Δευτέρα 8 Οκτωβρίου 2012

Έρχονται τα τέλη κυκλοφορίας – Ποια η διαδικασία εξόφλησης τους

- Τέλος Οκτωβρίου θα έχουν “ανέβει” στο taxinet
- Άλλος ένας…φορολογικός λογαριασμός για εκατομμύρια πολίτες
- Δεν θα προμηθευόμαστε το σήμα αλλά μόνο μια απόδειξη
- Τι πρέπει να κάνουμε και πόσο θα μας κοστίσουν φέτος τα τέλη
Μέχρι το τέλος του μήνα θα «φορτωθούν» στο taxisnet τα ειδοποιητήρια των τελών κυκλοφορίας των αυτοκινήτων για το 2013. Πρόκειται για ένα ακόμη φορολογικό λογαριασμό που καλούνται να πληρώσουν οι φορολογούμενοι μαζί με τις δόσεις του φόρου εισοδήματος και του χαρατσιού στα ακίνητα.

Από φέτος ο τρόπος καταβολής των τελών κυκλοφορίας αλλάζει ριζικά καθώς καταργείται η υποχρέωση προμήθειας του σχετικού σήματος. Τα τέλη θα εξοφλούνται όπως οποιαδήποτε άλλη φορολογική οφειλή και το μόνο αποδεικτικό της εξόφλησης θα είναι η απόδειξη πληρωμής τους στην τράπεζα, στα ΕΛΤΑ, ή στην εφορία (όσο θα υπάρχουν ακόμη ταμεία στις εφορίες).

Ειδικότερα με βάση το σχέδιο της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων που τίθεται και τυπικά σε εφαρμογή τις τελευταίες ημέρες του Οκτωβρίου:

- τα ειδοποιητήρια για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας θα «φορτωθούν» στο taxisnet και συγκεκριμένα στην ηλεκτρονική υπηρεσία ειδοποίησης πληρωμών. Για όσους είναι πιστοποιημένοι στο taxisnet το ηλεκτρονικό ειδοποιητήριο είναι και ο μοναδικός τρόπος ενημέρωσής τους για το τέλος κυκλοφορίας που αντιστοιχεί στο όχημά τους.

- για όσους δεν έχουν πιστοποιηθεί στο taxisnet το ειδοποιητήριο θα εκτυπωθεί από τη ΓΓΠΣ και θα τους αποσταλεί ταχυδρομικά.

- και οι δυο παραπάνω κατηγορίες ιδιοκτητών ΙΧ θα πρέπει να προσέλθουν σε κάποιο τραπεζικό κατάστημα για την εξόφληση του τέλους, ενώ η εξόφληση θα είναι εφικτή και μέσω ίντερνετ για όσους έχουν πρόσβαση σε υπηρεσίες ιντερνετικής τραπεζικής εξυπηρέτησης (web banking).

- το τέλος θα βεβαιωθεί στο όνομα κάθε ιδιοκτήτη ΙΧ, όπως αυτό εμφανίζεται στο αρχείο οχημάτων του taxisnet και εφόσον δεν εξοφληθεί έως τις 31 Δεκεμβρίου θα βεβαιωθεί στο διπλάσιο.

- σε δεύτερη φάση θα υπάρξει ηλεκτρονική διασύνδεση των περιπολικών της αστυνομίας με το taxisnet προκειμένου να είναι εφικτός ο έλεγχος στο δρόμο για το αν έχει καταβληθεί ή όχι το τέλος. Στην περίπτωση που από έλεγχο στο δρόμο διαπιστώνεται ότι δεν έχει καταβληθεί το τέλος τότε θα αφαιρούνται επί τόπου οι πινακίδες και η άδεια κυκλοφορίας του οχήματος.

Η αλλαγή στον τρόπο πληρωμής των τελών κυκλοφορίας γίνεται προκειμένου να εξοικονομηθούν περίπου 80 εκατ. ευρώ. Αυτό είναι το κόστος εκτύπωσης και ταχυδρόμησης ειδοποιητηρίων και παραγωγής των γνωστών σημάτων.

Να σημειωθεί ότι τα τέλη κυκλοφορίας 2013 έχουν ως εξής:
από 51 κ.ε. μέχρι 300 κ.ε.
22 €
από 301 κ.ε. μέχρι 785 κ.ε.
55 €
από 786 κ.ε. μέχρι 1071 κ.ε.
120 €
από 1071 κ.ε. μέχρι 1357 κ.ε.
135 €
από 1358 κ.ε. μέχρι 1548 κ.ε.
240 €
από 1549 κ.ε. μέχρι 1738 κ.ε.
265 €
από 1739 κ.ε. μέχρι 1928 κ.ε.
300 €
από 1929 κ.ε. μέχρι 2357 κ.ε.
660 €
από 2358 κ.ε. μέχρι 3000 κ.ε.
880 €
από 3001 κ.ε. μέχρι 4000 κ.ε.
1100 €
από 4001 κ.ε. και άνω
1320 €
Επιβατικά αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα από την 1/11/2010 και μετά, αποκλειστικά με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα:
Κλιμάκιο εκπομπών CO2 (γρ./χλμ.)
Ετήσια τέλη κυκλοφορίας ανά γραμ. εκπομπών σε €
0 – 100 (γρ./χλμ.)
0 €
101 – 120 (γρ./χλμ.)
0,90 €
121 – 140 (γρ./χλμ.)
1,10 €
141 – 160 (γρ./χλμ.)
1,70 €
161 – 180 (γρ./χλμ.)
2,25 €
181 – 200 (γρ./χλμ.)
2,55 €
201 – 250 (γρ./χλμ.)
2,80 €
Άνω των 251 (γρ./χλμ.)
3,40 €
capital.gr

