Οι Ελληνες πλοιοκτήτες κρατούν το τιμόνι των επενδύσεων και με
τις τιμές των πλοίων να παραμένουν σε χαμηλό επίπεδο, προχωρούν στην
ανανέωση του στόλου τους.
Συνολικές επενδύσεις που ανήλθαν σε 702,5
εκατ. ευρώ πραγματοποίησαν κατά τη διάρκεια του Ιουνίου οι Ελληνες
πλοιοκτήτες για την ανανέωση του στόλου τους, τόσο μέσω της υποβολής
νέων παραγγελιών ναυπήγησης πλοίων όσο και μέσω της απόκτησης
μεταχειρισμένων πλοίων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny που
επικαλείται η Καθημερινή, τον Ιούνιο επενδύθηκαν συνολικά 408 εκατ. ευρώ
σε νέες παραγγελίες πλοίων, ωστόσο το πραγματικό ποσό ήταν ακόμη
μεγαλύτερο, καθώς δεν υπολογίζονται και κάποιες παραγγελίες για τις
οποίες δεν έγινε γνωστό το ύψος του τιμήματος που συμφωνήθηκε.
Συγκεκριμένα υποβλήθηκαν 29 νέες παραγγελίες πλοίων, με έμφαση στην
αγορά των δεξαμενόπλοιων (19 συνολικά) και τέσσερα πλοία μεταφοράς
υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG). Στην αγορά των μεταχειρισμένων
πλοίων, οι Ελληνες πλοιοκτήτες απέκτησαν συνολικά 22 νέα πλοία συνολικής
αξίας 294,5 εκατ. ευρώ.
Με την προσθήκη και των αριθμών του Ιουνίου, συνολικά κατά το πρώτο
εξάμηνο, οι Ελληνες πλοιοκτήτες έχουν επενδύσει συνολικά κεφάλαια 9 δισ.
ευρώ για την απόκτηση νέων πλοίων τόσο μέσω παραγγελιών νεότευκτων όσο
και μέσω κινήσεων στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων. Ειδικότερα, όπως
προκύπτει από τα σχετικά στοιχεία, ο ελληνόκτητος στόλος έχει ενισχυθεί
κατά συνολικά 411 πλοία, εκ των οποίων τα 218 αφορούν παραγγελίες
νεότευκτων, ενώ τα υπόλοιπα 193 είναι μεταχειρισμένα πλοία που
αποκτήθηκαν από τις αρχές του έτους.
Υπενθυμίζεται ότι, με βάση τα στοιχεία της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
στο τέλος Δεκεμβρίου 2013, οι εκκρεμείς παραγγελίες νεότευκτων πλοίων
ελληνικών συμφερόντων διαμορφώνονταν σε 371 πλοία συνολικής
χωρητικότητας 32,6 εκατ. dwt. Από τα πλοία αυτά, 169 είναι φορτηγά που
αντιστοιχούν στο 15% της συνολικής ναυπηγούμενης χωρητικότητας, όπως
επίσης και 48 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που αντιστοιχούν στο
7,08% της ναυπηγούμενης χωρητικότητας (dwt).
Πληροφορίες: iefimerida.gr
Σχόλιο ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ
ΕΛΛΗΝΩΝ:
Εάν από αυτά τα νέα
πλοία είχαν ναυπηγηθεί το 10 % στην
Ελλάδα θα είμασταν από τις πλουσιότερες χώρες, αντί αυτού το Πέραμα έχει 98%
ανεργία, τα μεγάλα Ναυπηγεία μας έκλεισαν και κανείς πολιτικός δεν κινήθηκε να
βρει τρόπους ανάπτυξης και στήριξης της Ναυπηγικής βιομηχανίας μας. Η κρίση δεν είναι οικονομική
αλλά ξεκάθαρα πολιτική, που δημιούργησαν οι προδότες που κυβερνούν τόσα χρόνια …
Επίσης είναι
γνωστό σε διεθνές επίπεδο ότι κανένας εφοπλιστής δεν επενδύει τα δικά του
λεφτά, ας πούμε την πραγματικότητα όπως είναι: η χρηματοδότηση για την
κατασκευή νέων πλοίων πραγματοποιείται
από τραπεζικά δάνεια και κυρίως από τις Κινέζικες τράπεζες, οι οποίες απαιτούν
να γίνουν αυτές οι κατασκευές στη χώρα τους, έτσι και δουλειές έχουν και τα
λεφτά που δανείζουν καταλήγουν πάλι στους ίδιους.
Το αξιοπερίεργο
όμως είναι ότι αυτά τα νεόκτιστα πλοία για πού προορίζονται; Όταν το εμπόριο
έχει καταρρεύσει και η παγκόσμια οικονομική κρίση χτυπά αλύπητα όλα τα
αναπτυγμένα κράτη, τι θα μεταφέρουν αυτά τα πλοία; Τι βλέπουν μπροστά τους οι
Έλληνες πλοιοκτήτες; Θα διορθωθεί η παγκόσμια οικονομία; Ή με αυτή την κίνηση
τους σβύνουν τις μικρές ναυτιλιακές εταιρείες που έχουν παλιό στόλο και τις
καθιστούν έτσι ανίσχυρες να ναυλώσουν τα πλοία τους, με συνέπεια να βγαίνουν
από το παιχνίδι του διεθνές εμπορίου και μεταφορών.