Δευτέρα, 13 Φεβρουαρίου 2012

ΕΛΟΜΑΣ, ο Ελληνικός ‘Ομιλος Αλυσίδων Σούπερ Μάρκετ: «Η δύναμη του Έλληνα καταναλωτή» που εξυπηρετεί 650 περίπου καταστήματα των μελών του σε ολόκληρη την Ελλάδα!



Με την ευκαιρία της καθαρά ελληνικής πρωτοβουλίας Small Shops Week που μας προτρέπει την πρώτη εβδομάδα κάθε μήνα να ψωνίζουμε από μικρά minimarkets και συνοικιακά καταστήματα αποφεύγοντας τα πολυκαταστήματα των μεγάλων πολυεθνικών εταιριών (βλπ. σχετικό άρθρο μας κάνοντας κλικ εδώ), σας παρουσιάζουμε τον Ελληνικό ‘Ομιλο Αλυσίδων Σούπερ Μάρκετ (ΕΛΟΜΑΣ) ο οποίος εξυπηρετεί –ούτε λίγο, ούτε πολύ- 650 περίπου καταστήματα σουπερμάρκετ σε ολόκληρη την Ελλάδα!
Ένας άνθρωπος με πληθωρική δραση εδώ και τουλάχιστον τέσσερις δεκαετίες είχε την πρωτοβουλία της δημιουργίας του ΕΛΟΜΑΣ το 1994. Ο λόγος για τον Νίκο Σκουλά ο οποίος κατά περιόδους ασχολήθηκε, τόσο στην Ελλάδα όσο και στον Καναδά, με πλήθος δραστηριοτήτων μεταξύ των οποίων διάφορες  θέσεις  σε κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ του οποίου υπήρξε ιδρυτικό μέλος (Γ.Γ. του ΕΟΤ για δύο θητείες, Υπεύθυνος Γραμματείας Προβληματικών Επιχειρήσεων, Πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Τουρισμού, Υπουργός Αναπληρωτής Εθνικής Οικονομίας και Υπουργός Τουρισμού) αλλά και σε πολλούς τομείς της Διοίκησης Επιχειρήσεων (κυρίαρχος τομέας η διακίνηση και εμπορία τροφίμων  συμπεριλαμβανομένων του  χονδρικού και λιανικού εμπορίου τροφίμων καθώς και  του συστήματος  δικαιόχρησης – franchising αλλά και πολλοί άλλοι τομείς από την τηλεόραση, το συγγραφικό έργο μέχρι την κρουαζιέρα).
Ο Νίκος Σκουλάς λοιπόν, πήρε την πρωτοβουλία να φέρει σε επαφή και να οργανώσει την συνάντηση πέντε αλυσίδων που είχαν αξιόλογη παρουσία στην ελληνική αγορά: ΓΑΛΑΞΙΑΣ AE – Δήμητρα Μάρκετ,  ΓΑΛΗΝΟΣ ΛΑΟΥΤΑΡΗΣΓΟΥΝΤΣΙΔΗΣΜΠΙΣΚΑΣ και ΣΥΝ/ΜΟΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΙΝ.ΚΑ ΧΑΝΙΩΝ. Οι πέντε αυτές αλυσίδες έγιναν τελικά τα ιδρυτικά μέλη ενός νέου Ελληνικού Ομίλου ο οποίος αποτέλεσε την στρατηγική συμμαχία Αλυσίδων Σούπερ Μάρκετ μεσαίου μεγέθους οι οποίες διαθέτουν παρόμοια φιλοσοφία λειτουργίας, αντιμετωπίζουν ανάλογα προβλήματα και μοιράζονται κοινά οράματα και στόχους. Έτσι δημιουργήθηκε ο ΕΛΟΜΑΣ, με κυριότερους στόχους την στήριξη της Ελληνικής παραγωγής και του έλληνα καταναλωτή, την άμυνα και την επιβίωση των μελών του απέναντι στις μεγάλες αλυσίδες μέσα από την καλύτερη οργάνωση, τις δομές, τα συστήματα και την εκπαίδευση καθώς και την δημιουργία ενός ομίλου ικανού να διαδραματίσει ενεργητικό ρόλο στις εξελίξεις του λιανεμπορίου.


