάλο βαθμό τον κάθε άνθρωπο, όπως η καταγωγή, η θρησκεία και η εργασία, θα παίζουν στο μέλλον σαφώς μικρότερο ρόλο στην ταυτότητά του.

Σε άτομα, κυρίως, νεαρής ηλικίας, τα επόμενα χρόνια, ο χαρακτήρας και η προσωπικότητα θα επηρεάζονται όλο και περισσότερο από τις «διαδικτυακές» επιρροές που θα λαμβάνουν σε καθημερινή βάση.

«Σε γενικές γραμμές, το διαδίκτυο βοηθάει τους ανθρώπους να ενημερωθούν και να ανακαλύψουν τον εαυτό τους. Ωστόσο, οι πιο ντροπαλοί, μοναχικοί και λιγότεροι ελκυστικοί άνθρωποι τείνουν να καταργούν τις διαπροσωπικές επαφές και να αρκούνται στην ηλεκτρονική κοινωνική δικτύωση» τονίζει η έρευνα.

ηλεκτρονικο-φακελωμαΣε κρυφό φακέλωμα κάτω από τη μύτη του ανυποψίαστου καταναλωτή επιδίδονται εταιρείες μάρκετινγκ, συλλέγοντας και πουλώντας δεδομένα όχι μόνο για την οικονομική κατάσταση του καθένα, αλλά και για ότι άλλο τον απασχολεί και όλα αυτά από τις καθημερινές συνήθειες, οι οποίες παρακολουθούνται συνεχώς από τις ηλεκτρονικές εταιρείες μάρκετινγκ. Τα καθαρά κέρδη της κέρδη της εταιρείας Axcicom, η οποία δραστηριοποιείται στις ΗΠΑ και θεωρείται ηγέτης του κλάδου, ανήλθαν το 2011 σε 77,26 εκατομμύρια, ενώ ο τζίρος της άγγιξε τα 1,13 δισ. δολάρια. Η συγκεκριμένη εταιρεία με λίγα λόγια έχει βρει τρόπους οι οποίοι δεν μπορούν να γίνουν αντιληπτοί από τους πολίτες. Χαρακτηριστικές είναι οι αναφορές των “New York Times” και των “Times”, ότι “Γνωρίζει ποιος είσαι, που μένεις τι κάνεις. Διεισδύει στη ζωή των Αμερικανών πολύ πιο βαθιά από το FBI, το Facebook και την Google. Γνωρίζει την ηλικία σου, τη φυλή σου, το βάρος σου, το ύψος σου, την οικογενειακή σου κατάσταση, το μορφωτικό επίπεδο και τις καταναλωτικές σου συνήθειες. Επίσης ξέρει καλά όλα όσα σε ανησυχούν για θέματα υγείας, που θέλεις να πας διακοπές, ποια συναυλία και ποιον αγώνα ποδοσφαίρου θα παρακολουθήσεις τους επόμενους μήνες.”. Συνοψίζοντας η εν λόγω εταιρεία έχει βρει μια αλάνθαστη φόρμουλα “διαβάσματος” του καταναλωτή. Ακόμη χειρότερα δεν υπάρχουν νόμοι που να προστατεύουν τους πολίτες από την παραβατική συμπεριφορά της Εταιρείας. Η ίδια, πάντως, προωθεί την εταιρική εικόνα και αυτοαποκαλείται “παγκόσμιος ηγέτης ιδεών για την αντιμετώπιση ζητημάτων ιδιωτικής ζωής του καταναλωτή”. Πηγή: Τα ΝΕΑΠηγή: www.paraskhnio.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ιστολόγιο μας δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή.
Παρακαλούμε να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες, επίσης οι σχολιασμοί σας να μη ξεφεύγουν από τα όρια της ευπρέπειας.
Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις, θα διαγράφονται.
Τα σχόλια πλέον ελέγχονται από τους διαχειριστές του ιστολογίου, γιαυτό θα υπάρχουν καθυστερήσεις στην εμφάνιση τους. Γενικά γίνονται όλα αποδεχτά, εκτός από αυτά που είναι διαφημίσεις ή απάτες.
Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση.
(επικοινωνία:eleftheroi.ellines@gmail.com)