Σχόλιο ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ:
θεωρούμε την απόλυτη γελοιότητα και εξαθλίωση από μέρους της πολιτείας να χωρίζει τα οχήματα για την φορολόγηση τους σε δύο κατηγορίες, οχήματα πριν την 1/11/2010 και οχήματα μετά.  Με αυτό τον τρόπο φαίνεται ο διαχωρισμός και ο ιδιαίτερος τρόπος που αντιμετωπίζουν τα οχήματα που ταξινομήθηκαν μετά την 1/11/2010 δημιουργώντας ανισότητα μεταξύ των ιδιοκτητών. Με βάση την ίση μεταχείριση του πολίτη, αυτός ο διπλός τρόπος φορολόγησης είναι παράνομος και καταχρηστικός, προσπαθεί να δημιουργήσει μια ανάκαμψη στην αγορά δίνοντας κίνητρα να αγοραστούν νέα οχήματα μια που αυτά μετά την 1/11/2010 έχουν πιο ευνοϊκούς όρους φορολόγησης και φυσικά να πετυχαίνουν το μέγιστο κέρδος. Αναφερόμαστε σε φορολόγηση και όχι τέλη κυκλοφορίας, καθότι αν ήταν τέλη κυκλοφορίας δεν θα πληρώναμε διόδια και ούτε θέσεις πάρκινγκ στους δήμους, ξεκάθαρα είναι ένα φοροεισπρακτικό μέτρο που συμπληρώνεται από τα αντικειμενικά κριτήρια φορολόγησης και όχι τις πραγματικές αξίες των οχημάτων, δεν αλλάζει ονομασία γιατί δεν συμφέρει το κράτος καθότι δεν θα μπορούν να βρουν επιπρόσθετους τρόπους φορολόγησης. 
Θα αναλύσουμε την ανισότητα που δημιουργείται με τους ανωτέρω πίνακες:
1. Ένα όχημα που έχει κινητήρα 1050 κυβικά  εκατοστά και οι εκπομπές ρύπων είναι 90 (γρ./χλμ) και έχει ταξινομηθεί μέσα στο 2010 θα πληρώσει φόρο 120,00 ευρώ ενώ αν είναι ταξινομημένο μετά το 2010 δεν θα πληρώσει καθόλου φόρο. 
2. Ένα όχημα που έχει κινητήρα 2000 κυβικά  εκατοστά και οι εκπομπές ρύπων είναι 170 (γρ./χλμ) και έχει ταξινομηθεί μέσα στο 2010 ή και πριν, θα πληρώσει φόρο 660,00 ευρώ ενώ αν είναι ταξινομημένο μετά το 2010 θα πληρώσει φόρο 170 Χ 2.25= 382.5 ευρώ.
Με αυτά τα δύο πραγματικά παραδείγματα φαίνεται ξεκάθαρα ότι η πολιτεία χωρίζει τα οχήματα και κατά επέκταση τους ιδιοκτήτες σε δύο κατηγορίες χωρίς να υπάρχει καμία λογική βάση, μόνο γνώμονας είναι το πως θα αρμέξουν τον ιδιοκτήτη του οχήματος. Για πολλούς το όχημα τους είναι αναγκαίο για την επιβίωση τους, αναγκαίο για να πάνε στην εργασία τους μια που Ελλάδα δεν είναι μόνο οι μεγάλες αστικές πόλεις αλλά και τα χωριά, σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να γίνεται αντικείμενο εκμετάλλευσης από την πολιτεία για να γεμίσουν τα ταμεία τους. Δεν είναι μόνο αυτός ο τρόπος άμεσης φορολόγησης αλλά και η υψηλή τιμή της βενζίνης/πετρελαίου όπου βρίσκεται στα υψηλότερα επίπεδα από όλη την Ευρώπη λόγου  φορολόγησης, από τα 1,80 ευρώ τιμή ανά λίτρο της βενζίνης πληρώνει ο Έλληνας πολίτης 1,30 ευρώ σε φόρους, αυτό ονομάζεται ληστεία, κρατική ληστεία. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ιστολόγιο μας δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή.
Παρακαλούμε να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες, επίσης οι σχολιασμοί σας να μη ξεφεύγουν από τα όρια της ευπρέπειας.
Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις, θα διαγράφονται.
Τα σχόλια πλέον ελέγχονται από τους διαχειριστές του ιστολογίου, γιαυτό θα υπάρχουν καθυστερήσεις στην εμφάνιση τους. Γενικά γίνονται όλα αποδεχτά, εκτός από αυτά που είναι διαφημίσεις ή απάτες.
Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση.
(επικοινωνία:eleftheroi.ellines@gmail.com)