Δέκα επτά περίπου χρόνια μετά την δημιουργία του, ο ΕΛΟΜΑΣ έχει εκπληρώσει τους στόχους του αφού θεωρείται «εγγύηση» και «δύναμη» του έλληνα καταναλωτή απέναντι στην επέκταση των πολυεθνικών, στην ποιότητα των προϊόντων και στις χαμηλές τιμές.
Ήδη τίθενται νέοι στόχοι που θα βελτιώσουν ακόμα περισσότερο την ανταγωνιστικότητα των μελών του όπως π.χ. η σήμανσηόλων των καταστημάτων με το λογότυπο του Ομίλου, η προβολή της κοινής επωνυμίας σε έντυπα μέσα, η προβολή μέσω των ΜΜΕ για την καλύτερη ενημέρωση του καταναλωτικού κοινού, η επέκταση της χρήσης της κάρτας πιστότητας (bonus card) από όλα τα μέλη του Ομίλου με κεντρική διαπραγμάτευση των προσφορών, η δημιουργία κεντρικών αποθηκών και στην βόρεια Ελλάδα – ο Όμιλος συνεργάζεται από το 2006 με την εταιρία logistics «Αλπίκο ΑΕ».
Ο Όμιλος διαθέτει στα μέλη του μια σειρά 500 περίπου κωδικών «ιδιωτικής ετικέτας» και 90 περίπου (πολύ φθηνούς) κωδικούς με το σήμα euroshopper από την συνεργασία του με την Α.M.S.  (Associated Marketing Service - Συνεργαζόμενες Υπηρεσίες Αγορών) - ένα ευρωπαϊκό αγοραστικό όμιλο που ιδρύθηκε το 1988 στην Ελβετία για την συνεργασία έντεκα (11) κορυφαίων Ευρωπαϊκών αλυσίδων Σούπερ Μάρκετ με 12.000 συνολικά καταστήματα και αθροιστικό κύκλο εργασιών που ξεπερνά τα 60 δις Ευρώ! Μεταξύ των μελών της A.M.S. περιλαμβάνονται πολύ σημαντικές αλυσίδες του Ευρωπαικού λιανεμπορίου όπως AholdNV (Ολλανδία), Dansk Supermarket Gruppen (Δανία), Superquinn (Ιρλανδία) και Morrisons (Μεγάλη Βρετανία).   

Προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

Το πρόγραμμα των προϊόντων «ιδιωτικής ετικέτας» του ΕΛΟΜΑΣ παρουσιάζει σημαντική ετήσια αύξηση με διψήφιους αριθμούς και επεκτείνεται συνεχώς – ευχόμαστε και ελπίζουμε όχι με εισαγόμενα προϊόντα, αλλά με προϊόντα που θα έχουν την ένδειξη «Ελληνικό προϊόν».
Ο ΕΛΟΜΑΣ θεωρείται σήμερα η ανερχόμενη «δύναμη του έλληνα καταναλωτή» με 40 επιχειρήσεις – μέλη, κύκλο εργασιών που συνεχώς βελτιώνεται (βλπ. σχετικό πίνακα με οικονομικά στοιχεία τελευταίας τετραετίας), 650 περίπου καταστήματα μελών σε ολόκληρη την Ελλάδα και χιλιάδες εργαζόμενους σε όλα τα μέλη του. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο αθροιστικός κύκλος εργασιών όλων των μελών του ΕΛΟΜΑΣ υπολογίζεται ότι βρίσκεται στα επίπεδα του 1,3 δις Ευρώ.
ΕΛ.ΟΜ.Α.Σ. (ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΑΓΟΡΩΝ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ ΕΠΕ - ΑΦΜ 95547525)

ΕΤΟΣ
Κύκλος Εργασιών 
Μικτά κέρδη 
Καθαρά κέρδη προ φόρων  
Σύνολο υποχρεώσεων
2007
15.401.156
5.654.786
71.431
12.718.983
2008
18.072.522
6.428.502
103.677
13.171.056
2009
20.201.743
7.598.199
64.540
14.762.666
2010
23.209.939
7.998.116
57.908
18.367.429
Πίνακας: Λ. Κουμάκης 
Στις βασικές υποχρεώσεις του ΕΛΟΜΑΣ απέναντι στα μέλη του περιλαμβάνονται η διαπραγμάτευση των ετησίων συμφωνιών, η πραγματοποίηση εισαγωγών και διακίνηση των εισαγομένων προϊόντων στα μέλη του Ομίλου, η αξιολόγηση και η δημιουργία προϊόντων Private label και Οικονομικής Σειράς, η  δημιουργία κεντρικών φυλλαδίων, η εξασφάλιση προωθητικών ενεργειών μόνο για τα μέλη του Ομίλου, η συνεχής και αναλυτική παρακολούθηση της αγοράς και του ανταγωνισμού, ο εντοπισμός νέων προϊόντων, η ενίσχυση της εταιρικής ταυτότητας με χορηγίες & διαφημιστικές καταχωρήσεις, η επεξεργασία στατιστικών στοιχείων, η συμμετοχή σε Ελληνικές και Διεθνείς εκθέσεις, η έρευνα και η ανάλυση αγοράς, οι δημόσιες σχέσεις, η λογιστική και μηχανογραφική υποστήριξη με στόχο την εύρυθμη λειτουργία και συνεργασία όλων των Μελών του, ο συντονισμός ενεργειών με στόχο την ανταλλαγή εμπειριών και τεχνογνωσίας μεταξύ των μελών του κ.α.  Επί πλέον, για την καλύτερη δυνατή αντιμετώπιση του πολύ ανταγωνιστικού εργασιακού περιβάλλοντος ο Όμιλος εκπαιδεύει συστηματικά τόσο σε κεντρικό όσο και σε περιφερειακό επίπεδο το προσωπικό των μελών του μέσω πλήθους εξειδικευμένων στο λιανεμπόριο προγραμμάτων. 
Σήμερα μέλη του ΕΛΟΜΑΣ αποτελούν οι αλυσίδες ΑΓΓΕΛΗΣ X. & ΥΙΟΙ ΑΕ,  ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΥ Χ & ΣΙΑ ΟΕ, ΑΛΙΜΕΝΤΑ ΤΟΠ ΑΕΒΕ, ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΑΦΟΙ, ΑΝΔΡΙΚΟΠΟΥΛΟΣ ΑΕΒΕ, ΚΟΚΩΣΗΣ Β. ΑΕΓΕ, ΑΡΒΑΝΙΤΙΔΗΣ ΑΕ, ΚΡΟΝΟΣ Ν., ΚΑΡΑΚΙΤΣΟΣ ΑΕΒΕ, ΑΡΙΑΔΝΗ Π.Σ.Π ΣΥΝ. ΠΕ, ΛΑΡΙΣΑ ΑΒΕΕ, ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΑΕΕ, ΜΕΡΙΜΝΑ ΑΕΕ, BAZAAR AE, ΜΟΥΡΓΗ Π. ΑΦΟΙ ΑΕ, ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗΣ Σ. ΜΙΧΑΗΛ ΑΕΒΕ, ΞΕΝΟΣ Π. Θ. & ΣΙΑ ΟΕ, ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΙ ΑΦΟΙ ΑΕ, ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΒΑΣ ΑΕ, ΒΕΡΓΙΝΗΣ Σ. & E. KΑΔ, ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΙΚΗ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΑΕ, ΓΑΛΑΞΙΑΣ ΑΕ ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΡΚΕΤ, ΠΤΟΛΕΜΑΙΣ S/M ΕΠΕ, ΓΕΓΟΣ Ν. & ΣΙΑ ΟΕ, Σ.ΠΑ.Κ ΑΕ, ΓΟΥΝΤΣΙΔΗΣ ΑΕ, ΣΙΚΥΩΝ ΑΕΕ, Ε.Α.Σ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ ΣΥΝ ΠΕ, ΣΠΑΝΟΣ ΧΡ. Ι. ΟΜ. ΕΠ/ΣΕΩΝ Α.Ε., ΕΛΑ ΠΟΥΛΟΣ, ΑΝΔΡΕΑΣ ΑΒΕΕ, ΣΥΜΕΩΝΙΔΗΣ Γ. & ΣΙΑ ΟΕ, ΕΠΙΛΟΓΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΗΣ ΑΕΕ,  ΤΕΡΖΗΣ Π. & ΣΙΑ ΟΕ, ΙΝ.ΚΑ ΧΑΝΙΩΝ ΠΡΟΜ. ΚΑΤΣΥΝΠΕ, XARA AE, KEY FOOD ΑΕ UNIK - ΑΙΚ.ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΥ ΑΕ, ΚΑΝΑΚΗΣ ΥΠΕΡΑΓΟΡΑ ΑΕ, STAR MARKET ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΕΠΕ. (Αναλυτικά για τις διευθύνσεις και τα τηλέφωνα των καταστημάτων όλων των μελών του ΕΛΟΜΑΣ κάντε κλικ εδώ).

 

Μέσα στους θεμελιώδεις στόχους και τους σκοπούς του ΕΛΟΜΑΣ βρίσκεται η στήριξη της Ελληνικής παραγωγής. Στις μέρες που ζούμε, αυτό έχει τεράστια σημασία για τους καταναλωτές, την Ελληνική οικονομία και την ίδια την Ελλάδα!
Ας δοκιμάσουμε λοιπόν την αγορά Ελληνικών προϊόντων (με την ένδειξη «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΡΟΪΟΝ» ή «ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΖΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ») από όλα τα καταστήματα των μελών του ΕΛΟΜΑΣ – αν μη τι άλλο για να συγκρίνουμε την ποσότητα, την ποιότητα και τις τιμές των ελληνικών προϊόντων που διαθέτουν τα μέλη του για να εκπληρώσουν ένα από τους πιο βασικούς στόχους του Ομίλου!


Λεωνίδας Κουμάκης*
25 Nοεμβρίου 2011

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ιστολόγιο μας δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή.
Παρακαλούμε να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες, επίσης οι σχολιασμοί σας να μη ξεφεύγουν απο τα όρια της ευπρέπειας.
Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις, θα διαγράφονται.
Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση.
(επικοινωνία:eleftheroi.ellines@gmail.com)